Podatki oddziału firmy zagranicznej

Data: 2014-07-20 07:33:51
Autor: kosmal.artur
Podatki oddziału firmy zagranicznej
Witajcie

Jak mozna najprosciej zminimalizowac podatek placony przez oddzial firmy zagranicznej ? Mozna legalnie wytransferowac go do oddzialu macierzystego ? Z jednej strony nie ma w Polsce podatku przychodowego, wiec placi sie haracz od zysku. Z drugiej strony majatek oddzialu jest majatkiem centrali, wiec mozna go pewnie swobodnie wyprowadzic decyzja centrali, tylko jak to ladnie ujac w papierach ? Znajomi ksiegowi nie potrafili odpowiedziec na to pytanie, bo sie tym nie zajmuja w praktyce. A ja nie wiem czy lepiej bedzie zalozyc w Polsce oddzial czy zarejestrowac lokalna spolke zoologiczna (w tym drugim wypadku wyprowadzenie wydaje sie byc prostsze). BTW. Oddzialy mozna tworzyc dla firm z tych krajow, w ktorych mozna na zasadzie wzajemnosci tworzyc oddzialy firm polskich. Gdzie mozna dostac taka liste krajow ?

Pozdrawiam

Data: 2014-07-20 18:24:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-20 16:33, kosmal.artur@gmail.com pisze:
Znajomi ksiegowi nie potrafili odpowiedziec na to pytanie, bo sie tym nie zajmuja w praktyce.

To może spytaj się tych, którzy się tym zajmują w praktyce?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-20 10:56:09
Autor: kosmal.artur
W dniu niedziela, 20 lipca 2014 18:24:12 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2014-07-20 16:33, kosmal.artur@gmail.com pisze:

> Znajomi ksiegowi nie potrafili odpowiedziec na to pytanie, bo sie tym nie zajmuja w praktyce.

To może spytaj się tych, którzy się tym zajmują w praktyce?

Podasz namiary jesli znasz ? Moze byc na priv.

-- Liwiusz

Data: 2014-07-20 21:32:31
Autor: cef
[...]

Jaki podatek chcesz chcesz zminimalizować?
Oddział przedsiębiorcy zagranicznego nie jest "dodatkowym bytem prawnym".
Czy to osoba fizyczna czy prawna oddział jest nadal przedsiębiorcą zagranicznym i
rozliczenie podatku jest ujęte w jego rocznych zeznaniach czy w bilansie.
(gorzej jak jest strata w oddziale, bo jej nie można odliczyć w maciezrystej jednostce)

Data: 2014-07-20 15:04:19
Autor: kosmal.artur
Podatki oddziału firmy zagranicznej
Tak, wiem ze oddzial nie ma osobowosci prawnej, ze jest tylko "przedluzeniem" firmy zagranicznej na teren innego kraju i majatek oddzialu jest faktycznie majatkiem centrali. Chodzi mi o podatek od zysku oddzialu. Bo polskie przepisy wymagaja prowadzenia dla oddzialu osobnej ksiegowosci. Wiec podejrzewalem (ale z toku dyskusji dochodze do wniosku ze blednie), ze w celach podatkowych.
Czy zatem dobrze zrozumialem, ze ksiegowosc oddzialu to taka "sztuka dla sztuki", prowadzona nie po to, zeby w Polsce placic podatek, ale po to zeby miec gotowy material dla ksiegowej zagranicznej ? I niezaleznie od tego jaki bedzie ksiegowy zysk oddzialu podatek place poza Polska ?

Data: 2014-07-21 06:51:30
Autor: cef
W dniu 2014-07-21 00:04, kosmal.artur@gmail.com pisze:
[...]

Podatki oddział płaci w Polsce.
Rozliczenie całosciowe dochodowego w macierzystej jednostce wg zasad tam obowiązujących. VAT na bieżaco w PL
Bilans oddziału jest pomocniczy - pozwala ustalić zobowiązanie podmiotu.

Podatki oddziału firmy zagranicznej