Podatek od spadku

Data: 2016-05-13 09:06:22
Autor: ąćęłńóśźż
Podatek od spadku
Podatek jest należny na dzień uprawomocnienia postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, płatny po uprawomocnieniu decyzji o wymiarze tego podatku.
Czyli od dnia uprawomocnienia liczysz terminy.
Przy notarialnym potwierdzeniu nabycia nie wiem, ale myślę, że podobnie - chyba, że ktoś zaprzeczy.
Za to, że postępowanie spadkowe nie zostało w ogóle wszczęte nie ma żadnych "kar".

Wartość aktualna, według stanu przedmiotu na dzień nabycia (śmierci), można samemu podać wartość, co najwyżej US zakwestionuje.

-- -- -
Obecnie po śmierci drugiego rodzica dokonano otwarcia obu testamentów, potwierdzono dziedziczenie, przyjęto spadek itd.
Wygląda na to, że po śmierci pierwszego rodzica drugi odziedziczył 50%, a dzieci po 25%, ale oczywiście nikt wtedy żadnych podatków nie odprowadził.

Podatek od spadku