Podatek od reklam

Data: 2021-02-03 22:14:41
Autor: Monika Głowacka
Podatek od reklam
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzad-szykuje-podatek-od-reklam-nie-zaplaca-najmniejsi-wyzsza-stawka-za-koszty-spoleczne

Podatek jak każdy inny, ale z tego co napisali w tym artykule, intrygujące jest jedno:

"[...]nowa opłata ma objąć wszystkich właścicieli mediów: nadawców telewizyjnych i radiowych, wydawców prasowych i internetowych
[...]"

opłata ma zależeć od ilości użytkowników. O ile łatwo jest policzyć tych użytkowników, którzy wykupili dostęp, to jeśli ktoś ma reklamy na blogu, też bedzie płacił podatek od reklam ?

Ktoś kto ma bloga, regularnie aktualizowanego, jest wydawcą prasowym. Jak taki bloger ma liczyć użytkowników ? Wiele jest blogów kulinarnych, podróżniczych. Często są na nich reklamy google lub indywidualne.

Data: 2021-02-03 22:42:30
Autor: t-1
Podatek od reklam
W dniu 2021-02-03 o 22:14, Monika Głowacka pisze:
[...]

Na tym etapie pomysłu to jeszcze nic nie wiadomo.
Ta opłata ma podobno zależeć raczej od przychodów z reklam a nie od faktu zamieszczania reklam czy liczby użytkowników.
Istnieje podejrzenie, że twórcy projektu, jak to zwykle bywa dopiero sobie wyobrażają jakąś górę pieniędzy i kombinują jakby coś uskubać.

Data: 2021-02-03 23:47:09
Autor: Robert Tomasik
Podatek od reklam
W dniu 03.02.2021 o 22:14, Monika Głowacka pisze:

opłata ma zależeć od ilości użytkowników. O ile łatwo jest policzyć tych
użytkowników, którzy wykupili dostęp, to jeśli ktoś ma reklamy na blogu,
też bedzie płacił podatek od reklam ?

Pomyśl, w jaki sposób teraz rozliczane są reklamy :-) Jak wejdziesz
sobie na stronę jakiegoś portalu, to on sobie odczyta identyfikujące
Twój komputer parametry. Doliczy do statystyk. Zainstaluje ci
ciasteczko, po którym Cię następny raz zidentyfikuje, więc ewentualnie
inną reklamę Ci podrzuci, jak następnym razem wleziesz na jego stronę i
nie doda jako kolejnej osoby, której wyświetlono reklamę tę samą.

Spróbuj sobie przykładowo poszukać na Google męskich butów. Potem wejdź
na portal informacyjny z wyłączonym blokerem reklam i zobaczysz, jaki
będzie skutek :-) Albo powiedzmy rewolweru.

Natomiast psujesz im te statystyki czyszcząc regularnie ciasteczka oraz
właśnie blokując reklamy. Są tryby incognito. Skoro reklamodawca jakoś
się rozlicza z portalami, to

--
Robert Tomasik

Data: 2021-02-04 11:07:41
Autor: Olin
Podatek od reklam
Dnia Wed, 3 Feb 2021 22:14:41 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

O ile łatwo jest policzyć tych użytkowników, którzy wykupili dostęp, to jeśli ktoś ma reklamy na blogu, też bedzie płacił podatek od reklam ?

ChGW, ale chodzi o to żeby wykończyć niezależną prasę, co już przetrenowali
na Węgrzech, więc blogów nie powinni się czepiać, ale nie można wykluczyć,
że z czasem zapragną wydoić również blogerów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-04 07:50:01
Autor: Alojzy Gąska
Podatek od reklam
Olin napisał(a):

ChGW, ale chodzi o to żeby wykończyć niezależną prasę, co już przetrenowali na Węgrzech

Zerknąłem na twoje niepokoje Olinku cóż to Orban zamknął.
Népszabadság (pol. ,,Wolność Ludu") - węgierski dziennik o profilu lewicowo-liberalnym

W 2003 roku Népszabadság był przedmiotem głośnego skandalu po tym, jak gazeta opublikowała na pierwszej stronie list rzekomo od Edwarda Tellera. List, który później okazał się fałszywy

> więc blogów nie powinni się czepiać, ale nie można wykluczyć,
że z czasem zapragną wydoić również blogerów.

Oczywiście, nie można nic wykluczyć!

Data: 2021-02-04 17:06:46
Autor: Kviat
Podatek od reklam
W dniu 04.02.2021 o 16:50, Alojzy Gąska pisze:
Olin napisał(a):

[...]

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/1982208,1,na-wegrzech-tez-sie-zaczelo-od-lokalnych-mediow.read

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-02-06 05:07:11
Autor: alojzy nieborak
Podatek od reklam
Kviat napisał(a):
W dniu 04.02.2021 o 16:50, Alojzy Gąska pisze:
> Olin napisał(a): > >> ChGW, ale chodzi o to żeby wykończyć niezależną prasę, co już przetrenowali >> na Węgrzech > > > Zerknąłem na twoje niepokoje Olinku cóż to Orban zamknął. > Népszabadság (pol. ,,Wolność Ludu") - węgierski dziennik o profilu lewicowo-liberalnym
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/1982208,1,na-wegrzech-tez-sie-zaczelo-od-lokalnych-mediow.read Powrotu do zdrowia życzę. Piotr

I Orbana dalej popierają, ba ma większość konstytucyjną? A to ci ciekawostka:)
Ciekawe czemu. Hm pomyślmy:
https://youtu.be/ELRfp1AbqiM?t=72

W GWnie pewnie o takich rzeczach nie piszo?

Data: 2021-02-06 16:20:05
Autor: Kviat
Podatek od reklam
Olin napisał(a):

[...]

No i?
Dowiedziałeś się, że jednak wykończył niezależną prasę i jak to zrobił, czy nie?

A to ci ciekawostka:)

To żadna ciekawostka, że tacy jak ty szybko próbują zmienić temat, gdy wychodzi, że piszą głupoty. To norma.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-02-05 10:43:26
Autor: Olin
Podatek od reklam
Dnia Thu, 4 Feb 2021 07:50:01 -0800 (PST), Alojzy Gąska napisał(a):

W 2003 roku Népszabadság był przedmiotem głośnego skandalu po tym, jak gazeta opublikowała na pierwszej stronie list rzekomo od Edwarda Tellera. List, który później okazał się fałszywy

To prawie równie ciekawe jak zjazd po rynnie Józsefa Szájera.

Data: 2021-02-04 13:48:17
Autor: _Master_
Podatek od reklam
Pomijając szczegóły to w końcu może ukróci generowanie kosztów i unikanie podatków.
Bo marketingowe ideologie o sprawczej sile reklamy coraz mniej do mnie
trafiają.
REKLAMA WKURWIA a nie pomaga czy niesie informację.

Podatek od reklam