Podatek z tytułu praw autorskich a usługi

Data: 2009-09-10 17:14:10
Autor: Piotrek
Podatek z tytułu praw autorskich a usługi
Programista wrote:
Witam,

Jestem programistą i napisałem swoją grę, która będzie umieszczona w
internecie. Aby mieć możliwość zagrania w nią, należy zakupić ode mnie
"klucz", który podaje się przy uruchomieniu gry.

Teraz pytanie jaki podatek musze płacić od sprzeanego klucza, mam
działalność gospodarczą i jestem VATowcem.

Przykładowo powiedzmy klucz kosztuje 100zł. Czy muszę płacić 19%
(dochodowy) + 22% (vat) = 41% podatku?
Wydaje mi się to nienormalne, że państwo zabierami 41zł ze stówki...
to prawie połowa. Oczywiście nie mam żanyck kosztów na to bo robiłem
wszystko sam.

Słyszałem, że ludzie którzy sprzedają swoje ebooki z tytułu praw
autorskich płacą tylko 10% podatku.

Czy skoro grę napisałem sam i sprzedaję coś mojego autorstwa to płącę
normalnie 41% wartości dla państwa czy jednak jakoś mniej?

Dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Przede wszystkim to Ty nie płacisz 41% podatku ponieważ 22% płaci kupujący a Ty te pieniądze jedynie przekazujesz Państwu.

Poza tym to Twoje przychody raczej wyglądają na osobiste a nie z DG.
I wtedy rzeczywiście można pomyśleć o kosztach 50% ale przychody będą opodatkowane według skali.

Może warto doczytać wątek z 50% i KUP w tytule oraz oczywiście ustawę o PDOF.

Piotrek

Podatek z tytułu praw autorskich a usługi