/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie

Data: 2011-01-27 08:06:28
Autor: xbartx
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
Dnia Wed, 26 Jan 2011 15:36:47 -0800, MK napisa艂(a):

Nic ostatnio mnie az tak nie rozbawilo...

Poczta zgubi艂a 95 z艂. Odda prawie 4 razy mniejania, PAP 2011-01-26,
(...)

Wiz do Kanady, jak s艂usznie MarekZ zauwa偶y艂, ju偶 dawno nie ma. Bilet do Toronto np w ostatniej 艣rodowej promocji LOTu kosztowa艂 1285 pln. Nasza poczta z tr膮bk膮 to relikt PRLu i lepiej si臋 trzyma膰 z daleka o czym mniej wi臋cej wszyscy wiedz膮. --
xbartx

Data: 2011-01-27 09:34:54
Autor: RobertS
W dniu 2011-01-27 09:06, xbartx pisze:
[...]

a ju偶 z pewno艣ci膮 przez poczt臋 nie wysy艂a si臋 przekaz贸w, poza tym jak m贸g艂 on zagin膮膰? to przecie偶 nie list, kt贸ry m贸g艂 komu艣 wypa艣膰...
je偶eli kobieta wys艂a艂a kas臋 a ambasada jej nie odebra艂a to kto艣 sobie wyp艂aci艂?

w ko艅cu poczta nie dor臋cza tych samych banknot贸w, kt贸re kto艣 wp艂aci艂 tylko t臋 sam膮 warto艣膰...

RobertS

Data: 2011-01-27 09:45:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-27 09:34, RobertS pisze:

a ju偶 z pewno艣ci膮 przez poczt臋 nie wysy艂a si臋 przekaz贸w

Jak nie, jak tak?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-27 11:20:45
Autor: SQLwiel
RobertS pisze:
[...]

Nie mylcie przekazu pocztowego (do odbioru przez wylegitymowan膮 osob臋 w
formie got贸wki wyp艂aconej przez listonosza lub panienk臋 w okienku) z
przelewem, kt贸ry kosztuje 2,50 od nie-wiem-kiedy, a tym bardziej z
got贸wk膮 przes艂an膮 listem (bo tylko wtedy kto艣 to m贸g艂 ukra艣膰).
Przekaz m贸g艂 doj艣膰 "po terminie", bo 艣wistek od przekazu idzie jak list,
fizycznie. I (chyba?) za to jest odszkodowanie.
Kwota przekazu oczywi艣cie "zgin膮膰" nie mog艂a i zostanie/艂a albo
dor臋czona, albo oddana nadawcy.

Ka偶dy operator ogranicza swoj膮 odpowiedzialno艣膰 wy艂膮cznie do okre艣lonego
w regulaminie odszkodowania z wykluczeniem ewentualnych skutk贸w
niewywi膮zania si臋 z umowy.
To tylko w serialu "Parada oszust贸w" policja wesp贸艂 z bankiem mia艂a
wyp艂aci膰 odszkodowanie za "przepad艂ego" Rolls-Royce'a, ale to przed
wojn膮 by艂o i chyba nie w Polsce.

Czy偶by jaki艣 bank p艂aci艂 niebotyczne odszkodowania za niezrealizowany
przelew? Niech mnie kto艣 o艣wieci.

--

Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2011-01-27 02:57:28
Autor: MK
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
On 27 Sty, 11:20, SQLwiel <nu...@com.pl> wrote:

Nie mylcie przekazu pocztowego (do odbioru przez wylegitymowan osob w
formie got體ki wyp砤conej przez listonosza lub panienk w okienku) z
przelewem, kt髍y kosztuje 2,50 od nie-wiem-kiedy, a tym bardziej z
got體k przes砤n listem (bo tylko wtedy kto to m骻 ukra舵).
Przekaz m骻 doj舵 "po terminie", bo 秝istek od przekazu idzie jak list,
fizycznie. I (chyba?) za to jest odszkodowanie.
Kwota przekazu oczywi禼ie "zgin辨" nie mog砤 i zostanie/砤 albo
dor阠zona, albo oddana nadawcy.

Rozumiem, ze znasz ta sprawe albo specyfike dzialania poczty? Co sie
dzieje, jak zaginie ten swistek o ktorym piszesz? Poczta bedzie
wiedziala, do kogo dostarczyc kase, albo komu ja zwrocic?
Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
5PLN zwrotu kosztu nadania.

MK

Data: 2011-01-27 03:19:11
Autor: Tomek z Wawy
On 27 Sty, 11:57, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
5PLN zwrotu kosztu nadania.

W przypadku uznania reklamacji dotycz眂ej niezrealizowania przekazu
pocztowego poczta ma obowi眤ek wyp砤ci z tytu硊 odszkodowania kwot w
wysoko禼i 5 krotnej op砤ty pobranej za nadanie przekazu. Musi r體nie
zwr骳i kwot, kt髍a by砤 okre秎ona w przekazie pocztowym.

Podstawa prawna:
- par. 3 rozporz眃zenia ministra infrastruktury z 13 pa糳ziernika 2003
r. w sprawie reklamacji powszechnej us硊gi pocztowej w zakresie
przesy砶i rejestrowanej oraz przekazu pocztowego;
- art. 58 ustawy z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz.
U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z p蠹n. zm.)

Data: 2011-01-27 12:34:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-27 11:57, MK pisze:

Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
5PLN zwrotu kosztu nadania.

Nawet to nie wynika z tego 縠nuj眂ego artyku硊, czytaj lepiej ca硂舵, a nie tylko leady.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-27 09:13:26
Autor: MK
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
On 27 Sty, 12:34, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nawet to nie wynika z tego enuj cego artyku u, czytaj lepiej ca o , a
nie tylko leady.

A jak mam to zinterpretowac?
"Poczta zaproponowa砤 odszkodowanie: 25,25 z i zwrot koszt體
przekazu.
Mieszkanka Tarnowa uzna砤, 縠 to zdecydowanie za ma硂, bo nie do舵,

zgubiona kwota by砤 wy縮za [...]"

MK

Data: 2011-01-27 13:09:10
Autor: witek
On 1/27/2011 11:13 AM, MK wrote:
[...]

jak dziennikarskie podniesienie cisnienia czytelnikom.
Inaczej nie wyszed砨y z tego horror i czytelnicy by sie nie podniecali i sprzeda by nie wzros砤.

Data: 2011-01-27 19:13:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-27 18:13, MK pisze:
[...]

Spytaj si pana redaktora z wyborcza.biz czemu nie potrafi napisa kilku niesprzecznych ze sob zda:

"Poczta wyp砤ci砤 odszkodowanie wysoko禼i... 25,25 z (plus zgubiona kwota)"

--
Liwiusz

Data: 2011-01-27 11:08:39
Autor: Przemek
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie

U縴tkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisa w wiadomo禼i news:ihr924$o8c$1inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 26 Jan 2011 15:36:47 -0800, MK napisa(a):

Wlasnie bylem na poczcie nadac przesylke do Wloch- waga jakies pol kilo- chcialem poslac jako paczke a pani na poczcie sie pyta czy jako paczke wysylamy czy jako list polecony (przesylka byla po prostu w wiekszej kopercie babelkowej)?
Pytam sie a jak jest roznica?
Pani na to: paczka kosztuje 70PLN a list polecony(priorytet) 15,30PLN.
Rozumiem ze mozna wiecej kasowac za paczke niz za list ale przy przesylce ok 500g roznica prawie 5x w cenie??? Szczeka mi opadla....
Przemek

Data: 2011-01-27 17:11:48
Autor: JanKo
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
Agent Przemek nadaje:
Pytam sie a jak jest roznica?

Listy podr罂uj na dnie worka pocztowego typu "D" przyci秐i阾e p髄tonow ha砫 innych work體. Paczki podr罂uj w osobnym stosiku i podczas roz砤dowywania s przek砤dane a nie zrzucane bezpo秗ednio na ramp kolejow.

Data: 2011-01-27 17:19:42
Autor: JanKo
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
Agent xbartx nadaje:
Nasza poczta z tr膮bk膮 to relikt PRLu i lepiej si臋 trzyma膰 z daleka o
czym mniej wi臋cej wszyscy wiedz膮.

W grudniu dosta艂em faktury poprzez Poczt臋 z blach膮 3 dni PO UP艁YWIE terminu p艂atno艣ci. Poczta z tr膮bk膮 dostarczy艂a kartki 艣wi膮teczne z r贸偶nych kra艅c贸w Polski maksymalnie w ci膮gu 2 dni od wys艂ania. ;-)

Data: 2011-01-27 18:46:47
Autor: XYZ
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
On 27.01.2011 17:19, JanKo wrote:
Agent xbartx nadaje:
[...]

Rzeczywi艣cie. W tym roku po raz pierwszy odk膮d pami臋tam, nie by艂o du偶ych op贸藕nie艅 PP na 艣wi臋ta. Mo偶e po prostu by艂y chudsze i ludzie wys艂ali mniej list贸w i paczek? :)

Data: 2011-01-27 18:09:00
Autor: Filip Lach
/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
xbartx <bart@hashzero.net> napisa(a):
Dnia Wed, 26 Jan 2011 15:36:47 -0800, MK napisa&#65533;(a):

> Nic ostatnio mnie az tak nie rozbawilo...

Wiz do Kanady, jak s&#65533;usznie MarekZ zauwa偶y&#65533;, ju偶 dawno nie ma. Bilet do

Nie do ko馽a, trzeba mie wiz, je秎i ma si paszport starego typu. A konsulat
kanadyjski wymaga dokonania op砤ty na poczcie (przelewem bankowym nie
akceptuj)albo czekiem. Taka inna cywilizacja, z kraju gdzie poczta jest sprawna, a obr髏 bezgot體kowy
w postaci czek體 ma si bardzo dobrze.
Pozdrawiam, Filip

Data: 2011-01-27 18:21:25
Autor: Rafa艂
[...]

To raczej pobieranie op艂at przekazem pocztowym zakrawa na XVII wiek.

--
Raf

/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie