Podatek od odsetek walutowych

Data: 2012-08-04 21:54:19
Autor: miecznik
Podatek od odsetek walutowych
Od czego zale¿y i jak jest liczony podatek od odsetek z rachunków i lokat walutowych?

U mnie w 3 bankach wygl±da tak:

ALIOR

Odsetki naliczone: 0,01 EUR Pobrany podatek: 0,00 EUR

mBank/MultiBank Kapitalizacja odsetek: 0,03 USD
Podatek od odsetek kapita³owych: -0,01 USD

Kapitalizacja odsetek: 0,01 EUR
Brak podatku od odsetek kapita³owych

Odsetki lokat terminowych: 0,03 EUR
Podatek od odsetek kapita³owych: -0,01 EUR

ING BANK

NALICZONE ODSETKI Kapitalizacja odsetek: 0,01 EUR OBC.PODATEK OD ODSET Obci±¿enie z tytu³u podatku od odsetek: -0,01 EUR

Dlaczego ING zabra³ mi 0,01 EUR podatku od 0,01 EUR odsetek, a w Alior i mBank/Multi mi nie zabrali?

Data: 2012-08-05 00:40:59
Autor: witek
On 08/04/2012 11:54 PM, miecznik wrote:
Od czego zale¿y i jak jest liczony podatek od odsetek z rachunków i lokat
walutowych?

A w ogole jest naliczany?
Nie wiem czy poprawili ustawe, ale cos mi sie wydaje, ze w niej o walucie innej niz PLN zapomnieli.

Data: 2012-08-05 00:22:11
Autor: Piotr Miecznikowski
Podatek od odsetek walutowych
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³(a):
> [...]

A w ogole jest naliczany?
Nie wiem czy poprawili ustawe, ale cos mi sie wydaje, ze w niej o walucie innej niz PLN zapomnieli.

Podatek jest liczony, popatrz na moje przyk³ady. Z 0,03 USD odsetek zabieraj± mi 0,01 USD podatku. W ING zarabiam 0,01 EUR i zabieraj± mi ca³ego centa na podatek. Alior i BRE Bank tego nie robi. --

Data: 2012-08-05 22:57:00
Autor: witek
On 08/05/2012 02:22 AM, Piotr Miecznikowski wrote:
Podatek jest liczony, popatrz na moje przyk³ady. Z 0,03 USD odsetek zabieraj±
mi 0,01 USD podatku.

a wg jakiej zasady zaokragalaja go do pelnych groszy w gore? bo ustawa mowi wyraznie co i w jakiej walucie sie zaokragla. i nic nie mowi o innych walutach i sposobach naliaczania podatku od nich

Data: 2012-08-05 03:35:33
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Podatek od odsetek walutowych
witek pisze:

Od czego zależy i jak jest liczony podatek od odsetek z rachunków i lokat
walutowych?

A w ogole jest naliczany?
Nie wiem czy poprawili ustawe, ale cos mi sie wydaje, ze w niej o
walucie innej niz PLN zapomnieli.

A po co mieliby uwzględniać inne waluty? Wartość każdej waluty da się
wyrazić w PLN...

Sprawa jest przecież dość prosta: Jeśli od depozytu uzbierało się 0,01
eur odsetek, to w danym dniu jest to równoważne kwocie np. 0,041234 PLN.
Od tego liczymy więc podatek - i wyniesie on w tym wypadku 0,01 PLN i
tyle bank powinien odprowadzić do US. Podatkiem tym oczywiście bank
obciąża rachunek klienta, co - w zależności od sposobu zaokrągleń
stosowanego w danym banku - odpowiada kwocie albo 0,00 eur, albo 0,01
eur, albo jakiemuś ułamkowi centa, przechowywanemu gdzieś w bazie danych
banku i ew. uwzględnianemu później przy kolejnych odsetkach.

Acha, nie wnikam w szczegóły - być może do celów podatkowych 0,01 eur
odpowiada kwocie 0,04 pln, a nie 0,041234. Niczego to nie zmienia w
rozważaniach, więc nie chce mi się analizować przepisów... :-)

--
MiCHA

Data: 2012-08-05 22:57:52
Autor: witek
On 08/05/2012 03:35 AM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
witek pisze:

[...]

a gdzie w ustawie jest to zapisane ze lokaty w innych walutach przelicza sie na pln i po jakim kursie?

Data: 2012-08-06 04:34:36
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
witek pisze:

[...]

Nie musi być napisane - każdy przychód da się wyrazić w PLN. Jak pensję
dostaniesz w euro, to też zapłacisz od tego podatek dochodowy. (Ba,
urzędy skarbowe potrafią nawet wyrazić w PLN przychód od używania
służbowego laptopa...) A oficjalny kurs euro jest na daną chwilę tylko
jeden - i wiadomo jaki... :-)

--
MiCHA

Data: 2012-08-06 09:22:36
Autor: witek
On 08/06/2012 04:34 AM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
witek pisze:

[...]

Rownie dobrze da sie w rublach, ale podstawy do takiego działania brak.

  Jak pensjÄ™
[...]

Ale sposob przeliczania jest wyraznie zapisany w ustawie o podatku dochodowym.

Podatek od odsetek walutowych