Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Poczta Polska

Poczta Polska

Data: 2012-02-24 17:26:36
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska
Witajcie

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Data: 2012-02-24 10:41:59
Autor: witek
Poczta Polska
On 2/24/2012 10:26 AM, John Kołalsky wrote:
Co mogę reklamować ?

Nic.

Data: 2012-02-24 17:55:22
Autor: RD
Poczta Polska
W dniu 2012-02-24 17:26, John Kołalsky pisze:
Witajcie

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

  ProponujÄ™ od razu na stos! A co! ;-)

Data: 2012-02-24 18:19:34
Autor: WAM
Poczta Polska
On Fri, 24 Feb 2012 17:26:36 +0100, John Kołalsky <john@kowal.invalid>
wrote:

Co mogę reklamować ?
Reklamuj Pocztę Polsk±.

WAM
--
mezrom dan ysazcw -> www.nadmorze.pl <- wczasy nad morzem

Data: 2012-02-24 19:56:38
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl>

Co mogę
reklamować ?
Reklamuj Pocztę Polsk±.

Bym reklamował, ale na razie mam problem taki, że miałem dostać przesyłkę na łikend by popracować nad jej zawarto¶ci± i nie dostałem, czyli tygodniowa obsuwa. No i będę musiał drugi raz jechać bo oczywi¶cie sami nie dostarcz± w godzinach w których normalni ludzie przebywaj± w domu.

Data: 2012-02-24 18:53:05
Autor: Krzysztof Jodłowski
Poczta Polska
można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym

To cała tajemnica. Punkt ajencyjny jak sama nazwa wskazuje nie jest Poczt± Polsk±. Możesz opieprzyć wła¶ciciela i/lub złożyć skargę do PP na działanie punktu. PP zapewne nic z tym nie zrobi. Wła¶ciciel podobnie.

--
pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2012-02-24 20:03:59
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl>

można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym

To cała tajemnica. Punkt ajencyjny jak sama nazwa wskazuje nie jest Poczt± Polsk±. Możesz opieprzyć wła¶ciciela i/lub złożyć skargę do PP na działanie punktu. PP zapewne nic z tym nie zrobi. Wła¶ciciel podobnie.

Nie wydaje mi się by mnie musiało interesować komu PP zleca dostarczenie przesyłki. To ich problem. Ja przesyłkę odbieram i interesuje mnie tylko, że nie dostarczono mi jej w czasie gdy przebywałem w domu a z powodu niedziałania "okienka" nie mogłem jej samodzielnie odebrać w wyniku czego o tydzień odwlecze mi się wykorzystanie jej zawarto¶ci.

Data: 2012-02-25 00:34:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Poczta Polska
On Fri, 24 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl>

można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym

To cała tajemnica. Punkt ajencyjny jak sama nazwa wskazuje nie jest Poczt± Polsk±. Możesz opieprzyć wła¶ciciela i/lub złożyć skargę do PP na działanie punktu. PP zapewne nic z tym nie zrobi. Wła¶ciciel podobnie.

Nie wydaje mi się by mnie musiało interesować komu PP zleca dostarczenie przesyłki. To ich problem. Ja przesyłkę odbieram i interesuje mnie tylko,
że nie dostarczono mi jej w czasie gdy przebywałem w domu a z powodu niedziałania "okienka" nie mogłem jej samodzielnie odebrać w wyniku
czego o tydzień odwlecze mi się wykorzystanie jej zawarto¶ci.

  Zasadniczo podzielam ten p. widzenia, niemniej już się zastanawiałem
na ostatni± czę¶ci± art.430 KC, więc skorzystam z okazji i się doczepię
  - może kto¶ skomentować?
("łamanie" moje oczywi¶cie celowo)
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 429
  Kto powierza wykonanie czynności drugiemu, ten jest odpowiedzialny
  za szkodę wyrządzoną przez sprawcę przy wykonywaniu powierzonej
  mu czynności,
(wyżej "Twoja wersja", ale:)
  chyba że
  nie ponosi winy w wyborze
(to naszego przypadku nie dotyczyło, ale teraz:)
  albo że
  wykonanie czynności powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi,
  które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem
  takich czynności.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-25 09:33:02
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym

To cała tajemnica. Punkt ajencyjny jak sama nazwa wskazuje nie jest Poczt± Polsk±. Możesz opieprzyć wła¶ciciela i/lub złożyć skargę do PP na działanie punktu. PP zapewne nic z tym nie zrobi. Wła¶ciciel podobnie.

Nie wydaje mi się by mnie musiało interesować komu PP zleca dostarczenie przesyłki. To ich problem. Ja przesyłkę odbieram i interesuje mnie tylko,
że nie dostarczono mi jej w czasie gdy przebywałem w domu a z powodu niedziałania "okienka" nie mogłem jej samodzielnie odebrać w wyniku
czego o tydzień odwlecze mi się wykorzystanie jej zawarto¶ci.

 Zasadniczo podzielam ten p. widzenia, niemniej już się zastanawiałem
na ostatni± czę¶ci± art.430 KC, więc skorzystam z okazji i się doczepię
 - może kto¶ skomentować?
("łamanie" moje oczywi¶cie celowo)
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 429
 Kto powierza wykonanie czynności drugiemu, ten jest odpowiedzialny
 za szkodę wyrządzoną przez sprawcę przy wykonywaniu powierzonej
 mu czynności,
(wyżej "Twoja wersja", ale:)
 chyba że
 nie ponosi winy w wyborze
(to naszego przypadku nie dotyczyło, ale teraz:)
 albo że
 wykonanie czynności powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi,
 które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem
 takich czynności.

Znaczy co ostatecznie podzielasz ? Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może ta ajencja odpowiada zamiast PP, ale ja i tak nie wiem w jakim zakresie. Reklamację mam złożyć ? I co mam rekamować ? Bo przesyłkę pewnie odbiorę tylko nie w terminie jaki sobie założyłem i który był możliwy zgodnie z wszelkimi deklaracjami wykonawcy i będę musiał jeszcze raz się osobi¶cie pofatygować co stanowi dla mnie całkiem konkretn± stratę ale wywi±ż± się. Już zupełnie pomijam jak wykażę że przyszedłem w czasie kiedy punkt ajencyjny powinien być otwarty. Nawet sobie pomy¶lałbym by po prostu szyld mu wykonać zamiast pieprzyć się w nie wiadom co. Ale jeszcze mnie ¶cigać za to zaczn±. No ale ... wyobrazić np sobie można, że ajencja ograniczy godziy pracy i w ogóle nie będę miał szansy odebrać. To chyba powinienem z tym co¶ zrobić...

Data: 2012-02-25 23:47:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Poczta Polska
On Sat, 25 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

Znaczy co ostatecznie podzielasz ?

"zasadniczo" :)
  P. widzenia, że to strona umowy powinna ponosić odpowiedzialno¶ć,
ale:

Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może ta ajencja odpowiada zamiast PP,

....ano wła¶nie.
  Kiedy¶ się o ten zapis KC potkn±łem i mnie zastanowiło, czy aby
na pewno (czy zawsze strona umowy odpowiada).
  Dlatego skorzystałem i pytam :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-26 10:51:49
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1202252345110.2124quad...
On Sat, 25 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

Znaczy co ostatecznie podzielasz ?

"zasadniczo" :)
 P. widzenia, że to strona umowy powinna ponosić odpowiedzialno¶ć,
ale:

Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może ta ajencja odpowiada zamiast PP,

...ano wła¶nie.
 Kiedy¶ się o ten zapis KC potkn±łem i mnie zastanowiło, czy aby
na pewno (czy zawsze strona umowy odpowiada).
 Dlatego skorzystałem i pytam :D

Stron± umowy jest Poczta i ona odpowiada za usługę. Może sobie zwrotnie ¶cigać póĽniej ajenta, albo nawet przypozwać go w razie sprawy s±dowej. To podobna konstrukacja, jak pracownik w sklepie - pozywasz przecież sklep, a nie pracownika w razie jaki¶ komplikacji, choć co do zasady przy samozatrudnieniu pracownik może być osobn± firm±.

Data: 2012-02-27 09:30:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Poczta Polska
On Sun, 26 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
On Sat, 25 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może ta ajencja odpowiada zamiast PP,

...ano wła¶nie.
 Kiedy¶ się o ten zapis KC potkn±łem i mnie zastanowiło, czy aby
na pewno (czy zawsze strona umowy odpowiada).
 Dlatego skorzystałem i pytam :D

Stron± umowy jest Poczta i ona odpowiada za usługę.
Może sobie zwrotnie
¶cigać póĽniej ajenta, albo nawet przypozwać go w razie sprawy s±dowej.

  Ale przecież tak byłoby wg zasad ogólnych.
  Po co w takim razie zapis który zapodałem, czyli (429 KC):
"chyba że [...] wykonanie czynno¶ci powierzył osobie, przedsiębiorstwu
lub zakładowi, które w zakresie swej działalności zawodowej trudni±
się wykonywaniem takich czynno¶ci"?

To podobna konstrukacja,

....w żadnym razie :)

jak pracownik w sklepie - pozywasz przecież sklep,
a nie pracownika

  A następny (za podanym) artykuł w KC przeczytałe¶ czy nie?

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 430
Kto na własny rachunek powierza wykonanie czynności osobie,
która przy wykonywaniu tej czynności podlega jego kierownictwu
i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten jest odpowiedzialny
za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy wykonywaniu powierzonej
jej czynności.
-- -

  Lex specialis (przepis jest następny, czyli "szczegółowszy"),
w przypadku wykonywania "pod kierownictwem" zacytowana zasada
z art.429 nie ma zastosowania, mimo że podmiot (osoba trzecia,
której "powierzono") warunek "działano¶ci zawodowej" spełnia.

  Przyznaję, że w±tpliwo¶ci mam, ale z innego powodu: z tego mianowicie,
że ww przepisy dotycz± czynów *niedozwolonych*.
  Rodz± się więc dwa pytania:
- czy można pod te przepisy podci±gać zdarzenia wynikłe z czynno¶ci
  umownych; na pierwszy rzut oka wydaje się że nie
- je¶li jednak realizowana jest czynno¶ć "nakazana urzędowo", czy
  jej niewła¶ciwa realizacja jednak pod "niedozwolenie" podpada.
  Najlepiej, jakby istniał przepis rozporz±dzenia w stylu "zamknięcie
  placówki pocztowej przed ogłoszon± godzin± końca pracy jest
  niedozwolone" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-27 16:48:26
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1202270916500.1588quad...
On Sun, 26 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
On Sat, 25 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może ta ajencja odpowiada zamiast PP,

...ano wła¶nie.
 Kiedy¶ się o ten zapis KC potkn±łem i mnie zastanowiło, czy aby
na pewno (czy zawsze strona umowy odpowiada).
 Dlatego skorzystałem i pytam :D

Stron± umowy jest Poczta i ona odpowiada za usługę.
Może sobie zwrotnie
¶cigać póĽniej ajenta, albo nawet przypozwać go w razie sprawy s±dowej.

 Ale przecież tak byłoby wg zasad ogólnych.
 Po co w takim razie zapis który zapodałem, czyli (429 KC):
"chyba że [...] wykonanie czynno¶ci powierzył osobie, przedsiębiorstwu
lub zakładowi, które w zakresie swej działalności zawodowej trudni±
się wykonywaniem takich czynno¶ci"?

Uważam - oczywi¶cie mogę się mylić - że w tym konkretnym zakresie Poczta nie moze skorzystać z tego zapisu, bowiem Ajent jest tylko i wył±cznie ich przedstawicielem. W Ajencji oczywi¶cie pracuje osoba będ±ca osobnym podmiotem gospodarczym, ale to nadal Firma Poczta Polska. Gdyby załóżmy Poczta Polska posłużyła się jak±¶ zewnętrzn± firm± kuriersk± - załóżmy do dostarczenia paczki na statek - to wówczas uznałbym, że faktycznie powierzono zlecenie przedsiębiortswu trudni±cemu się wykonywaniem takich czynno¶ci.

To podobna konstrukacja,

...w żadnym razie :)

jak pracownik w sklepie - pozywasz przecież sklep,
a nie pracownika

 A następny (za podanym) artykuł w KC przeczytałe¶ czy nie?

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 430
Kto na własny rachunek powierza wykonanie czynności osobie,
która przy wykonywaniu tej czynności podlega jego kierownictwu
i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten jest odpowiedzialny
za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy wykonywaniu powierzonej
jej czynności.
-- -
Nie zgodzę sie z Tob±. W tym przywołanym przez Ciebie wypadku mowa o kierownictwie i nadzorze, czyli umwoiie o pracę, wzglednie jakim¶ zleceniu. A nie umowie ajencyjnej. Ajent wykonuje działano¶ć w imieniu poczty, ale na własny rachunek.

 Lex specialis (przepis jest następny, czyli "szczegółowszy"),
w przypadku wykonywania "pod kierownictwem" zacytowana zasada
z art.429 nie ma zastosowania, mimo że podmiot (osoba trzecia,
której "powierzono") warunek "działano¶ci zawodowej" spełnia.

 Przyznaję, że w±tpliwo¶ci mam, ale z innego powodu: z tego mianowicie,
że ww przepisy dotycz± czynów *niedozwolonych*.

Ja pewny też nie jestem, ale przykładowo, jak składasz reklamację na niedostarczenie przesyłki w ogóle, to przecież n ei odsyłaj± Cie do Ajenta, bo jemu dali przesyłkę, tylko sami rozpaTRUJˇ.

 Rodz± się więc dwa pytania:
- czy można pod te przepisy podci±gać zdarzenia wynikłe z czynno¶ci
 umownych; na pierwszy rzut oka wydaje się że nie
- je¶li jednak realizowana jest czynno¶ć "nakazana urzędowo", czy
 jej niewła¶ciwa realizacja jednak pod "niedozwolenie" podpada.
 Najlepiej, jakby istniał przepis rozporz±dzenia w stylu "zamknięcie
 placówki pocztowej przed ogłoszon± godzin± końca pracy jest
 niedozwolone" :>

Zastanawiam się nad art. 138 kw. Zamknięcie punktu stanowi niejako odmowę ¶wiadczenia usługi. Jest jaka¶ tam umowa, ze w okre¶lonym czasie bedzie się je ¶wiadczył. Ale nie wiem, czy nie jest zbyt rozszerzaj±ca interpretacja.

Data: 2012-02-27 21:42:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Poczta Polska
On Mon, 27 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

Uważam - oczywi¶cie mogę się mylić - że w tym konkretnym zakresie Poczta nie
moze skorzystać z tego zapisu, bowiem Ajent jest tylko i wył±cznie ich
przedstawicielem.

  Tu słusznie, nie wypada się nie zgodzić: "Przez umowę agencyjną [...]
na rzecz dającego zlecenie przedsiębiorcy albo do zawierania ich w jego
imieniu".
  No to ten punkt mamy z głowy.

jak pracownik w sklepie - pozywasz przecież sklep,
a nie pracownika

 A następny (za podanym) artykuł w KC przeczytałe¶ czy nie?

[...]
Nie zgodzę sie z Tob±. W tym przywołanym przez Ciebie wypadku mowa
o kierownictwie i nadzorze, czyli umwoiie o pracę,

  No oczywi¶cie.
  Przecież ten cytat miał służyć do "odstrzelenia" Twojego argumentu
przez porównanie "jak pracownik z sklepie" - po prostu taka argumentacja
odpada, zupełnie niezależnie od tego czy w kwestii odpowiedzialno¶ci
ostateczna odpowiedĽ będzie na "tak" b±dĽ na "nie" :)

Ja pewny też nie jestem, ale przykładowo, jak składasz reklamację na niedostarczenie przesyłki w ogóle, to przecież n ei odsyłaj± Cie do Ajenta, bo jemu dali przesyłkę, tylko sami rozpaTRUJˇ.

  Zgadza się, ale tu działa argument który wyci±gn±łe¶ teraz,
a nie ten poprzedni :)

Zastanawiam się nad art. 138 kw. Zamknięcie punktu stanowi niejako odmowę ¶wiadczenia usługi. Jest jaka¶ tam umowa, ze w okre¶lonym czasie bedzie się je ¶wiadczył. Ale nie wiem, czy nie jest zbyt rozszerzaj±ca interpretacja.

  Hm... dobrze mieć na uwadze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-25 13:51:52
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:ji8dop$o7$1mx1.internetia.pl...
Witajcie

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną godziną?

Data: 2012-02-25 15:22:47
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka

O 1 godzinÄ™ 5 minut ? Na ZERO

i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną godziną?

Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i kolejne przesyłki dotrą do mnie :-)

Data: 2012-02-25 16:13:23
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jiaqsl$qdk$1mx1.internetia.pl...

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka

O 1 godzinÄ™ 5 minut ? Na ZERO

i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną godziną?

Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i kolejne przesyłki dotrą do mnie :-)

Napisz skargę do Dyrektora Poczty. Sądzę, że uda Ci się uzyskać przeprosiny i poprawienie pieczątki na awizach. Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do 18-tej. Zmieniono godziny "urzędowania", ale nie zmieniono awiz. 5-cio minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale moze spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi, w jakich faktycznie godzinach jest ona czynna. Chyba, ze kilka różnych neizależnie od siebie osób napisze podobne skargi - w co wątpię. No bo na podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w tej ajencji stała praktyką jest cięcie w pręta z klientami, czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo pracownikowi spieszył zegarek o 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło, jak wyszło. Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

Data: 2012-02-25 16:47:02
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka

O 1 godzinÄ™ 5 minut ? Na ZERO

i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną godziną?

Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i kolejne przesyłki dotrą do mnie :-)

Napisz skargę do Dyrektora Poczty. Sądzę, że uda Ci się uzyskać przeprosiny i poprawienie pieczątki na awizach.

Tylko wiesz, ja z tej poczty korzystam raz na rok. Jak przed upływem kolejnego roku np wpadnę pod samochód to już nigdy nie skorzystam. A jakby mi przyszedł polecony z sądu i go nie odebrał to mogę się okazać stratny. Dlatego zwróciłem uwagę, że już jestem stratny przez to, że muszę drugi raz tam iść i o tydzień obsunęła mi się praca nad tym co przyszło.

Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do 18-tej. Zmieniono godziny "urzędowania", ale nie zmieniono awiz.

Nie wiem. W sumie nie obchodzi mnie to. Jak dla mnie urzędy powinny przyjmować całą dobę bo jak robią to w godzinach rannych to znaczy, że jakieś 50% ludzi nie ma do nich dostępu co jest zupełnie niecelowe.

5-cio minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale moze spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi, w jakich faktycznie godzinach jest ona czynna.

A myślę, że to wszystko da się udowodnić sprawdzając logi komórki choć to skrajnie nieadekwatne jest.

Chyba, ze kilka różnych neizależnie od siebie osób napisze podobne skargi - w co wątpię. No bo na podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w tej ajencji stała praktyką jest cięcie w pręta z klientami,

Mnie nie chodzi o to że jest stała tylko, że jednorazowo poniosłem stratę jak wyżej. Bo jestem klientem PP a nie samą PP. Oni sobie mogą sprawdzać funkcjonowanie punktów itp itd a mnie interesuje wyłącznie czy przesyłka do mnie dotarła.

czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo pracownikowi spieszył zegarek o 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło, jak wyszło.

Mój zegarek chodzi dokładnie a zegarek gościa mnie nie obchodzi, może zostawać dłużej jak nie potrafi go ustawić. Pamiętam dawno temu, jeszcze tak trochę w komunie, po mieście chodziłem i widzę gościa przy zamkniętych już drzwiach sklepu spożywczego gościa dyskutującego z pracownicą, że jeszcze przed zamknięciem jest i powinno być otwarte, nic tego dnia nie zdziałał, ale okazało się, że jest prezydentem miasta czy coś i za jakiś czas sklepu już nie było. Gdyby dowodzenie, które proponujesz, doprowadziło do takiego efektu to byłbym za.

Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.

Data: 2012-02-25 17:31:33
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jiavqk$edt$1mx1.internetia.pl...

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka

O 1 godzinÄ™ 5 minut ? Na ZERO

i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną godziną?

Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i kolejne przesyłki dotrą do mnie :-)

Napisz skargę do Dyrektora Poczty. Sądzę, że uda Ci się uzyskać przeprosiny i poprawienie pieczątki na awizach.

Tylko wiesz, ja z tej poczty korzystam raz na rok. Jak przed upływem kolejnego roku np wpadnę pod samochód to już nigdy nie skorzystam. A jakby mi przyszedł polecony z sądu i go nie odebrał to mogę się okazać stratny. Dlatego zwróciłem uwagę, że już jestem stratny przez to, że muszę drugi raz tam iść i o tydzień obsunęła mi się praca nad tym co przyszło.

Rozumiem Twoje zniesmaczenie, ale niele Ci moge pomĂłc.

Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do 18-tej. Zmieniono godziny "urzędowania", ale nie zmieniono awiz.

Nie wiem. W sumie nie obchodzi mnie to. Jak dla mnie urzędy powinny przyjmować całą dobę bo jak robią to w godzinach rannych to znaczy, że jakieś 50% ludzi nie ma do nich dostępu co jest zupełnie niecelowe.

W dobie Internetu w mojej ocenie powinno się dążyć do maksymalnego przeniesienia wszelkich spraw w sieć. Urzędnicy też ludzie i nie chcą nocować w urzędach. Natomiast nie zapominaj, że jakiś kreyn yto tak ułozył, że Poczta przestała być urzędem.

5-cio minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale moze spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi, w jakich faktycznie godzinach jest ona czynna.

A myślę, że to wszystko da się udowodnić sprawdzając logi komórki choć to skrajnie nieadekwatne jest.

Logi komórek, to można sprawdzać w wypadku podejrzeń o popełnienie przestępstwa, a nie zamknięcia lokalu usługowego o 5 minut wcześniej.


Chyba, ze kilka różnych neizależnie od siebie osób napisze podobne skargi - w co wątpię. No bo na podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w tej ajencji stała praktyką jest cięcie w pręta z klientami,

Mnie nie chodzi o to że jest stała tylko, że jednorazowo poniosłem stratę jak wyżej. Bo jestem klientem PP a nie samą PP. Oni sobie mogą sprawdzać funkcjonowanie punktów itp itd a mnie interesuje wyłącznie czy przesyłka do mnie dotarła.

Poczta nie gwarantowała jej doręczenia w określonym terminie.

czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo pracownikowi spieszył zegarek o 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło, jak wyszło.

Mój zegarek chodzi dokładnie a zegarek gościa mnie nie obchodzi, może zostawać dłużej jak nie potrafi go ustawić. Pamiętam dawno temu, jeszcze tak trochę w komunie, po mieście chodziłem i widzę gościa przy zamkniętych już drzwiach sklepu spożywczego gościa dyskutującego z pracownicą, że jeszcze przed zamknięciem jest i powinno być otwarte, nic tego dnia nie zdziałał, ale okazało się, że jest prezydentem miasta czy coś i za jakiś czas sklepu już nie było. Gdyby dowodzenie, które proponujesz, doprowadziło do takiego efektu to byłbym za.

Nie wykluczone, ĹĽe jak bedzie kilka skarg na tego Ajenta, to rozwiÄ…ĹĽÄ… z nim umowÄ™.

Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.
Co zresztą by nie zagwarantowało doręcznia, a jedynie zwiększyło prawdopodobieństwo.

Data: 2012-02-25 18:24:44
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>


Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do 18-tej. Zmieniono godziny "urzędowania", ale nie zmieniono awiz.

Nie wiem. W sumie nie obchodzi mnie to. Jak dla mnie urzędy powinny przyjmować całą dobę bo jak robią to w godzinach rannych to znaczy, że jakieś 50% ludzi nie ma do nich dostępu co jest zupełnie niecelowe.

W dobie Internetu w mojej ocenie powinno się dążyć do maksymalnego przeniesienia wszelkich spraw w sieć.

Drukarki 3D musiałyby się niesamowicie rozwinąć.

Urzędnicy też ludzie i nie chcą nocować w urzędach.

GĂłrnik, hutnik, pracownik telekomunikacji czy sprzedawca teĹĽ nie chcÄ…, ale idÄ… na noc jak potrzeba.

Natomiast nie zapominaj, że jakiś kreyn yto tak ułozył, że Poczta przestała być urzędem.

Pisałeś o "urzędowaniu" to się odniosłem. Nawet firmy kurierskie mają godziny urzędowe, ale bardziej starają się dotrzeć do klienta.


5-cio minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale moze spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi, w jakich faktycznie godzinach jest ona czynna.

A myślę, że to wszystko da się udowodnić sprawdzając logi komórki choć to skrajnie nieadekwatne jest.

Logi komórek, to można sprawdzać w wypadku podejrzeń o popełnienie przestępstwa, a nie zamknięcia lokalu usługowego o 5 minut wcześniej.

To mówię, że nieadekwatne, ale jak się pytasz czy mogę dowieść to tak, można tego dowieść.


Chyba, ze kilka różnych neizależnie od siebie osób napisze podobne skargi - w co wątpię. No bo na podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w tej ajencji stała praktyką jest cięcie w pręta z klientami,

Mnie nie chodzi o to że jest stała tylko, że jednorazowo poniosłem stratę jak wyżej. Bo jestem klientem PP a nie samą PP. Oni sobie mogą sprawdzać funkcjonowanie punktów itp itd a mnie interesuje wyłącznie czy przesyłka do mnie dotarła.

Poczta nie gwarantowała jej doręczenia w określonym terminie.

Kiedy właśnie gwarantowała. W formie awiza. Pozostało jakoś to odebrać. Swoją drogą dobry temat prawny. Bo jeśli awizowane jest danego dnia i na awizie stoi, że tego dnia już nie można odebrać to chyba powinno być awizowane następnego jak punkt otwierany jest.


czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo pracownikowi spieszył zegarek o 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło, jak wyszło.

Mój zegarek chodzi dokładnie a zegarek gościa mnie nie obchodzi, może zostawać dłużej jak nie potrafi go ustawić. Pamiętam dawno temu, jeszcze tak trochę w komunie, po mieście chodziłem i widzę gościa przy zamkniętych już drzwiach sklepu spożywczego gościa dyskutującego z pracownicą, że jeszcze przed zamknięciem jest i powinno być otwarte, nic tego dnia nie zdziałał, ale okazało się, że jest prezydentem miasta czy coś i za jakiś czas sklepu już nie było. Gdyby dowodzenie, które proponujesz, doprowadziło do takiego efektu to byłbym za.

Nie wykluczone, ĹĽe jak bedzie kilka skarg na tego Ajenta, to rozwiÄ…ĹĽÄ… z nim umowÄ™.

Mówię Ci, że nie bo mają dzięki niemu interes. Więc ja chcę tylko odpowiedniej jakości ale tak by ona była a nie by się ktoś niby starał.


Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.
Co zresztą by nie zagwarantowało doręcznia, a jedynie zwiększyło prawdopodobieństwo.


Na pewno nie zastałbym zamkniętego punktu o co mi zasadniczo chodzi teraz.

Data: 2012-02-26 20:11:32
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Poczta Polska
Dnia Sat, 25 Feb 2012 17:31:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Nie wykluczone, że jak bedzie kilka skarg na tego Ajenta, to rozwi±ż± z nim umowę.

o ile ajent sam wcze¶niej nie zrezygnuje z powodu niewielkiego zarobku z
tego tytułu a tylko kłopotów z klientami;

nie znam wynagrodzenia ajentów, ale je¶li list polecony kosztuje tyle ile
kosztuje... --
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suchedniow7.php

Data: 2012-02-29 10:29:36
Autor: Kamil
Poczta Polska
Dnia Sat, 25 Feb 2012 17:31:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.
Co zreszt± by nie zagwarantowało doręcznia

Możesz zamówić droższ± kuriersk± usługę z "gwarancj± dostarczenia DO
konkretnej godziny danego dnia".
Oczywi¶cie że w REALNYM ¶wiecie może się zdarzyć wypadek/przypadek or more
które np. spowoduje spalenie się auta kuriera wraz z zawarto¶ci±
(przesyłk±) - ale chyba nie o tym tu mówimy ;)

Data: 2012-02-25 14:22:24
Autor: mauser50
Poczta Polska
W dniu 2012-02-24 17:26, John Kołalsky pisze:
Witajcie

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za pośrednictwem ich strony skargę na takie działanie opisując całą sytuację jaka Cię spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

Z powaĹĽaniem mauser50

Data: 2012-02-25 16:23:09
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

UĹĽytkownik "mauser50" <mauser50@poczta.onet.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za pośrednictwem ich strony skargę na takie działanie opisując całą sytuację jaka Cię spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

Jakoś nie mogę uwierzyć w cudowną przemianę. Chyba nawet kiedyś dawno temu reklamowałem nieczytelność jak po raz kolejny od tego osła co roznosił dostałem awizo ze zniekształconym nazwiskiem, które to awizo oczywiście całe było nabazgrane. I jeszcze pamiętam pisałem, by otwierali wolne okienko jak są godziny szczytu to okienko zlikwidowali i poograniczali godziny pracy urzędu. Długo potem otwarli ten punkt i choć nieczęsto w nim bywam to zdążyłem już trafić jak prowadzący narzekał na klienta pytającego gdzie ma odebrać przesyłkę co z powodu nieudolnej organizacji nie jest możliwe. I nawet mając podejście prowadzącego na względzie pomyślałem wczoraj że może się urwać, ale nie wpadłem, że ponad godzinę. Tak, że ten punkt to na likwidację zasługuje, ale nie zrobią tego bo musi im się interes kręcić. Jeśli miałbym zgłaszać skargę to wolałbym do jakiejś publicznej książki skarg, którą klienci też mogliby przeglądać. Powiedzmy jakąś niezależną witrynę. Tomasik pyta o dowody, które notabene można łatwo uzyskać z logów telefonii komórkowej, tylko z tego nie wyniknie możliwość skutecznego zareklamowania i odszkodowania za każdym razem jak choćby śmieciowe awizo dostaję co wierzę, mogłoby zapewnić należyty poziom usług. No ale w tym kierunku właśnie moje pytania były.

Data: 2012-02-25 17:39:27
Autor: Robert Tomasik
Poczta Polska
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jiaudr$97b$1mx1.internetia.pl...

UĹĽytkownik "mauser50" <mauser50@poczta.onet.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za pośrednictwem ich strony skargę na takie działanie opisując całą sytuację jaka Cię spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

Jakoś nie mogę uwierzyć w cudowną przemianę.

Uwierz. Ja też raz w życiu składałem reklamację i sparwę uzdrowiono. Poczta to spora firma i nie ma możliwości zapanowania nad każdym z pracowników. Trzeba im trochę pomagać skargami, byle sensownymi. U mnie problemem było to, że choć zawsze w domu ktoś był, to zamiast paczek awiza dostawałem. No i pewnego dnia zupełnie przypadkowo stałem w oknie i widziałem listonosza, który podszedł i włożył coś do skrzynki nawet nie próbując zadzwonić. Poszedłem do skrzynki i znalazłem awizo, ze niby nikogo nie zastał itd. Otrzymałem odpowiedź na skargę, że ustalili, że miejscowy Urząd zamiast dawać listonoszowi paczkę, to dawał awiza. Bo im taniej wychodziło. Nie pamiętam już dokładnie opisu, ale chodziło o to, że paczka powyzej iluś tam kg powinna jechać samochodem, a nie każdy listonosz miał samochód.

Data: 2012-02-26 10:23:25
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za pośrednictwem ich strony skargę na takie działanie opisując całą sytuację jaka Cię spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

Jakoś nie mogę uwierzyć w cudowną przemianę.

Uwierz. Ja też raz w życiu składałem reklamację i sparwę uzdrowiono.

Jak mam uwierzyć, kiedy osobiście sprawdziłem, że nie działa ?

Poczta to spora firma i nie ma możliwości zapanowania nad każdym z pracowników. Trzeba im trochę pomagać skargami, byle sensownymi. U mnie problemem było to, że choć zawsze w domu ktoś był, to zamiast paczek awiza dostawałem. No i pewnego dnia zupełnie przypadkowo stałem w oknie i widziałem listonosza, który podszedł i włożył coś do skrzynki nawet nie próbując zadzwonić. Poszedłem do skrzynki i znalazłem awizo, ze niby nikogo nie zastał itd. Otrzymałem odpowiedź na skargę, że ustalili, że miejscowy Urząd zamiast dawać listonoszowi paczkę, to dawał awiza. Bo im taniej wychodziło. Nie pamiętam już dokładnie opisu, ale chodziło o to, że paczka powyzej iluś tam kg powinna jechać samochodem, a nie każdy listonosz miał samochód.

Ty mi opowiadasz ładną historyjkę a ja wiem, że to bajeczka jest. Ale ok, wypowiedziałeś się, nie mogę całkiem tego skreślać.

Data: 2012-02-26 15:40:23
Autor: JaMyszka
Poczta Polska
W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 10:23:25 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
[...]
Ty mi opowiadasz ładn± historyjkę a ja wiem, że to bajeczka jest. Ale ok, wypowiedziałe¶ się, nie mogę całkiem tego skre¶lać.

Ja też reklamowałam mailowo zł± pracę listonosza. Zrobiłam scan listu, który był w mojej skrzynce, a adresowany był na inn± ulicę. I ten scan zał±czyłam do skargi.
W czasie biegu tej mojej skargi, dostawałam kopie maili kierowanych do odpowiednich komórek. Sprawa skończyła się zwolnieniem listonoszki.
A mnie wyskoczył wrzód, bo to nie ona wrzucała listy, tylko kto¶ kto j± zastępował, gdy ona była na chorobowym.
Ale nikt chyba tego nie sprawdzał.

I podczepię się pod Twój w±tek z pytaniem do znaj±cych prawo, jak to jest z odpowiedzialno¶ci± prawn± za przesyłkę korespondencyjn±, która znajdzie się w mojej skrzynce:
1. adresowana do kogo¶ kto już nie mieszka pod tym adresem
2. mylnie dostarczona, bo ma inny adres
Na dzień dzisiejszy, dzielnie odnoszę na pocztę te ad. 1 oraz te ad. 2
dostarczam pod wskazany adres.

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html
Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2012-02-26 21:06:23
Autor: Tomasz Pyra
Poczta Polska
On Sat, 25 Feb 2012 16:23:09 +0100, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "mauser50" <mauser50@poczta.onet.pl>


Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły
jak zwykle, ale domniemuję, że skre¶lono możliwo¶ć odbioru tego samego
dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
17-tej. Co jest ?! Nie do¶ć, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest pi±tek, otwarte
dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za po¶rednictwem ich strony skargę na takie działanie opisuj±c cał± sytuację jaka Cię spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

Jako¶ nie mogę uwierzyć w cudown± przemianę.

Wszystko zależy od dyrektora danej placówki - nie każdy jest olewusem.

Skarga na listonosza któremu nie chciało się nosić przesyłek cięższych niż
kartka w kopercie (zostawiał tylko awizo pomimo że kto¶ był w domu)
podziałała od razu.

Data: 2012-02-27 11:29:08
Autor: AZ
Poczta Polska
On 02/26/2012 09:06 PM, Tomasz Pyra wrote:

Wszystko zależy od dyrektora danej placówki - nie każdy jest olewusem.

Skarga na listonosza któremu nie chciało się nosić przesyłek cięższych niż
kartka w kopercie (zostawiał tylko awizo pomimo że kto¶ był w domu)
podziałała od razu.
>
Jakby¶ miał targać za sob± wózek ulotek i jeszcze listy w torbie to też by¶ awiza wypisywał po przyj¶ciu do pracy a potem szedł roznosić ulotki przy okazji dostarczaj±c awiza...

--
Artur

Data: 2012-02-28 00:05:30
Autor: Tomasz Pyra
Poczta Polska
On Mon, 27 Feb 2012 11:29:08 +0100, AZ wrote:

On 02/26/2012 09:06 PM, Tomasz Pyra wrote:

Wszystko zależy od dyrektora danej placówki - nie każdy jest olewusem.

Skarga na listonosza któremu nie chciało się nosić przesyłek cięższych niż
kartka w kopercie (zostawiał tylko awizo pomimo że kto¶ był w domu)
podziałała od razu.
 >
Jakby¶ miał targać za sob± wózek ulotek i jeszcze listy w torbie to też by¶ awiza wypisywał po przyj¶ciu do pracy a potem szedł roznosić ulotki przy okazji dostarczaj±c awiza...

Szkoda że jako¶ u mnie w pracy tak się nie da, że zamiast zrobić to co mam
robić, to rozniósłbym jakie¶ takie "awiza" a reszta jako¶ by się sama
zrobiła ;)

Data: 2012-02-28 00:12:07
Autor: AZ
Poczta Polska
On 02/28/2012 12:05 AM, Tomasz Pyra wrote:

Szkoda że jako¶ u mnie w pracy tak się nie da, że zamiast zrobić to co mam
robić, to rozniósłbym jakie¶ takie "awiza" a reszta jako¶ by się sama
zrobiła ;)
>
Zostań listonoszem a robotę za Ciebie zrobi± panie w okienkach a Ty zarobisz na roznoszeniu ulotek oprócz tego za co płaci pracodawca (noszenie listów) ;-)

--
Artur

Data: 2012-02-28 18:16:54
Autor: John Kołalsky
Poczta Polska

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid>

Znalazłem wczoraj awizo w skrzynce, że była do mnie przesyłka. Bazgroły jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

Ja bardzo przepraszam ale ...


.... w poniedziałek było jeszcze gorzej bo przyszedłem 2 godziny przed godziną zamknięcia i znowu było zamknięte ....



















.... co skłoniło mnie jednak do rozpatrzenia innego powodu niemożliwości odebrania niż przedwczesnego zamknięcia budki pocztowej i tak sobie pomyślałem ... ulica ta sama, adres ... ten sam wydaje się, ale może budkę kilka "centymetrów" przenieśli zostawiając numerację, więc przejechałem się ulicą do końca i z powrotem. Miałem do domu wracać ale pomyślałem, że ostatnią próbę podejmę rozpytania ludzi, więc pytam gościa o numer jak na awizie a on wskazuje odległy urząd pocztowy "bo tutaj to jest ... " (ten numer co na awizo) .... wskazując z kolei ręką na nową budkę pocztową o krok od nas. I tak trafiłem do właściwej budki, która zasadniczo naprzeciwko starej była choć w pewnym oddalenia, ale że w tych czasach samochodem jeździ się to można nie wiedzieć gdzie na zamieszkiwanej przez siebie ulicy (od drugiej strony co prawda) jest nowa budka pocztowa. Może gdybym nawigację uruchomił .... :-)


Na pocieszenie powiem, że nadal aktualna jest kwestia niechlujności awiza. Przyjrzałem mu się dokładniej i oprócz wszelkich nieczytelności znalazłem zniekształcone nazwisko, co jak już pisałem, kiedyś zgłaszałem.

Data: 2012-02-29 10:42:41
Autor: Kamil
Poczta Polska
Dnia Tue, 28 Feb 2012 18:16:54 +0100, John Kołalsky napisał(a):

Ja bardzo przepraszam ale ...

I tak trafiłem do wła¶ciwej budki, która zasadniczo naprzeciwko starej była choć w pewnym oddalenia,

Ja pierdole!!!

ale że w tych czasach samochodem jeĽdzi się to można nie wiedzieć

Chwalisz się czy jak?

nie wiedzieć gdzie na zamieszkiwanej przez siebie ulicy (od drugiej
strony co prawda) jest nowa budka pocztowa.

To tylko ¶wiadczy jakim jeste¶...burakiem i durniem.

Może gdybym nawigację uruchomił .... :-)

Znowu się chwalisz?
To by¶ dopiero miał PROBLEMY jakby navi "zatrzymała cię" o kilka metrów od
wyznaczonego celu (FIZYCZNIE).
 
Na pocieszenie powiem

Nie mów nic, twoja głupota poraziła teraz zapewne większo¶ć czytelników tej
grupy.

Nie wiedzieć gdzie na ZAMIESZKIWANEJ ulicy jest "poczta".... trzeba być
%$#^^$#%$&^#^$


Taaak - auto, navi, komp - to jest DŻEZI, TRENDI i KUL.... :))))
Ojjjj. kolalski, kolalski - popapraniec z ciebie i tyle ;)

Poczta Polska

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona