Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.

Data: 2009-10-08 10:57:09
Autor: Herald
Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.
Dnia Wed, 07 Oct 2009 15:38:34 +0200, blazej480@wp.pl napisał(a):

Teraz chce je sprzedać i okazuje się, że jeżeli kupujący nie był zameldowany
przynajmniej rok trzeba zapłacić podatek od wzbogacenia się.
                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ekskiuzmi, co to za "nowy podatek"?  :/

Data: 2009-10-08 12:41:24
Autor: blazej480
Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.
Ekskiuzmi, co to za "nowy podatek"?  :/

Teraz to już chyba stary :-) Bo obowiązuje przy mieszkaniach kupionych między w
latach 2007 i 2008, czyli wtedy kiedy kupowała akurat moja mama.

Wymyśliłem obejście podatku. Piszcie czy dobrze, bo bazuję na tym co znalazłem w
necie, na muratordom.

Według muradotrdom (
http://www.muratordom.pl/prawo-i-pieniadze/przewodnik-podatkowy/podatek-od-sprzedazy-nieruchomosci-cz_-ii,6480_24262.htm).

Okres zameldowania (trwający min. 12 miesięcy i zwalanijący z podatku) nie musi
być liczony od daty nabycia do dnia zbycia. Nie ma więc znaczenia, czy okres
zameldowania przypadał w czasie, kiedy podatnik był właścicielem lokalu albo
budynku.

Moja żona jak pisałem wcześniej jest zameldowana tam już 12 miesięcy.

Teraz: Moja mama przepisuje połowę mi (nie płacę podatku od darowizny), żonie
jej rodzice (też nie płaci). Teraz gdybyśmy z żoną sprzedali to mieszkanie żona
będzie zwolniona, a ja zapłacę podatek od połowy jako małżonek. Dlatego ja w
darowiźnie przekazuję swoją część żonie. Ona sprzedaje całość i nie płaci
podatku od wzbogacenia się.

Data: 2009-10-08 16:30:54
Autor: blazej480
Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.
Sam sobie odpowiem. Może wcale takie kombinacje nie będą potrzebne, bo...
Od 01.01.2009 obowiązuje podatek od dochodu ze sprzedaży mieszkania 19% lub
zwolnienie z tego podatku jeżeli całość przeznaczamy na inne mieszkanie.
Rodzice co prawda nabyli mieszkanie w 2007, ale darowizna będzie w 2009, czyli
ja nabędę je drogą darowizny w 2009 i będzie mnie obowiązywać inne prawo niż
rodziców w przypadku sprzedaży.

--

Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.