Podatek od wynagrodzenia kt贸rego nie dosta艂 em

Data: 2015-03-11 11:21:30
Autor: Liwiusz
Podatek od wynagrodzenia kt贸rego nie dosta艂 em
W dniu 2015-03-11 o 11:19, Krystian Nowicki pisze:
Mam taki problem, pracowa艂em w ubieg艂ym roku na umowie zlecenie,
niestety pracodawca nie wyp艂aci艂 mi nale偶nych pieni臋dzy, a dzi艣
odebra艂em od niego bezczelnie wys艂anego mi listem poleconym PITa-11 i
jeszcze z pro艣b膮 o przes艂anie mu rachunku i numeru konta. Co zrobi膰 z
takim gnojem? Przepraszam za mocne s艂owa, ale nie mam ju偶 pomys艂u na
kogo艣 takiego, ten cz艂owiek ma m贸j numer konta i dosta艂 ju偶 nie raz ode
mnie ten rachunek mailem, a mojego listu poleconego nie odbiera艂 dwa
razy. Zwyk艂ym nie ma sensu wys艂a膰, bo tym bardziej stwierdzi 偶e nie dotar艂.
Skarb贸wka nie zainteresowa艂a si臋 moim donosem na niep艂acenie przez niego
podatku, a teraz ja mam si臋 rozliczy膰 z czego艣, czego nie dosta艂em,
jakie艣 偶arty?

Przesy艂asz mu numer konta, niech wp艂aci, natomiast rozliczenia tego
dochodu oczywi艣cie nie ujmujesz w 2014r., tylko dopiero w 2015 (je艣li
dostaniesz kas臋).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 12:38:43
Autor: witek
Liwiusz wrote:
[...]

dolozylbym tylko do tego, ze skoro dostal pit-11 to zapewne ten sam pit-11 dostal tez US.
Nieujecie bez wyjasnienia to proszenie sie o klopoty z US pod tytulem zatajenie dochodu.
Ja bym uja艂 i jednoczesnie przespacerowal sie przez sad o zaplate.

Data: 2015-03-12 19:45:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-12 o 18:38, witek pisze:
Liwiusz wrote:
[...]

Jak mo偶na zatai膰 nieotrzymany doch贸d?

Ja bym uja艂 i jednoczesnie przespacerowal sie przez sad o zaplate.

I co, potem po wyegzekwowaniu rozlicza艂 po raz drugi w kolejnym roku?
Bez sensu.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 13:52:43
Autor: witek
Liwiusz wrote:

[...]

ale to juz ty bedziesz musial przekonac US, ze on jest nieotrzymany.
Bo z dokumentow wynika, ze otrzymany.

Ja bym uja艂 i jednoczesnie przespacerowal sie przez sad o zaplate.

I co, potem po wyegzekwowaniu rozlicza艂 po raz drugi w kolejnym roku?
Bez sensu.

tez to zauwazylem. :)

Data: 2015-03-12 20:02:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-12 o 19:52, witek pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Raczej US b臋dzie musia艂 wykaza膰, 偶e otrzymany, skoro b臋dzie chcia艂 podatek.

Bo z dokumentow wynika, ze otrzymany.

Ale z kt贸rych? Bo z mojego PITa b臋dzie wynika艂o, 偶e nie otrzymany.
Dokumentem, z kt贸rego wynika艂oby, 偶e otrzyma艂em wynagrodzenie by艂oby
potwierdzenie przelewu, a nie czyj艣 PIT.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 14:18:01
Autor: witek
Liwiusz wrote:

[...]

Zbyt optymistyczne zalozenie.
US otrzymal pit-11 z ktorego wynika, ze otrzymales wynagrodzenie, a z twojego pit wynika, ze go nie wykazales.

Strona, ktora twierdzi, ze jest inaczej musi to udowodnic.

Skoro twierdzisz, ze tego wynagrodzneia nie otrzymales to szykuj na to argumenty.

Jesli natomiast uprzedzisz ewentualne dzia艂ania US i wyslesz do procadowcy protest, ze tego wynagrodzenia nie by艂o i przy okazji wyslesz cc do US, to jesli pracodawca bedzie chcial zaprotestowac, to on bedzie musiail wykazac, ze ci wynagrodzenie "postawil do dyspozycji".
W najprostszym przypadku, odpisze, ze pieniadze leza w kasie, ale nigdy sie po nie nie zglosiles.

tak czy siak sugerowalbym, jakies dzialania przed wyslaniem pit, a nie po.

Bo z dokumentow wynika, ze otrzymany.

Ale z kt贸rych? Bo z mojego PITa b臋dzie wynika艂o, 偶e nie otrzymany.
Dokumentem, z kt贸rego wynika艂oby, 偶e otrzyma艂em wynagrodzenie by艂oby
potwierdzenie przelewu, a nie czyj艣 PIT.

1. wynagrodznie nie musi byc przelewem.
2.Brak dokumentow na otrzymanie nie oznacza, ze ich nie otrzymales.

Znajdz wiec dokument na nieotrzymanie skoro tak twierdzisz.

Data: 2015-03-12 20:24:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-12 o 20:18, witek pisze:

[...]

A co to za stronniczo艣膰? No i jak sobie wyobra偶asz dow贸d z nieotrzymania
wynagrodzenia? Nie do wykazania. Niech pracodawca szykuje argumenty, 偶e
wyp艂aci艂.

tak czy siak sugerowalbym, jakies dzialania przed wyslaniem pit, a nie po.

Tak czy siak robisz z ig艂y wid艂y i niepotrzebnie sobie utrudniasz 偶ycie.

Ale z kt贸rych? Bo z mojego PITa b臋dzie wynika艂o, 偶e nie otrzymany.
Dokumentem, z kt贸rego wynika艂oby, 偶e otrzyma艂em wynagrodzenie by艂oby
potwierdzenie przelewu, a nie czyj艣 PIT.

1. wynagrodznie nie musi byc przelewem.

Ale "przyjd藕 to ci dam" nie jest wyp艂aceniem wynagrodzenia.

2.Brak dokumentow na otrzymanie nie oznacza, ze ich nie otrzymales.

Znajdz wiec dokument na nieotrzymanie skoro tak twierdzisz.

No, id膮c twoim tokiem rozumowania, dokumentem na nieotrzymanie jest m贸j
PIT (skoro dokumentem na otrzymanie ma by膰 PIT od pracodawcy).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 14:31:21
Autor: witek
Liwiusz wrote:

tak czy siak sugerowalbym, jakies dzialania przed wyslaniem pit, a nie po.

Tak czy siak robisz z ig艂y wid艂y i niepotrzebnie sobie utrudniasz 偶ycie.

Liwiusz,
jak chcesz sovie robic wycieczki to mozesz, ale ja je bede ignorowal.
Jesli chcesz dalej dyskutowac na temat, to prosze daruj sobie takie teksty.

[...]

to zalezy czy przyszedlem i ci nie dal, czy nie przyszedles, a pienidze leza w kasie.
Dowodem jak jest (pytanie czy dostepnym dla ciebie) bedzie np. jakas dokumentacja ksiegowa po stronie pracodawcy, ze pieniadze zostaly przekazane do kasy.

[...]

To jest dokument na otrzymanie tego co otrzymales, a nie na nieotrzymanie tego co w pit nie ma.

Data: 2015-03-13 06:56:57
Autor: jureq
Podatek od wynagrodzenia kt髍ego nie dosta砮m
Dnia Thu, 12 Mar 2015 20:02:55 +0100, Liwiusz napisa艂(a):

[...]

Problem w tej sprawie jest taki, 偶e je艣li nigdzie w umowie ani na rachunku nie by艂o, 偶e zap艂ata ma by膰 przelewem to te pieni膮dze mog艂y przez ostatnie p贸艂 roku le偶e膰 w kasie firmy i czeka膰 a偶 zleceniobiorca po nie si臋 zg艂osi. W tym wypadku niestety ale do PIT to b臋dzie przych贸d otrzymany w 2014. I to trzeba po prostu po ludzku wyja艣ni膰 z firm膮.

Podatek od wynagrodzenia kt贸rego nie dosta艂 em