Pod co to podci±gn±æ?

Data: 2010-10-30 18:50:42
Autor: SQLwiel
Pod co to podci±gn±æ?
W dniu 2010-10-30 18:00, Yorgi pisze:
Spotka³a mnie dzi¶ taka sytuacja:
jad±c samochodem wyprzedza³em w miejscu niedozwolonym (trochê przegi±³em
z przepisami ruchu), jad±cy za mn± go¶ciu mia³ zamontowany swój video
rejestrator. Gdy zatrzymali¶my siê na ¶wiat³ach podszed³ do mnie i
zaproponowa³, ¿e jak dam mu 50 zeta, to nie zg³osi tego na policjê.
Ola³em go¶cia, ale zastanawiaj± mnie trzy kwestie:

1. Czy takie nagranie mo¿na zg³osiæ na Policjê, a Policja na³o¿y jaki¶
mandat na sprawcê? I czy to zale¿y od "wielko¶ci" przewinienia?

Je¶li z³o¿ysz doniesienie o pope³nieniu wykroczenia, to policja mo¿e (i powinna) wszcz±æ sprawê (przed s±dem) [z³o¿yæ wniosek o ukaranie] w której bêdziesz ¶wiadkiem.

2. Je¿eli ja mia³bym takie nagranie to wystarczy to przekazaæ Policji,
czy pó¼niej bêd± mnie ci±gaæ jako ¶wiadka i bêdê mia³ przer±bane z tego
powodu?
Tak. Bêd± ci±gaæ. Przer±bane.

3. Czy takie wyci±ganie kasy za niezg³oszenie na Policjê jest zgodne z
prawem? Nie jest to ³apówka czy co¶ podobnego?

Nie jest. To szanta¿. Gdyby¶ Ty te¿ mia³ rejestrator (¶wiadka), to go¶ciu te¿ ma przejebane i to bardziej.

--
Dziêkujê.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-30 19:31:16
Autor: Robert Tomasik
Pod co to podci±gn±æ?
U¿ytkownik "SQLwiel" <null@com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iahid1$lsu$1news.onet.pl...

[...]

Mo¿e jego rejestrator nagra³ to jego wyst±pienie. Szanta¿, to przestêpstwo. Bieg³y od odczytywania mowy po ruchach warg i wbrew pozorom wilk moze siê zmieniæ w zaj±ca.

Data: 2010-10-30 20:59:44
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Pod co to podci±gn±æ?
W dniu 30.10.2010 19:31, Robert Tomasik pisze:
Mo¿e jego rejestrator nagra³ to jego wyst±pienie. Szanta¿, to
przestêpstwo. Bieg³y od odczytywania mowy po ruchach warg i wbrew
pozorom wilk moze siê zmieniæ w zaj±ca.

My¶lisz, ¿e on tak sobie udostêpni nagranie przeciwko sobie?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-10-30 20:30:48
Autor: SDD
Pod co to podci±gn±æ?

[...]

A konkretnie dyspozycji ktorego art. kk znamiona to wypelna?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-30 22:38:35
Autor: SQLwiel
Pod co to podci±gn±æ?
W dniu 2010-10-30 20:30, SDD pisze:
[...]

A co, Gugla wy³±czyli, czy w szkole jeszcze nie uczyli trudnych s³ówek?

Pierwsze trafienie -> Wikipedia, -> Art. 191 § 1. kto stosuje przemoc wobec osoby lub gro¼bê bezprawn± w celu zmuszenia innej osoby do okre¶lonego dzia³ania, zaniechania lub znoszenia,
podlega karze pozbawienia wolno¶ci do lat 3.

--
Dziêkujê.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-31 01:20:24
Autor: SDD
Pod co to podci±gn±æ?

U¿ytkownik "SQLwiel" <null@com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iahvo9$308$1news.onet.pl...

[...]

A jaka jest definicja grozby bezprawnej?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-31 12:48:13
Autor: Przemek Lipski
Pod co to podci±gn±æ?

U¿ytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iai97q$tfs$1news.onet.pl...

[...]

Powy¿szy art. jest przyk³adem gro¼by prawnej. Grozi siê 3 latami wiêzienia, ale zgodnie z prawem. Bezprawna to taka, ¿e kto¶ ci grozi nie maj±c poparcia w prawie (w opisywanym przypadku prawio nie przewiduje 50 z³ dla osoby rejestrujacej wykroczenie)...

Przemek

Data: 2010-10-31 13:12:03
Autor: Massai
Pod co to podci±gn±æ?
Przemek Lipski wrote:

> [...]
nie maj±c poparcia w prawie (w opisywanym przypadku prawio nie
przewiduje 50 z³ dla osoby rejestrujacej wykroczenie)...

AFAIR gro¼ba zawiadomienia organów o przestêpstwie nie jest gro¼b±
bezprawn± tylko w przypadku kiedy gro¼ba ma na celu obronê dobra
zagro¿onego tym¿e przestêpstwem.

Czyli po ludzku:
Mo¿na powiedzieæ "je¶li nie przestanie pan tak je¼dziæ/kra¶æ moich
jab³ek/kopaæ mnie po kostkach, zawiadomiê policjê" i nie jest to ¿aden
szanta¿ czy gro¼ba bezprawna, ale ju¿ domaganie siê np. jakiej¶
gratyfikacji w zamian za odst±pienie od zawiadomienia ju¿ takow± gro¼b±
bezprawn± jest.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-01 18:23:46
Autor: rmrmg
Pod co to podci±gn±æ?
Dnia Sun, 31 Oct 2010 13:12:03 +0000, Massai napisa³(a):

AFAIR gro¼ba zawiadomienia organów o przestêpstwie nie jest gro¼b±
bezprawn± tylko w przypadku kiedy gro¼ba ma na celu obronê dobra
zagro¿onego tym¿e przestêpstwem.

Czyli w przypadku kolizji drogowej, gdy powiem sprawcy (który np. wyjecha³ z podporz±dkowanej albo na czerwonym), ¿e chcê x z³ i siê rozjezdzamy albo wzywam policje, to jestem przestêpc±?

Poza tym autor w±tku pope³ni³ wykroczenie a nie przestêpstwo. Po trzecie, masz jakie¶ ¼ród³o takiej interpretacji?

--
.. JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
..   mail: rmrmg(at)wp(dot)pl     |   przy odpowiednim

Data: 2010-11-01 22:02:11
Autor: Massai
Pod co to podci±gn±æ?
rmrmg wrote:

> [...]

Poza tym autor w±tku pope³ni³ wykroczenie a nie przestêpstwo. Po
trzecie, masz jakie¶ ¼ród³o takiej interpretacji?

Od koñca jad±c - art. 115 par. 12 kodeksu karnego.

Co do tego "wykroczenie a nie przestêpstwo" to moja wina, zbyt to
zawêzi³em. Przepis mówi ogólnie "gro¼ba spowodowania postêpowania
karnego", a postêpowanie w przypadku wykroczenia jest równie¿
postepowaniem karnym.

Co do tego przyk³adu z kolizj± drogow± - zale¿y. Je¶li domagasz siê
tylko pokrycia kosztów naprawy (obojêtnie tu i teraz czy poprzez
podpisanie o¶wiadczenia dla TU), to tylko kwestia umowy miedzy Tob± a
sprawc±.
Natomiast je¶li domagasz siê ekstra kasy "bo jak nie to wezwê policjê i
dostanie pan mandat, wiêc chcê po³owê tego potencjalnego mandatu" - to
ju¿ owszem, gro¼ba bezprawna.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-02 16:02:09
Autor: Kotlet
Pod co to podci�gn��?
W dniu 2010-10-31 01:20, SDD pisze:
U�ytkownik "SQLwiel"<null@com.pl>  napisa� w wiadomo�ci

Pierwsze trafienie ->  Wikipedia, ->  Art. 191 � 1. kto stosuje przemoc
wobec osoby lub gro�b� bezprawn� w celu zmuszenia innej osoby do
okre�lonego dzia�ania, zaniechania lub znoszenia,
podlega karze pozbawienia wolno�ci do lat 3.

A jaka jest definicja grozby bezprawnej?

nie jest grozba grozba spowodowania postepowania karnego ale tylo jezeli ma na celu ochrone pokrzywdzonego (to ze slowniczka z kk)

http://nowedopalacze.eu/
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/

Pod co to podci±gn±æ?