Data: 2017-08-22 01:56:05 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Przeznzczony pod tarczę jaki bagażnik może mieć większą wytrzymałość:
- taki: http://tinyurl.com/yd6onewv - akbo taki: http://tinyurl.com/y7ekvoye ? Podstawową różnicę stanowi, jak widać, sposób instalowania: - do rurek tylnego widelca, albo - do otworu montażowego w ramie, ponieważ to właśnie jest chyba najsłabszy punkt: kiedy cały ciężar opiera się na dwóch wkrętach (wielka siła ścinająca), i intuicyjnie myśląc chyba lepiej żeby wspierało się na rurkach? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 01:10:34 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 08:36:15 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 22 Aug 2017 01:56:05 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai niewiele już pamiętam ze statyki i wytrzymałości materiałów ale przy śrubie 6 mm będzie to kilkaset kilogramów które zetnie taką śrubkę |
|
Data: 2017-08-22 10:26:15 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 08:36:15 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:.... niewiele już pamiętam ze statyki i wytrzymałości materiałów ale przy śrubie 6 mm będzie to kilkaset kilogramów które zetnie taką śrubkę Ale odksztalcic moze znacznie mniejsza sila? Poza tym otwor montazowy w widelcu moze jest tym waskim gardlem (jak juz ktos tu pisal) i np gwint zostanie naruszony po dluzszym obciazeniu? Ale Wasza informacja jest istotna, dziekuje! Intuicyjnie patrzac te wkrety sa bardzo obciazone ponad ich wytrzymalosc ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 10:52:28 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 10:26:15 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): Intuicyjnie patrzac Marną masz intuicję :) Moja praktyka wykazuje że to trzyma. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-22 10:54:58 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 10:26:15 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): Ale odksztalcic moze znacznie mniejsza sila? Poza tym otwor Używam bagażnika tak właśnie mocowanego, śruby są 5 mm, rama alu więc materiał miękki, bagaż 10-15 kg i tysiące km zrobione. Połączenie trzyma. Dodam że stosuję śruby nieco dłuższe i zabezpieczam je od tyłu nakrętką kontrującą. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-22 08:42:19 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 01:56:05 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): Podstawową różnicę stanowi, jak widać, sposób instalowania: Siła owszem, duża ale wytrzymałość wkręta na ścinanie sporo większa. natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać, obracać, deformować rurkę. Dodatkowo nie mam zaufania do suwliwych połaczeń wsporników - to się musi przesuwać przy wstrząsach. Ja bym wybrał raczej ten mocowany do otworów. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-22 10:39:14 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> Wrote in message:
natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać, Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do rurek widelca. obracać, deformować rurkę. A to te rurki widelca tylnego sa tak slabe? Dodatkowo nie mam zaufania do suwliwych połaczeń wsporników - to się Ale jak sie mocno scisnie te obejmy? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 10:22:10 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do Ważne, jak to się ma do wektora z tego punktu w stronę matki Ziemi. Z grawitacją nie wygrasz. Tu i wsporniki i rury ramy są skośne. A po skośnym ślizga się nie tylko mydło. A to te rurki widelca tylnego sa tak slabe? Są mocne, ale jako część sztywnej klatki ramy i mają pracować osiowo. Lepiej sobie radzą z siłami ściskającymi niż zginającymi. Weż sobie jakiś cienki patyk i spróbuj go najpierw ścisnąć wzdłuż osi, a potem złamać. Zobaczysz, co go łatwiej zniszczy. Ale jak sie mocno scisnie te obejmy? ....to się mocno zmniejszy ewentualny poślizg. Ale połączenia gwintowe mają to do siebie, że się czasem luzują, więc w dłuższej perspektywie poślizg nie musi się zmniejszyć mocno. Mocowałem kiedyś bagażnik typu lowrider do goleni amortyzatora. Dokręciłem na tyle mocno, żeby mi się sakwy nie wbijały w szprychy. Bagażnik i tak nie był stabilny, za to rury w miejscu mocowania przestały być okrągłe. -- Marek |
|
Data: 2017-08-22 19:48:42 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał: Ale zauwaz, ze jest os zaczepienia jeszcze pod siodelkiem, i wokol tej osi jakby sie "obraca" ciezar i jakby poprowadzic promien od tej osi do miejsca przykrecenia tych obejm to wsporniki wypadna prostopadle (do promienia) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 20:35:43 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 19:48:42 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): Ale zauwaz, ze jest os zaczepienia jeszcze pod siodelkiem, i wokol Doczepienie do rury podsiodłowej jest na tyle elastyczne że drgania całego bagażnika będą nie wokół tej osi o której mówisz tylko pionowe. Ciąg dalszy - zmęczeniowe efekty w dolnej partii bagażnika. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-22 10:51:38 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 10:39:14 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): Ale występuje pionowa siła od ciężaru bagażnika. I można ją rozłożyć nanatomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać, składowe prostopadłą do rurki i wzdłużną :) Jak rama alu to lepiej nie ściskać :) Jak stalowa to pewnie nie zdeformuje się ale wolę na zimne dmuchać. Myślałem tu o połączeniu między sobą wsporników bagażnika za pomocą otworów o wydłużonym kształcie w celu dopasowania do wymiarów ramy. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-22 09:52:59 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
Przeznzczony pod tarczę jaki bagażnik może mieć większą wytrzymałość: Oba rozwiązania są kiepskie, bo sztywność ramy bagażnika osłabiają różne fikuśne przeguby i dodatkowe połączenia. Nie kombinuj, bo już przed Tobą temat przekombinowano do końca. Chyba,że chcesz odkryć Amerykę na nowo :). Wiadomo jaki układ jest najbardziej wytrzymały, a wielkie zróżnicowanie konstrukcji bagażników to tylko efekt rynkowej gry o klienta i oczywiście całego wachlarza potrzeb, jakim bagażniki powinny odpowiadać.. Ty - zdaje się - szukasz czegoś pancernego. Tylny trójkąt ramy ma sporo roboty z dźwiganiem dupska rowerzysty (zwłaszcza na wertepach), więc lepiej jego rurom nie dodawać obciążeń. Dlatego dobrze, jak przez rury bagażnika ładunek obciąża od razu oś tylnego koła. W końcu wszystko i tak idzie na osie (nie mówiąc o ciężkiej pracy szprych i obręczy). Można przyjąć, że mocowanie bagażnika do tylnych haków spełnia ten warunek. Powtórzę: wybierz monolit o prostych rurach, mocowany do tylnych haków. Polecam Tubusa Cargo lub Logo (wersje Evo tych modeli ponoć nie potrzebują nawet tulei dystansujących). Przy niższym budżecie na robienie z roweru ciężarówki warto rzucić okiem na bagażnik Crosso. Na polskim rynku jest też parę mocnych konstrukcji czeskiej marki Sport Arsenal i trochę zachodnich, ale - na oko - wyglądają dość kiepsko w dolnym węźle. Od platformy w dół lecą po dwie rury z każdej strony, tworząc sztywną katkę, lecz przy punkcie mocowania zostaje po jednej. Crosso ma w tym węźle wymienną stalową blachę, a Tubusy są całe z mocnej stali Cro-Mo. Gwinty w tylnych hakach aluminiowych ram wyrabiają się z czasem. Ale zerwanie gwintu to nie taki problem jak złamanie ramy czy choćby haka przerzutki. To właściwie żaden probem. Hak dalej jest sztywny, a w nim dalej jest dziura. Wystarczy w nią włożyć dłuższą śrubę z płaskim łbem (gdyby np. było mało miejsca od strony wielotrybu) i dać nakrętkę na zewnątrz. Albo dwie (z kontrą). To nawet lepszy patent, bo w połączeniu śruba - nakrętka mamy tylko stal. Jak sami nie przekręcimy, to gwint się nie urwie. A ładunek wcześniej złamie platformę niż zetnie śrubę. -- Marek |
|
Data: 2017-08-22 09:58:04 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 18:53:02 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Yerine Ictimai napisał: święte słowa |
|
Data: 2017-08-22 19:43:32 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Powtórzę: wybierz monolit o prostych rurach, mocowany do tylnych haków. I przykrecone poprzez tuleje dystansujaca. Ale taka tuleja jak wplywa na wytrzymalosc, na intuicje oprocz sily scinajacej dochodzi jeszcze sila lamiaca? A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie przykrecany do otworow montazowych, zobacz jak ma solidnie obudowane te "kolanka" dystansujace: http://tinyurl.com/ydynq9x7 Polecam Tubusa Cargo lub Logo (wersje Evo tych modeli ponoć nie potrzebują Potrzebuje cos tanszego, powymieniam jeszcze hamulce i piaste a tam lepiej dac wiekszy budzet. Przy niższym budżecie na robienie z roweru Przesada, i tak wiekszosc bagaznikow maja nosnosc 25kg w specyfikacji, i tyle jest wporzo. warto rzucić okiem na bagażnik Crosso.I taki wystarczy: http://tinyurl.com/y7m55srh ? parę mocnych konstrukcji czeskiej marki Sport Arsenal I to sytuacje poprawia? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 19:56:12 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
I przykrecone poprzez tuleje dystansujaca. Przepraszam, tu widac lepiej: http://tinyurl.com/y8t8sdur -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-23 03:43:16 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
Ale taka tuleja jak wplywa na wytrzymalosc, na intuicje oprocz Tuleja działa na połączenie gwintowe jak dźwignia. Tu liczy się moment siły, która próbuje zerwać gwint, wyciągając śrubę jak korek z butelki. Dlatego dobrze sobie dopasować tuleję tak, by jej szerokość była jak najmniejsza (przy spełnieniu warunku odsunięcia bagażnika od zacisku hamulca), a odlegość od osi śruby mocującej do najniższego punktu oparcia tulei na płaszczyźnie haka - jak największa. Widać to na tym obrazku: http://s1.tufotki.pl/2016/10/27/P4fYu-2YwfMU.jpg A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie Na mojej fotce jest też tuleja w formie stalowego walca, sprzedawana przez Crosso. Tę drugą wartość ma mniejszą, ale - sądząc na oko - i tak ciut większą niż w rozwiązaniu z Twojego linka. Potrzebuje cos tanszego, powymieniam jeszcze hamulce i piaste a No, fakt. Chudy budżet wymusza sztukę kompromisu. Ale warto pamiętać o zasadzie "jestem za biedny, by kupować rzeczy tanie" (przy założeniu, że cena wiąże się z jakością, a nie tylko z marką). Jeśli Twój sakwiarski wyjazd to jednorazowa przygoda, nie warto szastać kasą. Ale jeśli sprzęt ma służyć przez lata, to lepiej na niego wydać raz, a dobrze. Przesada, i tak wiekszosc bagaznikow maja nosnosc 25kg w Tu byłbym ostrożny. Jedni producenci deklarują nośność z zapasem, inni - na wyrost. Wszystko weryfikuje się w praktyce. Np. authorowski bagażnik na sztycę ACR 149 miał po wejściu na rynek deklarowany udźwig 15 kg, teraz ma 10, a złamałem go przy mocniejszym wstrząsie ładunkiem ważącym ok. 6. I taki wystarczy: Nie wiem do czego go potrzebujesz. I - jak pisałem - wszystko weryfikuje się w praktyce. Słabe punkty tego bagażnika to aluminiowe łączniki regulowane (miałem ten patent w dwóch połamańcach i teraz trzymam się od niego z daleka) i brak dodatkowych rur, na których opierają się sakwy. Miękkie sakwy mogą się obijać o szprychy. A cena jest już porównywalna z turystycznymi (wyprawowymi) bagażnikami Sport Arsenal. I to sytuacje poprawia? To mocno obciążony punkt, więc dobrze jak pracuje tam mocny materiał. A jego wymienność jest dodatkową zaletą. Nasze bagażniki muszą sobie radzić i w takich warunkach: https://youtu.be/znkSh2iKiPY (tu mam w bagażu ok. 14 kg). Radzą sobie bez problemu. Jak pisałem w bliźniaczym wątku, na razie tylko prostowałem wygięte blachy przy hakach. -- Marek |
|
Data: 2017-08-23 13:11:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał: A skad zdobyles tulejke w ksztalcie niesymetrycznego stozka, te druga? A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma mowy o "dzwigni wyciagajacej wkret z gwintu jak korek z butelki" ;) istnieje tylko sila scinajaca, jak przy zwyklych bagaznikach. -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-23 10:19:16 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
A skad zdobyles tulejke w ksztalcie niesymetrycznego stozka, te druga? Zanim w trudzie i znoju, wiertłem, piłą i pilnikiem uformowałem ten kąsek duralu, był częścią masywnej podstawy pod lampkę nocną w stylu techno. Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma .... przy założeniu, że te kolanka są bardzo sztywne. Takie, co to nie tylko "nie łamiotsa", ale i nie "gniotsa", czyli mocniejsze od ruskiego sprzętu. Bo ruski sprzęt tylko "gniotsa, nie łamiotsa". Ale to, zdaje się, cienki profil z aluminium, co może w opresji i giąć się i łamać. Ciężar bagażu daje siłę działającą w płaszczyźnie rur bagażnika, a punkt mocowania jest w płaszczyźnie haków ramy. Dzielący je poziomy odcinek bagażnika (za kolankiem) będzie działał jak ramię, które stworzy moment (iloczyn wartości siły i długości ramienia). To ramię czy kolanko nie muszą się odkształcać plastycznie (wyginać). Zwłaszcza, że śruba mocujaca działa jak ściągacz trzymający wszystko w kupie. Ale przy wstrząsach układ będzie pracować w zakresie minimalnych odkształceń sprężystych. A ponieważ najniższy punkt oparcia (styku poziomej części za kolankiem z hakiem ramy) jest poniżej osi śruby mocującej, powstanie krótka dźwignia obciążająca tę śrubę siłą rozciągającą (czyli będzie próbować wyjąć ją jak korek z butelki). To oczywiście nieistotne przy niewielkich obciążeniach. Ale jeśli planujesz jazdę terenową na ciężko, po dłuższym czasie może tam coś strzelić. W końcu szukasz rozwiązania najmocniejszego :). -- Marek |
|
Data: 2017-08-23 20:29:31 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał: Ale jezeli to kolanko jest ze stali (samo kolanko)? Przydaloby sie jakos to sprawdzic, moze napisze do sprzedawcy pytanie. Ale przy wstrząsach układ będzie pracować w zakresie minimalnych odkształceń A jednak taki stozek wystrugany samodzielnie do najlepsze rozwiazanie? ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 14:19:45 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
....Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma Ciężar bagażu daje siłę działającą w płaszczyźnie rur bagażnika, a punkt A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu: http://tinyurl.com/y84upzus Poniewaz jak widzisz jest to monolit to chyba zamiast rzeczonej dzwigni jest tylko sila scinajaca? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 07:09:38 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu:nędza. podano już bagażniki o nośności 40 kg. Masz zamiar worki cementu / te stare po 50 kg/ wozić? |
|
Data: 2017-08-25 17:45:11 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
.... nędza. Ale uzasadnij, dlaczego? podano już bagażniki o nośności 40 kg. Ale tamte sa drogie, a ten kosztuje kilkadziesiat zl. Prosze uzasadnij dlaczego doplacac? Masz zamiar worki cementu / te stare po 50 kg/ wozić? Eee, do tego to uzywam deskorolki ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 10:54:07 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 17:45:13 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Eee, do tego to uzywam deskorolki ;)przypominasz faceta który chce kupić za kasę na maluch auto o jakości mercedesa. Tak się nie da, Jakość kosztuje |
|
Data: 2017-08-25 20:30:39 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 17:45:13 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał: A na sprężynie :) przypominasz faceta który chce kupić za kasę na maluch auto o jakości mercedesa. Tak się nie da, Jakość kosztuje Powiem że to jest język marketingu. A we współczesnej ekonomii już dawno cena wzięła rozwód z faktyczną wartością produktu. Istnieja trzy opcje: - dobrze i tanio, - dobrze i drogo, - drogo i przerost formy nad trescia ;) (Pierwsza opcja to sztuka, druga to niesztuka, a trzecia to dla bladzacych) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-30 00:46:58 | |
Autor: rmikke | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
On Friday, 25 August 2017 20:30:30 UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message: Implikacji się tak nie odwraca. ZAWSZE tak było, że pewne rzeczy były drogie tylko dlatego, że klient był gotów za to zapłacić i niekoniecznie się to przekładało na jakość. Natomiast pewnych rzeczy nie da się zrobić tanio i dobrze, co najwyżej tanio i wystarczająco dobrze, ale zejście poniżej pewnej ceny musi oznaczać zjazd z jakości. Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy pochodzi. OIMW z XIX wieku... Istnieja trzy opcje: Tylko warto pamiętać, że owa sztuka na ogół polega na poczekaniu, aż ktoś będzie musiał sprzedać poniżej wartości i dopadnięciu tego kogoś. Można, oczywiście, uprawiać sztukę, a można po prostu zapłacić więcej i mieć... |
|
Data: 2017-08-30 01:08:03 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy
pochodzi. OIMW z XIX wieku... co to jest OIMW? rozwiń ten skrót. Ja to powiedzenie stosuję w wersji: że biednego nie stać na tandetę |
|
Data: 2017-08-30 01:57:09 | |
Autor: rmikke | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
On Wednesday, 30 August 2017 10:08:05 UTC+2, tade...@poczta.onet.pl wrote:
Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy O Ile Mi Wiadomo. |
|
Data: 2017-08-30 11:02:30 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
MAMIL | |
A teraz sprawdźcie "MAMIL" :-)))
Czy to o Was? ;-))) -- -- - co to jest OIMW? |
|
Data: 2017-08-25 11:29:09 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu: Powiem to samo. Gdzie siła działa na koniec ramienia, tam powstaje moment. Ja fizyki nie wymyśliłem i nie mam boskiej mocy sprawczej, by dla upierdliwych poszukiwaczy bagażnika idealnego do publicznie nieokreślonego zastosowania *) uczynić wyjątek. Ale powtórzę: dopóki gra toczy się w zakresie odkształceń sprężystych i działające siły nie zmęczą materiału, nie ma sprawy. Bagażników rowerowych nie buduje się po to, żeby się łamały. W końcu coś kupisz "na intuicję", wykorzystasz zgodnie z planem i będziesz zadowolony albo nie. Do dzieła. Wszystko i tak weryfikuje praktyka :). *) - Prawdopodobnie wybierasz się na realatywnie długą, daleką wycieczkę i zanadto zabrnąłeś w pułapkę zbyt obszernego wyboru. Ale możliwe, że kombinujesz coś jak Odblaskowy Anioł (kiedy go spotkałem, miał na bagażniku ponad 80 kg ładunku) i wtedy ta dociekliwość i dzielenie włosa na czworo ma trochę sensu. Ale jakoś blado widzę tę drugą opcję. -- Marek |
|
Data: 2017-08-22 18:27:50 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Przeznzczony pod tarczę jaki bagażnik może mieć większą wytrzymałość? A co myslicie jakby taki zainstalowac: https://tinyurl.com/ycmylyk2 poniewaz prety do mocowania ida ze skosu to omijaja wkrety od mocowania IS hamulca :) Ale ile wytrzymuje? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 19:23:44 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Dnia Tue, 22 Aug 2017 18:27:50 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a): A co myslicie jakby taki zainstalowac: Pręty są dosyć wiotkie. Mogę sobie wyobrazić sytuacje w których pręty się wygną. Ponadto konstrukcja ma słaby punkt - dolne ucho, to z dwoma otworami. Tam będzie pękać. W ogóle, nie patrz na bagażniki które mają trzymak na zawiasach i sprężynach. Są z innej bajki, tej damsko-miejskiej :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-09-06 07:28:51 | |
Autor: yerine.ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Po wielkich mekach wielu wreszcie sie udalo mi podjac meska decyzje i kupic takie cudo:
http://tinyurl.com/y7xtm7qk Polecic musze, robota zrobiona solidnie, baardzo korzystny stosunek jakosci do ceny (a na Ałegro uwaga: ceny sa zwariowane, te same modele roznych bagaznikow u roznych sprzedawacow potrafia roznic sie cena o 100%!) A ten dopiero zakupiony SportArsenal SNC 292, jest tak jak pisal Marek, prawie monolit, ilosc spawow zminimalizowana. Ale na szczegolne wyroznienie zasluguja te dolne "kolanka" mocujace (i jednoczesnie zapewnijace dystans potrzebny dla wystajacego hamulca mechanicznego): sa masywne, solidnie przyspawane do wspornikow, bardzo szeroki przekroj maja (w ksztalcie kwadrata). Ale co najciekawsze sa wydrazone wewnatrz, tak ze łebek wkreta, wkręcanego do dolnego otworu montazowego w widelcu/ramie, jest bardzo blisko płaszczyzny montażowej, co prawdopodbnie minimalizuje sile "łamiacą". Polecam :) |
|
Data: 2017-09-07 00:21:14 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
yerine....@gmail.com napisał:
A ten dopiero zakupiony SportArsenal SNC 292, jest tak jak pisal Marek,Pisząc "monolitł miałem na myśli bagażnik jednoczęściowy, nie składany z miliarda dupsów skręcanych śrubami. Spawów raczej nie da się uniknąć. Moim zdaniem nie wybrałeś optymalnie, ale wreszcie masz okazję do "uczenia się na własnych będach" :). -- Marek |
|
Data: 2017-09-07 10:14:27 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Problem z bagażnikami jest taki, że naprawdę mocne są dopiero stalowe (= ciężkie), np. GMG.
-- -- - Spawów raczej nie da się uniknąć. |
|
Data: 2017-09-07 20:25:50 | |
Autor: yerine.ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek napisał: A ten dopiero zakupiony SportArsenal SNC 292, jest tak jak pisal Marek, prawie monolit, ilosc spawow zminimalizowana. Pisząc "monolitł miałem na myśli bagażnik jednoczęściowy, nie składanyz miliarda dupsów skręcanych śrubami. Spawów raczej nie da się uniknąć. Ale co tam jest poprzykrecane? Przeciez tylko te prety dwa pod siodelko (ale to w kazdym) a reszta to jedna calosc. I wsporniki sa jednoczesciowymi rurkami wygietymi w odwrocone U, a o to chyba chodzilo? ;) Ale najwazniejsze to te dolne kolanka dystansujace (od hamulca tarczowego itp), sposrod roznych rozwiazan rozmaitych modeli bagaznikow "pod tarcze" tam sa naprawde solidnie zrobione, sa duze, masywne, obficie zalane spawem do wspornika, zupelnie inaczej niz w np w takim Kellys Convoy gdzie sa alumuniowe cienkie tulejki luzno wsuwane na wkret mocujacy (jak to ma sie trzymac???) I WAGA: prawie pol kilo!!! Moim zdaniem nie wybrałeś optymalnie Prawdopodobnie sa bagazniki duzo drozsze a mimo to gorsze ;) |