Podatek dochodowy

Data: 2009-08-29 10:48:10
Autor: haccp-polska.pl
Podatek dochodowy
Witam,
Z racji prowadzonej działalności gospodarczej (doradztwo specjalistyczne ale nie ubezpieczeniowe) muszę często i gęsto płacić podatek dochodowy i VAT.
Moje pytanie jest takie:
1. Czy można odliczyć od podatku dochodowego koszt zakupu akcji na giełdzie lub udziałów w spółce?
2. Czy można odliczyć od podatku VAT koszt zakupu akcji na giełdzie lub udziałów w spółce?
3. Czy można odliczyć od podatku dochodowego i VAT koszt zakupu obligacji skarbowych?

Czy gdybym dodatkowo zaczął prowadzić produkcję np. skarpet lub innych towarów to było by to dla mnie kosztem?

--
Pozdrawiam serdecznie
Michał Cierpiałowski

Data: 2009-08-29 11:17:50
Autor: SDD
Podatek dochodowy

Użytkownik "haccp-polska.pl" <info@haccp-polska.pl> napisał w wiadomości news:h7aq4l$akl$1atlantis.news.neostrada.pl...

1. Czy można odliczyć od podatku dochodowego koszt zakupu akcji na giełdzie lub udziałów w spółce?

Nie wiem jak z udzialami w spolce, ale ejsli chodzi o gielde, to jak najbardziej... Z tym ze nie od dochodu a od przychodu (jako koszt) i oczywiscie wylacznei od przychodow z gieldy (wszystko rozliczasz na PIT-38). Nie mozesz kosztow z gieldy odjac od przychodow z DG.

2. Czy można odliczyć od podatku VAT koszt zakupu akcji na giełdzie lub udziałów w spółce?

Chyba zart. Co to ma wspolnego z VAT?

3. Czy można odliczyć od podatku dochodowego i VAT koszt zakupu obligacji skarbowych?

jw.

Czy gdybym dodatkowo zaczął prowadzić produkcję np. skarpet lub innych towarów to było by to dla mnie kosztem?

Oczywiscie - to by bylo rozszerzenie istniejacej DG. Oczywiscie przychody tez zapewne by to byly.

Pozdrawiam
SDD

Podatek dochodowy