Podatek liniowy i etat

Data: 2011-12-16 10:23:19
Autor: Wojciech Bancer
Podatek liniowy i etat
Mam małą zagwozdkę. W różnych części artykułów w internecie
przebija się podobne stanowisko do poniższego:

http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/4319/plusy_i_minusy_laczenia_biznesu_z_etatem

"Kolejnym ograniczeniem związanym z łączeniem pracy na etat z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, jest fakt, że podatnik taki nie może rozliczać swoich dochodów liniowo. Wynika to z faktu, iż wykonywanie jakiejkolwiek usługi, która chociażby częściowo pokrywa się z działaniami na rzecz własnego pracodawcy wyklucza korzystanie ze stawki liniowej."

Zajrzałem więc do ustawy, a tam:

Art. 9a:

[...]

3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
 1) (uchylony)
 2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
 - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek."

No i teraz czy w sytuacji, gdy:

 - posiadam DG (od kilku lat), etat od roku, ale z pracodawcą łączy    mnie jedynie stosunek pracy
 - nie są wykonywane NA RZECZ PRACODAWCY żadne usługi z prowadzonej
   działalności (czyli DG sobie, etat sobie, chociaż zakres usług    wykonywanych na etacie pokrywa się z zakresem usług na DG    wykonywanym dla innych podmiotów).

Wg mojej intepretacji z ustawy mam prawo do stawki liniowej (z DG) w takiej sytuacji, jednak "powszechny pogląd" jaki odczytuję w internecie każe mi wątpić w taką interpretację.

Czy mógłby ktoś mnie nakierować skąd wynika pogląd jak w artykule?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-21 20:11:45
Autor: Borys Pogoreło
Podatek liniowy i etat
Dnia 16 Dec 2011 11:23:19 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

Wg mojej intepretacji z ustawy mam prawo do stawki liniowej (z DG) w takiej sytuacji, jednak "powszechny pogląd" jaki odczytuję w internecie każe mi wątpić w taką interpretację.

 IMHO masz rację. Nie wiem, skąd autor tego artykułu wytrzasnął taką
interpretację. Pewnie nie doczytał zwrotu "na rzecz".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Podatek liniowy i etat