Podatek od darowizny

Data: 2015-03-02 09:46:59
Autor: Badabum
Podatek od darowizny
Dnia Mon, 02 Mar 2015 09:40:16 +0100, Badabum <narazkaUSUŃ@gazeta.pl>
napisał:

Moja mama dokonuje co miesiąc wpłaty na moje konto w wysokości 500 zł.
Tych wpłat było do tej pory pięć. Wcześniej spłaciła moje długi w
łącznej kwocie ok. 20 tys. złotych. Co mam zrobić, aby uniknąć podatku
od darowizny? Słyszałem, że trzeba to zgłosić do US. Kto ma to zrobić?
Ja czy mama?

Ewentualnie, czy można potraktować te wpłaty jako coś innego aniżeli
darowizna?

Pzdr.

Data: 2015-03-02 10:01:21
Autor: Liwiusz
Podatek od darowizny
napisał:

[...]

Jest to darowizna. Poczytaj co zrobić, aby nie płacić podatku będąc
obdarowanym przez mamę.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-02 10:07:20
Autor: Badabum
Podatek od darowizny
Dnia Mon, 02 Mar 2015 10:01:21 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

Jest to darowizna. Poczytaj co zrobić, aby nie płacić podatku będąc
obdarowanym przez mamę.

Jeżeli to jest darowizna to trzeba zgłaszać co miesiąc? To są wpłaty
cykliczne.

--

Pzdr.

Podatek od darowizny