Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)

Data: 2014-09-18 02:07:04
Autor: Aetius
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
Prezydent RP podpisał uchwaloną 29 sierpnia 2014 r. nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Nowelizacja przewiduje, że świadczenia otrzymywane przez klientów banku, tzw. moneyback w związku z prowadzeniem rachunku bankowego podatnika będą opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych (pobieranym przez bank).

Ustawa wchodzi w życie 1 stycznia 2015 r.

Data: 2014-09-18 13:17:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Aetius"  napisał w wiadomości
[...]

Ktos sie czuje biegly w kontaktach z RPO ?

Bo jesli od zwrotu jest podatek, to oplaty za konto, karty sa kosztem uzyskania przychodu i powinny byc odliczane od dochodu ...

J.

Data: 2014-09-18 05:45:45
Autor: stejaz
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
W dniu czwartek, 18 września 2014 13:17:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Uďż˝ytkownik "Aetius"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

> [...]

Bo jesli od zwrotu jest podatek, to oplaty za konto, karty sa kosztem uzyskania przychodu i powinny byc odliczane od dochodu ...

Kluczowe jest słowo "zryczałtowany". Nie "normalne" rozliczenie, tylko "zryczałtowane" - bez uwzględnienia kosztów.

Stefan Jazińskki

Data: 2014-09-18 08:04:23
Autor: mrobak69
W dniu czwartek, 18 września 2014 14:45:45 UTC+2 użytkownik stejaz napisał:
> [...]

Kluczowe jest słowo "zryczałtowany". Nie "normalne" rozliczenie, tylko "zryczałtowane" - bez uwzględnienia kosztów.

czyli jeszcze gorzej nizby samemu sie rozliczac na podstawie PIT-u 8C bo wtedy by bylo 18% a tak 19%

Data: 2014-09-18 19:32:18
Autor: t-1
W dniu 2014-09-18 17:04, mrobak69@gmail.com pisze:

czyli jeszcze gorzej nizby samemu sie rozliczac na podstawie PIT-u 8C bo wtedy by bylo 18% a tak 19%

Może być dużo więcej przez zaokrąglenia w górę dla każdej operacji a nie łącznie dla wszystkich w roku.

Data: 2014-09-19 20:31:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)

"t-1" lvf4v2$26$1@pippin.nask.net.pl

Może być dużo więcej przez zaokrąglenia w górę dla każdej operacji a nie łącznie dla wszystkich w roku.

Przestańcie marudzić -- wybierzcie do par_lamentu ludzi,
którzy zlikwidują w ogóle takie podatki. Co to za podatek
od ,,przychodu'' rzędu 50 pln?!? Ile na tym podatku zarobi
Fiskus (czyli dobro publiczne -- także Wasze) a ile urzędnicy
budujący oraz kontrolujący to ,,prawo''?!?

Idąc drogą tych podatków -- oddychanie też będzie opodatkowane.
I bendom znafcy wyceniajoncy oddech, mieżoncy pojęność oddehu,
liczoncy liczbem oddechuf miesiencznie czy rocznie...

Piszę głupoty? Podatek klimatyczny już w RP jest.

Bogacz w RP zwolniony jest z podatków, bo:

 -- zatrudnia
 -- rozwija się
 -- jest ciężko...

A biednemu opodatkują niedługo nawet marzenia.

Data: 2014-09-18 15:51:46
Autor: Miroo
W dniu 2014-09-18 o 14:45, stejaz pisze:
[...]

Słownik języka polskiego: zryczałtować: ustalić kwotę wynagrodzenia lub opłaty bez podziału na szczegółowe pozycje

Zazwyczaj w znaczeniu - stała kwota niezależna od zmiennych szczegółów.
W tym przypadku chyba nie ma to sensu.

Pozdrawiam

Data: 2014-09-23 10:53:19
Autor: Przemek

Użytkownik "Aetius" <cthreeepio@gmail.com> napisał w wiadomości news:0c2c06b8-402b-49dd-bb55-8584d40db4acgooglegroups.com...
[...]

Ciekawe kiedy MinFin się dogada z bankami że oplata za konto (kazde) wynosi 10 000PLN ale jest cashback na 9990 co miesiac- wiec trzeba zaplacic zryczaltowany podatek od 9990 co miesiac....

Data: 2014-09-24 06:50:26
Autor: Krzysiek
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
W dniu wtorek, 23 września 2014 10:53:19 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:

Ciekawe kiedy MinFin si� dogada z bankami �e oplata za konto (kazde) wynosi 10 000PLN ale jest cashback na 9990 co miesiac- wiec trzeba zaplacic zryczaltowany podatek od 9990 co miesiac....

na razie ustalili nizszy kwoty, pomysl jak wyzej wejdzie po kolejnych wyborach do parlamentu ktore pewnie znow wygra PO:/ (dzieki skuteczemu zamieceniu pod dywan afery z nie apolitycznym prezesem NBP, ministrami snujacymi plany jak dokopac przedsiebiorcom, politykami umieszczajacymi znajomkow w spolkach skarbu panstwa tylko po to by wzieli odprawy)

Data: 2014-09-24 17:22:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)

"Krzysiek" 439e7c7e-8fcf-4185-bc8b-3e50925e3d69@googlegroups.com

[...]

Każdemu trzeba dać szansę, a przecież nie każdy z PO był już ministrem...

Przed Okrągłym Stołem w PRLi była PZPR jako siła
wiodąca oraz były dwa stronnictwa -- SLD i SD. :)

Dziś mamy:

 () RP zamiast PRL
 () PO zamiast PZPR
 () PSL zamiast SD

a co w zamian za SLD? ;)

Jaruzelskiego wybierano na prezydenta spośród grona
kandydatów. Grono to liczyło sobie jedną osobę. :)
Podobnie wybierano Gierka, Jaroszewicza, WGomułkę
itbliżej/wcześniej? ;)

Data: 2014-09-24 10:49:12
Autor: zarząd komplementariusza
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
Przed Okr�g�ym Sto�em w PRLi by�a PZPR jako si�a
wiod�ca oraz by�y dwa stronnictwa -- SLD i SD. :)

a to nie były przypadkiem ZSL (zjednoczone stronnictwo ludowe)
protoplasta obecnego PSL oraz SD (stronnictwo demokratyczne)?

skrótu SLD sprzed 1989 nie kojarzę

Data: 2014-09-25 03:16:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)

"zarząd komplementariusza" 50f474fe-f198-4a7f-bb0a-10bd9c375a3e@googlegroups.com

Przed Okrągłym Stołem w PRLi była PZPR jako siła
wiodąca oraz były dwa stronnictwa -- SLD i SD. :)

: a to nie były przypadkiem ZSL (zjednoczone stronnictwo ludowe)

Chyba tak właśnie było.

: protoplasta obecnego PSL oraz SD (stronnictwo demokratyczne)?

: skrótu SLD sprzed 1989 nie kojarzę

Najwyraźniej coś pomerdałem. Dzięki za cenną uwagę. :)

   Zjednoczone Stronnictwo Ludowe

Myślałem, że było w PRLi Stronnictwo Ludowo-Demokratyczne
oraz Stronnictwo Demokratyczne. Żyłem tyle lat z taaakim
błędem! [nic zatem dziwnego, że do tej pory nie osiągnąłem
żadnych sukcesów politycznych... chlip, chlip... może teraz
będzie lepiej?...]

Nawet dziwiłem się tym, że nowe czasy -- a skrót stary...
Ale, że do polityki nie garnąłem się -- nie drążyłem tego tematu...

-=-

Jeszcze raz dziękuję. :) Ponad 35 lat w błędzie! :)
Pacanctwo!! Pamiętam, że tłumaczono mi:

    jest partia i są dwa stronnictwa: ludowo-demokratyczne
    i demokratyczne; Łuksza należy do demokratycznego

Łuksza była nauczycielką historii w ,,mojej'' podstawówce.

Dziś jest internet -- wtedy był na świecie
w powijakach, a w Polsce -- nie było wcale.

Łukszę gnał jakiś szatan -- **chyba** dość wcześnie
straciła rodziców w wypadku samochodowym, a sama
**chyba** też umarła młodo.

Do tego była w ciąży, gdy mnie uczyła, przez co była
bardzo łagodnie nastawiona (aby nie szkodzić dziecku)
do ludzi, co uczniowie niecnie wykorzystywali... Żal
mi jej było...

Pod koniec roku potrafiła dogniatać bezlitosnym
przepytywaniem -- odpowiedzi nie wpływały na ocenę
widniejącą na świadectwie; Łuksza chciała znać
efekty swej pracy...

Pamiętam, jak wzięła mnie w obronę.
Dzieci kierowały mnie do psychiatry, :) gdy twierdziłem,
że plan Marshalla zakładał pomoc Polsce wysokości 3 miliardów
dolarów amerykańskich... Łuksza nie tylko potwierdziła sumę,
ale potwierdziła przyczynę odmowy -- niezgodę Stalina...

Dzieciom taka masa forsy nie mieściła się w głowach.

-=-

Dziś Grecji ledwo starczyło 500 miliardów dolców...

Data: 2014-09-25 02:22:38
Autor: Krzysiek
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
W dniu środa, 24 września 2014 17:22:55 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

 () PO zamiast PZPR

To jest dobrze napisane, nawet wrogow ludu widza tak samo.

(w kampanii do europarlementu jako chyba jedyna partia stosowali metode straszenia jakimis wrogami ktorzy chca szkodzic).
Tak samo tez jak kiedys wiekszosc mediow trzyma z nimi lebw leb (co skutkuje lagodniejszym traktowaniem ich bledow i wystepkow a dobijaniem wszystkich ktorzy nie sa z nimi - w ten sposob Polska coraz bardziej wpada w jednopartyjny system mafijny).

Data: 2014-09-26 15:48:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)

"Krzysiek" b165aff3-23bd-4efd-bbd8-44fdd903ed68@googlegroups.com

[...]

Jedyna na pewno nie -- ale straszyli.
Lepper straszył Kaczyńskiego liberałami.

: Tak samo tez jak kiedys wiekszosc mediow trzyma
: z nimi lebw leb (co skutkuje lagodniejszym

Wprost -- przeciwnie. ;)

: traktowaniem ich bledow i wystepkow a dobijaniem wszystkich
: ktorzy nie sa z nimi - w ten sposob Polska coraz bardziej
: wpada w jednopartyjny system

Niestety tak! Któryś z ministrów zauważył coś takiego, że jeśli
każdego polityka wykrytego przez Wprost trzeba będzie zastąpić,
premierowi zabraknie ludzi. Tym samym zauważył, że nie bierze
pod uwagę ludzi spoza Platformy AM. ;)

: mafijny).

Mafijny jest zazwyczaj.

 -- Zapłać podatki!
 -- Po co?
 -- Aby państwo mogło cię bronić przed napadami bandyckimi.
 -- Nie mam wrogów...
 -- Tak myślisz, ale może być inaczej.
 -- W okolicy nie ma bandytów.
 -- Mylisz się.
 -- Dookoła sami porządni ludzie.
 -- Czyli nie zapłacisz?
 -- Nie, póki nie uznam, że państwo broni
    mnie przed rzeczywistym niebezpieczeństwem.
 -- Nie ma problemu, zaraz pokażę ci, że nie każdy
    w okolicy jest pokojowo nastawiony do ciebie
    i twego sklepu z warzywami.

Tu poborca podatkowy wyjmuje kij i tłucze co popadnie
w sklepie, aby wykazać czyhające niebezpieczeństwa...

Toż wszędzie (przynajmniej teoretycznie) jest nakaz płacenia podatku państwu.

Problem w tym, że jedni władcy uważają, iż państwo ma prawo
zbierania podatków, a inni uważają, że wraz z tym prawem
(zbierania podatków) pojawiają się także obowiązki państwa
wobec społeczeństwa. Ci pierwsi traktują państwo jako firmę
dochodową, zaś ci ostatni mają nieco ;) szersze horyzonty.

Obywatel nie ma możliwości wyboru państwa w takim zakresie,
w jakim ma klient sklepowy. Ja mogę kupić mleko po 1.99 pln
za litr żółtego Zambrowskiego w minioną :) środę w Carrefourze
i mogę kupić mleko w Auchan... (real to już Auchan -- reszta
hipermarketów nie stanowi konkurencji)

W sklepie wszystko jest jasne -- biorę towar i płacę.
Z państwem jest inaczej. Nawet wtedy, gdy ludzie chcą
odłączyć się od jakiegoś państwa (Kosovo, czy cała
Jugosławia a nawet cały ZSRR -- kiedyś i teraz Krym
oraz Donbas) tak zwana międzynarodowa opinia publiczna
wraz międzynarodową społecznością (międzynarodówką?)
ma wiele do powiedzenia.

Polskie państwo zbiera, dokręca śruby, podwyższa podatki,
likwiduje ulgi, zaostrza kontrole, sięga po półgroszówkę
a nawet po wisienki i orzeszki... Co dając w zamian?

 -- Nie możemy prężyć muskułów...

Tak powiedział Tusk na chwilę przed wywaleniem dziesiątków
miliardów dolarów na uzbrojenie i tuż po wywaleniu milionów
na zakup wysłużonych Leosi germańskich... (Leoś dużo waży;
dużo kosztuje; jedno jego tankowanie, starczające na kilkaset
kilometrów, to kilkadziesiąt tankowań samochodów kompaktowych;
ma długą lufę potrafiącą zionąć skutecznym ogniem na odległość
kilku kilometrów; jest doskonałym celem dla różnych rakiet
widzących skutecznie ;) takiego Leosia z odległości
wielokrotnie większej)

Siedem lat drenowania co dało? Ano wizję/widmo taniej żywności. ;)
Polska dumnie przyłączyła się do sankcji -- aby stracić rynki zbytu.
Sady nie rosną kilka dni -- ale i nie rosną na kilka dni. Dziś niby
rynki rosyjskie zastąpić można chińskimi, ale ,,jutro'' te rynki
zostaną odbite przez Białoruś i Rosję...

Globalnie -- OK! Bo i dlaczegóż Białorusini mają żyć gorzej niż Polacy?
Ale czy oby na pewno to dobra polityka dla Polski? :)

Rząd pieniądze na swe pensje -- ma. :)
Na społeczeństwo -- niekoniecznie. :)

-=-

IMO dobre państwo ta nie takie, które siłą pozbawia podatników
dóbr wypracowywanych przez tychże podatników, ale takie, które
odbiera ,,dziesięcinę'' po dobroci. :)

Niby w tym kierunku zmierza świat -- niby można płacić
niektóre podatki poza Polską, czyli niekoniecznie Polsce,
ale czy każdy Polak tak może?

-=-

Czy można tak wychować młodych ludzi (od kolebki) aby płacili podatki
świadomie i dobrowolnie, bez unikania płacenia? Można -- ja tak płaciłem.
Jak zachęcić do płacenia? Kijem? Groźbą potępienia duszy? Potrzebą chwili?
Litością?

  -- Ależ Donek jest taki milutki...

Można wyjaśniać (poczynając od kolebki) ludziom, czym
jest instytucja państwa, jakie są jej powinności i jakie
są koszty spełniania tychże powinności.

Mam wrażenie takie, że Tusk i jego ekipa uważa, iż zebrane
podatki stanowią przychód, z którym właściciel firmy (czyli
Tusk) może uczynić to co uzna za stosowne. :) Przychód ten
tak należy rozchodować, ;) aby: wygrać kolejne wybory;
uniknąć kosztownych zamieszek i burzliwych demonstracji;
wyhodować klasę robotniczą, zasilającą kasę Fiskusa;
pozyskać przychylność Kościołów. Cerkwi, Zborów
i Synagog oraz instytucji charytatywnych...
(a może nawet ,,wychować'' te instytucja, Kościoły itd.,
czyli nakłonić te instytucje, Kościoły itd. do podobnego
(podobnego do Tuskowego) traktowania ich powinności?)

-=-

Jestem nieświeży? Tusk od dawna nie jest premierem RP?
Ale nadal jest przywódcą, i nadal ten przywódca siedzi
pod pantoflem Angeli Merkel, tyle tylko, że teraz jest
bliżej tego pantofla niż był niedawno. ;)

-=-

Rea:

   Państwo zazwyczaj ma charakter mafijny, ale czasami
   obserwujemy wielopartyjność, a czasami monopartyjność.
   Czasami mamy demokrację, czasami autokrację, czasami
   zamordyzm, czasami monarchię konstytucyjną czy monarchię
   parlamentarną, czasami monarchię dynastyczną, a czasami
   po prostu monarchię... ;)

sumując...

-=-

IMO niedawno pokazano Wprost, :) że RP stała się prywatną
własnością Platformy dyktującej lokalne (polskie, mniej
więcej na terenie Polski) prawo wedle własnego widzimisia.

-=-

A kończąc swe wywody, przypomnę cytatem, iż Polska to:

   Chuj, dupa i kamieni kupa

Tak IMO może powiedzieć nierozumny dziedzic rozpadającej
się firmy, którą trzeba utrzymywać z uwagi na sentymenty
ojca, czyli spadkodawcy owej firmy...

Data: 2014-09-26 08:43:35
Autor: Mietek