Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)

Data: 2017-07-12 20:41:32
Autor: z
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
Ładna pani w millenium kazała mi dzisiaj podpisać oświadczenie że ajuści płacę tylko w Polsce podatki.
Wiedziałem że nie dotyczy mnie obowiązek składania takiego oświadczenia bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.
Ale pani była uparta i bez podpisu nie chciała mi wypłacić kasy.
Coś się zmieniło i wszyscy muszą? czy to tylko prywatne widzimisię tego banku?
Na pytanie czy małżonka (współwłaścicielka konta) też musi nabrała wody w usta. Powiedziałem że do placówki fatyguję się tylko ja i pewnie przez kilka lat jej na oczy nie zobaczą.
No więc czy musi i czy będzie kara za nie podpisanie.
Otrzymałem że ona robi co jej karzą :-)

To jak to? kolejna kartka A4 bezsensu zmarnowana a tam puszczę wycinają :-)

Data: 2017-07-12 11:58:23
Autor: sczygiel
W dniu środa, 12 lipca 2017 20:41:36 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

To chyba przy otwieraniu nowego konta taki wymóg.
Ja w mbanku tego nie wypisywałem i ostatnio nikt tego nie chciał jak byłem w oddziale...

Data: 2017-07-12 22:15:18
Autor: z
W dniu 2017-07-12 o 20:58, sczygiel@gmail.com pisze:
To chyba przy otwieraniu nowego konta taki wymóg.
Ja w mbanku tego nie wypisywałem i ostatnio nikt tego nie chciał jak byłem w oddziale...

A ładna pani się upierała że to wymóg urzędowy i nie wyda mi mich pieniędzy jeśli tego nie wypełnię.

Data: 2017-07-12 23:35:18
Autor: sczygiel
W dniu środa, 12 lipca 2017 22:15:24 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

A ładna pani się upierała że to wymóg urzędowy i nie wyda mi mich pieniędzy jeśli tego nie wypełnię.

Podeszła cie na miękko.
Trza było wołać kierownika i prosic o punkt z umowy lub regulaminu.
Tyle dobrze ze podpisanie tego nie szkodzi.

Data: 2017-07-13 08:53:36
Autor: z
W dniu 2017-07-13 o 08:35, sczygiel@gmail.com pisze:
Podeszła cie na miękko.
Trza było wołać kierownika i prosic o punkt z umowy lub regulaminu.
Tyle dobrze ze podpisanie tego nie szkodzi.

Się mi się śpieszyło a pani z wyższością i stanowczością (chyba miała ciężki dzień) po raz kolejny udowodniła wyższość nad petentem :-)

PS. Tak mnie korci zrobić tam jednak trochę dymu jak będzie mało ludzi żeby bliźnim nie komplikować życia :-)
Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi obracają ;-)

Data: 2017-07-13 00:24:18
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 13 lipca 2017 08:53:43 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi obracają ;-)

Zawsze możesz złożyć skarge na obsługe.
Możesz zaczac od jakiejs helplinii.

Moze byc tez tak ze jej jakis tam system taki warunek wyplul bo sie komus daty gdzies źle wpisały i mimo ze nie podpadasz to "system tak twierdzi".
A kobita sie kłócic nie lubi więc stosuje ton autorytarny :)

Data: 2017-07-17 19:48:23
Autor: Arek
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
z napisał(a) w wiadomości: <596718f4$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

Ja działam podstępnie - przychodzę za 5 osiemnasta (czy o której
tam zamykają...). Wtedy to im się spieszy :) Kilka trudnych spraw
tak załatwiłem.
Nie tylko w banku...

PS. Tak mnie korci zrobić tam jednak trochę dymu jak będzie mało ludzi
żeby bliźnim nie komplikować życia :-)
Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi
obracają ;-)

Tu pisałem. Generalnie Europa (i nie tylko) dała d... Amerykanom.
http://www.grupy.banzaj.pl/FATCA,przypomnienie,i,ostrzezenie,9,637182,2016_11.html

Podejście jest różne: Idea robi w portki i każe podpisywać nawet
jeżeli się nie spełniało wymogów na konieczność pisania oświadczenia.
BZWBK zaskoczył mnie twierdzeniem (wg mnie błędnym z punktu widzenia
przepisów), że sama lokata to nie rachunek, więc nieważne kiedy i ile
- nie dotyczy. I dopóki będzie stary rachunek, to nie będą chcieć
oświadczenia, ale nowego bez oświadczenia nie założą.

Arek

Data: 2017-07-18 02:36:59
Autor: J.F.
Podatki w USA czy jak to tam si??drze nazywa :-)
Dnia Mon, 17 Jul 2017 19:48:23 +0200, Arek napisał(a):
[...]

Ale za 5 6-ta to pani moze byc rownie podstepna i cie splawic :-)

Konto wspolne? Prosze przyjsc z zona :-)

J.

Data: 2017-08-10 20:59:15
Autor: ąćęłńóśźż
Podatki w USA czy jak to tam sie madrze nazywa :-)
Najpewniejszy numer banksterów: podpis się nie zgadza i co nam Pan zrobisz.

-- -- -
moze byc rownie podstepna i cie splawic

Data: 2017-07-18 08:09:27
Autor: Pete
W dniu 2017-07-17 o 19:48, Arek pisze:
Tu pisałem. Generalnie Europa (i nie tylko) dała d... Amerykanom.
http://www.grupy.banzaj.pl/FATCA,przypomnienie,i,ostrzezenie,9,637182,2016_11.html

Jak z każdego przelewu grożą zabraniem 30% kwoty dla instytucji nie spełniającej wymagań rządu USA to co się dziwisz.

--
Pete

Data: 2017-07-18 11:57:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okk8mn$k3r$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nalozyc taki sam podatek na ich banki :-)

Tylko ... komu na tym zalezy ?
Europejskim politykom zalezy, zeby USA raportowaly wplywy europejskich obywateli :-)

J.

Data: 2017-07-13 10:29:59
Autor: radekp@konto.pl
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
Wed, 12 Jul 2017 20:41:32 +0200, w <59666d5f$0$640$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

Wiedziałem że nie dotyczy mnie obowiązek składania takiego oświadczenia bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.

Niestety, raczej każdy musi.

Data: 2017-07-13 10:36:31
Autor: z
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
W dniu 2017-07-13 o 10:29, radekp@konto.pl pisze:
Niestety, raczej każdy musi.

Każdy kto zakłada nowe konto i ma konto krócej niż.... (teraz nie pamiętam ale mnie to nie dotyczyło)
Zmieniły się przepisy?

Data: 2017-07-13 12:49:29
Autor: Pete
W dniu 2017-07-13 o 10:36, z pisze:
[...]

'w przypadku klientów, którzy na dzień 30.06.2014 r. posiadali w banku rachunki finansowe to bank dokonuje weryfikacji i ocenia (na podstawie posiadanych informacji oraz dokumentów) czy dany klient spełnia bądź nie spełnia kryteriów podatnika amerykańskiego. W razie konieczności pozyskania oświadczenia od klienta, bank zwraca się z listowną prośbą o jego złożenie lub przedstawienie wymaganej dokumentacji lub wyjaśnień. Odmowa ze strony klienta oznacza wpisanie na listę podlegającą raportowaniu do amerykańskiego fiskusa.'

--
Pete

Data: 2017-07-13 15:40:18
Autor: z
W dniu 2017-07-13 o 12:49, Pete pisze:
[...]

Dalej to nic nie wyjaśnia. Trzeba by mnie i małżonkę poszczuć listem a nie tak przy okazji "a może się przyda"

Data: 2017-07-13 08:24:12
Autor: Dawid Rutkowski
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
Można domagać się uznania oświadczenia złożonego pod wpływem groźby za niebyłe - tyle że musisz się pośpieszyć, bo jest na to chyba tylko pół roku od ustania groźby. Grożba była niewątpliwa - niewydanie kasy - ale też już minęła, bo dostałeś ;>
Z tego, co się doczytałem, to na dwoje babka wróży - jedni piszą, że dla kont założonych przed końcem czerwca 2014 bank może chcieć oświadczenia, ale w sytuacji, gdy klient go nie złoży, nie ma prawa zablokować rachunku, a jedynie wysłać dane skarbówce USA do sprawdzenia. Inni piszą, że pod FATCA posiadacze takich kont podpadają tylko wtedy, gdy na 30 czerwca 2014 mieli na nich min. 50k $. I bądź tu mądry.
W db i mB udało się złożyć w ST, VW przysłał list z kopertą zwrotną, citek dla KK nie chciał, jedynie alior kazał iść do oddziału - bo mam tylko kantor, a FATCA można złożyć jedynie w "dużym" ST.

Data: 2017-07-15 20:57:09
Autor: Piotr W.
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
Mam konto w PKO BP od ubiegłego wieku..:)
Dotychczas nic nie przysyłali do podpisu w w/w sprawie.
Ale kiedy zmieniałem superkonto na konto za zero, przy zachowaniu
nr. rachunku, kart debetowych, przeniesieniu automatycznym rok-linii,
musiałem podpisać w/w oświadczenie.
Czyli co banko to inne zwyczaje.

Pozdrowienia Piotr W.

Data: 2017-08-10 21:00:54
Autor: ąćęłńóśźż
Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
Opowiedz coś o tym.

-- -- -

Data: 2017-07-13 16:38:24
Autor: Pete
W dniu 2017-07-13 o 15:40, z pisze:
[...]

Może, że tak powiem, Twoja fizjonomia spowodowała, że bank postanowił to oświadczenie uzyskać ;)

--
Pete

Data: 2017-07-13 16:44:16
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
[...]

A jakby tak zlosl... przez pomylke zaznaczyc, ze sie jest "osoba amerykanska" ?

Grozi tylko przekazywanie stanu konta, czy jeszcze cos ?

J.

Data: 2017-07-20 20:40:36
Autor: t-1
W dniu 2017-07-12 o 20:41, z pisze:
[...]

To jest robione na żądanie USA.
Urzędy skarbowe USA walczą z ukrywaniem dochodów.
Ciekawe jest tylko, czy możliwa by była jakaś wzajemność?
Śmiech pusty rozległ by się od Atlantyku po Pacyfik.

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-07-21 15:00:40
Autor: J.F.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okqtem$52k$1@node1.news.atman.pl...
To jest robione na żądanie USA.
Urzędy skarbowe USA walczą z ukrywaniem dochodów.
Ciekawe jest tylko, czy możliwa by była jakaś wzajemność?
Śmiech pusty rozległ by się od Atlantyku po Pacyfik.

www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/3080113/FATCA.pdf

Art 2.

I trudno powiedziec - maja jakies poczucie niezawislosci panstw i od razu tak proponowali, czy ktos na nich wymogl.

Bo ze nasze rzady sie uciesza z takiej informacji, to nie mam watpliwosci - oczywiscie z wyjatkiem prywatnych kont ministrow :-)

J.

Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)