Podłączenie laptopa do tv

Data: 2010-04-02 12:51:35
Autor: Mateusz Adamczyk
Podłączenie laptopa do tv
Witam, jeżeli ntg to przepraszam. Mam takie głupie pytanie. Otóż jest
laptop z wyjściem który chciałbym podłączyć do telewizora lcd. Obraz
idzie przez DVI więc z tym nie ma problemu.

Zastanawiam się nad podłączeniem dźwięku, tv posiada wejście liniowe w
postaci 2xRCA. Poziom napięć na wyjściu słuchawkowym (w laptopie) to ok
0-2V, natomiast poziom na wejściu liniowym to ok 0-200mV /*sprostujcie
mnie jeĹĽeli siÄ™ mylÄ™*/.

Czy można to ot tak podłączyć czy nie? To nie dla mnie, ale osobie która
mnie pytała powiedziałem że lepiej nie, że lepiej zrobić dzielnik
napięcia tak aby na chinch'ach mieć napięcia 0-200mV? Teraz pytanie czy
miałem rację?

--
Mateusz pozdrawia

Data: 2010-04-02 21:15:58
Autor: Uncle Pete
Podłączenie laptopa do tv
[...]

Mylisz się. Napięcie na wejściu liniowym może spokojnie dochodzić do 2V. Jeżeli dźwięk będzie przesterowany, możesz obniżyć poziom regulacją głośności w laptopie. Nic nie uszkodzisz, nie martw się.

[...]

Nawet gdyby maksymalne napięcie wejścia było 200mV, zawsze mógłbyś zejść do tego poziomu regulacją głośności w laptopie. Po co więc dzielnik?

Piotr

Data: 2010-04-02 13:36:10
Autor: Mateusz Adamczyk
Podł±czenie laptopa do tv
On 2 Kwi, 21:15, Uncle Pete <pkozarzew...@isppan.waw.pl> wrote:
> Zastanawiam się nad podł±czeniem dĽwięku, tv posiada wej¶cie liniowe w
> postaci 2xRCA. Poziom napięć na wyj¶ciu słuchawkowym (w laptopie) to ok
> 0-2V, natomiast poziom na wej¶ciu liniowym to ok 0-200mV /*sprostujcie
> mnie jeżeli się mylę*/.

Mylisz się. Napięcie na wej¶ciu liniowym może spokojnie dochodzić do 2V.
Jeżeli dĽwięk będzie przesterowany, możesz obniżyć poziom regulacj±
gło¶no¶ci w laptopie. Nic nie uszkodzisz, nie martw się.

> [...]
> mnie pytała powiedziałem że lepiej nie, że lepiej zrobić dzielnik
> napięcia tak aby na chinch'ach mieć napięcia 0-200mV? Teraz pytanie czy

Nawet gdyby maksymalne napięcie wej¶cia było 200mV, zawsze mógłby¶ zej¶ć
do tego poziomu regulacj± gło¶no¶ci w laptopie. Po co więc dzielnik?

Piotr

No to dałem ciała...

Data: 2010-04-03 02:07:47
Autor: Uncle Pete