Podatek od sprzedazy mieszkania

Data: 2009-08-10 12:31:47
Autor: Bartosz Zoltak
Podatek od sprzedazy mieszkania
Zbliza mi sie termin zaplaty podatku za sprzedane mieszkanie...

We wrzesniu 2007 sprzedałem mieszkanie (kupione przed 2007). Po sprzedazy
zlozylem oswiadczenie, ze wykorzystam uzyskana kwote na cele mieszkaniowe.

W listopadzie 2007 roku kupilem inne mieszkanie, ale w 100% na kredyt
W akcie notarialnym jest zapisane, ze zaplata za mieszkanie nastapi z udzielonego mi kredytu.

Pytanie - czy to mieszkanie kupione w listopadzie 2007 mozna potraktowac
jako wykorzystanie kwoty [ze sprzedazy wczesniejszego mieszkania] na cele
mieszkaniowe i tym samym zostac zwolnionym z podatku?

Dzieki za wszelkie wskazowki

Pozdrawiam,
Bartosz Zoltak
www.szyfrowanie.com

Data: 2009-08-10 08:51:28
Autor: witek
Bartosz Zoltak wrote:
Zbliza mi sie termin zaplaty podatku za sprzedane mieszkanie...

We wrzesniu 2007 sprzedaÂłem mieszkanie (kupione przed 2007). Po sprzedazy
[...]

przecież ich nie wykorzystałeś na kupno mieszkania, bo kupiłeś je na kredyt, więc w ogóle nie ma o czym dyskutować.

Możesz z tych pieniędzy natomiast kredyt na mieszkanie spłacić i wtedy przejdzie.

Data: 2009-08-10 12:48:08
Autor: Bartosz Zoltak
Podatek od sprzedazy mieszkania

Nie wiem, czy to moze miec znaczenie, ale to drugie mieszkanie, kupione na kredyt w listopadzie 2007, sprzedałem w listopadzie 2008 i spłaciłem kredyt. W akcie notarialnym jest zapisane, ze kwota ze sprzedazy zostanie przeznaczona na splate kredytu.

Data: 2009-08-10 08:52:32
Autor: witek
Podatek od sprzedazy mieszkania
Bartosz Zoltak wrote:
Nie wiem, czy to moze miec znaczenie, ale to drugie mieszkanie, kupione na kredyt w listopadzie 2007, sprzedaÂłem w listopadzie 2008 i spÂłaciÂłem kredyt. W akcie notarialnym jest zapisane, ze kwota ze sprzedazy zostanie przeznaczona na splate kredytu.

No to w ogóle nie wykorzystałeś pieniędzy ze sprzedanego mieszkania.

Podatek od sprzedazy mieszkania