Podatek i kombinacje

Data: 2010-10-29 16:42:51
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
O co chodzi ludziom kombinującym ze sprzedażą akcji pod koniec roku w kontekście podatków?
Posiadane akcje są po stronie przychodów zgodnie z ich wartością na ostatniej sesji w roku, a kosztem jest ich zakup i prowizje? Czy też po stronie przychodów są tylko sprzedane akcje, a posiadane liczy się wg kosztu zakupu?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-29 17:55:59
Autor: marfi
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ccadda0$0$20988$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Dla celów podatkowych posiadane akcje nie są brane pod uwagę - liczy się zrealizowany zysk/strata  (ze sprzedaży) i ew. koszty.

--
marfi

Data: 2010-10-29 19:05:16
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4ccaee93$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
 Dla celów podatkowych posiadane akcje nie są brane pod uwagę - liczy się zrealizowany zysk/strata  (ze sprzedaży) i ew. koszty.

Jak ktoś kupił pierwszy raz w życiu i nie sprzedaje, bo chce trzymać parę lat, to będzie miał fikcyjną stratę i tylko trzy lata na jej odliczenie???

Data: 2010-10-29 19:26:29
Autor: pm
Podatek i kombinacje

Jak ktoś kupił pierwszy raz w życiu i nie sprzedaje, bo chce trzymać parę
lat, to będzie miał fikcyjną stratę i tylko trzy lata na jej odliczenie???

jak nie wierzy ze przez 3 lata zarobi na tym papierze to niech lepiej sprzeda i nie odkupuje ;-)

Data: 2010-10-29 21:45:57
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomości news:iaf04g$21v$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

A jeżeli sprzedam po 10 latach za taką samą cenę, co kupiłem, bez zysku?
To wtedy będę musiał zapłacić 19% od ceny sprzedaży?

Data: 2010-10-29 21:50:29
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:

A jeżeli sprzedam po 10 latach za taką samą cenę, co kupiłem, bez zysku?
To wtedy będę musiał zapłacić 19% od ceny sprzedaży?

Płacisz od przychodu. Biuro pamięta po ile kupiłeś, widzi po ile sprzedałeś, wylicza ci przychód i na tej podstawie oblicza podatek. Można się zastanawiać jak to jest robione, gdy robisz jakieś kombinacje np. w tym samym roku kilkukrotnie kupujesz i sprzedajesz te same akcje. Czy biuro bierze całkowity koszt kupna i zysk ze sprzedaży, czy wylicza zyski z konkretnych transakcji?

Data: 2010-10-29 23:25:27
Autor: walter
Podatek i kombinacje

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iaf8i6$1tb$2news.onet.pl...
wrote:

[...]

papiery kupione powiedzmy 7 lat temu i sprzedane teraz to czysty zysk w rozumieniu PIT

Data: 2010-10-29 23:30:21
Autor: walter
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

oczywiście nie PIT

ale zasady prawie analogiczne oprócz przykrego dla wielu faktu mozliwości odlicznia tylko połowy strat z rzeczonego czasookresu do aktualnego formularza

Data: 2010-10-30 02:21:44
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

IMHO biuro maklerskie pamięta i powinno do obliczenia zysku, od przychodu ze sprzedaży starych papierów odjąć koszt ich zakupu kilka lat temu oraz prowizję od zakupu.

Ktoś to potwierdzi?

Aha, podatek od papierów kupionych w 2000 roku za 100 zł, kosztujących 1 stycznia 2010 200 zł i sprzedanych dzisiaj za 20 000 zł wynosi 0 zł. Zgadza się?

Data: 2010-10-30 11:47:43
Autor: george
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

za mało danych:
podaj koszt zakupu pakietu akcji
wartosc uzyskaną ze sprzedazy pakietu akcji
prowizję za zakup i sprzedaż.

george

Data: 2010-10-30 11:54:35
Autor: george
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

bez kosztów prowizji w obie strony bedzie podatek od 19% od 10k.
george

Data: 2010-10-30 14:39:12
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

Dlaczego tyle?
Moim zdaniem 0 zł.
Gdybym się mylił, to pierwsza odpowiedź jaka mi przychodzi na myśl to nie uwzględniając prowizji 3780 zł = (20000-100)*0,19

Data: 2010-10-30 15:18:46
Autor: george
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

próbowałem wywnioskować ilosc kupionych akcji na początku i jakos ustalic
wartosc zakupu. Widac błednie,

anyway jesli przyjac wartosc zakupu 100PLN i wartosc przedazy 20k to masz racje.
Nie bardzo wiem co ma do rzeczy punkt z wartoscia 200 1.02.2010.

george

Data: 2010-10-30 15:29:37
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

Teoretycznie (nie jestem pewien) akcje zakupione przed 2003 są zwolnione od podatku.

Data: 2010-10-30 15:46:09
Autor: george
Podatek i kombinacje

wrote:

[...]

Ja również nie jestem pewien.
Skupiłem sie na samych mechaniźmie. Nie zwróciłem uwagi na wstawowe "odcięcie" belkowego a pewnie jakies jest. chyba 1.01.2004.
http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/fiskus;nieslusznie;bral;podatek;od;akcji,93,0,202845.html

george

Data: 2010-10-30 20:46:10
Autor: walter
Podatek i kombinacje

Czyli tak: akcje zakupione przed 2003 (raczej 2004 albo 2005 co do zasady) są zwolnione z podatku, jeśli się je teraz sprzeda z zyskiem.
A jak się sprzeda ze stratą to mozna ją (startę) wykorzystać.

Tyle wywnioskowałem z tych wszystkich wywodów:)

Data: 2010-10-30 14:36:40
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4ccbe9c0$0$20997$65785112news.neostrada.pl...
[...]

100 zł rok 2000

wartosc uzyskaną ze sprzedazy pakietu akcji

20 000 zł rok 2010

prowizję za zakup i sprzedaż.

5 + 5

Moim zdaniem podatek wynosi 0 zł.

Data: 2010-10-30 12:47:29
Autor: marfi
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ccb6550$0$21002$65785112news.neostrada.pl...

Aha, podatek od papierów kupionych w 2000 roku za 100 zł, kosztujących 1 stycznia 2010 200 zł i sprzedanych dzisiaj za 20 000 zł wynosi 0 zł. Zgadza się?

  Zgadza się - dotyczy akcji kupionych przed 1 stycznia 2004 r.
 Są jednak pułapki np. akcje nie mogą pochodzić z darowizny, nie mogą być przedmiotem działalności gospodarczej.

--
marfi

Data: 2010-10-30 02:22:06
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
walter wrote:

papiery kupione powiedzmy 7 lat temu i sprzedane teraz to czysty zysk w
rozumieniu PIT

Chyba nie. Liczy się zysk z transakcji. Jak kupiłeś 7 lat temu i sprzedałeś teraz, to zysk jest różnicą. Od tego zysku możesz odjąć stratę z innej transakcji. Podatek płacisz od wykazanego zysku w tym roku. Tak ja to rozumiem. Gdyby urząd zapominał o kosztach zakupu sprzed 7 lat, to byłby dla mnie absurd. Mam nadzieję, że tak to nie działa.

Data: 2010-10-30 02:20:15
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
Delfino Delphis wrote:

Płacisz od przychodu.

Oczywiście dochodu. Kompletnie to pomerdałem.

Data: 2010-10-29 21:53:42
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Ale ponoć zyski liczy się tylko od transakcji zamkniętych. Zatem inwestor, który przez 10 lat kupuje i jeszcze nigdy nie sprzedawał nie zapłaci podatku?

Jeżeli ten sam inwestor w 11 roku sprzeda wszystko, to zapłaci podatek i będzie mógł też odliczyć koszty prowizji z zakupów przed 10 laty?

Data: 2010-10-30 02:19:50
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:

Ale ponoć zyski liczy się tylko od transakcji zamkniętych. Zatem inwestor,
który przez 10 lat kupuje i jeszcze nigdy nie sprzedawał nie zapłaci
podatku?

Nie.

Jeżeli ten sam inwestor w 11 roku sprzeda wszystko, to zapłaci podatek i
będzie mógł też odliczyć koszty prowizji z zakupów przed 10 laty?

Zapłaci od dochodu, czyli różnicy między ceną kupna i sprzedaży. Prowizje teoretycznie można wrzucić do kosztów, ale to chyba nie jest takie proste i nie dzieje się automatycznie.

Data: 2010-10-30 08:35:30
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iafob7$lrb$1news.onet.pl...
wrote:

Ale ponoć zyski liczy się tylko od transakcji zamkniętych. Zatem inwestor,
który przez 10 lat kupuje i jeszcze nigdy nie sprzedawał nie zapłaci
podatku?

Nie.

Na pewno?

[...]

Jeżeli od dochodu, a w przykładzie na początku tej wiadomości _tylko_kupuje_, to przychodu i dochodu nie było. Zatem dlaczego wyżej piszesz, że nie?

O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje co roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
Kto potwierdzi?

Data: 2010-10-30 09:05:26
Autor: walter
Podatek i kombinacje
O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje co roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
Kto potwierdzi?

ja

Data: 2010-10-30 18:35:45
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:
Na pewno?

Nie :)

Jeżeli od dochodu, a w przykładzie na początku tej wiadomości
_tylko_kupuje_, to przychodu i dochodu nie było. Zatem dlaczego wyżej
piszesz, że nie?

No skoro nie miał dochodu, to nie płaci podatku. Ja to rozumiem tak, że akcja jest towarem. Jak kupujesz towar i on leży w magazynie, to nie płacisz żadnego podatku nawet, jeśli jego wartość rynkowa rośnie. Liczy się moment sprzedaży, wtedy masz konkretny przychód. Od tego przychodu odliczasz sobie koszt uzyskania, czyli koszt zakupu towaru, ale także jego magazynowania itp. i opodatkowany jest na końcu dochód. Gdyby było inaczej, to mielibyśmy do czynienia z podatkiem obrotowym, a nie dochodowym.

Problem pojawia się, gdy akcje trzymasz dłużej niż rok. Pytanie zasadnicze jest takie: czy dom maklerski pamięta po ile kupiłeś te akcje np. 5 lat temu i na tej podstawie wyliczy ci dochód ze sprzedaży? Według mnie tak to działa, ale nie wiem na 100%, fajnie by było, jakby ktoś potwierdził.

Jest jeszcze coś takiego, że dawne straty ci znikają, tzn. w ramach jednego roku podatkowego wszelkie straty np. z obrotu kontraktami, forexem itp., możesz odjąć od przychodów np. z akcji i płacić podatek od różnicy, ale np. jeśli straty miałeś rok temu, to do roku bieżącego możesz wliczyć tylko 50% tych strat, a sprzed dwóch lat bodajże tylko 25%. Zakładam jednak, że to nie dotyczy 'strat' z tytułu zakupu akcji, które ciągle trzymasz - to by było bez sensu. Ale na 100% nie wiem.

O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje
co roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
Kto potwierdzi?

Na pewno nie zapłaci bo od czego? Płaci  tylko od ew. dywidendy. I tu jest jeszcze jeden haczyk - podatek od dywidendy płacony jest automatycznie tj. nie możesz np. od przychodu z tytułu dywidendy odjąć sobie strat z tytułu obrotu kontraktami.

Ale ogólnie zastrzegam, że ja się na tym dobrze nie znam, fajnie by było, gdyby wypowiedział się jakiś ekspert. :)

Data: 2010-10-30 18:57:35
Autor: marfi
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iahhhc$j5t$1news.onet.pl...
 jeśli straty miałeś rok temu, to do roku bieżącego możesz wliczyć tylko 50%
tych strat, a sprzed dwóch lat bodajże tylko 25%. Zakładam jednak, że to nie

  W drugim roku następne 50% a nie 25% czyli stratę możesz rozliczyć w ciągu dwóch lat o ile masz wystarczający dochód.
Problemy ze strony US mogą powstać, gdy za lata poprzednie nie był składany PIT wykazujący stratę.

Więcej np. tu: http://www.bankier.pl/wiadomosci/multiarticle.html/1535923,1,poradnik.html

--
marfi

Data: 2010-10-30 19:06:54
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:

Problemy ze strony US mogą powstać, gdy za lata poprzednie nie był
składany PIT wykazujący stratę.

A tak, o to już pytałem jakiś czas temu i zachowawczo wpisałem sobie stratę w PITa :)

Data: 2010-10-31 13:47:52
Autor: pm
Podatek i kombinacje
A jeżeli sprzedam po 10 latach za taką samą cenę, co kupiłem, bez zysku?
To wtedy będę musiał zapłacić 19% od ceny sprzedaży?

a gdybym miał córeczkę to czy ona lubiłaby kluseczki?

nie ma zysku nie ma podatku.

Data: 2010-10-29 19:30:20
Autor: marfi
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ccaff05$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Strata(zysk) do rozliczenia powstanie w momencie sprzedaży!

--
marfi

Data: 2010-10-29 20:45:32
Autor: walter
Podatek i kombinacje
jakoś dziwnie sie porobiło ostatnio
gość jeden drugi pisze widze pare lat po czym zadaje trywialne pytanie kompletnego leszcza

Data: 2010-10-29 20:57:07
Autor: marfi
Podatek i kombinacje
Użytkownik "walter" <walter@the.wenus> napisał w wiadomości news:iaf4oc$oan$1news.onet.pl...
jakoś dziwnie sie porobiło ostatnio
gość jeden drugi pisze widze pare lat po czym zadaje trywialne pytanie kompletnego leszcza

  Pisał jak leszcz to dlaczego ma zadawać pytania jak rekin?

--
marfi

Data: 2010-10-29 21:46:44
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było podatków.

Data: 2010-10-29 22:54:30
Autor: walter
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ccb24db$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było podatków.

czyli jak nie trzymałeś przez nowy rok, to już były podatki
a właśnie w takiej sytuacji zatrybiają w końcu
pitów nie wysyłaełś???
czy trzymasz od czasów, jak nie było podatków?
(a była wtedy giełda???, jakoś nie czaje nic z tego)

Data: 2010-10-29 22:58:28
Autor: walter
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4ccb24db$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było podatków.

stary, a w firmie sam prowadzisz księgowość?

Data: 2010-10-31 12:21:53
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
[...]

Jak widzisz odpowiedź na pozornie banalne pytanie była dla większości nieznana.

Data: 2010-10-31 21:50:46
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:

Jak widzisz odpowiedź na pozornie banalne pytanie była dla większości
nieznana.

Bo nikt nie ma zysku :D

Data: 2010-10-31 23:51:48
Autor: Jan Werbinski
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iakkr5$b1d$1news.onet.pl...
wrote:

Jak widzisz odpowiedź na pozornie banalne pytanie była dla większości
nieznana.

Bo nikt nie ma zysku :D

Pssst... miało się nie wydać...

Data: 2010-11-01 11:04:53
Autor: walter
Podatek i kombinacje

wrote:

Jak widzisz odpowiedź na pozornie banalne pytanie była dla większości
nieznana.

Bo nikt nie ma zysku :D

Gdy masz na papierze papierową strate (był kupiony i lezy bez ruszania, kurs aktualnie jest niższy od kupna) to jak go sprzedasz i odkupisz, powstaje strata realna.

Jak ktoś nie ma zamiaru sprzedawać papierów na których ma zysk (czyli nie bedzia miał zysku), to po co ma to robić z papierami stratnymi?
Strata wtedy ucieka w zeszły rok jako 50% i co to daje?

No i przypadek, gdy na wszystkich papierach jest zysk.
Po co wtedy to robić, jeśli nie jest potrzebna kasa?

Czyli kombinacja ma sens tylko w specyficznej sytuacji jeśi sprzedawałeś jakieś papiery z zyskiem, więc bedzie podatek, ale masz w portfelu papiery stratne co można wykorzystać do obniżenia podatku, a zarazem nie chcesz sie ich pozbywać na stałe gdyż na nie "stawiasz".

Bo nikt nie ma zysku :D

Więc wniosek nietrafiony:)

Data: 2010-10-29 21:41:04
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
 wrote:

[...]

Mam stratę za rok poprzedni i chcę o tę stratę pomniejszyć przychody z akcji z tego roku, aby zapłacić mniejszy podatek dochodowy. Po pierwszym zamierzam odkupić przynajmniej część z tych akcji. Z tego co pamiętam i tak można wziąć tylko połowę straty z zeszłego roku, ale lepsze to niż nic.

Data: 2010-10-30 20:42:22
Autor: walter
Podatek i kombinacje
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iaf80h$1tb$1news.onet.pl...
wrote:

odkupić przynajmniej część z tych akcji. Z tego co pamiętam i tak można
wziąć tylko połowę straty z zeszłego roku, ale lepsze to niż nic.

z ostatnich 5 lat

Data: 2010-10-30 19:52:18
Autor: Loser
Podatek i kombinacje
Ciao

OJ ludzie - po tylu latach takie pytania

1/ od akcji kupionych normalnie na gieldzie przed 01.01.2004 nie placi sie podatku przy sprzedazy (ani tez nie wlicza do straty jesli taniej!)

2/ placi sie 19% od LACZNYCH ZYSKOW Z WSZYSTKICH ZREALIZOWANYCH TRANSAKCJI

3/ Placi sie na podstawie wyliczen otrzymanych z domu maklerskiego, pomine drobne mozliwosci odliczen np kosztu utrzymania rachunku

4/ w przypadku straty tez trzeba/warto skladac deklaracje- a pozniej strate mozna rozliczac w max 5 latach, ale w 1 roku nie wiecej niz 50% straty z danego rku

5/ jak ktos ma zarobione np 20 tys zl w ciagu 2010 a ma pare akcji ktore sa nizej od cen zakupu ,a jest przekonany o ich wartosci dlugoterminowej to moze je sprzedac np w grudniu-aby nie po 28 grudnia (bo D+3) aby na tych akcjach zrealizowac strate np 2500 i placic podatek nie od 20 tys a od 17500 za 2010 r.

6/ jest to opoznienie placenia podatku na kolejny rok (lub jeszcze pozniej jak np wyjdzie strata)

7/ trzeba uwazac bo przy rozliczeniu zyskow z transakcji obowiazuje zasada FIFO (czyli pierwsze weszlo/pierwsze wyszlo), a slabo z tymi danymi do uzyskania  jesli ktos sam nie prowadzi swoich rpzliczen; prawa poboru maja zawsze koszt nabycia= zero

Mam nadzieje,ze troche uporzadkowane

Pozdrowko

Loser

Data: 2010-10-30 21:57:29
Autor: walter
Podatek i kombinacje

Użytkownik "Loser" <loser212@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iaht1i$ci7$1inews.gazeta.pl...

hej

mozna rozliczac w max 5 latach, ale w 1 roku nie wiecej niz 50% straty z
danego rku

nie można odliczyć 50% strat z ostatnich 5 lat?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-31 00:16:24
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
Loser wrote:

3/ Placi sie na podstawie wyliczen otrzymanych z domu maklerskiego, pomine
drobne mozliwosci odliczen np kosztu utrzymania rachunku

A jak odliczyć koszt utrzymania rachunku? A jak płacę np. w BOŚ za pakiet zielony, aby mieć wykresy w czasie rzeczywistym i serwis informacyjny, to mogę to potraktować jako koszt uzyskania przychodu? Jak to zrobić?

Data: 2010-10-31 00:42:13
Autor: walter
Podatek i kombinacje

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:iai5fn$jfj$1news.onet.pl...

A jak odliczyć koszt utrzymania rachunku? A jak płacę np. w BOŚ za pakiet
zielony, aby mieć wykresy w czasie rzeczywistym i serwis informacyjny, to
mogę to potraktować jako koszt uzyskania przychodu? Jak to zrobić?

zaryzykować

dla nas tu zgromadzonych tak oczywisty koszt uzyskania przychodu BYĆ MOŻE zostanie uznany przez urząd skarbowy za tak samo oczywisty

równie dobrze mogą Ci odpowiedzieć z uzasadniem, że nie jest to koszt

obawiam się tego drugiego

można też zapytac u żrodla, nie w tej sieciowej mątni; to lekko pewniejsze gdy chodzi o pieniądz

BTW niestety mamy pielegnowane przez wybrańców koślawe prawo w którym, w tym zakresie, różnie bywa
jeden misiu uzna że tak, drugi że nie, a czapka ma to w d

nie nastawiałbym się aktualnie na interpretację zgodną z oczekiwaniem szaraka

Data: 2010-10-31 00:05:26
Autor: walter
Podatek i kombinacje
Jak masz w porfelu coś z kasowego kupione przed 2010, co będzie miało w grudniu br. kurs nizszy niż zakup; a jednocześnie niezależnie spodziewasz się nieuniknionych zysków w picie giełdowym - to chyba z grubsza o to chodzi.

Data: 2010-11-04 18:57:20
Autor: Gonzo
Podatek i kombinacje
O tym jak nie placic podatkow pisalem u siebie na blogu:
http://pokonacrynek.blogspot.com/2010/06/jak-nie-pacic-podatku.html

Data: 2010-11-04 22:59:24
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
Gonzo wrote:

/

Ooo wciągnąłem się. Fajny artykuł o piramidowaniu. Dokładnie to odkryłem optymalizując system podążania za trendem. Jak by nie patrzeć zawsze wychodziło, aby nie piramidować w ogóle z wyjątkiem jednej transakcji, gdzie spiramidowało się do makabrycznych rozmiarów. Tak więc taka strategia to liczenie na złoty strzał.

Data: 2010-11-04 23:10:38
Autor: Delfino Delphis
Podatek i kombinacje
Delfino Delphis wrote:

[...]

Nieee no. Świetny ten blog. Naprawdę wiele tekstów z głową, mam bardzo dużo podobnych przemyśleń, choć niewiele z nich przetestowałem. Mam w końcu coś do czytania na długie zimowe wieczory. Super sprawa. A myślałem, że na tej grupie nie znajdzie się nic wartościowego :)

Data: 2010-11-06 13:33:08
Autor: Gonzo
Podatek i kombinacje
On 04/11/2010 22:10, Delfino Delphis wrote:
Delfino Delphis wrote:
myślałem, że na tej
grupie nie znajdzie się nic wartościowego :)

Dziekuje.
Czasem trzeba wiele scierwa przeczytac aby dokopac sie do czegos wartosciowego raz na pare miesiecy.

http://PokonacRynek.blogspot.com - analiza techniczna, giełda, prognozy i przemyślenia.

Data: 2010-11-05 08:50:31
Autor: Zbyszek
Podatek i kombinacje
Dnia 04-11-2010 o 19:57:20 Gonzo <gonzo@none.nn> napisał(a):

O tym jak nie placic podatkow pisalem u siebie na blogu:
http://pokonacrynek.blogspot.com/2010/06/jak-nie-pacic-podatku.html

hm,
a co jesli kontrakty będą miały te same notowania po pol roku?
Nie mówiąc o mrożeniu pół roku gotówki.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-11-06 13:34:05
Autor: Gonzo
Podatek i kombinacje
On 05/11/2010 07:50, Zbyszek wrote:
[...]

Gotowka to nie problem - depozyty na przeciwstawne sa male. A co do pierwszego pytania to pomysl, jest rozwiazanie.