Podłączanie pendrive'a do smartfona

Data: 2015-09-13 19:15:06
Autor: Artur
Podłączanie pendrive'a do smartfona
W emitowanym dzisiaj odcinku serialu "Prawo Agaty"
bohaterka wczytuje film zapisany na pendrive'ie bezpośrednio
do smartfona.
Czy jest to możliwe, a jeśli tak to na jakich smartfonach?
W moim smartfonie jest tylko wejście mini USB pozwalające
połączyć smartfona z komputerem i przenosić pliki między
komputerem a smartfonem, a także pozwalające ładować
baterię smartfona.
Czy mając przelotkę duże USB - mini USB byłoby możliwe
wczytywanie plików z pendrive'a bezpośrednio do smartfona?

Pozdrowienia
Artur

Data: 2015-09-13 19:22:30
Autor: Czarek

W dniu 13.09.2015 o 19:15, Artur pisze:
[...]

Jest to możliwe od dawna. Poczytaj o USB OTG np.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/usb-otg-co-to-jest-i-do-czego-sluzy.html

--
Czarek

Data: 2015-09-13 19:34:53
Autor: Artur
[...]

Bardzo dziękuję. Nie wiedziałem o tym.
Niestety, nie będzie to działało u mnie, bo mój smartfon używa
Windows Phone.
Ciekawe czy by zadziałało z nawigacją, która ma w sobie Windows
CE 5.0.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-13 19:47:43
Autor: Irokez
W dniu 2015-09-13 o 19:34, Artur pisze:

Ciekawe czy by zadziałało z nawigacją, która ma w sobie Windows
CE 5.0.

Jeżeli ma port USB osobno... Inaczej nie.
Mam Beckera 7827 z właśnie osobnym portem USB i w aucie sobie przerzucałem dokumenty z pendrive kumpla na kartę SD włożoną do nawigacji. Tani chłam marketowy i sporo innych zresztą też nawigacji nie ma czegoś takiego.

--
Irokez

Data: 2015-09-13 20:10:05
Autor: Artur
[...]

Dzięki.
Znalazłem w Internecie, że Twój Becker 7827 też pracuje pod Windows CE,
ale nie znalazłem pod jaką wersją CE.
Podłączyłem pendrive'a do nawigacji (ma osobny port USB, podłączyłem
przez przelotkę), ale system pendrive'a nie widzi. Z widzeniem karty SD
oczywiście nie ma problemu
Czy dogrywałeś jakiś dodatkowy program do obsługi USB OTG? Jeśli
tak, to jak się nazywa i skąd go ściągnąć?

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-13 20:40:31
Autor: Irokez
W dniu 2015-09-13 o 20:10, Artur pisze:
[...]

CE 5.0
Jak napisałem, jest to osobny port USB typu A - czyli bez przelotek wtykam sobie Pendrive.
Na porcie mini-USB służącym do ładowania akumulatora/zasilania nie działa USB-OTG, bo nie ma jego obsługi tam.
Podsumowując - Becker 7827 ma dwa porty USB: mini-USB do zasilania, oraz USB do podłączenia pendrive/dysku.
Obsługa USB jest w systemie CE 5.0, nic nie dogrywałem.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-09-13 20:48:08
Autor: Artur
[...]

Dziękuję za wyjaśnienie. Moja nawigacja nie ma osobnego portu USB typy A
(chyba powinno się to nazywać HUB). Podobnie nie ma takiego portu
mój smartfon.
Na filmie, o którym pisałem na początku wyglądało na to, że bohaterka
podłączała pendrive'a do smartfona bez przelotki.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-13 20:51:25
Autor: atm

http://allegro.pl/pendrive-64gb-gb-z-micro-usb-najtaniej-kolory-i5578782870.html

Data: 2015-09-13 21:06:03
Autor: Artur
[...]

Dziękuję. Traktując jednak pendrive'a jako urządzenie do przenoszenia
danych, potrzebna byłaby jeszcze przelotka, ale w "drugą stronę",
czyli umożliwiająca używanie takiego pendrive'a np. na komputerze.
Do powiększenia pamięci smartfona lub tabletu wystarczy karta SD,
która z kolei mniej się nadaje do przenoszenia danych między urządzeniami,
chociaż jest to oczywiście możliwe przy użyciu odpowiedniego czytnika USB.
Jednak wkładanie i wyjmowanie takiej karty ze smartfona jest mniej wygodne
niż korzystanie z pendrive'a.

Pozdrawiam
Artur

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-13 21:10:31
Autor: Irokez
W dniu 2015-09-13 o 21:06, Artur pisze:

[...]

No ale przecież ten pendrive ma obie wtyczki, każda na drugim końcu.
Weź sobie przewiń aukcję do połowy.

--
Irokez

Data: 2015-09-13 21:18:25
Autor: Artur
[...]

Masz rację, nie spojrzałem niżej. Czyli przelotka nie jest potrzebna.

Rozumiem jednak, że sedno sprawy tkwi w obsłudze, natomiast konieczność
używania przelotki (tej poprzedniej)  lub nie - jest sprawą wtórną.
Rozumiem również, że mój smartfon z Windows Phone 8.1 tego nie obsługuje.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-14 14:25:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Artur"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55f5c91a$0$4774$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest na miejscu.

[...]

No, czy takie mniej, to sie okaze w praniu, jesli to kupisz. Kabelek, wystajaca wtyczka ...

Ale ... Android ostatnio utrudnia dostep do karty, to pewnie do pendriva bedzie mozna tylko z systemowego eksploratora .

J.

Data: 2015-09-14 16:03:49
Autor: AL
On 2015-09-14 14:25, J.F. wrote:
[...]

na tą chwil e nie ma problemu ani z kartą SD ani z pendrivem po USB (widać jako kolejna pamięć - 3cia karta)
- używam naprzemiennie File Commander i Total Commander

Data: 2015-09-14 16:48:07
Autor: J.F.
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mt6k0k$57m$1@dont-email.me...
On 2015-09-14 14:25, J.F. wrote:
[...]

A wersje Androida masz ktora ?

Bodajze od 4.4 zaczely sie klopoty - aplikacje obce nie moga pisac po karcie, jedynie w "swoim" katalogu.
Total Commander tez ma ten problem.

J.

Data: 2015-09-14 17:12:15
Autor: J.F.
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mt6mqe$h24$1@dont-email.me...
On 2015-09-14 16:48, J.F. wrote:
[...]

I co - wylaczyli ten "feature", czy masz zrootowane urzadzenie ?

https://forums.geforce.com/default/topic/863336/shield-tablet/android5-1-1-sdcard-is-not-writable-problem/

P.S. to jest ciekawe
http://www.androidpolice.com/2015/05/28/android-m-feature-spotlight-external-storage-can-be-adopted-as-true-internal-storage-or-accessed-normally-with-no-additional-apps/

to "will only work on this device" oznacza, ze na inne systemy nie ma odpowiedniego oprogramowania (a to nie jest zwykly linuxowy FS ?), czy, ze jakies szyfrowanie dodali ?
karty SD maja jakies zabezpieczenia na pokladzie, ale do tej pory raczej nie uzywane.

J.

Data: 2015-09-15 17:09:33
Autor: AL
On 2015-09-14 16:48, J.F. wrote:
[...]

po prostu działa - Xperia Z1 compact (nie zrootowany)

Data: 2015-09-13 20:32:01
Autor: AL
On 2015-09-13 19:34, Artur wrote:
[...]

Ja mam stacje multimedialną w aucie pod kontrolą Windows 6 CE - jak najbaridzej można podłączyć pendrive po USB, podobnie jak modem GSM, karty SD, etc...

Data: 2015-09-13 20:37:51
Autor: Artur
[...]

Mam to samo pytanie jak do Kol. Irokeza:

Data: 2015-09-13 21:19:33
Autor: AL
Podłšczanie pendrive'a do smartfona
"Artur" <A@Z.pl> Wrote in message:
> [...]
bohaterka wczytuje film zapisany na pendrive'ie bezpoœrednio
do smartfona.
Czy jest to możliwe, a jeœli tak to na jakich smartfonach?
W moim smartfonie jest tylko wejœcie mini USB pozwalajšce
połšczyć smartfona z komputerem i przenosić pliki między
komputerem a smartfonem, a także pozwalajšce ładować
baterię smartfona.
Czy majšc przelotkę duże USB - mini USB byłoby możliwe
wczytywanie plików z pendrive'a bezpoœrednio do smartfona?

[...]

Ciekawe czy by zadziałało z nawigacjš, która ma w sobie Windows
CE 5.0.

Ja mam stacje multimedialnš w aucie pod kontrolš Windows 6 CE - jak najbaridzej można podłšczyć pendrive po USB, podobnie jak modem GSM, karty SD, etc...

Dzięki.
Mam to samo pytanie jak do Kol. Irokeza:
Czy dogrywałeœ jakiœ dodatkowy program do obsługi USB OTG? Jeœli
tak, to jak się nazywa i skšd go œcišgnšć?

To juz bylo 'w standardzie'

--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-09-14 11:45:20
Autor: J.F.
On 2015-09-13 19:34, Artur wrote:
[...]

To nie jest kwestia przejsciowki, tylko czy urzadzenie ma USB OTG.
OTG to taki dwukierunkowy port USB.

Jesli urzadzenie ma, to zapewne i system na nim obsluguje w obie strony.
Tylko klopot z zasilaniem moze byc.

J.

Data: 2015-09-13 20:29:59
Autor: AL
On 2015-09-13 19:15, Artur wrote:
[...]

jak najbardziej moĹźliwe - np. w Xperiach, Lenovo (HUB OTG USB).

poczytaj:http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/usb-otg-co-to-jest-i-do-czego-sluzy.html

Data: 2015-09-13 22:31:08
Autor: user
Podłączanie pendrive'a do smartfona
Nie jest to możliwe ponieważ bohaterka jest "Kobietą"

Data: 2015-09-13 22:43:15
Autor: atm
Podłączanie pendrive'a do smartfona

Czy mając przelotkę duże USB - mini USB byłoby możliwe
wczytywanie plików z pendrive'a bezpośrednio do smartfona?

Dla mnie to rozwiazanie jest mocno takie sobie. Jak juz sie dowiedziales w wielu telefonach wystepuje OTG wiec da sie w ten sposob kopiowac pliki w obie strony jednak to jest cos co wisi na telefonie, wiec trzeba to traktowac jako rozwiazanie z doskoku
Nie traktowalbym tego jako zastepstwa wewnetrznej pamieci czy karty SD. O wiele bardziej wolalbym wlasnie duza pamiec w srodku. Niestety LG G2, ktorego posiadam z polskiej dystrybucji nie ma slotu micro SD a wbudowanej pamieci ma 16GB czyli niecale 12GB.
Na wakacjach zatem mozna dysk na USB potraktowac jako bank danych i zrzucac tam zdjecia czy filmiki 4K.

Dla mnie wazniejsza jest inna cecha tego patentu: jesli podczas rozpedu wyczyszcze pamiec telefonu bedac w recovery, wraz z instalka ROMu, ktora byla w pamieci wbudowanej szybkim rozwiazaniem jest wlasnie skorzystanie z tego kabelka.

Podłączanie pendrive'a do smartfona