Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%

Data: 2012-12-01 19:07:54
Autor: Q
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
a może potem na koniec roku podatkowego wyrównuj± i korekte robi± ?

Ale o co Ci chodzi?
Nie rozumiesz jak liczy sie nowa belke czy co?

Data: 2012-12-01 19:17:47
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-01 19:07, Q pisze:
a może potem na koniec roku podatkowego wyrównuj± i korekte robi± ?

Ale o co Ci chodzi?
Nie rozumiesz jak liczy sie nowa belke czy co?

Wyluzuj. Niektórym z nas ci±gle jeszcze wydaje się, że podatek, to jest jaki¶ uczciwy deal, a to po prostu zwykły rabunek. Wyrwa.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-01 19:46:10
Autor: m
W dniu 01.12.2012 19:17, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-12-01 19:07, Q pisze:
[...]

Rabunek dodajmy zawrotnej kwoty 1 grosza.

p. m.

Data: 2012-12-01 19:22:42
Autor: W
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
m wystukał, co następuje:

W dniu 2012-12-01 19:07, Q pisze:
[...]

"To prosze nakapać mi paliwa za 200 złotych" ;-)

Data: 2012-12-01 21:07:22
Autor: m
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
m wystukał, co następuje:

W dniu 2012-12-01 19:07, Q pisze:
[...]

Jeżeli kto¶ jest rzeczywi¶cie stratny na tych 100% podatkach, to to jest przypadek kiedy kto¶ wła¶nie sobie kapie do baku za 200zł.

A jak kto¶ sobie kapie po kropelce pełny bak i okaże się że każda kropelka go kosztowała grosik, to trafił cwaniak na cwaniaka i sam sobie winien.

p. m.

Data: 2012-12-01 14:25:47
Autor: witek
m wrote:

A jak kto¶ sobie kapie po kropelce pełny bak i okaże się że każda
kropelka go kosztowała grosik, to trafił cwaniak na cwaniaka i sam sobie
winien.

a problem naprawde jest sztuczny, tylko jak to zwykle w Polsce urasta do wielkiego  problemu.

Niech sobie bank pobiera 1gr podatku od 1 gr odsetek.

Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

Data: 2012-12-01 12:43:01
Autor: Piotr Hołda
W dniu sobota, 1 grudnia 2012 21:25:47 UTC+1 użytkownik witek napisał:
Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

Przecież belkowe nie wchodzi do PIT. PIT to już raz od tych pieniędzy zapłaciłe¶. Teraz masz zapłacić ponownie :)

Data: 2012-12-01 22:30:42
Autor: m
W dniu 01.12.2012 21:43, Piotr Hołda pisze:
[...]

Nie ponownie, tylko od dochodu uzyskanego z odsetek, od którego jeszcze podatek nie był płacony.

p. m.

Data: 2012-12-01 22:34:57
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-01 22:30, m pisze:

Nie ponownie, tylko od dochodu uzyskanego z odsetek, od którego jeszcze
podatek nie był płacony.

p. m.

A kwota, z której się odsetki wzięły (np. zarobki), to niby nie była opodatkowana już PITem?

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-01 22:43:42
Autor: m
W dniu 01.12.2012 22:34, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-12-01 22:30, m pisze:

[...]

Była. I jej nikt nie podatkuje drugi raz (tak by było jakby¶my płacili belkowe od kapitału a nie od odsetek). Podatkuje się to, co pojawiło się "obok".

Czy sugerujesz że powinna być zasada, że skoro się opodatkowało kwotę X, to wszelkie przychody z zainwestowania tego Xa powinny być zwolnione z podatku?

p. m.

Data: 2012-12-01 23:49:21
Autor: marfi
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:50ba7a0e$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Czy sugerujesz że powinna być zasada, że skoro się opodatkowało kwotę X, to wszelkie przychody z zainwestowania tego Xa powinny być zwolnione z podatku?

   Lokata bankowa nie jest inwestycj±.

--
marfi

Data: 2012-12-02 06:18:56
Autor: SQLwiel
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
W dniu 2012-12-01 23:49, marfi pisze:

Lokata bankowa nie jest inwestycjÄ….

Tutaj bym zapolemizował... :)
Jest inwestycją, za pośrednictwem banku. Tak, jak kupno akcji firmy X jest inwestycją w firmę X, bo dzięki Twojej inwestycji firma X kupi nową maszynę, wyprodukuje nowe produkty (albo więcej ich) i cena akcji firmy X wzrośnie, albo firma wypłaci dywidendę.

A Bank - bierze od Ciebie pieniÄ…dze i udziela kredytu firmie X. Dalej juĹĽ j.w.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-12-02 12:56:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 12/02/2012 07:18 AM, SQLwiel wrote:
[...]

Zakladajac, ze mowisz o powszechnym obrocie akcjami (poprzez gielde) - przeciez to co opisujesz (kupno akcji), nie ma zwiazku z inwestycja w firme X.

"Inwestujesz" jedynie w kogos, kto te akcje sprzedal, i najczesciej bedzie to spekulacja. Firma X zasadniczo nic z tego nie ma.

Wyjatkiem bedzie sprzedaz akcji przez firme X.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-12-02 12:33:48
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-02 11:56, Tomasz Chmielewski pisze:

[...]

Poniekąd masz rację. Kupując akcje na giełdzie - odkupujesz je od kogoś, kto kiedyś-tam je kupił przy emisji, skąd firma X pozyskała pieniądze na rozwój i tworzenie zysku.
Nie napisałem tego wyraźnie, ale miałem na myśli właśnie rynek pierwotny.

Rozwijając drugą część: pożyczasz pieniądze bankowi, bank sobie bierze swoją prowizję za całość tego manewru (różnica między % kredytu i depozytu), pożycza je firmie X, firma X ma na rozwój i ma potem z czego oddać więcej, niż wzięła i wszyscy są zadowoleni. Zainwestowałeś w firmę X.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-01 23:56:04
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomo¶ci news:50ba7802$0$1301$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-12-01 22:30, m pisze:

[...]

opodatkowane s± odsetki, a sk±d one się wzięły, to już nikogo nie interesuje.
więc podwójnego opodatkowania nie ma

Data: 2012-12-02 02:22:00
Autor: witek
SQLwiel wrote:
W dniu 2012-12-01 22:30, m pisze:

[...]

przeciez nie lokaty sa opodatkowane tylko odsetki od nich, a te z z zarobkow sie nie wziely, tylko z dochodow bankow.

w japanii byly "oporcenotwane" lokaty na minus. Nie wiem czy dalej s± Im dluzej trzymales kase tym mniej z niej miales.

Data: 2012-12-02 02:19:27
Autor: witek
Piotr Hołda wrote:
[...]

i wlasnie dlatego jest problem

moglby wchodzic to pit, a to co bank pobral jako podatek doliczaloby sie do zaliczek z innego zrodla.

A gdzie ty tu widzisz jakies placenie podwojnie?

Data: 2012-12-02 20:46:44
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:k9f2uf$ele$1dont-email.me...
Piotr Hołda wrote:
[...]

ciekawe jakbys byl w 2 grupie podatkowej i miał dopłacić do 32% podatek, zamiast regularnych 19.
poza tym więcej by z tym bylo pieprzenia niż by było warte.

A gdzie ty tu widzisz jakies placenie podwojnie?

Data: 2012-12-02 17:47:46
Autor: witek
vvvvvv wrote:

ciekawe jakbys byl w 2 grupie podatkowej i miał dopłacić do 32% podatek,
zamiast regularnych 19.

a) rzad by sie cieszczyl
b) moznaby na pit zrobic odrebna rubryczke, gdzie podatek liczy sie od sumy wszystkich odsetek  , odejmuje pobrana zaliczke przez banki i roznice dopisuje do podatku do zaplacenia

to ma jeszcze ten ten plus, ze jak ktos ma niewielki dochod, to odsetki moglby wskoczyc na miejsce kwoty zwolnionej z podatku.

poza tym więcej by z tym bylo pieprzenia niż by było warte.

gadasz jak typowy urzednik, ktory woli wszystko uwalic bo inaczej wymagaloby to wlaczenia myslania

naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza iloscia pieczatek.

Data: 2012-12-15 20:40:03
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:k9gpb2$5f6$2dont-email.me...
vvvvvv wrote:

[...]

to w ramach upraszczania rozliczeń?

to ma jeszcze ten ten plus, ze jak ktos ma niewielki dochod, to odsetki moglby wskoczyc na miejsce kwoty zwolnionej z podatku.

w sumie tu jest plus

poza tym więcej by z tym bylo pieprzenia niż by było warte.

gadasz jak typowy urzednik, ktory woli wszystko uwalic bo inaczej wymagaloby to wlaczenia myslania

to ty gadasz teraz jak typowy urzednik: jak by tu wam jeszcze skomplikować zycie? dodajmy rozliczanie się z podatku od odsetek do obowi±zkowego rozliczania z fiskusem. i jak kto¶ ma tzw. automatyczne depozyty overnight i 7 różnych rachunków z saldem po 100PLN (no tak, po co mu te konta jak tam gówno ma spyta urzędnik), to potem łatwo, szybko i przyjmnei rozliczy się z tych podatków z całego roku z fiskusem.
piszesz jakbys nie wiedział o czym piszesz.

naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza iloscia pieczatek.

czyli twój mechanizm? bo z my¶leniem nei ma wiele wspólnego

Data: 2012-12-16 01:54:16
Autor: witek
vvvvvv wrote:

ciekawe jakbys byl w 2 grupie podatkowej i miał dopłacić do 32% podatek,
zamiast regularnych 19.

no widzisz, same plusy.

ja rzad nie chce skubac bogatch to tak naprawde mozna by liczyc sume wszystkich lokat i dopiero od tego brac 19% zamiast dodadwania do dochodu.

[...]

wiesz jedna linijka  gdzie w jednej wpusjesz sume odsetek, a w drugiej 19% to nie jest jakies straszne komplikowanie.
Ja bym za to polowe innych rubryczek  wywalil.

[...]

a w czym problem zeby ci bank na koniec roku przyslal zestawienie odsetek ze wszystkich twoich lokat.
Jak masz lokaty w kilku miejscach to sobie pododajesz liczby.
wg twojego myslenia umowy zlecenie tez powinny byc zabronione bo to ten sam poziom dodawania.
ja wiem ze matura giertycha zrobila swoje, ale nie przesadzajmy.

naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza
iloscia pieczatek.

czyli twój mechanizm? bo z my¶leniem nei ma wiele wspólnego

no comments

Data: 2012-12-16 22:05:32
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
vvvvvv wrote:

[...]

usłyszysz ze przeciez dostajesz wyciagi co miesiac.

Jak masz lokaty w kilku miejscach to sobie pododajesz liczby.

naprawde nie wiesz co piszesz. idz do banku, pogadaj z pierwszym lepszym kasjerem w banku i popros go o know how w tej dziedzinie.

wg twojego myslenia umowy zlecenie tez powinny byc zabronione bo to ten sam poziom dodawania.

to twoja logika. ja nic o zleceniach nie pisałem.

ja wiem ze matura giertycha zrobila swoje, ale nie przesadzajmy.

komu zrobiła to zrobiła.

ciesze sie.

Data: 2012-12-15 20:47:54
Autor: vvvvvv
vvvvvv wrote:

gadasz jak typowy urzednik, ktory woli wszystko uwalic bo inaczej wymagaloby to wlaczenia myslania

naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza iloscia pieczatek.

podaj rzeczowe argumenty albo przestań gadać:
jak masz po¶więcić (ty jako podatnik) dodatkowy czas i energię na zebranie danych, policzenie ich i wpisanie do deklaracji a potem biegać do US i tłumaczyć sie jak się pomylisz albo nie zebrałe¶ wszystkich danych, plus dodatkowa robota własnie urzedników o ktorych piszesz - to napisz prosze gdzie tu korzy¶ci (poza kwot± woln± od podatku vs wpadnięcie z podatekiem od odsetek w wyzsza grupe podatkowa)

Data: 2012-12-16 01:55:35
Autor: witek
vvvvvv wrote:

[...]

no strasze, idz z kaczynskim i protestuj, ze w ogole jakis pit musisz wypelniac. ten pewnie w ogole przerasta twoje mozliwosci.

Data: 2012-12-16 21:57:19
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
vvvvvv wrote:

[...]

przeciez nic nie musze wypelniac. to ty chcesz cos wypelniac.

ten pewnie w ogole przerasta twoje mozliwosci.

bez komentarza

Data: 2012-12-01 21:36:34
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Sat, 01 Dec 2012 14:25:47 -0600, witek napisał(a):

Niech sobie bank pobiera 1gr podatku od 1 gr odsetek.

No, "sobie" to akurat nie pobiera.

Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

I może frytki do tego? :)

AK

Data: 2012-12-01 22:07:38
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-01 21:25, witek pisze:

Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i
policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank
potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

Nie chyci. Belkowe jest zryczałtowane. Nie PITuje się.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-02 02:19:55
Autor: witek
SQLwiel wrote:
[...]

no to w czym problem to zmienic?

Data: 2012-12-02 11:38:22
Autor: m
W dniu 02.12.2012 09:19, witek pisze:
SQLwiel wrote:
[...]

Ja bym wolał nie zmieniać :). Mi podatek ryczałtowy w tej formie w jakiej jest - odpowiada. Zdaję sobie sprawę z tego że podatku jako takiego - nie uniknę, więc skoro on już jest - to niech jest najmniej upierdliwy dla mnie.

Jedyne co by mi się marzyło, to żeby podatek uwzględniał inflację. Tj - jeżeli wkładam 100tys na 10%, ale w tym czasie jest inflacja 8%, to żebym płacił podatek od 2000 a nie od pełnych 10000 (co razem z inflacj± powoduje że na końcu mam mniej kasy niż miałem na pocz±tku).

p. m.

Data: 2012-12-02 13:15:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-12-01, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

1. Możesz założyć lokaty "firmowe", te nie s± obelkowne i zalicza
się je do normalnego dochodu firmy.

2. Naprawdę jeszcze do czego¶ takiego dokładać biurokracji OFnpDG?
Przecież czas po¶więcony na tego PITa kosztowałby więcej niż różnice
na tych grosikach.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-12-02 06:35:41
Autor: witek
Wojciech Bancer wrote:
1. Możesz założyć lokaty "firmowe", te nie s± obelkowne i zalicza
się je do normalnego dochodu firmy.

ale mnie wtedy ozusuja.

Data: 2012-12-01 21:43:40
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 1 Dec 2012 19:22:42 +0000 (UTC), W napisał(a):

Rabunek dodajmy zawrotnej kwoty 1 grosza.

"To prosze nakapać mi paliwa za 200 złotych" ;-)

 Ale spaliłe¶. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-12-01 19:56:02
Autor: vvvvvv
Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:50ba5072$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-12-01 19:07, Q pisze:
[...]

grosz do grosza a będzie kokosza

Data: 2012-12-02 14:49:07
Autor: Q
[...]

Ale chyba kazdy kto skonczyl 1x lat juz o tym wie :).

PS
Jak dlugo grupe beda zasmiecac takie nic-nie-wnoszace odgrzewane kotlety? :)

Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%