Początki rynków finansowych w Polsce.

Data: 2009-05-07 10:47:20
Autor: Endriu
Początki rynków finansowych w Polsce.
Anatolu, Sławku (XXL-u) i Krzysztofie (Fatso). Czy aby na pewno nie było co kraść (i czy aby na pewno Anatolowsko/Wojciechowskie statystyki mówią prawdę)?.

Wyskrobiemy pieczęć tajemnicy?

"[...] Z tego samego powodu chciałbym przypomnieć, jak to w pierwszych miesiącach 1996 roku, w początkach prezydentury Aleksandra Kwaśniewskiego, tygodnik "Wprost" opublikował artykuł o transferach gigantycznych pieniędzy, jakie PZPR przez co najmniej 18 lat przesyłała z Pewexu na konta w szwajcarskich bankach. Tylko w latach 1988-1989 uzyskała 800 zezwoleń dewizowych, a więc musiała realizować więcej, niż jedno dziennie. A tylko jednego dnia potrafiła przekazać do Szwajcarii 22 mln franków szwajcarskich i 750 tys. dolarów. Artykuł ten tak zdenerwował prezydenta Kwaśniewskiego, że zagroził, iż w razie powrotu do tej sprawy zarządzi "lustrację totalną". Następnego dnia Jacek Kuroń i Karol Modzelewski napisali doń pojednawczy list, domagając się już tylko dymisji Józefa Oleksego, oskarżonego wcześniej o szpiegostwo na rzecz Rosji. Więc może Aleksander Kwaśniewski, pretendujący dziś do roli "skarbu narodowego" opowiedziałby nam, co wie o tym rabunku Polski przez towarzyszy z PZPR, której był wybitnym działaczem? Kto korzysta z tych pieniędzy i jaki robi z nich użytek? "[...]

Sprawdźcie czy dobrze liczę ...

CHF/USD z 1989
http://stooq.pl/q/?s=chfusd

Liczmy w przybliżeniu  0,5 dolara  za 1-go franka w 1989 roku ...

11,750,000 USD * 800 zezwoleń dewizowych = 9.400.000.000 USD ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-07 09:50:55
Autor: XXL
Początki rynków finansowych w Polsce.
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): Anatolu, Sławku (XXL-u) i Krzysztofie (Fatso). Czy aby na pewno nie było co kraść (i czy aby na pewno Anatolowsko/Wojciechowskie statystyki mówią prawdę)?.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie wiem dlaczego Twoje pytanie jest skierowane akurat do nas? Ja nie mam danych ani dowodów rzeczowych więc nie mogę się wypowiadać w tej
sprawie.
Być może było tak jak napisał w felietonie S.Michalkiewicz.
Odpowiadając nieco żartobliwie, znasz chyba słynne amerykańskie powiedzenie:
"Żeby zostać multimilionerem, pierwszy milion trzeba ukraść".

Adresatem Twojego pytania powinien być J.Kaczyński i jego 2-letnie rządy.
Dlaczego nie zrobiono nic aby rozliczyć afery z przeszłości mimo, że bracia
Kaczyńscy obiecywali na lewo i prawo Polskę uczciwą i praworządną, z rozliczoną przeszłością?
Kto z byłych komunistów został postawiony w stan oskarżenia?
Czy dr G. i była posłanka PO Sawicka byli jedynymi skorumpowanymi obywatelami? p.s. Jeśli mowa o Jarku Kaczyńskim, to nie sposób wspomnieć o jego megawpadce
sprzed dwóch dni na wiecu wyborczym do UE.
Prezes PIS-u powiedział: "Kto chce rozwoju Polski w kolejnych latach, ten
powinien głosować na PLATFORMĘ OBYWATELSKĄ".
Oklaski na stojąco dla dzielnego budowniczego IV RP !!!
Pierwszy raz od długiego czasu Jarosław K. powiedział prawdę :-)))

Ciekawe co na to wielcy miłośnicy bliźniaków i IV RP? Prezes PIS na wiecu wyborczym PIS wzywa do głosowania na PO. Majstersztyk !!!

Data: 2009-05-07 12:52:28
Autor: kigam
[...]

Żeby rozliczać musieliby się sami rozliczyć między innymi ze spółki
Telegraf. Sami siebie mieli ganiać? To by było niepoważne i zabawne
jednocześnie. Poza tym świadomi ludzie nauczyli się dawno temu odróżniać
obiecanki wyborcze i medialny belkot od rzeczywistych działań.

Data: 2009-05-07 15:35:57
Autor: Jeff
 XXL <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Odpowiadając nieco żartobliwie, znasz chyba słynne amerykańskie powiedzenie:
"Żeby zostać multimilionerem, pierwszy milion trzeba ukraść".

siur ent ofkors:)to jest wlasnie *slynne hamerykanskie powiedzenie*....ktorego
autorem jest Giena....eee nieee...a moze Aljosza??

Data: 2009-05-07 17:24:32
Autor: Dieter
Początki rynków finansowych w Polsce.
Co Ty znowu z tym PISem? Endriu napisal jak komuchy sie poustawialy, a Ty cos gadasz o PISie i PO. Rozumiem, ze mozna nie lubic Jarka albo Donka ale bez jaj, zachowajmy jakis dystans. Po 1989 roku czerwoni zrobili sie kapitalistami poprzez uwlaszczenie sie na majatku narodowym i to jest fakt i nie wiem dlaczego wybielasz tych skurwysynow, tak jak teraz z Niemcow robi sie ofiary II WS.

D.

Data: 2009-05-08 12:14:06
Autor: XXL
Początki rynków finansowych w Polsce.
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a): Po 1989 roku czerwoni zrobili sie kapitalistami poprzez uwlaszczenie sie na
majatku narodowym i to jest fakt i nie wiem dlaczego wybielasz tych skurwysynow.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Wskaż mi fragment mojej wypowiedzi gdzie staję w obronie postkomuny???
Nigdy na nich nie głosowałem i wiem, że było dużo nieprawidłowości w trakcie
procesu transformacji.
Wielu z nich nieźle się nachapało, ale żeby ustosunkować się do artykułu
Michalkiewicza trzeba mieć dostęp do danych źródłowych. Taki dostęp mógł mieć
min. Ziobro jeśli rzeczywiście chcieli dokonać rozrachunku z przeszłością i
budować sprawiedliwą IV RP.
Ponieważ nawet palcem nie kiwnęli w rozliczeniu przeszłości i żadnemu
komuniście za ich 2-letnich rządów nie spadł włos z głowy to znaczy, że hasła
budowy IV RP były propagandową lipą dla ciemniaków.

Data: 2009-05-08 14:41:56
Autor: Dieter
Początki rynków finansowych w Polsce.
Odnosnie sprawiedliwosci made by PIS zgadzam sie. Nikogo nie ukarali przez dwa lata swoich rzadow. Duzo pustoslowia medialnego i na tym polegala sprawiedliwosc.

D.

Data: 2009-05-07 11:52:59
Autor: Bartłomiej Miara

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
[...]

Jakoś nie widzę żeby ludzie tacy jak Miller czy Oleksy dorobili się czegoś w
życiu nadzwyczajnego (na pewno mają się lepiej niż przeciętny Polak, ale bez
przesady). Natomiast np. Michnik (choćby same udziały w GW) czy Wałęsa mają
się znacznie lepiej.

Nie mówię, że to dobrze czy źle, bo przecież większość z nas chce w życiu
osiągnąć jak najwięcej. Robienie jednak z osoby, której największą częścią
majątku jest jedno mieszkanie w Warszawie, wielkiego aferzysty jest trochę
zabawne.

Bartłomiej Miara

Data: 2009-05-07 17:46:24
Autor: Dieter
Początki rynków finansowych w Polsce.
Gudzowaty ma sie szczegolnie zle.

D.

Data: 2009-05-08 01:51:28
Autor: Joachim
Dieter pisze:
Gudzowaty ma sie szczegolnie zle.

Gudzowaty aktualnie buduje pomnik, więc się go nie czepiaj.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tolerance_Monument

Trochę tolerancji proszę ;)
J.

Data: 2009-05-08 06:43:15
Autor: miszczkierownicy
Joachim <joachim110@op.pl> napisał(a):
Dieter pisze:
> Gudzowaty ma sie szczegolnie zle.
> Gudzowaty aktualnie buduje pomnik, więc się go nie czepiaj.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tolerance_Monument

Trochę tolerancji proszę ;)
J.

fundnie pomnik w jerozolimie to i interesy beda lepiej szly dobra inwestycja

pzdr

Data: 2009-05-07 13:47:46
Autor: wiktor
Dnia Thu, 7 May 2009 10:47:20 +0200, Endriu napisał(a):

[...]

Źle liczysz, bo zwrotu "A tylko jednego dnia potrafiła przekazać do
Szwajcarii 22 mln franków szwajcarskich i 750 tys. dolarów" to z reguły
używa się by pokazać maksymalną kwotę jaką udało się ustalić, a nie, że
dzień w dzień tyle szło. Równie dobrze w inne dni mogli transferować po
1000 dolców, albo zero. Po drugie mowa jest o 800 transferach i o tym, że "A tylko jednego dnia
potrafiła przekazać do Szwajcarii 22 mln franków szwajcarskich i 750 tys.
dolarów". Nie masz żadnej informacji, że tego dnia wyszedł jeden transfer.
Mogło ich wyjść na przykład 100 tego dnia i wszystkie się złożyły na tę
sumę.

Dni w roku poza tym jest 365. W latach 1988-1989 było ich około 730. Czemu
mnożysz swoją sumę przez 800?

W najbardziej optymistycznym dla twojej teorii przypadku, gdyby dzień w
dzień szła taka suma na zachód - pomyliłeś się o 9,6%.

W najbardziej pesymistycznym wariancie, czyli takim, że w latach 1988-1989
usyskano 800 zezwoleń na transfer, i wszystkie wyszły jednego dnia, a ich
łączna suma wyniosła 22 mln franków szwajcarskich i 750 tys. dolarów
(zauważ, że tekst nie wyklucza takiej interpretacji), pomyliłeś się o
79900%.

Data: 2009-05-07 15:33:38
Autor: kigam

Użytkownik "wiktor" <invalid@invalid.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

łączna suma wyniosła 22 mln franków szwajcarskich i 750 tys. dolarów
(zauważ, że tekst nie wyklucza takiej interpretacji), pomyliłeś się o

Kolega niepotrzebnie się tak męczył bo po pierwsze nie jest powiedziane czy
to były zezwolenia na transfer do czy z drugiego obszaru płatniczego. Pod
drugie  "transfer gigantycznych pieniędzy, jakie PZPR przez co najmniej 18
lat przesyłała z Pewexu na konta w szwajcarskich bankach" jest śmieszne bo
Pewex jako przedsiębiorstwo importowe musiało brać towary z zagranicy płacąc
za nie twardą walutą. Po trzecie wykorzystywano akurat szwajcarię ze względu
na neutralność i nic w tym dziwnego ale za to jakie skojarzenia. Po czwarte
na pewno część pieniędzy i to być może spora trafiła na dziwne konta ale
najprawdopodobnie na konta służb bo faktem powszechnie znanym jest, że
niejaki Marian Zacharki - prywatnie superszpieg - był dyrektorem pewexu w
końcówce lat 80 i jak chciał to i 10 michałkiewiczów tej kasy nie znajdzie i
mówi to jeszcze tyle, że była agendą wywiadu m.in. do rozliczeń finansowych.
Po piąte znacznie więcej przewalili w FOZZ-ie i przy prywatyzacjach. Po
szóste w końcu słyszę to od michałkiewicza przynajmniej trzeci raz więc
mógłby coś nowego chłopak wymyślić bo sie niepotrzebnie pieni.

Data: 2009-05-07 16:43:40
Autor: Jerzy Olszewski
kigam pisze:

[...]

Choćby i nawet codziennie "wymyślał" i po miliardzie USD transferowanym gdziekolwiek i przez kogokolwiek, to i tak będzie to bez znaczenia wobec mocy kontrargumentów "głów z ramionami" w rozmiarze XXL, o strasznych przejęzyczeniach faszystowskich kurdupli na wiecach wyborczych.

Niestety wobec nadreprezentacji owych dużych głów na samym wierzchołku krzywej Gaussa, rozkładu intelektualnego współczesnych społeczeństw, rzeczywiście nie ma to większego znaczenia co kto pisze w prasie, czy na blogach.

Zjawisko to przez niektórych zwane "nadreprezentacją wykształciuchów", przez innych "światem kiepskich" lub też po prostu tradycyjnie dominacją kołtuństwa albo też inteligencji ćwiartkowej, nazywane również przez Stalina siłą "pożytecznych idiotów", gwarantuje Francji Sarkoziego, Polsce Tuska , Europie socjalizm, UPR'owi poniżej 1% w wyborach, a Światu nic zgoła dobrego...

.... i nie ma nadziei na zmianę :)

Data: 2009-05-07 15:45:27
Autor: Pafcik
[...]

to sie nazywa manipulacja, dość prymitywna zresztą

"Endriu tylko jednego dnia otrzymał 1200 zł pensji, a pomyślcie, miesiąc ma 30 dni, wiec jego zarobki to pewnie około 1200 * 30 dni = 36 000"

i tak z głodowej pensji 1200 zrobiła sie całkiem miła pensyjka, przy czym nikt niczego pewnego nie napisał - wiec za rękę trudno złapać, w razie czego ja nic nie napisałem, przecież było 'pewnie" i "około"

ENDRIU nie dawaj sobą tak prostacko manipulować, jeśli facet bierze się za konkretne wyliczenia to niech je opiera na konkretnych danych
ile dokładnie pieniędzy zostało przelanych a nie jakieś statystyki "chłopskie" pi razy drzwi podawane w pseudo ekonomicznym bełkocie

Swoją drogą UPR ma całkiem sporo sensownych pomysłów, ale jak ich widzę gdy próbują coś konkretnie liczyc to zaczynam się zastanawiać czy oni są napewno poważni, oni są chyba dobrzy tylko w takim sobie gadaniu,

Data: 2009-05-07 14:15:18
Autor: DJ
[...]

Wczoraj zarobilem na FX np. 2000 zl. Gram na FX 2 lata. Czyli wg twojej zelaznej logiki zarobilem przez te 2 lata na FX juz grubo ponad milion zl. Jakos tego niestety nie potwierdza wyciag z konta ...

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-07 17:44:47
Autor: Anatol
[...]

http://www.poglad-berlinwest.de/Poglad.Wydania/Poglad.141/Poglad.141.News.html

"...W roku 1985 obroty Pewexu wynosiły 293 mln dolarów, w 1986 - 370 mln. natomiast w 1987 - 440 mln".

Anatol

Początki rynków finansowych w Polsce.