Data: 2017-08-22 09:52:59 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
Przeznzczony pod tarczę jaki bagażnik może mieć większą wytrzymałość: Oba rozwiązania są kiepskie, bo sztywność ramy bagażnika osłabiają różne fikuśne przeguby i dodatkowe połączenia. Nie kombinuj, bo już przed Tobą temat przekombinowano do końca. Chyba,że chcesz odkryć Amerykę na nowo :). Wiadomo jaki układ jest najbardziej wytrzymały, a wielkie zróżnicowanie konstrukcji bagażników to tylko efekt rynkowej gry o klienta i oczywiście całego wachlarza potrzeb, jakim bagażniki powinny odpowiadać.. Ty - zdaje się - szukasz czegoś pancernego. Tylny trójkąt ramy ma sporo roboty z dźwiganiem dupska rowerzysty (zwłaszcza na wertepach), więc lepiej jego rurom nie dodawać obciążeń. Dlatego dobrze, jak przez rury bagażnika ładunek obciąża od razu oś tylnego koła. W końcu wszystko i tak idzie na osie (nie mówiąc o ciężkiej pracy szprych i obręczy). Można przyjąć, że mocowanie bagażnika do tylnych haków spełnia ten warunek. Powtórzę: wybierz monolit o prostych rurach, mocowany do tylnych haków. Polecam Tubusa Cargo lub Logo (wersje Evo tych modeli ponoć nie potrzebują nawet tulei dystansujących). Przy niższym budżecie na robienie z roweru ciężarówki warto rzucić okiem na bagażnik Crosso. Na polskim rynku jest też parę mocnych konstrukcji czeskiej marki Sport Arsenal i trochę zachodnich, ale - na oko - wyglądają dość kiepsko w dolnym węźle. Od platformy w dół lecą po dwie rury z każdej strony, tworząc sztywną katkę, lecz przy punkcie mocowania zostaje po jednej. Crosso ma w tym węźle wymienną stalową blachę, a Tubusy są całe z mocnej stali Cro-Mo. Gwinty w tylnych hakach aluminiowych ram wyrabiają się z czasem. Ale zerwanie gwintu to nie taki problem jak złamanie ramy czy choćby haka przerzutki. To właściwie żaden probem. Hak dalej jest sztywny, a w nim dalej jest dziura. Wystarczy w nią włożyć dłuższą śrubę z płaskim łbem (gdyby np. było mało miejsca od strony wielotrybu) i dać nakrętkę na zewnątrz. Albo dwie (z kontrą). To nawet lepszy patent, bo w połączeniu śruba - nakrętka mamy tylko stal. Jak sami nie przekręcimy, to gwint się nie urwie. A ładunek wcześniej złamie platformę niż zetnie śrubę. -- Marek |
|
Data: 2017-08-22 09:58:04 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 18:53:02 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Yerine Ictimai napisał: święte słowa |
|
Data: 2017-08-22 19:43:32 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Powtórzę: wybierz monolit o prostych rurach, mocowany do tylnych haków. I przykrecone poprzez tuleje dystansujaca. Ale taka tuleja jak wplywa na wytrzymalosc, na intuicje oprocz sily scinajacej dochodzi jeszcze sila lamiaca? A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie przykrecany do otworow montazowych, zobacz jak ma solidnie obudowane te "kolanka" dystansujace: http://tinyurl.com/ydynq9x7 Polecam Tubusa Cargo lub Logo (wersje Evo tych modeli ponoć nie potrzebują Potrzebuje cos tanszego, powymieniam jeszcze hamulce i piaste a tam lepiej dac wiekszy budzet. Przy niższym budżecie na robienie z roweru Przesada, i tak wiekszosc bagaznikow maja nosnosc 25kg w specyfikacji, i tyle jest wporzo. warto rzucić okiem na bagażnik Crosso.I taki wystarczy: http://tinyurl.com/y7m55srh ? parę mocnych konstrukcji czeskiej marki Sport Arsenal I to sytuacje poprawia? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-22 19:56:12 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
I przykrecone poprzez tuleje dystansujaca. Przepraszam, tu widac lepiej: http://tinyurl.com/y8t8sdur -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-23 03:43:16 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
Ale taka tuleja jak wplywa na wytrzymalosc, na intuicje oprocz Tuleja działa na połączenie gwintowe jak dźwignia. Tu liczy się moment siły, która próbuje zerwać gwint, wyciągając śrubę jak korek z butelki. Dlatego dobrze sobie dopasować tuleję tak, by jej szerokość była jak najmniejsza (przy spełnieniu warunku odsunięcia bagażnika od zacisku hamulca), a odlegość od osi śruby mocującej do najniższego punktu oparcia tulei na płaszczyźnie haka - jak największa. Widać to na tym obrazku: http://s1.tufotki.pl/2016/10/27/P4fYu-2YwfMU.jpg A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie Na mojej fotce jest też tuleja w formie stalowego walca, sprzedawana przez Crosso. Tę drugą wartość ma mniejszą, ale - sądząc na oko - i tak ciut większą niż w rozwiązaniu z Twojego linka. Potrzebuje cos tanszego, powymieniam jeszcze hamulce i piaste a No, fakt. Chudy budżet wymusza sztukę kompromisu. Ale warto pamiętać o zasadzie "jestem za biedny, by kupować rzeczy tanie" (przy założeniu, że cena wiąże się z jakością, a nie tylko z marką). Jeśli Twój sakwiarski wyjazd to jednorazowa przygoda, nie warto szastać kasą. Ale jeśli sprzęt ma służyć przez lata, to lepiej na niego wydać raz, a dobrze. Przesada, i tak wiekszosc bagaznikow maja nosnosc 25kg w Tu byłbym ostrożny. Jedni producenci deklarują nośność z zapasem, inni - na wyrost. Wszystko weryfikuje się w praktyce. Np. authorowski bagażnik na sztycę ACR 149 miał po wejściu na rynek deklarowany udźwig 15 kg, teraz ma 10, a złamałem go przy mocniejszym wstrząsie ładunkiem ważącym ok. 6. I taki wystarczy: Nie wiem do czego go potrzebujesz. I - jak pisałem - wszystko weryfikuje się w praktyce. Słabe punkty tego bagażnika to aluminiowe łączniki regulowane (miałem ten patent w dwóch połamańcach i teraz trzymam się od niego z daleka) i brak dodatkowych rur, na których opierają się sakwy. Miękkie sakwy mogą się obijać o szprychy. A cena jest już porównywalna z turystycznymi (wyprawowymi) bagażnikami Sport Arsenal. I to sytuacje poprawia? To mocno obciążony punkt, więc dobrze jak pracuje tam mocny materiał. A jego wymienność jest dodatkową zaletą. Nasze bagażniki muszą sobie radzić i w takich warunkach: https://youtu.be/znkSh2iKiPY (tu mam w bagażu ok. 14 kg). Radzą sobie bez problemu. Jak pisałem w bliźniaczym wątku, na razie tylko prostowałem wygięte blachy przy hakach. -- Marek |
|
Data: 2017-08-23 13:11:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał: A skad zdobyles tulejke w ksztalcie niesymetrycznego stozka, te druga? A taki bagaznik wlasnie jak ten wymieniony w pierwszym poscie Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma mowy o "dzwigni wyciagajacej wkret z gwintu jak korek z butelki" ;) istnieje tylko sila scinajaca, jak przy zwyklych bagaznikach. -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-23 10:19:16 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
A skad zdobyles tulejke w ksztalcie niesymetrycznego stozka, te druga? Zanim w trudzie i znoju, wiertłem, piłą i pilnikiem uformowałem ten kąsek duralu, był częścią masywnej podstawy pod lampkę nocną w stylu techno. Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma .... przy założeniu, że te kolanka są bardzo sztywne. Takie, co to nie tylko "nie łamiotsa", ale i nie "gniotsa", czyli mocniejsze od ruskiego sprzętu. Bo ruski sprzęt tylko "gniotsa, nie łamiotsa". Ale to, zdaje się, cienki profil z aluminium, co może w opresji i giąć się i łamać. Ciężar bagażu daje siłę działającą w płaszczyźnie rur bagażnika, a punkt mocowania jest w płaszczyźnie haków ramy. Dzielący je poziomy odcinek bagażnika (za kolankiem) będzie działał jak ramię, które stworzy moment (iloczyn wartości siły i długości ramienia). To ramię czy kolanko nie muszą się odkształcać plastycznie (wyginać). Zwłaszcza, że śruba mocujaca działa jak ściągacz trzymający wszystko w kupie. Ale przy wstrząsach układ będzie pracować w zakresie minimalnych odkształceń sprężystych. A ponieważ najniższy punkt oparcia (styku poziomej części za kolankiem z hakiem ramy) jest poniżej osi śruby mocującej, powstanie krótka dźwignia obciążająca tę śrubę siłą rozciągającą (czyli będzie próbować wyjąć ją jak korek z butelki). To oczywiście nieistotne przy niewielkich obciążeniach. Ale jeśli planujesz jazdę terenową na ciężko, po dłuższym czasie może tam coś strzelić. W końcu szukasz rozwiązania najmocniejszego :). -- Marek |
|
Data: 2017-08-23 20:29:31 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai napisał: Ale jezeli to kolanko jest ze stali (samo kolanko)? Przydaloby sie jakos to sprawdzic, moze napisze do sprzedawcy pytanie. Ale przy wstrząsach układ będzie pracować w zakresie minimalnych odkształceń A jednak taki stozek wystrugany samodzielnie do najlepsze rozwiazanie? ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 14:19:45 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:
....Ale co Ty mowisz, przeciez te kolanka sa SZTYWNE i wtedy nie ma Ciężar bagażu daje siłę działającą w płaszczyźnie rur bagażnika, a punkt A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu: http://tinyurl.com/y84upzus Poniewaz jak widzisz jest to monolit to chyba zamiast rzeczonej dzwigni jest tylko sila scinajaca? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 07:09:38 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu:nędza. podano już bagażniki o nośności 40 kg. Masz zamiar worki cementu / te stare po 50 kg/ wozić? |
|
Data: 2017-08-25 17:45:11 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
.... nędza. Ale uzasadnij, dlaczego? podano już bagażniki o nośności 40 kg. Ale tamte sa drogie, a ten kosztuje kilkadziesiat zl. Prosze uzasadnij dlaczego doplacac? Masz zamiar worki cementu / te stare po 50 kg/ wozić? Eee, do tego to uzywam deskorolki ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-25 10:54:07 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 17:45:13 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Eee, do tego to uzywam deskorolki ;)przypominasz faceta który chce kupić za kasę na maluch auto o jakości mercedesa. Tak się nie da, Jakość kosztuje |
|
Data: 2017-08-25 20:30:39 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 17:45:13 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał: A na sprężynie :) przypominasz faceta który chce kupić za kasę na maluch auto o jakości mercedesa. Tak się nie da, Jakość kosztuje Powiem że to jest język marketingu. A we współczesnej ekonomii już dawno cena wzięła rozwód z faktyczną wartością produktu. Istnieja trzy opcje: - dobrze i tanio, - dobrze i drogo, - drogo i przerost formy nad trescia ;) (Pierwsza opcja to sztuka, druga to niesztuka, a trzecia to dla bladzacych) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-08-30 00:46:58 | |
Autor: rmikke | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
On Friday, 25 August 2017 20:30:30 UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message: Implikacji się tak nie odwraca. ZAWSZE tak było, że pewne rzeczy były drogie tylko dlatego, że klient był gotów za to zapłacić i niekoniecznie się to przekładało na jakość. Natomiast pewnych rzeczy nie da się zrobić tanio i dobrze, co najwyżej tanio i wystarczająco dobrze, ale zejście poniżej pewnej ceny musi oznaczać zjazd z jakości. Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy pochodzi. OIMW z XIX wieku... Istnieja trzy opcje: Tylko warto pamiętać, że owa sztuka na ogół polega na poczekaniu, aż ktoś będzie musiał sprzedać poniżej wartości i dopadnięciu tego kogoś. Można, oczywiście, uprawiać sztukę, a można po prostu zapłacić więcej i mieć... |
|
Data: 2017-08-30 01:08:03 | |
Autor: tadeklodz | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy
pochodzi. OIMW z XIX wieku... co to jest OIMW? rozwiń ten skrót. Ja to powiedzenie stosuję w wersji: że biednego nie stać na tandetę |
|
Data: 2017-08-30 01:57:09 | |
Autor: rmikke | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
On Wednesday, 30 August 2017 10:08:05 UTC+2, tade...@poczta.onet.pl wrote:
Powiedzenie, że ubogich nie stać na kupowanie tanich rzeczy O Ile Mi Wiadomo. |
|
Data: 2017-08-30 11:02:30 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
MAMIL | |
A teraz sprawdźcie "MAMIL" :-)))
Czy to o Was? ;-))) -- -- - co to jest OIMW? |
|
Data: 2017-08-25 11:29:09 | |
Autor: Marek | |
Pod tarczę, który rodzaj BAGAŻNIKA wytrzymalszy? | |
Yerine Ictimai napisał:
A ciekawe co powiesz o takim rozwiazaniu: Powiem to samo. Gdzie siła działa na koniec ramienia, tam powstaje moment. Ja fizyki nie wymyśliłem i nie mam boskiej mocy sprawczej, by dla upierdliwych poszukiwaczy bagażnika idealnego do publicznie nieokreślonego zastosowania *) uczynić wyjątek. Ale powtórzę: dopóki gra toczy się w zakresie odkształceń sprężystych i działające siły nie zmęczą materiału, nie ma sprawy. Bagażników rowerowych nie buduje się po to, żeby się łamały. W końcu coś kupisz "na intuicję", wykorzystasz zgodnie z planem i będziesz zadowolony albo nie. Do dzieła. Wszystko i tak weryfikuje praktyka :). *) - Prawdopodobnie wybierasz się na realatywnie długą, daleką wycieczkę i zanadto zabrnąłeś w pułapkę zbyt obszernego wyboru. Ale możliwe, że kombinujesz coś jak Odblaskowy Anioł (kiedy go spotkałem, miał na bagażniku ponad 80 kg ładunku) i wtedy ta dociekliwość i dzielenie włosa na czworo ma trochę sensu. Ale jakoś blado widzę tę drugą opcję. -- Marek |