Podatek od remanentu likwidacyjnego

Data: 2009-04-28 10:37:23
Autor: monnnika.k
Podatek od remanentu likwidacyjnego
Witam
Z dniem 31 stycznia 2008 zlikwidowałam działalno¶ć gospodarcz±. Teraz
w PIT za ubiegły rok
wykazuje 10% podatek od remanentu likwidacyjnego. Byłam pewna, że
termin zapłaty tego
podatku jest równy terminowi złożenia PIT za 2008 rok czyli 31
kwiecień 2009. Jednak wła¶nie
wyczytałam że kwota ta miała być wpłacona tak jak zaliczka na podatek
za ostatni miesi±c
wykonywania działano¶ci czyli do 20 lutego 2008.
Jasna sprawa, że w tym wypadku musze wpłacić należn± kwotę wraz z
odsetkami. Z jakiego
konta mog to zrobić? Firmowe nadal posiadam.
Czy w zwi±zku z tym muszę złożyc jak±¶ korekte PIT?

Data: 2009-04-28 19:51:17
Autor: Tomek
Podatek od remanentu likwidacyjnego
Dnia 28-04-2009 o 19:37:23 <monnnika.k@gmail.com> napisał(a):

Witam
Z dniem 31 stycznia 2008 zlikwidowałam działalność gospodarczą. Teraz
w PIT za ubiegły rok
wykazuje 10% podatek od remanentu likwidacyjnego. Byłam pewna, że
termin zapłaty tego
podatku jest równy terminowi złożenia PIT za 2008 rok czyli 31
kwiecień 2009. Jednak właśnie
wyczytałam że kwota ta miała być wpłacona tak jak zaliczka na podatek
za ostatni miesiÄ…c
wykonywania działaności czyli do 20 lutego 2008.
Jasna sprawa, że w tym wypadku musze wpłacić należną kwotę wraz z
odsetkami. Z jakiego
konta mog to zrobić? Firmowe nadal posiadam.
Czy w związku z tym muszę złożyc jakąś korekte PIT?

ZTCP to to się tylko wpłacało i chyba składało remanent w terminie płatności
ostatniej zaliczki, z wyjÄ…tkiem remanentu w grudniu, ktĂłry z niewiadomych
przyczyn ma swoje miejsce na PIT-36 (chyba został tam przez przypadek po likwidacji
PIT-5/PIT-X).

Więc jeśli powyżej mam rację, to teraz wypadałoby to zapłacić z odsetkami,
złożyć remanent i czynny żal - może się upiecze.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-28 10:57:34
Autor: monnnika.k
On 28 Kwi, 19:51, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 28-04-2009 o 19:37:23 <monnnik...@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> odsetkami. Z jakiego
> konta mog to zrobić? Firmowe nadal posiadam.
> Czy w zwi±zku z tym muszę złożyc jak±¶ korekte PIT?

ZTCP to to się tylko wpłacało i chyba składało remanent w terminie płatno¶ci
ostatniej zaliczki, z wyj±tkiem remanentu w grudniu, który z niewiadomych
przyczyn ma swoje miejsce na PIT-36 (chyba został tam przez przypadek po likwidacji
PIT-5/PIT-X).

Więc je¶li powyżej mam rację, to teraz wypadałoby to zapłacić z odsetkami,
złożyć remanent i czynny żal - może się upiecze.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Remanent złozony został w terminie, Vat również zapłacony, zostało
tylko te 10% podatku dochodowego.
z jakiego konta wpłacić z osobostego czy firmowego?

Data: 2009-04-28 22:42:08
Autor: Tomek
Dnia 28-04-2009 o 19:57:34 <monnnika.k@gmail.com> napisał(a):

[...]

IMHO bez różnicy, PIT to zobowiązanie osobiste.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 10:56:18
Autor: monnnika.k
On 28 Kwi, 22:42, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 28-04-2009 o 19:57:34 <monnnik...@gmail.com> napisał(a):

> Remanent złozony został w terminie, Vat również zapłacony, zostało
> tylko te 10% podatku dochodowego.
> z jakiego konta wpłacić z osobostego czy firmowego?

IMHO bez różnicy, PIT to zobowi±zanie osobiste.

--
Pozdrawiam,
Tomek- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Ok. Wielkie dzieki za pomoc. Rozumie, że przelew mogę zrobić z
dowolnego konta osobistego. Nie musi być zgłoszone w US

Jeszcze jedno pytanie: Jak oznaczycćprzelew, (mam konto w ING Bank
¦l±ski) i konkretnie chodzi mi co wpisać w rubrykach:
Okres:
Symbol formularza / płatno¶ci:
Identyfikacja zobowi±zania:

Czy mogę przelać od razu cał± kwotę wraz z odstekami czy tez muszę to
zrobić osobno?

Data: 2009-04-30 07:26:10
Autor: Tomek
Podatek od remanentu likwidacyjnego
Dnia 29-04-2009 o 19:56:18 <monnnika.k@gmail.com> napisał(a):

Wystarczyło tylko raz ;-)

Jeszcze jedno pytanie: Jak oznaczycćprzelew, (mam konto w ING Bank
Śląski) i konkretnie chodzi mi co wpisać w rubrykach:
Okres:
Symbol formularza / płatności:
Identyfikacja zobowiÄ…zania:

Kiedyś to się zgłaszało *bodajże* na PIT/X i IMVHO można taki symbol formularza użyć,
ale to chyba bez znaczenia, w identyfikacji zobowiązania powinno się dać wpisać otwartym
tekstem co i jak.

Czy mogę przelać od razu całą kwotę wraz z odstekami czy tez muszę to
zrobić osobno?

Wydaje mi się że można, aczkolwiek nigdy tego wydawania z przepisami nie konfrontowałem.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 11:34:50
Autor: monnnika.k
> [...]

> tylko te 10% podatku dochodowego.
> z jakiego konta wpłacić z osobostego czy firmowego?

IMHO bez różnicy, PIT to zobowi±zanie osobiste.

Ok, wielkie dzięki!
Rozumię, że wpłaty moge dokonac z dowolnego własnego konta osobistego.

Mam jeszcze jeden problem z wypełnieniem zlecenia przelewu do US w INg
Banku ¦l±skim. Konkretnie chodzi mi co wpisać w rubryki:
Okres: (rok/ typ okresu/ nr okresu)
Symbol formularza / płatno¶ci:
Identyfikacja zobowi±zania:

Czy kwotę mogę przelać od razu wraz z odstekami czy też musze to
zrobić osobno?