Podatek od sprzedaĹĽy mieszkania (nabyte w spadku w 2008)

Data: 2013-05-10 16:10:31
Autor: Andrzej Lawa
Podatek od sprzedaĹĽy mieszkania (nabyte w spadku w 2008)
W dniu 10.05.2013 13:22, drozdziak pisze:

Poniewaz kupujacy to ktos, do kogo mam pelne zaufanie
i chyba on do mnie rowniez (mam nadzieje) to mozemy
sobie na takie cos pozwolic.

Pełne zaufanie, póki coś się nie stanie że np. utraci wypłacalność.

[ciach]

3. No i czy to rozwiazanie rzeczywiscie chroni mnie przed
podatkiem od sprzedazy mieszkania?

Nie. Bo fiskus może całkiem słusznie argumentować, że była to formalna fikcja, mająca na celu uniknięcie podatku, a tak na prawdę sprzedaż miała miejsce w chwili "wydania" lokalu.

Bezpieczniejsza będzie wersja z wynajmem, chociaż nie wiem jak to wygląda w zakresie odliczeń podatkowych za remonty - spytaj się na grupie o podatkach.

PS: zawijaj wiersze.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-05-10 23:32:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 May 2013, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 10.05.2013 13:22, drozdziak pisze:

3. No i czy to rozwiazanie rzeczywiscie chroni mnie przed
podatkiem od sprzedazy mieszkania?

Nie. Bo fiskus może całkiem słusznie argumentować, że była to formalna fikcja, maj±ca na celu uniknięcie podatku, a tak na prawdę sprzedaż miała miejsce w chwili "wydania" lokalu.

  Przecież na przeszkodzie tej tezie stoi jasny i prosty przepis: sprzedaż
nieruchomo¶ci staje się skuteczna dopiero w momencie sporz±dzenia
aktu (plus kwestia wpisania do KW), koniec.
  Natomiast pytanie o to jaki podatek naliczyć i od czego to oczywi¶cie
*jest* pytanie, tyle że odrębne od faktu "niesprzedaży"!
  Znaczy podatek może i będzie, ale nie podatek od sprzedaży :D

pzdr, Gotfryd

Podatek od sprzedaĹĽy mieszkania (nabyte w spadku w 2008)