Podatek od spadku i sprzedaż samochodu

Data: 2012-11-20 13:06:38
Autor: Bogus
Podatek od spadku i sprzedaż samochodu
Witam
Jest sobie samochod otrzymany w spadku o znikomej wartości ~~1500zł, dowiedziałem się w US że jak go sprzedam do 6 miesięcy to będę musiał zapłacić podatek ileśtam procent (ile?)

czy jak zezłomuje ten samochód i wykaże koszty (-500zł) to podatku mi nie przywalą (bo wg ich wyliczen samochód jest rynkowo warty te ~1500zł)?

Data: 2012-11-20 06:54:13
Autor: witek
Bogus wrote:
Witam
Jest sobie samochod otrzymany w spadku o znikomej wartości ~~1500zł,
dowiedziałem się w US że jak go sprzedam do 6 miesięcy

do 6 miesiecy liczac od konca miesiaca w ktorym bylo nabycie, wiec w praktyce miedzy 6 a 7. Zebys potem nie płakał.

Chociaz nie wiem, czy gdzies nie ma wyjatku przy zbyciu rzeczy otrzymanych w drodze spadku. Kiedys był, teraz nie widze.

to będę musiał
zapłacić podatek ileśtam procent (ile?)

chyab nie ma na to oddzielniej rubryki podatku ryczaltwoego wiec doliczasz do swojego rocznego pit w wierszu "inne" ,
wiec tyle ile placisz podatku wg skali

aaa, i jeszcze 2% podatku od czynnosci cywilnopranych PCC od samej umowy kupna.
Nie pamietam czy dalej jest limit 1000 zl. Wiec sprzedaj za 999.

czy jak zezłomuje ten samochód i wykaże koszty (-500zł)

chcesz pacic za złomowanie? Kto cie w jajo robi?

Mi po samochód przyjechali zabrali na lawete  i jeszcze 150 zÅ‚ zapÅ‚acili.

  to podatku mi
nie przywalą (bo wg ich wyliczen samochód jest rynkowo warty te ~1500zł)?

Nie. Bo nic nie zarobiłes, a podatek od spadku alob zapłaciles albo byles zwolniony.

Data: 2012-11-20 18:05:50
Autor: Bogus
[...]

to w takim razie czy mogę ten samochód DAROWAĆ obcej osobie :) ?

Data: 2012-11-20 14:35:33
Autor: witek
Bogus wrote:
[...]

nie widzę przeciwskazań.
Możesz.

przepis jest prosty
zródłem dochodu jest odpłatne zbycie w okresie 6 miesiecy od końca miesiaca nabycia.

nie ma odpłatnego zbycia -> nie ma dochodu.

Obdarowany podatku nie zapłaci po zmiesci sie w kwocie wolnej od podatku. tylko wyraznie w umowie darowizny zapiszcie wartosc, zeby sie US nie czepial. Nawet tego zglaszac nie bedzie musial, jesli to nie przekracza 4 tys z groszami i nic od ciebie w ostatnich 5 latach nie dostal i w nastepnych nie planuje dostac.

Z tym, ze bron cie boze, zeby gdzies wyszlo, ze on ci tez cos darowal, albo ze sie wygada, ze ci jakas kase jednak dal. Bo wowczas to juz nie darowizna.

Lepiej mu to sprzedac i po prostu ten tysiac zlotych w zeznaniu dopisac.

I nie zapomnij zapłacic OC!!!

Data: 2012-11-21 08:12:03
Autor: Bogus
Podatek od spadku i sprzedaż samochodu
W dniu 2012-11-20 21:35, witek pisze:
I nie zapomnij zapłacic OC!!!

jakie OC???

Data: 2012-11-21 01:40:19
Autor: witek
Bogus wrote:
W dniu 2012-11-20 21:35, witek pisze:
I nie zapomnij zapłacic OC!!!

jakie OC???

samochod zdaje sie ma miec ubezpieczenie. caly czas. kary sa dosyc spore.

Data: 2012-11-21 08:53:19
Autor: Bogus
W dniu 2012-11-21 08:40, witek pisze:
Bogus wrote:
W dniu 2012-11-20 21:35, witek pisze:
I nie zapomnij zapłacic OC!!!

jakie OC???

samochod zdaje sie ma miec ubezpieczenie. caly czas. kary sa dosyc spore.

no ma ubezpieczenie do maja 2013

Podatek od spadku i sprzedaż samochodu