Podłączenie odtwarzacza CD do wzmacniac za

Data: 2010-10-02 20:01:40
Autor: Netx
Podłączenie odtwarzacza CD do wzmacniac za
Mam pytanie czy odtwarzacz CD podłącza się analogowo czy cyfrowo (optycznie/współosiowo) do wzmacniacza kina domowego? Jaki sposób da lepszą jakość dźwięku? Chodzi o odbiór stereo. Wzmacniacz kina domowego załóżmy stosunkowo wyższej klasy (np. Yamaha RX-V1065/2065/2067).
Nie jest to dla mnie oczywiste bo przypuszczam że sprzęt stereo w ogóle nie ma wejścia cyfrowego.

Data: 2010-10-02 20:55:54
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-10-02 20:01 Netx napisał(a):

[...]

Wszystko zależy od klasy odtwarzacza CD. Jeżeli lepsze przetworniki C/A masz w odtwarzaczu Hi-End lub odtwarza on więcej niż płyty CD (np. SACD), zastosuj połączenie analogowe. Ale wtedy oczywiście dobrym interkonektem a nie kabelkiem za 20zł z hipermarketu. Natomiast w pozostałych przypadkach lepszym wyborem będzie połączenie cyfrowe.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2010-10-02 22:41:32
Autor: jerzu
Pod³±czenie odtwarzacza CD do wzmacniacza
On Sat, 02 Oct 2010 20:01:40 +0200, Netx <nospam@gazeta.pl> wrote:

Nie jest to dla mnie oczywiste bo przypuszczam ¿e sprzêt stereo w ogóle nie ma wej¶cia cyfrowego.

S± takie, co maj±.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-03 12:22:35
Autor: boxfish
W dniu 2010-10-02 20:01, Netx pisze:
Mam pytanie czy odtwarzacz CD podłącza się analogowo czy cyfrowo
(optycznie/współosiowo) do wzmacniacza kina domowego? Jaki sposób da
lepszą jakość dźwięku? Chodzi o odbiór stereo.

jeśli odtwarzacz ma lepsze przetwornik cyfrowo-analogowe to korzystaj z nich i przysyłaj analogowo już przetworzony sygnał - jeśli natomiast odtwarzacz jest niższej klasy a wzmacniacz hi-end to zazwyczaj jego przetworniki są lepszej klasy więc przesyłasz cyfrowo a wzmacniacz dokonuje całej obróki

  i trzecia zasada, sprawdź co ci bardziej pasuje ...

Data: 2010-10-06 11:57:06
Autor: Netx
W dniu 2010-10-03 12:22, boxfish pisze:
jeśli odtwarzacz ma lepsze przetwornik cyfrowo-analogowe to
korzystaj z nich i przysyłaj analogowo już przetworzony
sygnał - jeśli natomiast odtwarzacz jest niższej klasy a
wzmacniacz hi-end to zazwyczaj jego przetworniki sÄ… lepszej
klasy więc przesyłasz cyfrowo a wzmacniacz dokonuje całej obróki
i trzecia zasada, sprawdź co ci bardziej pasuje ...

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie:
- czy przy połączeniu analogowym sygnału stereo (CD,komputer) do wejścia wzmacniacza kina domowego wzmacniacz ten "wstępnie" zamieni sygnał analogowy na postać cyfrową którą sobie potem będzie przetwarzał (bass/treble/efekty etc.) ? Innym słowy jak będę chciał dodać bass/treble to spowoduje to wstępne zsamplowanie sygnału analogowego a na końcu znowu przetworzenie z cyfr. na analogowy? Bo sądzę że zsamplowanie może pogorszyć jakość.
Moje pytania biorą się stąd że teraz mam wiekowy analogowy amplituner Yamaha R-300 i jestem zadowolony z jakości dźwięki po podłączeniu CD/komputera (z dobrą kartą dźwiękową). Chciałbym jednak zastąpić ten wzmacniacz od razu wzmacniaczem kina domowego (żeby nie mnożyć urządzeń) jednak boje się czy jakość odbioru stereo nie ulegnie pogorszeniu.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-10-06 14:08:53
Autor: AW
Pod³±czenie odtwarzacza CD do wzmacniacza
W dniu 2010-10-06 13:47, boxfish pisze:
W dniu 2010-10-06 11:57, Netx pisze:

Dziêkujê za wszystkie odpowiedzi. Mam
jeszcze pytanie:
- czy przy po³±czeniu analogowym sygna³u
stereo (CD,komputer) do wej¶cia
wzmacniacza kina domowego wzmacniacz ten
"wstêpnie" zamieni sygna³
analogowy na postaæ cyfrow± któr± sobie
potem bêdzie przetwarza³
(bass/treble/efekty etc.) ? Innym s³owy jak
bêdê chcia³ dodaæ
bass/treble to spowoduje to wstêpne
zsamplowanie sygna³u analogowego a
na koñcu znowu przetworzenie z cyfr. na
analogowy? Bo s±dzê ¿e
zsamplowanie mo¿e pogorszyæ jako¶æ.

nie

OMG

Moje pytania bior± siê st±d ¿e teraz mam
wiekowy analogowy amplituner
Yamaha R-300 i jestem zadowolony z jako¶ci
d¼wiêki po pod³±czeniu
CD/komputera (z dobr± kart± d¼wiêkow±).
Chcia³bym jednak zast±piæ ten
wzmacniacz od razu wzmacniaczem kina
domowego (¿eby nie mno¿yæ urz±dzeñ)
jednak boje siê czy jako¶æ odbioru stereo
nie ulegnie pogorszeniu.

ró¿nie mo¿e byæ

:-<

--
AW

Podłączenie odtwarzacza CD do wzmacniac za