Podatek od sprzed mieszk (ryn wtórny)

Data: 2009-06-23 14:40:22
Autor: Negatyw
Podatek od sprzed mieszk (ryn wtórny)
Witam
Około rok temu, sprzedałem mieszkanie (rynek wtórny). Złożyłem do US pismo, iż pieniążki zarobione wskutek tej transakcji - przeznaczę na zakup nowej nieruchomości. Mam na to 2 lata od daty aktu notarialnego.

W międzyczasie straciłem pracę. Wraz z żoną (wspólnota majątkowa), staramy się o kredyt. Okazało się, że nasza zdolność kredytowa - SPADŁA i spada (bankowe tendencje rynkowe) z tygodnia na tydzień. Nie mamy więc (póki co) szans na kredyt - a więc i na zakup mieszkania.

Rodzi się więc lęk, że mogę nie zdążyć przed upływem 2 lat z zakupem nowego mieszkania. Wtedy będę musiał zapłacić podatek + (jak znam życie) ODSETKI.
Jakiego rzędu są to odsetki? Czy warto zapłacić ten podatek szybciej, czy czekać na lepsze czasy i znalezienie pracy - na zasadzie MOŻE ZDĄŻĘ...?

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

Podatek od sprzed mieszk (ryn wtórny)