Podatek od spadku do pół roku ale od kiedy?

Data: 2013-01-13 17:59:44
Autor: terjan
Podatek od spadku do pół roku ale od kiedy?
Jeżeli dostałem samochód w spadku to mogę go sprzedać jednak żeby nie płacić podatku musi upłynąć pół roku, ale licząc od kiedy?

od śmierci spadkodawcy?
czy od daty np poświadczenia dziedziczenia ? daty przyjęcia spadku...

Konkretnie jeżeli spadkodawca zmarł 15.08.2012 to 1 marca będę mógł sprzedać samochód bez płacenia podatku?

pozdro

Data: 2013-01-13 18:35:32
Autor: spp
W dniu 2013-01-13 17:59, terjan pisze:

Jeżeli dostałem samochód w spadku to mogę go sprzedać jednak żeby nie
płacić podatku musi upłynąć pół roku,

Dokładnie to 6 pełnych miesięcy kalendarzowych.

... ale liczÄ…c od kiedy?

od śmierci spadkodawcy?

Tak.

--
spp

Podatek od spadku do pół roku ale od kiedy?