Podatek dochodowy przedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy który jest również pracownikiem

Data: 2012-03-18 08:07:11
Autor: jureq
Podatek dochodowy przedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy który jest również pracownikiem
Dnia Sat, 17 Mar 2012 04:17:59 -0700, Piotr Wolski napisał(a):

Czyli jedyna różnica będzie chyba w tym, że przedsiębiorca zatrudniony
na umowę o pracę nie może sobie odjąć od dochodu składek na ub.
społeczne?

Może odjąć składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone z tytułu prowadzenia DG, nie może innych np. tych z etatu. Składek z tytułu prowadzenia DG nie ma obowiązku płacić jeśli na etacie zarabia co najmniej "minimalną" (obecnie 1500). I uwaga na wszelkie miesiące z zasiłkami chorobowymi, urlopami bezpłatnymi itp.

Data: 2012-03-18 03:40:04
Autor: Paweł Gawo¶
On Mar 18, 9:07 am, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> Czyli jedyna różnica będzie chyba w tym, że przedsiębiorca zatrudniony
> na umowę o pracę nie może sobie odj±ć od dochodu składek na ub.

Może odj±ć składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone z tytułu
prowadzenia DG, nie może innych np. tych z etatu. Składek z tytułu
prowadzenia DG nie ma obowi±zku płacić je¶li na etacie zarabia co
najmniej "minimaln±" (obecnie 1500). I uwaga na wszelkie miesi±ce z
zasiłkami chorobowymi, urlopami bezpłatnymi itp.

Nie mam obowi±zku (a jak rozumiem mam możliwo¶ć) i z tego braku
obowi±zku skorzystam.
Nie będę płacił 2 razy składek na ubezpieczenia społeczne bo i po co
miałbym to robić?
Żeby odłożyć "więcej" na emeryturę, której nie będzie?

Czy znacie chociaż 1 osobę które w Polsce,
która nie musi a płaci 2 razy składki na ubezpieczenia społeczne?

Data: 2012-03-19 09:15:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 18 Mar 2012, jureq wrote:

[...]

  Erm, ale mi wychodzi że to ograniczenie ma miejsce tylko przy
opodatkowaniu liniowym, przy "skali" zapis dotyczy sumy dochodów.
  No i jak pamiętam (nie chce mi się sprawdzać) "haczyk" jest też
przy składce zdrowotnej, ale o niej na razie nie ma mowy :)

pzdr, Gotfryd

Podatek dochodowy przedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy który jest również pracownikiem