Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Poczta 'zgubiła' przesyłk

Poczta 'zgubiła' przesyłk

Data: 2010-11-24 22:11:01
Autor: Mario
Poczta 'zgubiła' przesyłk
Co można w tej sytuacji zrobić ?
Do kogo się zwrócić ?

odszkodowanie bedzie ale dla nadawcy listu :)
kolezanka zaplacila sprzedawcy i od niego niech sie domaga zwrotu pieniedzy/ponownej wysylki...


pzdr

Data: 2010-11-24 15:16:13
Autor: witek
Poczta 'zgubiła' przesyłk
On 11/24/2010 3:11 PM, Mario wrote:
Co można w tej sytuacji zrobić ?
Do kogo się zwrócić ?

odszkodowanie bedzie ale dla nadawcy listu :)
kolezanka zaplacila sprzedawcy i od niego niech sie domaga zwrotu
pieniedzy/ponownej wysylki...


no zeby to było takie proste.
sprzedawca towar już wydał. przewoźnikowi.


ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

Data: 2010-11-25 09:23:00
Autor: Michal Jankowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
witek <witek7205@gazeta.pl> writes:

no zeby to było takie proste.
sprzedawca towar już wydał. przewoźnikowi.

ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce? Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

  MJ

Data: 2010-11-25 09:39:01
Autor: mvoicem
Poczta 'zgubiła' przesyłk
(11/25/2010 09:23 AM), Michal Jankowski wrote:
witek<witek7205@gazeta.pl>  writes:

no zeby to było takie proste.
sprzedawca towar już wydał. przewoźnikowi.

ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?

Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia umowy kończy. Więc efektywnie - odbiorca za pośrednictwem nadawcy :).

p. m.

Data: 2010-11-25 10:34:22
Autor: Ariusz
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 09:39, mvoicem pisze:
(11/25/2010 09:23 AM), Michal Jankowski wrote:
witek<witek7205@gazeta.pl> writes:

no zeby to było takie proste.
sprzedawca towar już wydał. przewoźnikowi.

ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?

Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
umowy kończy. Więc efektywnie - odbiorca za pośrednictwem nadawcy :).

p. m.

Zwrot kasy dostanie nadawca, ty nawet nie wiesz czy ta przesyłka na pewno zaginęła i była nadana.

Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie. Na przyszłość będzie podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność pełnego odszkodowania.

Ariusz

Data: 2010-11-25 11:19:42
Autor: spp
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:

Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
Na przyszłość będzie
podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
pełnego odszkodowania.


Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)

--
spp

Data: 2010-11-25 11:42:45
Autor: Tomasz Kaczanowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
spp pisze:
W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:

Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
Na przyszłość będzie
podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
pełnego odszkodowania.


Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)


I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy nie.


--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-25 11:55:23
Autor: Roman Rumian
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
spp pisze:
W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:

Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
Na przyszłość będzie
podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
pełnego odszkodowania.


Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)


I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
nie.

To ciekawe, co Państwo piszecie, a co do ubezpieczenia, to wiem tylko tyle, ze przy reklamacji nadawca zgłosił wartość 200 zł, bez wiary, że to coś da, natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

Pozdrawiam

Roman Rumian

Data: 2010-11-25 07:00:11
Autor: witek
Poczta 'zgubiła' przesyłk
On 11/25/2010 4:55 AM, Roman Rumian wrote:
natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest pozycja
'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

bo jest w uregulaminie poczty.

zdaje sie 10 krotność opłaty za przewóz. i tylko tyle.

Data: 2010-11-25 12:06:34
Autor: Roman Rumian
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
(...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość: http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm

Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)

RR

Data: 2010-11-25 12:13:30
Autor: Roman Rumian
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 12:06, Roman Rumian pisze:
W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
(...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm

Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)

Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(

RR

Data: 2010-11-25 12:24:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
Roman Rumian pisze:
W dniu 2010-11-25 12:06, Roman Rumian pisze:
W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
(...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm

Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)

Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(

Cytat z cennika:

"W zależności od Państwa preferencji, każdą przesyłkę listową tj. nierejestrowaną (list zwykły, kartka pocztowa) lub rejestrowaną (przesyłka listowa polecona, _przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością_ ) możecie nadać jako:

Przesyłka priorytetowa "


--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-25 12:07:35
Autor: spp
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:

Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)


I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
nie.

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do końca się nad tym zastanowił.

--
spp

Data: 2010-11-25 12:18:26
Autor: Tomasz Kaczanowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
spp pisze:
W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:

Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)


I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
nie.

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do końca się nad tym zastanowił.


przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....



--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-25 12:56:55
Autor: spp
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
końca się nad tym zastanowił.


przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

Może. Odbiorca decydował. :)

--
spp

Data: 2010-11-25 12:59:06
Autor: Tomasz Kaczanowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
spp pisze:
W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
końca się nad tym zastanowił.


przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

Może. Odbiorca decydował. :)


A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki. Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.



--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-25 13:01:39
Autor: spp
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 12:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

Może. Odbiorca decydował. :)


A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

Mimo to decydował odbiorca. :(
(Przynajmniej tak wynika z postu otwierającego wątek). :(

--
spp

Data: 2010-11-25 15:43:02
Autor: Roman Rumian
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 12:59, Tomasz Kaczanowski pisze:
spp pisze:
W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
końca się nad tym zastanowił.


przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

Może. Odbiorca decydował. :)


A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

"List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

RR

Data: 2010-11-25 20:46:39
Autor: spp
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-25 15:43, Roman Rumian pisze:

Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
końca się nad tym zastanowił.


przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

Może. Odbiorca decydował. :)


A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

"List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

Czyli wszystko. Ani słowa o ubezpieczaniu.

--
spp

Data: 2010-11-26 00:09:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Poczta 'zgubiła' przesyłk
On Thu, 25 Nov 2010, Roman Rumian wrote:

"List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

    Nie będę się wypowiadał co do tego czy wybór opcji (a raczej zasada
"widziały gały co brały") ma zastosowanie do traktowania oferty
jako całości, ale zdarzało mi się (przy przesyłkach >200 zł)
że jako kupujący sam wnioskowałem o "doubezpieczenie".
    Z dopłatą rzecz jasna.
    Z tego p. widzenia kupujący *mógł* wybrać, inna sprawa, czy
sprzedający by się zgodził (zobowiązany nie był, IMVHO należałoby
taką sprawę uzgodnić PRZED zakupem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-25 10:35:46
Autor: Michal Jankowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?

Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
umowy kończy.

Podstawa prawna do tego jest?

  MJ

Data: 2010-11-25 06:58:27
Autor: witek
Poczta 'zgubiła' przesyłk
On 11/25/2010 3:35 AM, Michal Jankowski wrote:
mvoicem<mvoicem@gmail.com>  writes:

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?

Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
umowy kończy.

Podstawa prawna do tego jest?


ano jest
a mowlem, ze bedzie flejm


Art. 544.  § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.



Art. 548.  § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

Data: 2010-11-25 11:52:17
Autor: mvoicem
Poczta 'zgubiła' przesyłk
(11/25/2010 10:35 AM), Michal Jankowski wrote:
mvoicem<mvoicem@gmail.com>  writes:

Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?

Kto zawarl umowe z przewoznikiem?

Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
umowy kończy.

Podstawa prawna do tego jest?

Art. 544 KC.

"
Art. 544. [Chwila wydania] § 1. JeŜeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do
miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, Ŝe wydanie
zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca
powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
  § 2. JednakŜe kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce
przeznaczenia i po umoŜliwieniu mu zbadania rzeczy."

Sorry za pliterki, ale jakoś dziwnie mi się wklejają z pdfów z ISAPu

p. m.

Data: 2010-11-25 22:57:18
Autor: Michal Jankowski
Poczta 'zgubiła' przesyłk
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

  +AKc- 2. Jednak+AVw-e kupuj+AQU-cy obowi+AQU-zany jest zap+AUI-aci+AQc- cen+ARk- dopiero po
nadej+AVs-ciu rzeczy na miejsce
przeznaczenia i po umo+AVw-liwieniu mu zbadania rzeczy."

O, ten punkt podoba mi sie znacznie bardziej.

  MJ

Data: 2010-11-28 05:14:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Poczta 'zgubiła' przesyłk
W dniu 2010-11-24 22:16, witek pisze:

ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

Zapłacił za towar. Towaru nie otrzymał.

Kłania się KC uchwalony przez debili na których głosowaliście :)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-11-24 22:17:13
Autor: Jacek
Poczta 'zgubiła' przesyłk

Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icjuvs$a0i$1inews.gazeta.pl...


niech sie domaga zwrotu
pieniedzy/ponownej wysylki...

Może lepiej nic nie pisz, jeśli nie wiesz co piszesz...

Data: 2010-11-25 08:05:46
Autor: Mario
Poczta 'zgubiła' przesyłk
Może lepiej nic nie pisz, jeśli nie wiesz co piszesz...

masz jakies problemy natury egzystencjalnej?

Data: 2010-11-25 01:18:35
Autor: witek
Poczta 'zgubiła' przesyłk
On 11/25/2010 1:05 AM, Mario wrote:
Może lepiej nic nie pisz, jeśli nie wiesz co piszesz...

masz jakies problemy natury egzystencjalnej?


raczej prawnej i zresztą słusznie.

Data: 2010-11-24 22:17:53
Autor: spp
Poczta 'zgubi�a' przesy�k
W dniu 2010-11-24 22:11, Mario pisze:
Co mo�na w tej sytuacji zrobi� ?
Do kogo si� zwr�ci� ?

odszkodowanie bedzie ale dla nadawcy listu :)
kolezanka zaplacila sprzedawcy i od niego niech sie domaga zwrotu
pieniedzy/ponownej wysylki...

Z opisu wynika że Ona wybrała taką formę przesyłki więc sprzedawca powinien zwrócić jej stówę. :(

--
spp

Poczta 'zgubiła' przesyłk

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona