Podatek od spadku - już się pogubiłem

Data: 2009-04-19 07:11:51
Autor: JaWojownik
Podatek od spadku - już się pogubiłem
Użytkownik "miklo" <milosz.ignatowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:op.usi9rrwren3ae9ignatowiaki-pc...
Cześć,
1-go kwietnia zakończyło się postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku, który otrzymała moja żona. Spadek jest po jej ojcu. I teraz jest spore zamieszanie :-) Żona próbowała się dowiedzieć, kiedy ma złożyć do naczelnika US podanie o umożenie spadku. Niestety nie bardzo zrozumiała to, co jej w sądzie powiedziano. Zabrałem się więc za googlowanie i sam się poplątałem ;- Kiedy wyrok się uprawomocni? Kiedy można odebrać odpis z sądu? Czy na odpisie jest data uprawomocnienia, czy potrzebne jest jakieś kolejne podanie?

Wracając do poczatku....
Moim zdaniem dla Urzędu Skarbowego wyrok sądu nie jest wystarczającym dokumentem do zwolnienia spadkobiercy od płacenia podatku i wydawania jakichkolwiek zaswiadczen. Wydaje mi się że spadkobierca, nawet jesli jest pewny zwolnienia z podatku od spadku, to i tak musi złożyć druk "Zeznanie podatkowe..." albo raczej "Zawiadomienie..." o nabyciu spadku. I dopiero po tym Urzad Skarbowy rozpatrzy sprawę, porówna z wyrokiem sadu. Aha i bedzie chciał kilka załaczników: typu odpisy aktu zgonu, dane o nieruchomości, dane o gruncie, odpisy z ksiegi wieczystej, decyzje o podatku od gruntów z Urzedu gminy  itd.

Podatek od spadku - już się pogubiłem