Podatek bankowy, to teraz poleca po %

Data: 2015-12-15 06:47:04
Autor: max
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Jak wam się zdaje ?? Miały być podwyżki oprocentowania lokat a tu może być lipa

Data: 2015-12-15 06:58:25
Autor: Glaukon
Podatek bankowy, to teraz poleca po %

Jak wam siê zdaje ?? Mia³y byæ podwy¿ki oprocentowania lokat a tu mo¿e byæ lipa

petru z kopaczowa mogli cisnac w kampanii, ze jak wygraja, to podniosa oprocentowanie lokat

Data: 2015-12-15 19:45:03
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 15 Dec 2015 06:58:25 -0800 (PST), Glaukon napisał(a):

Jak wam się zdaje ?? Miały być podwyżki oprocentowania lokat a tu może być lipa

petru z kopaczowa mogli cisnac w kampanii, ze jak wygraja, to podniosa oprocentowanie lokat

Ich wyborcy raczej wiedzą, że to tak nie działa.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-15 23:15:37
Autor: Arek
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Borys Pogoreło napisał(a) w wiadomości: <1o4liksp1ttq5$.1tel2v1hrb3s4.dlg@40tude.net>...
[...]

A pozostali by nie uwierzyli. Dla zasady.
Jednak w "nowoczeną służbę zdrowia" ktoś uwierzył.
Może pozostawmy to badaczom którzy będą pytać dalczego akurat tak
głosowałeś/łaś.
Podejrzewam, że >80% przy wyjściu z lokalu nie pamiętało już nazwiska
przy którym postawili x.

Arek

Data: 2015-12-15 23:40:16
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 15 Dec 2015 23:15:37 +0100, Arek napisał(a):

[...]

Przy obecnym systemie i tak głównie głosujesz na partię, więc nie jest to
aż taka wielka różnica (z senatem inaczej - wiadomo).

Ale w sumie obecnie rządzący mogli coś takiego obiecać, bo już zaczęli to
realizować. Podczas zadymy o TK wpisali do budżetu sztywny cel inflacyjny,
czyli drukarki w ruch.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-16 01:01:23
Autor: Arek
[...]

No proszę, a tak zarzucali poprzednikom "zastępcze tematy".
Podatek inflacyjny najłatwiejszy do wprowadzenia i ściągnięcia...
(Ale "nowoczesną służbę zdrowia" to akurat Nowoczesna ustami Petru
głosiła w reklamach).
W sumie sens podatku od aktywów jest wątpliwy, zwłaszcza, że planowana
wysokość to chyba w okolicach rekordu świata? Pisałem już: może go
wprowadzić ale obniżyć bankowy CIT? Może wtedy banki mniej by
kombinowały co się da jeszcze wrzucić w koszty?

Arek

Data: 2015-12-16 01:47:20
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Dec 2015 01:01:23 +0100, Arek napisał(a):

[...]

Niestety. Przy okazji oszczędzający dostaną po d*

(Ale "nowoczesną służbę zdrowia" to akurat Nowoczesna ustami Petru
głosiła w reklamach).

Nowoczesną służbę zdrowia można mieć, ale wydając na nią tyle, co Niemcy.
Tylko do tego jeszcze daleka droga. Na razie to kto inny ma okazjÄ™
realizować swoje obietnice, szkoda że głównie rujnujące budżet.

[...]

Nie ma co się łudzić, że sobie tego nie odbiją, za bardzo są przyzwyczajone
do krociowych zysków. Wszyscy więksi gracze z najtańszymi ofertami podniosą
ceny i co zrobisz? Zostanie co najwyżej polowanie na promocje.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-18 05:21:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek bankowy, to teraz poleca po %

"Glaukon" 9267d4ce-2be2-4f65-8ed2-336da1315c53@googlegroups.com

Jak wam siê zdaje ?? Mia³y byæ podwy¿ki oprocentowania lokat a tu mo¿e byæ lipa

: petru z kopaczowa mogli cisnac w kampanii, ze jak wygraja,
: to podniosa oprocentowanie lokat

Ale nie uczynili tego, wiêc miejmy ich w xupie!
(aby to obiecaæ, musia³by mieæ swój bank)

Petru co¶ zbudowa³?
Raczej przypomina komucha przywo¿onego w walizce do gotowej firmy.
(przypomina tak zwan± nomenklaturê)

Mylê siê? -- proszê o sprostowanie.

Petru produkuje autobusy? Zatrudnia ludzi, którym p³aci wg stawek
polskich, czyli g³odowych, ale sprzedaje autobusy komu? Firmom
wspieranym podatkami? Tanio kupiæ, drogo sprzedaæ!

Mylê siê? -- proszê o sprostowanie!

Czy Petru chocia¿ jeden raz skrytykowa³ zatrudnianie ,,pracowników''
za pieni±dze podatników? Choæby ,,pedagogow''?... Pedagodzy w Polsce
dobrze zarabiaj±, nie daj±c w zamian niczego.

Podatki z %% lokat s± marnowane na ,,rzeteln± pracê''.
Utrzymywane s± dziêki tym podatkom miêdzy innymi:

  - kultura (Komorowski z ma³¿onk± mog± spaæ w teatrach)
  - nowoczesno¶æ (pedagodzy s± wszêdzie potrzebni!!! -- wspó³decyduj±
    nawet o przyznawaniu kart parkingowych)
  - s±downictwo naukowe (bieg³y jest nieomylny niczym Bóg)

Petru to najmimorda (jak Hitler) nie za¶ prawdziwy przedsiêbiorca.
Jest mocny w gadaniu, nie w pracowaniu.

Gdy piszê o zawieszeniu za szyjê -- wiem, ¿e mnie nie pozw± sêdziowie,
bo s± zbyt rozumni. (nie wskazujê kogo nale¿y zawiesiæ -- mo¿e sêdziów
biblijnych...)

Ale porównanie Petru do Hitlera warto wyja¶niæ -- nic z³ego w takicm
porównaniu, bo nie ka¿de porówananie kogo¶ do Hitlera jest z³e.
Mo¿na napisaæ:

     kto¶ (jak Hitler) mia³ dwie rêce

Akurat Hitler by³ durniem, ale mia³ gadane.
Petru te¿ ma gadane i nie jest bystrzakiem.
Hitlerowi Niemcy ,,zawdziêczaj±'' przegran± -- m±dry cz³owiek nie doprowadzi³by
do klêski Niemiec. M±drzy ludzie po ¶mierci Hitlera ocalili pañstwo niemieckie...

-=-

Teraz jest wy¶cig z czasem. UE proponuje krajom SS (Strefy Schengen) bratni±
pomoc wojskow±. Z jednej strony prezydent RP dysponuje Leopardami kupionymi
przez Komorowskiego, z przeciwnej za¶ -- mamy FR i bratni± pomoc z UE. Kto
pierwszy obsadzi stanowiska bojowe, ten bêdzie miaU lepsze warunki do
prowadzenia (; pertraktacji pokojowych. ;)

   http://niezalezna.pl/74031-prezydent-gdanska-kpi-z-pamieci-ofiar-grudnia

To jest Petru i jego KOD!!! Jaruzelski kaza³ (pozwoli³?) strzelaæ do robotników
(w grudniu 1970 roku) jak do kaczek. Teraz KOD uniemo¿liwia sk³adanie kwiatów
pod pomnikiem upamiêtniaj±cym pomordowanych.

   Pawe³ Adamowicz nie zamierza przeprosiæ weteranów ,,Solidarno¶ci'' ze stowarzyszenia
   ,,Godno¶æ''. Zostali oni zniewa¿eni przez uczestników niedzielnej manifestacji KOD.
   Pracownicy Europejskiego Centrum Solidarno¶ci, a tak¿e w³adze miasta uczestnicz±cy
   w niedzielnej manifestacji KOD nie zareagowali, gdy manifestuj±cy, w kolejn± rocznicê
   wprowadzenia stanu wojennego próbowali uniemo¿liwiæ kombatantom z³o¿enie kwiatów pod
   pomnikiem Poleg³ych Stoczniowców.

KOD to poplecznicy morderców takich jak: Jaruzelski, Kocio³ek, Kiszczak...
G³osujcie na nich -- bêdziecie pracowali zakuci w dyby. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-19 23:32:16
Autor: Borys Pogoreło
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Dnia Fri, 18 Dec 2015 05:21:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Ale porównanie Petru do Hitlera warto wyjaśnić -- nic złego w takicm
porównaniu, bo nie każde porówananie kogoś do Hitlera jest złe.
Można napisać:

     ktoÅ› (jak Hitler) miaÅ‚ dwie rÄ™ce

Akurat Hitler był durniem, ale miał gadane.
Petru też ma gadane i nie jest bystrzakiem.
Hitlerowi Niemcy ,,zawdzięczają'' przegraną -- mądry człowiek nie doprowadziłby
do klęski Niemiec. Mądrzy ludzie po śmierci Hitlera ocalili państwo niemieckie...

Ty masz równo pod sufitem?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-15 09:04:49
Autor: Marcin N
W dniu 2015-12-15 o 06:47, max pisze:
Jak wam się zdaje ?? Miały być podwyżki oprocentowania lokat a tu może
być lipa

Banki do tej pory miały w Polsce tak wysokie zyski, że każdy chciał być bankiem.

Trzeba te zyski trochę zmniejszyć. Naprawdę jest sporo miejsca w ich portfelach. Mogą próbować naciskać na klientów, ale w dłuższym terminie muszą się pogodzić z niższą marżą po prostu.

W Polsce te marże są bardzo wysokie w porównaniu do reszty UE.

--
MN

Data: 2015-12-15 08:59:15
Autor: Kris
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
W dniu wtorek, 15 grudnia 2015 17:19:35 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Chmielewski napisa³:

> W Polsce te mar¿e s± bardzo wysokie w porównaniu do reszty UE.

Tzn. ile wynosz± u nas, a ile w innych krajach UE?
Co prawda o prowizjach a nie mar¿acj
http://natemat.pl/97041,banki-w-polsce-maja-jedne-z-najwyzszych-oplat-i-prowizji-w-europie-raport-goldman-sachs-uderza-w-polska-bankowosc

Data: 2015-12-15 18:36:45
Autor: J.F.
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f888dd96-8c98-400b-869e-e3072b9126cf@googlegroups.com...
> [...]
> W Polsce te mar¿e s± bardzo wysokie w porównaniu do reszty UE.
Tzn. ile wynosz± u nas, a ile w innych krajach UE?

http://www.barclays.co.uk/Howtoapply/BarclayloanPersonalloans/P1242591272078

i tak mi jakos wychodzi, ze jakbym chcial pozyczyc 4900 gbp, to na 22.9% APR.
Przy 5000 robi sie 9.9%, powyzej 7500 4.9%, a powyzej 15k juz 6.8%

A czy ichnie APR to to samo co nasze RRSO, to sie nie wypowiem.

Ale nie wyglada to jakos strasznie lepiej ... no, kredytu gotowkowego na 4.9% to sie u nas nie dostanie, raczej na 10%, a i to trzeba sie naszukac ...

J.

Data: 2015-12-15 23:19:09
Autor: Arek
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Kris napisa³(a) w wiadomo¶ci: ...
> [...]

http://natemat.pl/97041,banki-w-polsce-maja-jedne-z-najwyzszych-oplat-i-prowizji-w-europie-r
aport-goldman-sachs-uderza-w-polska-bankowosc

Wbrew pozorom KNF trzyma za pysk bardziej ni¿ nadzór w inych krajach,
st±d koszty wieksze. Wyp³acalno¶æ banków w Polsce jest zdaje siê
powy¿ej ¶redniej europejskiej.
BFG (osatnio w akcji) gwarantuje 100 tys. EUR. Czym innym jest ta
kwota np. w Niemczech (wielokrotnie wy¿sze oszczêdno¶ci), czym innym
w Polsce.
Za bezpieczeñstwo siê p³aci.
Wg wykresu ró¿nica miêdzy 4. Polsk± a np. 11. Czechami to nie przepa¶æ.
Zreszt± jeste¶my w niez³ym towarzystwie. :) To nie s± kraje zacofane
czy "3. ¶wiata".
Przy okazji wg autora Austria i granicz±ce z ni± W³ochy to ju¿
inne "regiony"... :)

To kwestia zasad: czy posiadacze kont "za zero" maj± korzsytaæ na
kredytoiorcach czy odwrotnie.
 Je¿eli piêæ osób zrobi³o 10 przelewów za darmo przez "darmowe"
konto internetowe to szósta 8z³ zap³aci?
Oczywi¶cie im wy¿sze prowizje tym ³atwiej bank co¶ dla siebie skrêci
i zrobi to skutecznie. Dopóki oprocentowanie by³o wysokie za
wiêkszo¶æ placili kredytobiorcy oraz zmuszeni de facto do
korzystania z us³ug banków - firmy, p³atnicy pdatków i sk³adek.
 Teraz banki szykuj± siê na nowe wydatki i ew. zmniejszenie akcji
kredytowej. Przeczytajcie regulaminy np. zmiennych lokat -
oprocentowanie mo¿e zostaæ zmienione (obni¿one) je¶li zdarzy siê co¶
na rynku za co bank nie odpowiada np. na skutek dzia³ñ nadzoru/NBP
(nowe obowi±zki i ograniczenia/stopy procentowe), prawodawcy (nakaz
"pomocy" frankowiczom) czy wprowadzenia lub zmiany (poswy¿szenia)
obci±¿eñ (podatków).

Ciekawsze by³oby zestawienie jak siê maj± prowizje do rzeczywistych
kosztów us³ug, co by³oby trudne.
Koszty Elixiru da siê oszacowaæ ale np. przyznanie krdytu: mog±
wrzuciæ dane o kliencie do programu który wypluje "scoring". Nie
licz±c zakupu/u³o¿enia algorytmu to ile wklepanie i wci¶niêcie
Enter kosztuje? Kilka z³?
Ale rzetelnie sprawdzaj±c klienta i wszelkie okoliczno¶ci np. przy
udzielaniu kredytu na budowê lub biznesplan a potem na bie¿±co
monitoringu w kilku tys. koszty mog± siê nie zamkn±æ. Jest co
przerzuciæ na klienta? Jest.

Arek

Data: 2015-12-15 10:38:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-12-15 o 09:04, Marcin N pisze:
[...]

Tylko dlaczego marże te zmniejszać socjalistycznymi podatkami, niż
kapitalistyczną metodą ułatwienia zakładania banków?

--
Liwiusz

Data: 2015-12-15 10:45:57
Autor: J.F.
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n4on3t$u8o$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Bo:
a) kapitalizm dowodzi, ze te nowe banki sie zaraz polacza w duze banki,
b) panstwo potrzebuje pieniedzy,  zeby je dac obywatelom :-)

Widac obywatele maja za mala sile przebicia, zeby bankom zabrac bezposrednio :-)

J.

Data: 2015-12-16 01:19:32
Autor: Tomasz Chmielewski
On 12/15/2015 05:04 PM, Marcin N wrote:
[...]

Tzn. ile wynoszÄ… u nas, a ile w innych krajach UE?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-18 04:53:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek bankowy, to teraz poleca po %

"Marcin N" 566fc99d$0$703$65785112@news.neostrada.pl

Banki do tej pory mia³y w Polsce tak wysokie zyski, ¿e ka¿dy chcia³ byæ bankiem.

Podatek dotyczy tych ,,ka¿dych'', czy tych,
którzy maj± aktywa (kredyty) powy¿ej 4 miliardów pln?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-18 09:11:52
Autor: Olin
Dnia Tue, 15 Dec 2015 09:04:49 +0100, Marcin N napisał(a):

Banki do tej pory miały w Polsce tak wysokie zyski, że każdy chciał być bankiem.

O wiele lepiej być SKOKiem. Nie trzeba przejmować się regulacjami i można
spuścić wp*dol przedstawicielom KNF, gdyby się czepiali.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-15 11:23:22
Autor: J.F.
Podatek bankowy, to teraz poleca po %
Użytkownik "max"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:566fa959$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
Jak wam się zdaje ?? Miały być podwyżki oprocentowania lokat a tu może być lipa

Ja tam nie wiem, czy mialy byc.
Procenty zaleza od rynku pienieznego, a ten zdawal sie stabilizowac - i to raczej z tendencja spadkowa.

A teraz beda jeszcze nizsze, skoro przyjmowanie oszczednosci sie nie oplaca :-)

J.

Podatek bankowy, to teraz poleca po %