Początek sezonu ?

Data: 2010-04-28 11:11:32
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
Witajcie,

wprawdzie nurkować można przez okrągły rok ale prawda jest taka, że na ogół teraz zaczyna się powoli "sezon" nurkowy.
Co robicie aby przygotować się właściwie pod względem fizycznym do niego?
Ile godzin dziennie poświęcacie na uprawianie sportu?
Macie jakieś "patenty" na skuteczne utrzymywanie się w formie przy poświęcaniu jednocześnie małej ilości czasu na to? ( Bo teraz "każdy" pracuje od świtu do "padnięcia" ) - wczoraj koleżanka napisała mi że zemdlała w pracy - skutek "braku czasu" na jedzenie, spanie i pracy dzień w dzień po kilkanaście godzin..(kariera czeka)...

Data: 2010-04-28 11:26:58
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
[...]

http://www.divefitness.com/ ze szczególnym uwzględnieniem:
http://www.divefitness.com/html/articles/article_pdfs/should_stretch.pdf
Poza tym:
http://www.sportywodne.edu.pl/pdf3/6vol3.pdf
a szczególnie polecam:
http://www.divetrek.com.pl/index.php?p=51
http://www.forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=751

Data: 2010-04-29 08:19:25
Autor: toja siepytam
Początek sezonu ?
On 28 Kwi, 13:26, " jacekplacek" <jaceki...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
SHARMDIVER.PL <diveinstruc...@usuntoop.pl> napisał(a):

> [...]

> zemdlała w pracy - skutek "braku czasu" na jedzenie, spanie i pracy
> dzień w dzień po kilkanaście godzin..(kariera czeka)...

No nieźle, JP daje rady dotyczące utrzymania kondycji :)
JackuPlacku, nie wystarczy ubrać się w dres aby zostać sportowcem !
http://divingclub.pl/gal_aowd_12_2007.html powinieneś zmienić ksywę na
JacekPączek - inicjały zostaną te same :P

Data: 2010-04-29 19:19:06
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?

/www.forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=3D751

> --
> Wys=B3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/use=
net/

No nie=BCle, JP daje rady dotycz=B1ce utrzymania kondycji :)
JackuPlacku, nie wystarczy ubra=E6 si=EA w dres aby zosta=E6 sportowcem !
http://divingclub.pl/gal_aowd_12_2007.html powiniene=B6 zmieni=E6 ksyw=EA n=
JacekP=B1czek - inicja=B3y zostan=B1 te same :P

To są te szczupłe, potem rzuciłem palenie i trochę się rozrosłem :) Ale fajnie, że podlinkowałeś. Oczywiście zapraszam na kursy w standardach IANTD od OWD po DM. Szkolenia odbywają się w najczystszych i najatrakcyjniejszych kamieniołomach Polski: Koparki i Zakrzówek a także okolicznych jeziorach(I-
wsza klasa czystości wód), kamieniołomach czeskich, niemieckich, alpejskich jeziorach(ze słynnym Attersee na czele) jak również egipskich rafach :)

Data: 2010-04-30 07:58:34
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-29 21:19,  jacekplacek wrote:

[...]

Jeszcze bardziej?
I to instruktor IANTD ?
Coś niesamowitego :-)

Powiedzcie mi jak takie spaślaki zdają wyśrubowane normy fizyczne IANTD?

Odpowiedzi raczej nie trzeba...
Nasuwa się sama..

Było to w wątku "Przyczyny tandetnych kursów" ...

Data: 2010-04-30 08:24:33
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 07:58, SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-04-29 21:19,  jacekplacek wrote:

[...]

Wiecie może kto Porky'emu (wieloletni nałogowy palacz) wydał licencję?

Data: 2010-04-30 07:04:08
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 07:58, SHARMDIVER.PL wrote:

>>> ksyw=EA n=
>>> a

> Jeszcze bardziej?
> I to instruktor IANTD ?
> Coś niesamowitego :-)
>
> Powiedzcie mi jak takie spaślaki zdają wyśrubowane normy fizyczne IANTD?
>
> Odpowiedzi raczej nie trzeba...
> Nasuwa się sama..
>

> Było to w wątku "Przyczyny tandetnych kursów" ... Wiecie może kto Porky'emu (wieloletni nałogowy palacz) wydał licencję?

Nie przypominam sobie, żeby w jakiejkolwiek federacji był limit wagi. Rozumiem, że szkolisz wyłącznie nie palące, szczupłe, młode osoby, nie patrząc na wymogi standardów. Co do palenia, mimo, że IANTD nie ma wymogu bezwzględnego niepalenia(jak np. GUE), mój instruktor kładł nacisk, żebym rzucił, co też zrobiłem. Natomiast przystępując do kursu w GUE, poinformowałem instruktora, że palaczem BYŁEM i nie stanowiło to ŻADNYCH przeciwwskazań w przyjęciu do szkolenia. Jak chodzi o wagę, to np. tętno spoczynkowe mam ok 60 i dość swobodnie przepływam 50m na bezdechu, więc nie sądzę że świadczy to słabym przygotowaniu.
Chłopie, nie chlej już tego świństwa - nie tylko wątroba cierpi.

Data: 2010-05-03 13:20:55
Autor: toja siepytam
Początek sezonu ?
On 30 Kwi, 09:04, " jacekplacek" <jaceki...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Nie przypominam sobie, żeby w jakiejkolwiek federacji był limit wagi.
Bo przychody wielu instrukttorów znacząco by zmalały - wystarczy
spojrzeć na nurkowiska co drugi nurek techniczny ma sporą nadwagę.  A
prawda jest taka, że otyłość świadczy o niewłaściwym trybie życia i
nieodłącznie wiąże się z pogorszeniem formy fizycznej, a w dłuższej
perpektywie prowadzi do szeregu chorób. Osobiście, zarówno grubasów
jak i palaczy leczyłbym tylko i wyłącznie na ich koszt - sami są sobie
winni to niech sami płacą za swoje przyjemności.

 Jak chodzi o wagę, to np. tętno
spoczynkowe mam ok 60
Tętno spoczonkowe na takim poziomie to norma, naprawdę wytrenowani
sportowcy mają 50 i mniej. Ciekawe jakie mjałbyś tętno po np sewrii
interwałów typu Tabata ? Poza tym ide o zakład że koloryzujesz i te
twoje "na poziomie 60" to pewnie 69 ;)
i dość swobodnie przepływam 50m na bezdechu, więc nie
sądzę że świadczy to słabym przygotowaniu.
50m na bezdechu to zrobi prawie każdy, po którkim przygotowaniu,
szczególnie w płetwach, a i bez to nie kwestia wydolności organizmu a
techniki pływania. 50 metrów to żaden wyczyn więc nie lej tutaj wody.
Prawda jest taka, że żaden grubas nie ma dobrej kondycji - koniec i
kropka.

A co do przygotowywania się do sezonu nurkowego to kwestia jest oparta
na błędnym założeniu - do sezonu nie można  przygotować się w 2
tygodnie, odpowiedni tryb życia należy prowadzić cały rok. 2-3 mocne
treninigi  po 1,5h tygodniowo to absolutne minimum - takie żeby pot
lał się po tyłku strumieniami a pod prysznic trzeba się było prawie
doczołgiwać, a nie pitu-pitu na rowerku a poźniej wyciskanie na
atlasie.
Tylko jak można znaleźć czas na trening skoro się postuje po
kilkadziesiat razy dzienie - prawda JP ?

Data: 2010-04-30 15:56:01
Autor: Daniel Kowalski
Początek sezonu ?

I to instruktor IANTD ?
Coś niesamowitego :-)

Ale Jacek nie napisał nigdzie, że jest instruktorem ;-) Jako uważny czytelnik powinieneś to wyłapać. Jeśli chcesz zgłosić naruszenie standardów, zrób to niezwłocznie - wiemy wszyscy, że lubisz takie akcje.
Poza tym szacun dla niego za rzucenie palenia! Kilogramów przybywa oj wiem po sobie... Pozdrawiam KOWI

Data: 2010-04-28 17:35:58
Autor: PesTYcyD
Początek sezonu ?
Ja czytam twoje wypociny na sekcie i to mi wystarczy żeby ze śmiechu nie tyć.

Data: 2010-04-28 17:55:44
Autor: jacekzachara
Początek sezonu ?

 wczoraj koleżanka napisała mi że zemdlała w pracy - skutek "braku czasu" na jedzenie, spanie i pracy dzień w dzień po kilkanaście godzin..(kariera czeka)...

Tak kariera ... Pewnie jako DM za psie pieniadze musi tyrac cały dzionek by
uzbierac przez cały miesiąc 500 euro. Zajebista fucha
Pozdrawiam Jacek

Data: 2010-04-28 18:20:44
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-28 17:55, jacekzachara@op.pl wrote:

[...]

Tu akurat nie trafiłeś.

Ale może z własnego doświadczenia napiszesz jak wygląda praca i zarobki w polskiej bazie PADI w Sharm polecanej mn. przez naszego CD PADI z Krakowa?
Z tego co wiem  instruktorzy nie są specjalnie zmotywowani do pracy..
Prawda?

Data: 2010-04-28 21:55:11
Autor: jacekzachara
Początek sezonu ?

Tu akurat nie trafiłeś.

Trudno tak z daleka trafić

[...]
Nie wiem jaka baze poleca w Sharm CD z Krakowa ale czy to ma jakiekolwiek
znaczenie ?
Obecnie zarobki instruktora sa znacznie niższe niz kilka lat temu.
Po pierwsze dlatego że powstało wielu bezowych instruktorów wypierająć białych
Po drugie globalnie wzrosła liczba instruktorów i DM więc o prace znacznie trudniej
I po trzecie (o czym zreszta sam pisałeś wcześniej) niepohamowany rozwój
tandentnych kursow przyczynia się raczej do spadku cen i ucieczki ludzi w inne
obszary turystyki kwalifikowanej.
Więc aby sprostać tym wyzwaniom DM lub Instruktor by uczciwie zarobić musi tyrać
po kilkanaście godzin dziennie, wykonując po kilka nurkowań lub prowadząc
szkolenia dla 10 osób naraz
Pozdrawiam Jacek

Data: 2010-04-29 08:14:11
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-28 21:55, jacekzachara@op.pl wrote:

Tu akurat nie trafiłeś.

Trudno tak z daleka trafić

[...]

Dokładnie tak jest jak opisał Jacek.
Obecnie zarobki instruktorów w bazach nastawionych na obsługę polaków i najbiedniejszych Rosjan w Sharm są porównywalne/identyczne z wynagrodzeniem za rozdawanie ulotek w na ulicach np. Warszawy.
W Hurghadzie/Dahabie jeszcze mniej.
A Tajlandia to już zupełne dno.

Polecam przemyślenie tego przyszłym instruktorom planującym wydać po 10.000 PLN na podstawowy kurs instruktorski PADI aby zacząć "bajkową pracę w raju". (Tak jak to jest aktualnie napisane na stronie PADI.com

- http://www.padi.com/scuba/scuba-diving-guide/teach-scuba-diving/go-pro-scuba-diving-careers/default.aspx

Data: 2010-04-29 08:56:53
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-28 11:11, SHARMDIVER.PL wrote:
Witajcie,

[...]

Sądząc po odpowiedziach ( a raczej ich braku) jest tak jak jest - czyli nie robicie nic.
Jedna osoba podała linki do ćwiczonek ale że ćwiczy i ile NIC. :-)

Waszą pożałowania godną kondycję widać na nurkowaniach.
Dwa nurkowania dziennie to wszystko co jesteście z siebie wykrzesać . W międzyczasie leżycie na pokładzie między zwykłymi nurkowaniami na rafkach jak martwi ze zmęczenia.

Trzy nurkowania dziennie w pakiecie 5 dniowym?
Nocne?

Wolne żarty...

Ale jak to fajnie się mówi o tym jakimi to wspaniałymi nurkami jesteśmy oraz jak kochamy nurkowanie wieczorem przy "flaszeczkach". Prawda?
Widać to szczególnie w Dahabie gdy wieczorem się przejdziemy wzdłuż knajp. Stoły z rodakami rozpozna się z daleka...

No i oczywiście jak lecimy na nurkowania.
Grupę nurków można bezbłędnie rozpoznać podczas lotu w samolocie. Prawda? A po czym?
Tak samo bezbłędnie wyławiają "zorganizowane" grupy nurków przedstawiciele biur podróży już na miejscu na lotnisku..
"Proszę Państwa  autobus do Dahabu na lewo. Zapomniał Pan walizki.. Ahmed przytrzymaj Pana bo się drugi raz potknie.. Może go przewieziemy na wózku? "

A potem jak zwykle koleżanki z  biura pytają:

Słyszeliśmy, że nurkowanie po alkoholu jest niebezpieczne. Wszędzie się o tym mówi. To dlaczego oni wszyscy tak piją?

Data: 2010-04-29 11:13:26
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
On 2010-04-28 11:11, SHARMDIVER.PL wrote:
> [...]

Jedna osoba podała linki do ćwiczonek ale że ćwiczy i ile NIC. :-)

Podałem linki, jako mogące się przydać. Za szczególnie cenny uważam ten o paleniu - mi pomógł podjąć decyzję. Również jako ciekawe uważam rozważania o piciu alkoholu. O odstawieniu przed nurkowaniem, ogólnie wiadomo. A co wiadomo o spożywaniu PO? Myślę, że warto się zastanowić.
Co do linków z ćwiczeniami, nie sądzę, żeby obowiązywała tu sezonowość. Podobnie jak z paleniem - należy podjąć decyzję i zastosować. Szczególnie ćwiczenia rozciągające - trudno sobie wyobrazić nurka nie umiejącego utrzymać pozycji, czy sięgnąć do zaworów. Takie sprawy są dość podstawowe. Podobnie jak powiązanie kondycji z ryzykiem DCS.

[...]

Zastosowanie tego typu argumentacji, czy wręcz podpuszczania jest mocno niebezpieczne. Osobę o niskiej samoocenie i asertywności można narazić na poważne urazy od DCS po urazy związane z krążeniem i wiele innych, co jako instruktor nurkowania powinieneś wiedzieć.

[...]

Wiążąc to z postami o niskich zarobkach, przynajmniej wiesz, gdzie cię poczęstują i spożyjesz na krzywy ryj.

[...]

Już gdzie indziej pisałem: zmień towarzystwo, odstaw używki - zobaczysz też inny świat, znacznie piękniejszy od widzianego prze flaszkę. Poważnie. Jak nie umiesz sam, wracaj do Polski, pomoc jest fachowa i darmo!

Data: 2010-04-29 17:12:27
Autor: Zakrzówek Kraken
Początek sezonu ?

Użytkownik " jacekplacek"  napisał w wiadomości >>
Również jako ciekawe uważam rozważania o
piciu alkoholu. O odstawieniu przed nurkowaniem, ogólnie wiadomo. A co
wiadomo o spożywaniu PO? Myślę, że warto się zastanowić.

Po nurkowaniu zdecydowanie nie należy pić, można twierdzić, że pierwsze trzy godziny są kluczowe. Ale jeżeli ktoś jest ostrożny to najlepiej tego dnia nie.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2010-04-29 18:49:46
Autor:
Początek sezonu ?
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Osobę o niskiej samoocenie i asertywności można narazić na poważne urazy od DCS po urazy związane z krążeniem i wiele innych, co jako instruktor nurkowania powinieneś wiedzieć.

Posiadasz dane naukowe do takiego stwierdzenia ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-29 19:05:50
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Osobę o niskiej samoocenie i asertywności można narazić na > poważne urazy od DCS po urazy związane z krążeniem i wiele innych, co jako > instruktor nurkowania powinieneś wiedzieć.

Posiadasz dane naukowe do takiego stwierdzenia ?

Posiadasz piątą klepkę? Bo aż tutaj dudni przeciągami...

Data: 2010-04-30 09:26:56
Autor:
> [...]
> Posiadasz piątą klepkę? Bo aż tutaj dudni przeciągami...

"jacekplacek" to że jesteś prostakiem to wiadomo, to że rozumiesz bardzo
powierzchowną treść, to też wiadomo, przykład z modelem dekompresji PP
(oświadczasz że wiesz wszystko potem proste pytanie o podstawowe założenia i
dupa, DUPA nie wiesz nic. Model jest opisany w literaturze, to nie jest
nowość, tylko znana optymalizacja.
Możesz zachowywać się jak na przedstawiciela IANTD Żabierek przystało, bluzgać
zasuwać oszczerstwa i pomówienia.

Pierdolnąłeś głupotę !!!

Której znowu nie możesz udowodnić wyszedłeś znowu na głupka, u ciebie to stan
nieustający.
Tego można się spodziewać, po jedynie słusznym absolutnie bezpiecznym balaście
integralnym, bojącego się skafandrów piankowych bo mają mordercze własności.

pozdrawiam rc
ps masz materiał ? Czy tylko wstawiasz głupoty.

Data: 2010-04-30 09:38:47
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > >  jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > > > > > Osobę o niskiej samoocenie i asertywności można narazić na > > > poważne urazy od DCS po urazy związane z krążeniem i wiele innych, co
> [...]

pozdrawiam rc
ps masz materiał ? Czy tylko wstawiasz głupoty.

Czyli piątej klepki nie posiadasz... Bo ja myślałem, że tylko rżniesz głupa a ty tak na prawdę. No dobra, już się nie nabijam.

Data: 2010-04-30 09:54:40
Autor:
"jacekplacek" głupoty zasuwa bez żenady
> [...]
> Czyli piątej klepki nie posiadasz... Bo ja myślałem, że tylko rżniesz głupa a ty tak na prawdę. No dobra, już się nie nabijam.

Masz materiał naukowy do udowodnienia ?
NIE !!!

Zamiast podać i sprawa jest wyjaśniona, próbujesz poniżać, tylko drobiazg
poniżasz SIEBIE i tych którzy Ciebie szkolą.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-30 06:12:00
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-28 11:11, SHARMDIVER.PL wrote:
Witajcie,

[...]

A może chociaż joga na początek dnia?

Data: 2010-04-30 05:37:34
Autor: jacekplacek
Początek sezonu ?
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
A może chociaż joga na początek dnia?

Jasiu: cokolwiek, tylko nie pij.

Data: 2010-04-30 19:25:35
Autor: Włodek
Początek sezonu ?

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrdqau$jc5$1@inews.gazeta.pl...
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):

A może chociaż joga na początek dnia?

Jasiu: cokolwiek, tylko nie pij.

A może lepiej, na początek dnia, solidnego baranka w twardą ścianę?
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-04-30 08:09:57
Autor: nuroslaw
Początek sezonu ?

[...]

bo to nie armia zawodowa i nie na robotę, tylko na wakacje. Nurkowanie jest przyjemnością na równi z leżakowaniem. I co to za zorganizowane grupy? raczej zbiór przypadkowych osób, którzy spotkanie integracyjne mieli dopiero w samolocie.
A Ty biedny im zazdrościsz, bo musisz być sprawny i odpowiedzialny przez cały dzień, każde wejscie do wody, a ONI nic Ci nie ułatwiają ? :). No i nie możesz powiedzieć: pi...lę, dziś nie wchodzę, boli mnie głowa po wczorajszej/nocnej/rannej imprezie.

pozdr. o.N.

Data: 2010-04-30 08:43:03
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 08:09, nuroslaw@poczta.fm wrote:

[...]

To chyba pomyłka - chyba miało być "chlaniem wódy" Prawda?
A może to taki eufemizm?
To co dziś leżakujemy od rana? :-)

.. I co to za zorganizowane grupy? raczej
zbiór przypadkowych osób, którzy spotkanie integracyjne mieli dopiero w
samolocie.

"Spotkanie integracyjne" - następny eufemizm ?
Ile razy w tygodniu się "integrujesz" z koleżkami?

[...]

Dokładnie tak jest, że muszę być sprawny i odpowiedzialny MINIMUM tak jak KAŻDY NORMALNY NUREK a tak na prawdę dużo bardziej.
To zasady wpajane na podstawowym kursie OWD, którego jak widzę w całości nie przeszedłeś... Ale to nie dziwota. Już się "przyzwyczaiłem", że "nurkowie" z nawet BARDZO WYSOKIMI stopniami mają braki na poziomie OWD..
Dlaczego? -  odpowiedź częściowa w wątku "Przyczyny tandetnych kursów"

Instruktorzy z Dababu ( pisałem wcześniej na liście o tym) mówią mi iż całe grupy polskich/rosyjskich nurków przez kilka dni (tygodniowego pobytu) nie są w stanie stawić się na zamówione nurkowania do baz.
Tak silnie "leżakują" i "integrują się".
O czym zresztą sam piszesz powyżej...

> pi...lę, dziś nie wchodzę, boli mnie głowa po
> wczorajszej/nocnej/rannej imprezie.

Powtórzę co napisałeś bo to już jest kwintesencja NURKOWEGO menela...

Data: 2010-04-30 09:17:55
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 08:43, SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-04-30 08:09, nuroslaw@poczta.fm wrote:

> [...]

 > wczorajszej/nocnej/rannej imprezie.

Powtórzę co napisałeś bo to już jest kwintesencja NURKOWEGO menela...

A ponieważ wielu nurków pasjami lubi uprawiać inny sport "integracyjny" połączony z "leżakowaniem":

Instruktorzy CAMS/KDP z pewnością "miło" wspominają coroczne spotkania "integracyjne" na Kalatówkach lub przy okazji jakiś innych szkoleń... :-) Prawda?

wklejone z netu:

za łonetem teksty wybrane
http://wiadomosci.onet.pl/2076938,12,ostrzegaja_przed_pijanymi_polakami_na_stokach,item.html

"Pijani narciarze na stokach, wśród nich także cudzoziemcy - Polacy,
Rosjanie, Czesi i Węgrzy, stanowią prawdziwe zagrożenie - alarmują
instruktorzy narciarstwa z prowincji Trydent na północy Włoch.
Dziennik "La Repubblica" poinformował, że dwa tysiące instruktorów wystąpiło
przeciwko górskim schroniskom, gdzie alkohol sprzedaje się bez ograniczeń. W
rezultacie - argumentują - narzuca się "absurdalna modę" picia alkoholu po
dotarciu na szczyt, a przed zjazdem na nartach. /.../
Największy niepokój instruktorów budzą grupy zagranicznych turystów, bo to
oni - jak zauważyli - piją najwięcej, a nawet organizują "konkursy", kto
przed zjazdem wypije najwięcej. Następnie nietrzeźwi w grupach ruszają w
dół. Wśród nich gazeta wymienia Polaków."

no to zdrówko!
:)
zdrowaśki
Piotr

Data: 2010-04-30 21:27:01
Autor: Paweł Kaczmarski
Początek sezonu ?
Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w

Co robicie aby przygotować się właściwie pod względem fizycznym do niego?

Może to pytanie skieruję je do autora wątku - jaki rodzaj aktywności fizycznej proponujesz aby przygotować się do sezonu nurkowego? Proszę zwłaszcza o wiedzę z własnego doświadczenia - co robisz, aby utrzymywać swoją sprawność fizyczną na tak wysokim poziomie jak deklarujesz?

Swoją drogą zdziwił mnie fakt powszechności palenia wsród instruktorów i divemasterów widzianych w Sharm (robiłem sobie m.in. takie obserwacje czekając na łódź w Travco). Czyżby nie przeszkadzało im to w pracy?
W międzyczasie dowiedziałem się, że podobno równie powszechne jest palenie haszyszu.
Żeby nie było niedomówień - dotyczyło to w równej mierze Arabów jak pozostałych. Również kobiet.

Paweł

Data: 2010-05-01 14:51:58
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 21:27, Paweł Kaczmarski wrote:
[...]

Na początek dnia - również później proponuję jogę:

Bardzo dobre jest na piękne rozpoczęcie dnia jest sławne Powitanie Słońca.
Jak to zrobić znajdziesz mn. tu:

http://www.krainazdrowia.ovh.org/powitanie%20slonca.htm

Z powyższej strony:

Suryanamaskar

Sanskryckie słowo surya oznacza słońce. Natomiast namaskar, w języku hindi, jest odpowiednikiem dla namaste i oznacza powitanie, pozdrowienie, sławienie.
W tradycji Indii słońce symbolizuje światło duchowe, stan nadświadomosci, Atmana czyli duszę rozumianą jako jaźń.

Powitanie Słońca stanowi sekwencję dwunastu ćwiczeń połączonych w jeden ciągły ruch, w której poszczególnym pozycjom ciała towarzyszą zsychronizowane z nimi fazy oddechu.

Ten oparty na jodze układ normalizuje pracę gruczołów wydzielania wewnętrznego. Powtarzany codziennie uelastycznia i wzmacnia mięśnie oraz wiązadła kręgosłupa, poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego, nerwowego, oddechowego i krążenia. Jest doskonałą praktyką do utrzymania dobrego samopoczucia i zachowania właściwego poziomu energii witalnej.

Napiszesz czy spróbowałeś, ćwiczysz?

W zależności od reakcji napiszę więcej.

Paweł

Pozdrawiam

www.sharmdiver.pl

Data: 2010-05-04 19:19:13
Autor: Paweł Kaczmarski
Początek sezonu ?
Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:hrh857$bv9$1news.onet.pl...

Na początek dnia - również później proponuję jogę:

Bardzo dobre jest na piękne rozpoczęcie dnia jest sławne Powitanie Słońca.
Jak to zrobić znajdziesz mn. tu:

http://www.krainazdrowia.ovh.org/powitanie%20slonca.htm

Brzmi  ciekawie -  nie wykluczam, że spróbuję.
Muszę tylko pomyśleć o nieco innmy zorganizowaniu sobie poranka.
Jeśli masz coś jeszcze ciekawego to proponuj.

Data: 2010-05-06 06:43:00
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-05-04 20:19, Paweł Kaczmarski wrote:
[...]

No i jak?
Właśnie wstało słoneczko..

Data: 2010-05-08 07:37:19
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-05-04 20:19, Paweł Kaczmarski wrote:
[...]

Witaj,

I jak miałeś tyle silnej woli aby wykonać te kilka prostych ćwiczeń z rana i przywitać się ze słoneczkiem?

www.sharmdiver.pl

Data: 2010-05-09 01:05:14
Autor: SHARMDIVER.PL
Początek sezonu ?
On 2010-05-08 07:37, SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-05-04 20:19, Paweł Kaczmarski wrote:
[...]

Hmmm.
Nic dziwne ze nikt kogo zapytam nie czyta tej listy.
Nie warto nią sobie zawracać głowy....
To wieloletnia opinia osób które próbowały ja czytać...
O nurkowaniu tu nie ma zbyt wiele a i jak widać nawet o podstawowych ćwiczeniach nie można porozmawiać..

Polecam

pl.rec.paralotnie

ale nie wam..

Data: 2010-05-09 15:20:14
Autor: Włodek
Początek sezonu ?

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hs4n6r$h56$1@news.onet.pl...
On 2010-05-08 07:37, SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-05-04 20:19, Paweł Kaczmarski wrote:
[...]

No co ty! Ty jesteś nikt?

Nie warto nią sobie zawracać głowy....

Zatem po co tu zaglądasz i bzdety piszesz?

To wieloletnia opinia osób które próbowały ja czytać...

I co Ci z tego przyszło, wszyscy śmieją się z ciebie...

O nurkowaniu tu nie ma zbyt wiele

Napisałeś coś o nurkowaniu? Dlaczego chcesz aby inni coś pisali jeśli sam nic nie napisałeś!!!

a i jak widać nawet o podstawowych ćwiczeniach nie można porozmawiać..

O jakich ćwiczeniach nurkowych piszesz?.
Niestety znowu bzdety piszesz bo to nie są stricte ćwiczenia nurkowe.
A?! o oglądaniu słoneczka i wygibasach raczyłeś?
Swoją drogą kiedyś poznałem kolegów którzy co rano ćwiczyli swoje Taj Chi. Fajnie to wyglądało i chyba działa tak jak wiele technik relaksacyjnych. Ale to się robi a nie pisze o tym.
Zatem czego znowu sobie życzysz?

Polecam

pl.rec.paralotnie

ale nie wam..
A to na jakiej podstawie tak sądzisz. A, bo tak sądzisz?!

Włodek

Data: 2010-04-30 09:48:44
Autor: nuroslaw
Początek sezonu ?
On 2010-04-30 08:09, nuroslaw@poczta.fm wrote:

> [...]

> samolocie.

"Spotkanie integracyjne" - następny eufemizm ?
Ile razy w tygodniu się "integrujesz" z koleżkami?

chętnie częściej, ale nie mam czasu na przyjemności.

To zasady wpajane na podstawowym kursie OWD, którego jak widzę w całości nie przeszedłeś... Ale to nie dziwota.
nie przenoś osobistych doświadczeń na innych. Nigdy OWD nie robiłem.

Już się "przyzwyczaiłem", że "nurkowie" z nawet BARDZO WYSOKIMI stopniami mają braki na poziomie OWD..
Dlaczego? -  odpowiedź częściowa w wątku "Przyczyny tandetnych kursów"

To potwierdza, że nie wiesz komu odpisujesz, zwolnij trochę.

[...]

to choroba tropikalna :) Tak działa zmiana klimatu, nie zdążyli się zaaklimatyzować. Mnie zastanawia tylko, po co czasem odstawiają cyrk z zabieraniem sprzętu nurkowego. pozdr. o.N. --

Początek sezonu ?