Podatek od transakcji bankowej

Data: 2011-11-02 08:35:26
Autor: Danusia
Podatek od transakcji bankowej

Użytkownik "justyna" <justynaolszyny@gmail.com> napisał w wiadomości news:4eadbe29$0$8456$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba zapłacić podatek? Brat przebywa za granicą. Na jego konto w banku, co miesiąc przelewana jest z ZUSu emerytura. Konto, które posiada jest bardzo nisko oprocentowane. Brat chce przez Internet przelać pewną kwotę pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

Przecież brat może mieć 10 różnych kont w 10 różnych bankach.   Najlepsze są konta z dostepem do internetu. Brat może przyjechać na 1 dzień do Polski (lub przy okazji), pójść do banku, założyć sobie wysoko oprocentowane konto z dostepem do internetu. Następnie w dotychczasowym banku dać stałe zlecenie przelewu wszystkiej gotówki w określonym dniu każdego miesiąca na nowe konto otwarte w innym banku.
Takie rozwiązanie stosuje wielu ludzi którzy otrzymują emerytury (renty) z ZUS.

pozdr

Podatek od transakcji bankowej