Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?

Data: 2017-08-22 01:10:34
Autor: tadeklodz
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 08:36:15 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 22 Aug 2017 01:56:05 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

> Podstawową różnicę stanowi, jak widać, sposób instalowania:
> - do rurek tylnego widelca, albo
> - do otworu montażowego w ramie,
> ponieważ to właśnie jest chyba najsłabszy punkt: kiedy cały ciężar
>  opiera się na dwóch wkrętach (wielka siła ścinająca), i
>  intuicyjnie myśląc chyba lepiej żeby wspierało się na
>  rurkach?

Siła owszem, duża ale wytrzymałość wkręta na ścinanie sporo większa.
natomiast obejmy na rurce bedą się ślizgać, obracać, deformować rurkę.
ja bym wybrał raczej ten mocowany do otworów.
-- Jacek
I hate haters.

niewiele już pamiętam ze statyki i wytrzymałości materiałów ale przy śrubie 6 mm będzie to kilkaset kilogramów które zetnie taką  śrubkę

Data: 2017-08-22 10:26:15
Autor: Yerine Ictimai
napisał(a):

> [...]

niewiele już pamiętam ze statyki i wytrzymałości materiałów ale przy śrubie 6 mm będzie to kilkaset kilogramów które zetnie taką  śrubkę

Ale odksztalcic moze znacznie mniejsza sila? Poza tym otwor
 montazowy w widelcu moze jest tym waskim gardlem (jak juz ktos tu
 pisal) i np gwint zostanie naruszony po dluzszym
 obciazeniu?

Ale Wasza informacja jest istotna, dziekuje! Intuicyjnie patrzac
 te wkrety sa bardzo obciazone ponad ich wytrzymalosc
 ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-22 10:52:28
Autor: Jacek Maciejewski
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?
Dnia Tue, 22 Aug 2017 10:26:15 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Intuicyjnie patrzac
 te wkrety sa bardzo obciazone ponad ich wytrzymalosc
 ;)

Marną masz intuicję :) Moja praktyka wykazuje że to trzyma.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-22 10:54:58
Autor: Jacek Maciejewski
napisał(a):

Ale odksztalcic moze znacznie mniejsza sila? Poza tym otwor
 montazowy w widelcu moze jest tym waskim gardlem (jak juz ktos tu
 pisal) i np gwint zostanie naruszony po dluzszym
 obciazeniu?

Używam bagażnika tak właśnie mocowanego, śruby są 5 mm, rama alu więc
materiał miękki, bagaż 10-15 kg i tysiące km zrobione. Połączenie
trzyma. Dodam że stosuję śruby nieco dłuższe i zabezpieczam je od tyłu
nakrętką kontrującą.
--
Jacek
I hate haters.

Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy?