Podatek od transakcji bankowej

Data: 2011-10-30 23:11:46
Autor: MarekZ
Podatek od transakcji bankowej
Użytkownik "justyna" <justynaolszyny@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4eadbb18$0$2197$65785112@news.neostrada.pl...
Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba zapłacić podatek? Brat przebywa za granicą. Na jego konto w banku, co miesiąc przelewana jest z ZUSu emerytura. Konto, które posiada jest bardzo nisko oprocentowane. Brat chce przez Internet przelać pewną kwotę pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

Sprecyzuj czy pytanie dotyczy tego, czy zgodnie z obowiązującymi przepisami może być należny jakiś podatek dla polskiego państwa, czy też raczej tego czy realnie patrząc istnieje zagrożenie, że będziesz zmuszona zapłacić jakiś podatek inaczej niż dobrowolnie. Pytasz na bankach, a nie na prawie, stąd moje pytanie.

Zwróć też uwagę, że oprócz przelewu, dostęp do środków możesz także uzyskać wypłacając je z bankomatu przy użyciu karty debetowej, o ile taka karta jest spięta z rachunkiem brata.

Podatek od transakcji bankowej