Podatek aktywny nałożony na banki

Data: 2015-12-18 05:50:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek aktywny nałożony na banki
Czy podatek bankowy obejmuje tylko te banki, których aktywa przekraczają 4 miliardy pln?
Czy tym podatkiem nie są objęte Providenty i jemu podobne?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-18 06:58:57
Autor: P03
[...]

Chyba najbardziej jasny i krótkich opis.
http://www.polskieradio.pl/42/1699/Artykul/1552646,Podatek-bankowy-od-aktywow-PiS-wniosl-ustawe-do-Sejmu-ma-obowiazywac-od-lutego-2016-r-Obejmie-tez-ubezpieczycieli

--
P03

Data: 2015-12-22 11:20:01
Autor: Arek
P03 napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

"Religia" *) mi zakazuje zaglądania na strony PR ale znajomy tym
razem mnie mnie przekonał.

"Paweł Szałamacha podkreśla, że nowa formuła opodatkowania banków
będzie sprawdzianem, jak zadziała w przypadku wielkich korporacji.
 Poczekajmy rok, dwa i zobaczymy jakie to przyniesie efekty - mówi
Paweł Szałamacha.

Jaki jest sens karania banków za udzielanie kredytów?
Dlaczego szczególnie należy karać za duże saldo kredytów?
To było do przewidzenia - zaczniemy od banków a potem...
Zasady emerytalne też najpierw zmieniono byłym "ubekom"...

Arek

*) nie płacimy abonamentu RTV e sposób bezczelny - nie posiadamy
odbiornika radiowego ani TV. Nie chcę też korzystać w inny
sposób by mieś czyste sumienie przy zwalczaniu planowanej
tzw. opłaty audiowizualnej, która jest skokiem na kasę obywateli:
ponad 1,5 mld zł zamiast dotychczasowych ok. 700mln.

Data: 2015-12-22 12:59:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n5babg$qer$1@node1.news.atman.pl...
[...]

tu nie chodzi o karanie za kredyty (*).

tu chodzi o:
-panstwo pod rzadmi PIS potrzebuje pieniedzy (ok, nie tylko pod PIS, ale teraz potrzebuje na dwa sztandarowe projekty),
-banki maja duze zyski, i mozna im zabrac, a CIT im zabiera za malo :-)
-inne korporacje moga latwo ukrywac zyski,

(*) a moze i chodzi - zrobi sie rzadowe mieszkanie kwaterunkowe, albo przywroci spoldzielnie, i beda obywatele cicho siedziec, bo im sie mieszkania nie da, albo odbierze.

Zasady emerytalne też najpierw zmieniono byłym "ubekom"...

No wiesz, trudno zeby dawac im wysokie emerytury.
A ze dla wszystkich emerytow nie starczy, to i reszcie trzeba bylo odbierac ... no ale PIS przeciez chce odbieranie cofnac, kosztem bankow :-)

J.

Data: 2015-12-22 14:18:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek aktywny nałożony na banki

"J.F." 56793b0e$0$650$65785112@news.neostrada.pl

Zasady emerytalne też najpierw zmieniono byłym "ubekom"...

No wiesz, trudno zeby dawac im wysokie emerytury.

Zwłaszcza tym, którzy umarli.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2015-12-22 14:25:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n5bijk$3h6$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 56793b0e$0$650$65785112@news.neostrada.pl
Zasady emerytalne też najpierw zmieniono byłym "ubekom"...
No wiesz, trudno zeby dawac im wysokie emerytury.
Zwłaszcza tym, którzy umarli.

cala masa w 1990 nie umarla, tylko przeszla na zasluzona, mundurowa emeryture.
Za zaslugi dla kraju ...

A dac im, k*, minimalna krajowa jak mieli 60 lat, a mlodsi do uczciwej roboty.

Ale z tego co slychac oni nie tacy glupi i sie zabezpieczyli niezaleznie od systemu :-)

J.

Data: 2015-12-22 14:45:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek aktywny nałożony na banki

"J.F." 56794f46$0$689$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Z całej masy pozostali sędziowie -- mają mundurowe, lub nawet
wyższe. Najaktywniejszym obrońcą owych mundurowych na różnych
grupach dyskusyjnych jesteś Ty. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2015-12-22 15:03:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n5bkia$5kt$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Emerytury mundurowe nie sa takie zle, jak sie niektorym wydaje.
Ale wspolczesne, nie dla ubekow :-)

J.

Data: 2015-12-22 23:13:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek aktywny nałożony na banki

"J.F." 56795826$0$684$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Więc i płaczu nie będzie (wśród sędziów) po stracie tychże emerytur. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-17 10:11:28
Autor: ąćęłńóśźż
Podatek aktywny nałożony na banki
W latach 90-tych zaprzyajaźniony listonosz mówił, że roznosi im po 4,5 tys. - 6,5 tys. zł co miesiąc.

-- -- -
nie dla ubekow

Data: 2015-12-22 14:21:15
Autor: J.F.
[...]

P.S.

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/wicepremier-zgotowali%c5%9bmy-sobie-ten-problem-i-teraz-kolejne-25-lat-pis-b%c4%99dzie-musia%c5%82-to-odkr%c4%99ca%c4%87/ar-BBnOpz7

"Wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki [...] przekonywał, że przez ostatnich 25 lat polska polityka gospodarcza na kierunkowana była na prywatyzacją oraz import kapitału, podczas gdy rząd Prawa i Sprawiedliwości chce "ten paradygmat zmienić".  - Chcemy zaproponować nowy model rozwoju gospodarczego. Sytuacja dziś jest taka, że na skutej tej polityki blisko 100 mld zł wypłacamy z kraju w postaci dywidend, odsetek od obligacji, odsetek od kredytów, bo wszystkie sektory gospodarki są zadłużone za granicą. Zgotowaliśmy sobie ten problem i teraz kolejne 25 lat PiS będzie musiał to odkręcać - wyjaśnił Morawiecki."

No coz - z jednej strony ma troche racji. Z drugiej - ciekawe co by tu bylo, gdyby nie ten zagraniczny kapital.

Z trzeciej ... to jak ma ten podatek bankowy pomoc w odwracaniu sytuacji ? Ze kredyt krajowy bedzie jeszcze drozszy niz zagraniczny ?

P.S. Czyzby sie pan wicepremier w w macierzystym banku poroznil z akcjonariuszami w kwestii transferow kapitalow ?

J.

Data: 2015-12-18 10:00:45
Autor: Budzik
Podatek aktywny nałożony na banki
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console
Czy podatek bankowy obejmuje tylko te banki, których aktywa
przekraczają 4 miliardy pln? Czy tym podatkiem nie są objęte
Providenty i jemu podobne?
Najwazniejsze ze nie obejmie skoków :)
Ciekawe - PiS dba o kondycję przybudówki finansowej PO...

Data: 2015-12-18 02:35:37
Autor: nowyjestem
Podatek aktywny nałożony na banki
Najwazniejsze ze nie obejmie skoków :)
Ciekawe - PiS dba o kondycję przybudówki finansowej PO...

jak to mówią "lepszy swój wróg niż obcy", a zatem
widocznie rozumieją że o "swojego wroga" trzeba dbać :)

Data: 2015-12-18 12:00:27
Autor: Kamil Jońca
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[...]
E? ale skoki to przybudówka PiS a nie PO
KJ

Happiness is twin floppies.

Data: 2015-12-18 03:40:36
Autor: nowyjestem
Podatek aktywny nałożony na banki
E? ale skoki to przybudówka PiS a nie PO

nie śledziłeś kampanii prezydenckiej 2015 wówczas
platforma zarzucała Andrzejowi D. ksywa Budyń
że nieetycznie lobbował za skokami pracując w kancelarii Lecha K., szerzej znanego jako organizator nieudanej wycieczki do Smoleńska...

co w zamiarze platformiarzy miało nakładać się na
doniesienia medialne o upadku SKOK Wołomin i miało
tzw. "ciemnemu ludowi" kojarzyć się z powiązaniami mafijnymi, domniemywaną aferalnością partii PiS itp. a wtedy PiS odpowiadał że akurat Wołomin kontrolowany
był przez byłych oficerów WSI - padały też oskarżenia
o związki Bronisława K. ksywa Bigos z fundacją ProCivili

sumując: nie wiem jak się to wszystko ma do twardych
faktów w znaczeniu procesowo-karnym, ale jestem pewny
że zarówno PiS jak i PO są w mediach oskarżane m.in.
o niewłaściwe związki z systemem SKOK-ów

Data: 2015-12-18 13:07:36
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8c9b477f-1293-4b5d-9e30-b3e272569c17@googlegroups.com...
[...]

Jakby byli z PO, to by ich nie zamkneli :-)
No chyba, ze takie bankructwo techniczne, po ktorym wspolnicy sie dziela zyskiem po rowno :-)

ale jestem pewny
że zarówno PiS jak i PO są w mediach oskarżane m.in.
o niewłaściwe związki z systemem SKOK-ów

A nalezy z tego wyciagnac wniosek ze w wiekszosci sa niezalezne, a skoro nie "nasze", to jedni politycy zarzucaja drugim ? :-)

J.

Data: 2015-12-18 17:00:53
Autor: Budzik
Podatek aktywny nałożony na banki
Użytkownik  nowyjestem@poczta.pl ...

[...]

To była tylko i wyłącznie ironia - jasne jak słonce jest, którą partię finansują skoki, i która partia kryje skoki od najgorszego (KNF, teraz podatek)

Data: 2015-12-18 13:09:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek aktywny nałożony na banki

"Kamil "Jońca"" 871takc984.fsf@alfa.kjonca

Ciekawe - PiS dba o kondycję przybudówki finansowej PO...

E? ale skoki to przybudówka PiS a nie PO

Trzeba posłuchać Macierewicza -- wówczas staje się jasne, ;)
do kogo należą i do kogo należały SKOKi, kto komu je ukradł
i dlaczego... Jasne jak Słońce -- oślepiająco jasne. ;)

-=-

BTW Macierewicza -- właśnie cofnął kwartalne wypłaty (50 kpln) Służącym Cywilnie...

   https://www.youtube.com/watch?v=Yy60EYfBwdg
   https://youtu.be/Yy60EYfBwdg?t=300

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-18 17:00:53
Autor: Budzik
Podatek aktywny nałożony na banki
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

[...]

Ironii nie paniał?

Data: 2015-12-18 12:30:33
Autor: nowyjestem
Podatek aktywny nałożony na banki

> E? ale skoki to przybudówka PiS a nie PO

Ironii nie paniał?

poniał czy nie - w obiegu medialnym funkcjonowały
poglądy jakoby SKOK Wołomin był opanowany przez ludzi "ze WSI" :) i nie mam wcale na myśli PSL-u :)

a jak wiadomo najwięcej "ze WSI" mają platformiarze :)

Data: 2015-12-18 21:00:52
Autor: Budzik
> [...]

a jak wiadomo najwięcej "ze WSI" mają platformiarze :)

Naprawde kupiłes te brednie?

Nie zapomnij jakie było zrodło tych newsów - wspolne zdjecie Bronka z kims tam na jednej z imprez...

Data: 2015-12-18 13:02:58
Autor: ąćęłńóśźż
Podatek aktywny nałożony na banki
A co Ty masz do SKOK-ów?