Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?

Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?

Data: 2017-08-22 08:42:19
Autor: Jacek Maciejewski
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Dnia Tue, 22 Aug 2017 01:56:05 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Podstawową różnicę stanowi, jak widać, sposób instalowania:
- do rurek tylnego widelca, albo
- do otworu montażowego w ramie,
ponieważ to właśnie jest chyba najsłabszy punkt: kiedy cały ciężar
 opiera się na dwóch wkrętach (wielka siła ścinająca), i
 intuicyjnie myśląc chyba lepiej żeby wspierało się na
 rurkach?

Siła owszem, duża ale wytrzymałość wkręta na ścinanie sporo większa.
natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać, obracać, deformować rurkę.
Dodatkowo nie mam zaufania do suwliwych połaczeń wsporników - to się
musi przesuwać przy wstrząsach.
Ja bym wybrał raczej ten mocowany do otworów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-22 10:39:14
Autor: Yerine Ictimai
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> Wrote in message:
natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać,

Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do
 rurek widelca.

obracać, deformować rurkę.

A to te rurki widelca tylnego sa tak slabe?

Dodatkowo nie mam zaufania do suwliwych połaczeń wsporników - to się
musi przesuwać przy wstrząsach.

Ale jak sie mocno scisnie te obejmy?


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-22 10:22:10
Autor: Marek
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Yerine Ictimai napisał:

Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do
 rurek widelca.

Ważne, jak to się ma do wektora z tego punktu w stronę matki Ziemi.
Z grawitacją nie wygrasz. Tu i wsporniki i rury ramy są skośne. A po skośnym
ślizga się nie tylko mydło.

A to te rurki widelca tylnego sa tak slabe?

Są mocne, ale jako część sztywnej klatki ramy i mają pracować osiowo. Lepiej
sobie radzą z siłami ściskającymi niż zginającymi. Weż sobie jakiś cienki
patyk i spróbuj go najpierw ścisnąć wzdłuż osi, a potem złamać. Zobaczysz, co
go łatwiej zniszczy.

Ale jak sie mocno scisnie te obejmy?

....to się mocno zmniejszy ewentualny poślizg. Ale połączenia gwintowe mają to
do siebie, że się czasem luzują, więc w dłuższej perspektywie poślizg nie
musi się zmniejszyć mocno. Mocowałem kiedyś bagażnik typu lowrider do goleni amortyzatora. Dokręciłem na
tyle mocno, żeby mi się sakwy nie wbijały w szprychy. Bagażnik i tak nie był
stabilny, za to rury w miejscu mocowania przestały być okrągłe.

--
Marek

Data: 2017-08-22 19:48:42
Autor: Yerine Ictimai
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał:

Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do
 rurek widelca.

Ważne, jak to się ma do wektora z tego punktu w stronę matki Ziemi.

Ale zauwaz, ze jest os zaczepienia jeszcze pod siodelkiem, i wokol
 tej osi jakby sie "obraca" ciezar i jakby poprowadzic promien od
 tej osi do miejsca przykrecenia tych  obejm to wsporniki wypadna
 prostopadle (do promienia)


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-22 20:35:43
Autor: Jacek Maciejewski
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Dnia Tue, 22 Aug 2017 19:48:42 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Ale zauwaz, ze jest os zaczepienia jeszcze pod siodelkiem, i wokol
 tej osi jakby sie "obraca" ciezar i jakby poprowadzic promien od
 tej osi do miejsca przykrecenia tych  obejm to wsporniki wypadna
 prostopadle (do promienia)

Doczepienie do rury podsiodłowej jest na tyle elastyczne że drgania
całego bagażnika będą nie wokół tej osi o której mówisz tylko pionowe.
Ciąg dalszy - zmęczeniowe efekty w dolnej partii bagażnika. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-22 10:51:38
Autor: Jacek Maciejewski
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Dnia Tue, 22 Aug 2017 10:39:14 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać,

Ale patrzac na bagaznik wsporniki bagaznika sa PROSTOPADLE do
 rurek widelca.
Ale występuje pionowa  siła od ciężaru bagażnika. I można ją rozłożyć na
składowe prostopadłą do rurki i wzdłużną :)

obracać, deformować rurkę.

A to te rurki widelca tylnego sa tak slabe?
Jak rama alu to lepiej nie ściskać :) Jak stalowa to pewnie nie
zdeformuje się ale wolę na zimne dmuchać.

Dodatkowo nie mam zaufania do suwliwych połaczeń wsporników - to się
musi przesuwać przy wstrząsach.

Ale jak sie mocno scisnie te obejmy?
Myślałem tu o połączeniu między sobą wsporników bagażnika  za pomocą
otworów o wydłużonym kształcie w celu dopasowania do wymiarów ramy.


--
Jacek
I hate haters.

Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona