Podatek od wynajmu - PIT

Data: 2009-03-12 11:27:09
Autor: Tomasz
Podatek od wynajmu - PIT
Witam,
znajomi starsi panstwo 'uzyczaja' czesc domu, w ktorym mieszkaja, studentom. Chcieliby ujawnic dochody z tego tytulu. Czy moga to zrobic wpisujac kwote w pozycje 'inne dochody' w pit37? Czy moze w jakis inny sposob?

Powod ujawnienia jest prozaiczny ;) , chca wziac kredyt hipoteczny na dzialke za miastem. Potrzebuja zwiekszyc 'papierowa' zdolnosc, a do tego mogliby wykorzystac dochody z wynajmu pod warunkiem ze umowa obowiazuje conajmniej rok. Poniewaz ta dzialka to okazja to wola ja kupic nawet placac 19% podatku od wynajmu, no i nie chca sie narazac na ew. kary z US... no chyba ze da sie jakos to jeszcze wyprostowac zaplacic tylko ryczalt.

z gory dziekuje za podpowiedzi.

PS. zna ktos moze doradce podatkowego z wroclawia ktory ma wolne moce przerobowe i doradzi w kwestiach podatkowych (nie chodzi o tegoroczny pit37, tylko o metodologie postepowania na przyszlosc, zeby uniknac klopotow z US) - bo obszedlem kilka biur i jak tylko sie okazuje ze mam jednorazowy problem z 2pytaniami, nietrywialnymi, to mnie odsylaja dalej :/

Tomasz

Podatek od wynajmu - PIT