Podatek z tytułu praw autorskich a usługi

Data: 2009-09-10 17:02:24
Autor: 'Tom N'
Podatek z tytułu praw autorskich a usługi
Programista w

Jestem programistą i napisałem swoją grę, która będzie umieszczona w
internecie. Aby mieć możliwość zagrania w nią, należy zakupić ode mnie
"klucz", który podaje się przy uruchomieniu gry.

Tak Ci sie tylko wydaje, ale to NTG ;P

Teraz pytanie jaki podatek musze płacić od sprzeanego klucza, mam
działalność gospodarczą i jestem VATowcem.

Przykładowo powiedzmy klucz kosztuje 100zł. Czy muszę płacić 19%
(dochodowy) + 22% (vat) = 41% podatku?

Dla uproszczenia zmienię cene klucza na 122

Dla Ciebie 100 dla fiskusa 22

Wydaje mi się to nienormalne, że państwo zabierami 41zł ze stówki...

Od tej "mojej" stówki płacisz jakiś % -- pewnie w okolicach 19.

to prawie połowa. Oczywiście nie mam żanyck kosztów na to bo robiłem
wszystko sam.

Nie masz konta w banku? (to podpucha -- cicho ;->)

Słyszałem, że ludzie którzy sprzedają swoje ebooki z tytułu praw
autorskich płacą tylko 10% podatku.

Płaca podatek po uwzględnieniu kosztów w wysokości 50%

Czy skoro grę napisałem sam i sprzedaję coś mojego autorstwa to płącę
normalnie 41% wartości dla państwa czy jednak jakoś mniej?

Od strony VAT jestes tylko pośrednikiem

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Podatek z tytułu praw autorskich a usługi