Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami

Data: 2011-05-26 16:27:45
Autor: witek
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
On 5/26/2011 4:09 PM, Sebastian Biały wrote:
Witam.

Kupiłem domek. Załatwiania różnych spraw od groma. Trudno, wypełniam te
druczki.

Nie potrafie pojąć jednak dlaczego na statystycznie wszystkich druczkach
musze podawać NIP. Po ch.. komu numerek podatkowy jesli chce podlaczyć
wodę, załatwić adres, zrobić pozwolenie na budowę? To nie ma nic
wspólnego z podatkami.

Podobnie z numerem dowodu - a po jaką cholerę podaje go wszedzie? Co on
ma ze mną wspólnego że wystepuje obok mojego nazwiska?

Efektem czego mam przed sobą kilka druczków na podstawie ktorych można
przejść niektore weryfikacje mojej osoby np. przez konsultanta z banku
dostepne przez połowę urzędników z okolicznych instytucji.

Czy jest jakiś przepis który móglby stanowić podstawę do *nie* wpisania
w dokument mojego NIPu (a być może innych parametrów, typu imiona
rodziców) w sytuacji kiedy jest to zbędne dla identyfikacji mojej osoby
i załatwienia sprawy?

Chciałbym zrobić wielką kreskę i podpisać "odmawiam z uwagi na ustawe
xx, paragraf yy, punkt zz".

A może ukrycie np. imion rodziców podlega pod ustawę o ochronie danych
osobowych? Z nieznanej mi przyczyny urzedy potrzebują wiedziec jak mają
na imię (i nie potrafią uzasadnić merytorycznie po co bo oczywiście
pytam za każdym razem, dostępne są tylko uzasadnienia tumanistyczne tzn.
"bo mamy taką rubrykę prosze pana").

A może jest przepis w druga stronę? Tzn urzednik ma obowiązek wypytać
petenta o wszelkie dane jakie mu przyjdą do urzedniczej głowy?

Mam niesłychaną potrzebe zrobienia małego sabotazu tych cholernych
druczków. A mam wrażenie (ale ja tylko tępy umysł ścisły jestem) że
jedynym parametrem związnym z moją osobą jest mój pesel. W zasadzie
mógłby zastapić wszystko inne, gdyby tylko paru debili nie nadało takich
samych kilku osobom w tym kraju.

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.

Data: 2011-05-26 23:32:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:irmgq5$phh$1inews.gazeta.pl...

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.

Ale to będzie raczej problem banków, niż klientów.

Data: 2011-05-26 17:05:24
Autor: witek
On 5/26/2011 4:32 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

zebys sie nie zdziwil.

jak ci ktos podwedzi  PIN do karty to bank mowi, ze bylo sie pilnowac.
ostatnio jakis twardogłowy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie dal, to by go nie znał.

Data: 2011-05-27 11:28:43
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
Dnia Thu, 26 May 2011 17:05:24 -0500, witek napisa(a):

ostatnio jakis twardogowy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

No i powiedz jeszcze e nie ma racji ten "twardogowy"?
Wielokrotnie ju, Gotfryd wskazywa paluchem, e kart nie daje si do rk
kasjerki/kelnera itp itd.
Pozwoliby jakiemu kelnerowi spierdoli z sali, gdzie na zaplecze do
czytnika???
To chyba masz co z gwk ;)

Data: 2011-05-27 08:08:11
Autor: witek
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami
On 5/27/2011 4:28 AM, Kamil wrote:
[...]

Bye kiedy w jakies knajpie za granic?
To zrb sobie wycieczk i zobacz jak cay wiat funkcjonuje.

[...]

tak
robie to zwykle przy kadym wyjedzie, kilka razy dziennie
kelner kadzie na stole rachunek, ja mu do tego dokadam kart, on rachunek i kart zabiera i po chwili przynosi wszystko, ze slipem do podpisu.
podpisuje slip, zabieram karte, rachunek i kopi slipu dla mnie, wkadam gotwk / lub dopisuje na slipie napiwek i wychodz.

miej to na uwadze, jak kelner nie bedzie potrafi zrozumie czemu robisz raban ze kelner zabiera twoj kart. Bo jeszcze cignie policj, e si awanturujesz.

Data: 2011-06-01 11:47:14
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami
Dnia Fri, 27 May 2011 08:08:11 -0500, witek napisa(a):

[...]

To pewnie chodzisz do tureckich spelun w londynie gdzie na zmywaku i jako
kelnerzy/kelnerki pracuj polacy.
Przeczytaj post Maddy.

Data: 2011-06-01 08:54:55
Autor: witek
On 6/1/2011 4:47 AM, Kamil wrote:
To pewnie chodzisz do tureckich spelun w londynie gdzie na zmywaku i jako
kelnerzy/kelnerki pracuj polacy.

Nie. Ameryka polnocna i poludniowa, Asutralia, Japonia i par innych krajw.

Data: 2011-05-27 15:48:41
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami

Uytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com>

ostatnio jakis twardogowy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze
bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

No i powiedz jeszcze e nie ma racji ten "twardogowy"?

Nie ma

[...]

Pierdoy

Data: 2011-05-28 17:06:09
Autor: Przemysaw Adam miejek
W dniu 27.05.2011 11:28, Kamil pisze:
Wielokrotnie ju, Gotfryd wskazywa paluchem, e kart nie daje si do rk
kasjerki/kelnera itp itd.

Sranie w banie. Jak zechce, to skopiuje bez tego.

Pozwoliby jakiemu kelnerowi spierdoli z sali, gdzie na zaplecze do
czytnika???

Regularnie oddaj swoj kart w barach u MacDonalda i nawet mwi, e
pejpas (eby sobie poszli do czytnika i nie zawracali mi gowy pinem)

To chyba masz co z gwk ;)

Karta jest od uatwiania, a nie bycia jej niewolnikiem.

--
Przemysaw Adam miejek

Niech adne nieprzyzwoite sowo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, ktre moe budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynioso bogosawiestwo tym, ktrzy go suchaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-28 23:21:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 May 2011, witek wrote:

ostatnio jakis twardogowy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

  Jak masz link, to poprosz.
  Powd znasz, uzasadnienie z chci bym obejrza ;)

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie dal, to by go nie zna.

  A to gupota oczywista, znaczy bazowanie na czyjejkolwiek znajomoci
jakiegokolwiek "numerka" ktry nie jest hasem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-28 17:27:55
Autor: witek
On 5/28/2011 4:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

nie pamietam teraz gdzie ja sie na to napatoczyem.
tak mi "znerwowa", e zapomnialem gdzie to byo.

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie
dal, to by go nie zna.

A to gupota oczywista, znaczy bazowanie na czyjejkolwiek znajomoci
jakiegokolwiek "numerka" ktry nie jest hasem.

Ale wasnie tak uzasadniaj, jak komus obrobi kart przy pomocy PIN.
Tylko troch odwracaj sytuacj, bo skoro zna to musia mu go da posiadacz by tylko on go zna.
Podoba mi sie ta logika. :)

Data: 2011-05-31 14:38:18
Autor: witek
[...]

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Gotfryd, dla ciebie
znalazem jajogowego, ktry twierdzi, e karty trzyma si na sznurku.

Data: 2011-06-01 09:34:44
Autor: Maddy
W dniu 31-05-2011 21:38, witek pisze:
On 5/28/2011 4:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 26 May 2011, witek wrote:

ostatnio jakis twardogłowy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze
bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

Jak masz link, to poproszę.
Powód znasz, uzasadnienie z chęcią bym obejrzał ;)

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Tak na marginesie - człowiek trochę jeździ po świecie i jeżeli np. w restauracji terminal nie jest przenośny, to jestem proszona o podejście.
Podobnie jest zresztą w Polsce.

W jakieś odludnej greckiej tawernie to nawet do kuchni mnie poproszono, bo tam stał terminal. Poproszona, nie ja się upominałam.
Podaję kartę, a właścicielka jej nie bierze do ręki tylko mnie zaprasza "on the back" (gringlish jest uroczy) i dopiero tam przy terminalu bierze kartę.

Nigdy, jak sięgam pamięcią, nie zdarzyło się, żeby ktoś odchodził sobie z moją karta w niewiadome miejsce.
W mojej ulubionej restauracji w mieście czasem nie podchodzę od baru tylko daję kelnerce kartę, ale bywamy tam co najmnije raz w tygodniu i znamy właścicieli.

Trzeba nie mieć instynktu samozachowawczego żeby w nieznanym miejscu dać komuś do reki kartę, żeby się nią bawił.

Ta kobitka pewnie zapamięta lekcję za 120 euro na całe życie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-01 08:33:22
Autor: witek
On 6/1/2011 2:34 AM, Maddy wrote:
Tak na marginesie - człowiek trochę jeździ po świecie i jeżeli np. w
restauracji terminal nie jest przenośny, to jestem proszona o podejście.

czlowiek troche jeździ poświecie i w 100% przypadków kelnerowi podaję kartę, którą on zabiera i przynosi mi papierkologię do podpisu.
Te 100% przypadków to na jakieś kilka tysiecy razy by się uskładało.

Widać po innym świecie jeździmy.

Data: 2011-06-01 10:25:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Jun 2011, Maddy wrote:

[...]

  Dziki.

Tak na marginesie - czowiek troch jedzi po wiecie i jeeli np. w restauracji terminal nie jest przenony, to jestem proszona o podejcie.
Podobnie jest zreszt w Polsce.

W jakie odludnej greckiej tawernie to nawet do kuchni mnie poproszono, bo tam sta terminal. Poproszona, nie ja si upominaam.
Podaj kart, a wacicielka jej
nie bierze do rki

  Ot to.

tylko mnie zaprasza "on the back" (gringlish jest uroczy) i dopiero tam przy terminalu bierze kart.

  W zeszym tysicleciu byem wiadkiem, jak w restauracji kelner po zgoszenia
przez klienta chci zapaty przyholowa przenony terminal (ju nie pamitam,
czy na kabelku czy to jako radiowo byo).
  W Polsce.

  I jedyne co od tego czasu nastpio, to gwatowne obnienie jakoci
obsugi oraz (akceptowanych przez posiadaczy kart!) zachowa w postaci
wycigania im karty z rki.

Ta kobitka pewnie zapamita lekcj za 120 euro na cae ycie.

  Inna sprawa, e ze wzgldu na podrobuiony podpis jest to ewidentne
oszustwo i teza o "niskiej szkodliwoci spoecznej" powoduje co
najmniej moje zdziwienie.
  Ale faktu, e wypuszczanie karty z rk czym normalnym nie jest
w niczym to oczywicie nie zmieni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-01 11:07:12
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

 Ale faktu, e wypuszczanie karty z rk czym normalnym nie jest
w niczym to oczywicie nie zmieni.

Jakie znaczenie ma czy j wypucisz kiedy w ramach uycia moe zosta skopiowana i kopia uywana bez twojej wiedzy ?

Jest zwyk naiwnoci wierzy bardziej terminalowi ni czowiekowi jak wanie ten czowiek przynosi Ci ten terminal i jak bdzie trefny to za spraw tego czowieka.

Data: 2011-06-01 11:01:51
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl>

[...]

Ty nie wiesz jak karta jest wykorzystywana. Fakt, że ją podajesz kasjerce nic Ci naprawdę nie daje poza mylnym przekonaniem, że wiesz. Nie jesteś w stanie stwierdzić zupełnie nic poza właśnie tym, że dajesz ją komuś do ręki.

Data: 2011-06-01 11:59:31
Autor: Maddy
W dniu 01-06-2011 11:01, niusy.pl pisze:

[...]

Widzę co z nią robi, ile razy przeciąga przez terminal (o ile akurat terminal nie obsługuje czipów). No i kiedy wpisuję PIN, na wyświetlaczu widzę kwotę. Moja karta zawsze woła o PIN. Jedyny raz kiedy mój TŻ musiał się podpisać w ciągu ostatnich pewnie 5 lat, to było na kwitku z żelazka (jeszcze bywają), który zresztą sam wypełnił i odbił, bo dziadek w sklepiku nie umiał a jego syn akurat wyszedł.

Swoją drogą ciekawe podejście - nie ma sensu minimalizować niebezpieczeństwa oszustwa, skoro nie można go wyeliminować w 100%.

Domyślam się że nie używasz kart? Przy takim podejściu byłoby to szaleństwem albo czystą głupotą.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-01 08:52:14
Autor: witek
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
Widzę co z nią robi, ile razy przeciąga przez terminal (o ile akurat
terminal nie obsługuje czipów). No i kiedy wpisuję PIN, na wyświetlaczu
widzę kwotę. Moja karta zawsze woła o PIN.

no to jak ci ktos kiedys zwedzi PIN to sobie możesz kasę od razu spisać na straty.
Twój podpis jest znacznie trudniej podrobić niż zwędzić ci PIN.

Data: 2011-06-02 15:45:32
Autor: Maddy
W dniu 01-06-2011 15:52, witek pisze:
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
[...]

To są już skanery mózgu????

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-02 08:51:34
Autor: witek
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
[...]

Nie, skanery klawiatury, na której ten pin wpisujesz.

idz sobie do np. "nie dla idiotów" i przyjrzyj sie kamerkom wiszącym nad kasami, a potem staraj sie bardziej zasłaniać klawiaturę przy wpisywaniu pinu.

Raz zetknąłem się z gościem, który przed wpisaniem pinu  do stojącego za nim zwrócił się głośnym głosem: Proszę się odsunąć, wpisuję PIN. Po czym żona zasłoniła go całym swoim ciałem.

Data: 2011-06-02 20:20:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na której ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpieczeństwa w ogóle nie wyciąga karty z sejfu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-02 13:40:23
Autor: witek
On 6/2/2011 1:20 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na której ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpieczeństwa w ogóle nie wyciąga karty z sejfu.

i to jest właściwe rozwiazanie.

to ja jednak wybieram
- karty kredytowe, gdzie nie moje, a banku pieniadze kradną,
  - na podpis gdzie łatwiej udowodnić, że to nie ja złożyłem podpis niż, że to nie ja wpisałem pin.
  - i na pewno nie w polskim banku.

Data: 2011-06-03 07:26:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Jun 2011, Przemysaw Adam miejek wrote:

W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na ktrej ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpieczestwa w ogle nie wyciga karty z sejfu.

  Jak Maddy nie wiem, moe sama wyjani (ale pewnie wtedy poczujesz
to w pitach ;))
  Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:
- atak na bankomat jest wyranie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
  czytnika. Oczywicie WIEM, e to na bankomaty byy spektakularne
  ataki, ale dodatkowy skaner nie jest niewidoczny, co daje szanse
  obrony klientowi przed skanerem, za taki atak *raczej* nie
  bdzie jednostkowy, co daje temu klientowi przynajmniej szanse
  obrony przed bankiem

  A dalej ju z grki:
- dopki PIN nie jest poznany przez "osoby trzecie", karta w portfelu
  stanowi mniejsze ryzyko ni *wiksza* ilo gotwki (jedno i drugie
  mona ukra)
- a to oznacza, e mona mie przy sobie "wystarczajc" kwot,
  do uzupenienia w razie potrzeby w bankomacie
- sumarycznie, ryzyko uywania karty bankomatowej powinno wyj
  nisze ni ryzyko noszenia gotwki

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 07:28:46
Autor: witek
On 6/3/2011 12:26 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

ale do transakcji w bankomacie,
nie do pacenia gdzie popadnie.

Data: 2011-06-03 09:39:10
Autor: mvoicem
(03.06.2011 07:26), Gotfryd Smolik news wrote:
 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:
- atak na bankomat jest wyranie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
 czytnika.

Problem w tym, e atak na bankomat moe mie o wiele wiksze
konsekwencje ni atak z modyfikacj czytnika. Tak przynajmniej byo w
czasach przechipowych, kiedy pacio si "z podpisem". Z ataku "na
bankomat" praktycznie nie miae szansy si wybroni, z atak na podpis -
owszem.

Teraz ta dysproporcja si zmniejszya, przez gupie chipy i konieczno
wklepywania PINu przy paceniu.

p. m.

Data: 2011-06-03 10:09:54
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisa(a):

Z ataku "na bankomat" praktycznie nie miae szansy si wybroni,
z atak na podpis - owszem.

Ani ty ani witu chyba nie przeczytalicie tego co podrzucia maddy:

"...Kiedy zoyam kolejn reklamacj, e nie podpisywaam absolutnie nic,
okazao si, e sama Visa ma problem, poniewa wedug nich na rachunku jest
podpis, *tyle e w caoci rnicy si od mojego i ich nie obchodzi*,
*czyj to on jest*..."
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Wic co jest k..a mac z tym podpisem?
Skoro jest inny, to dlaczego Visa czy bank tego nie akceptuje?  :)
I powiadasz e przy podpisie atwo s wybroni?
Podpowiedz bohaterce tamtego artykuu jak ma to uczyni :)))
bajarze-gawdziarze grupowi...witu i mvoicem :))

Data: 2011-06-03 07:32:19
Autor: witek
On 6/3/2011 3:09 AM, Kamil wrote:
[...]

spychologia liczca na zmczenie materiau klienta.
typowo polskie.

nigdy nie miaem problemu, z odzyskaniem kasy
Dzowniem, skadaem reklamacj i kasa bya na koncie.
Ale ju adnych par lat temu pozamykaem wszystkie karty w polskich bankach.

I powiadasz e przy podpisie atwo s wybroni?
Podpowiedz bohaterce tamtego artykuu jak ma to uczyni :)))
bajarze-gawdziarze grupowi...witu i mvoicem :))

bardzo prosto.
nie da si zby.  bank si szybko podda jak sprawa wylduje w sdzie.

Data: 2011-06-03 14:55:34
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 07:32:19 -0500, witek napisa(a):

[...]

Visa jest "polska"?   ;)))
Najwidoczniej takie tendencj maj korporacje ponadnarodowe a nie tylko
"polskie" ;P

Data: 2011-06-03 08:04:03
Autor: witek
On 6/3/2011 7:55 AM, Kamil wrote:
[...]

wzie poprawk na nacigany artyku, eby byo bardziej sensacyjnie?
po za tym jeli nawet kontaktowali sie z vis to pewnie t w warszawie.

Data: 2011-06-03 10:18:59
Autor: Maddy
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
W dniu 03-06-2011 10:09, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisał(a):

Z ataku "na bankomat" praktycznie nie miałeś szansy się wybronić,
z atak na podpis - owszem.

Ani ty ani wituś chyba nie przeczytaliście tego co podrzuciła maddy:

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 10:28:19
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:18:59 +0200, Maddy napisa(a):

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Musze ci rozczarowa. Nie mam nic z tych twoich projekcji.
Za to ty oprcz traumy, masz skleroz, albo nie wiesz jaki link wrzucia
kilka postw wyej.
Przeczytaj go sama, i POSTARAJ si zrozumie tre ktr przeczytasz.

Data: 2011-06-03 10:42:10
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 10:28, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:18:59 +0200, Maddy napisał(a):

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Musze cię rozczarować. Nie mam nic z tych twoich projekcji.
Za to ty oprócz traumy, masz sklerozę, albo nie wiesz jaki link wrzuciłaś
kilka postów wyżej.
Przeczytaj go sama, i POSTARAJ się zrozumieć treść którą przeczytasz.

Nie wrzucałam żadnego linka.
Nie umiesz czytać i nie potrafisz zidentyfikować znaczników cytowania, które akurat w tym poście były poprawne.
Mógłbyś, gdybyś nie był tak niezmiernie nadęty, spojrzeć, co było w poście witka, na który odpowiedziałam.

Oczywiście nie zrobisz tego, tylko będziesz się awanturował.
Potem się zaczną obelgi i toczenie piany, bo jeżeli ktoś sugeruje, że się pomyliłeś, to pewnie lewak a już na pewno feministka z nożem w zębach (nóż oczywiście do kastracji).

Ach ta prekognicja, czasem mam jej dość...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 10:56:38
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:42:10 +0200, Maddy napisa(a):

Nie wrzucaam adnego linka.

No tak.

Oczywicie nie zrobisz tego,

Zrobiem.

tylko bdziesz si awanturowa.

Nie.

Potem si zaczn obelgi i toczenie piany, bo jeeli kto sugeruje, e si pomylie,

Insynuacje siejesz :)

to pewnie lewak

Generalnie jestem socjalist/lewakiem, wic nie wiem o co ci kaman :)

a ju na pewno feministka z noem w zbach (n oczywicie do kastracji).

Generalnie, baby to nadaj si tylko do dup...enia :)
Kada z nich i tak rodzi si k..., tylko NIELICZNYM udaje si ni nie
zosta ;)

Data: 2011-06-03 11:38:51
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 10:56, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:42:10 +0200, Maddy napisał(a):

Potem się zaczną obelgi i toczenie piany, bo jeżeli ktoś sugeruje, że
się pomyliłeś,

Insynuacje siejesz :)

Generalnie, baby to nadają się tylko do dup...enia :)
Każda z nich i tak rodzi się k...ą, tylko NIELICZNYM udaje się nią nie
zostać ;)

qed

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 12:27:21
Autor: mvoicem
(03.06.2011 10:09), Kamil wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisa(a):

> Z ataku "na bankomat" praktycznie nie miae szansy si wybroni,
> z atak na podpis - owszem.
[...]
I powiadasz e przy podpisie atwo s wybroni?

Powiadasz e tak powiadam? Bo nie widz ebym gdziekolwiek mwi e
*atwo*.

Czy widzisz rnic midzy "mie szans" a "atwo mona"?

p. m.

Data: 2011-06-03 10:17:46
Autor: Przemysaw Adam miejek
Podawanie NIPu organom nie majcym nic wsplnego z podatkami
 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minusw, jak konieczno zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak lsk nie s one co druga ulica) za kadym zakupem.

I do tego nadal przejcie pinu nie jest takie trudne, wic zdziwienie
Maddy wyranie prosi si o komentarz o sejfie. Bo nawet jeli uywa
karty wycznie jako bankomatowej, to i tak pin jej przej mona
stosunkowo atwo (cho trudniej ni przy patnoci).

- atak na bankomat jest wyranie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
 czytnika.

Mwisz o skopiowaniu karty. A ja komentowaem ,,zdziwienie'' Maddy w
temacie przejcia pinu.

- sumarycznie, ryzyko uywania karty bankomatowej powinno wyj
 nisze ni ryzyko noszenia gotwki

No. Za to ryzyko uywania karty patniczej jest bliskie zeru. Ja uywam
od ponad 10 lat i nikt mi nie ukrad. Ba! Uwielbiam PayPassa. Ostatnio
si jedna sprzedawczyni dziwia, e si nie boj. A to przecie jest
wspaniaa technologia i powinna by wszdzie! Ba! O wiele
bezpieczniejsza ni autoryzacja z Pinem, bo wanie pinu podejrze si
nie da. A jak kto mi kart ukradnie, to strac 50z. Zwaywszy na to,
e przez 10 lat mi nie ukradli, to 50z jako ew. cena za wieloletni
wygod jest i tak niska.

Oczywicie zaraz mi znajdziesz przypadek kretyna, co mia limit 20
tysicy, a mu kart ukradli z pinem.... No ale to nie wina kart, a ich
zego uywania.

Data: 2011-06-03 10:27:09
Autor: Maddy
Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami
  Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minusów, jak konieczność zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak Śląsk nie są one co druga ulica) za każdym zakupem.

I do tego nadal przejęcie pinu nie jest takie trudne, więc zdziwienie
Maddy wyraźnie prosi się o komentarz o sejfie. Bo nawet jeśli używa
karty wyłącznie jako bankomatowej, to i tak pin jej przejąć można
stosunkowo łatwo (choć trudniej niż przy płatności).

Tristan przestań pieprzy od rzeczy.
I skończ z tymi fantazjami o mnie, to już nawet nie jest obleśne, to jest chore.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 10:48:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 10:27, Maddy pisze:
Tristan przestań pieprzy od rzeczy.
I skończ z tymi fantazjami o mnie, to już nawet nie jest obleśne, to
jest chore.

A konkretnie co masz mi do zarzucenia? Co miałaś na myśli tutaj:

Witek> Twój podpis jest znacznie trudniej podrobić niż zwędzić ci PIN.
Maddy> To są już skanery mózgu????

Bo mi to brzmi jako wyraźna sugestia ,,jak chcesz mi zwędzić pin, skoro
ja go nie używam wcale i jedynie mam go jedynie w mózgu''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 11:37:35
Autor: Maddy
[...]

A wiec jednak fantazjujesz, zmyślasz sobie znaczenia, jaki Ci pasują.
Widzisz, nie piszę wierszy więc tam nie ma nic do interpretowania.

Zresztą parę postów wcześniej pisałam jak i kiedy używam kart.

Naprawdę, rzadko spotykam takie nagromadzenie złej woli i lenistwa jak u Ciebie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 12:11:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 11:37, Maddy pisze:
[...]

Więc wyjaśnij ten krótki i prosty dialog. Co miałaś na myśli w tym dialogu.

Naprawdę, rzadko spotykam takie nagromadzenie złej woli i lenistwa jak u
Ciebie.

Nie, po prostu mniej więcej od czasu wypadku zaczęłaś się do mnie
dopierdalać o każdą możliwą rzecz. Cokolwiek ja nie powiem, jest z
definicji złe i bez sensu, na dowolny temat.

Chciałem to z rok temu wyjaśnić prywatnym kanałem, ale nie byłaś łaskawa
odpisać.

Nie wiem czemu, ale musisz się dopierdolić do wszystkiego. A jak już
sama dasz dupy, jak teraz, pisząc debilny tekst o skanerach mózgu, to
będziesz robić z siebie kretynkę nadal, bredzić coś o pisaniu wierszy,
obleśnych rzeczach i inne takie.

Nie interesuje mnie, jak używasz kart. Mój komentarz, nie przeczę,
złośliwy i w stylu Maddy, dotyczył twojego durnowatego komentarza o
skanerach mózgu. Z odpowiedzi Witka wnioskuję, że nie ja jeden to tak
zrozumiałem.

Więc albo wyjaśnij Co Łaskawa Pani Miała Na Myśli, albo odstosunkuj się
ode mnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 07:34:42
Autor: witek
On 6/3/2011 5:11 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Cokolwiek ja nie powiem, jest z
definicji złe i bez sensu, na dowolny temat.

w sumie to prawda :)

Data: 2011-06-03 19:40:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 14:34, witek pisze:
On 6/3/2011 5:11 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Cokolwiek ja nie powiem, jest z
definicji złe i bez sensu, na dowolny temat.

w sumie to prawda :)

Gówno prawda.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 14:04:08
Autor: witek
On 6/3/2011 12:40 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

uderz w stół a nożyce się odezwą.

Data: 2011-06-03 21:30:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 21:04, witek pisze:

uderz w stół a nożyce się odezwą.

Nie dość tępa pało, że mnie obrażasz choć cię popierałem w dyskusji, to
jeszcze nie znasz znaczenia podstawowych przysłów. Wiem, wiem, mam cię
nie poprawiać, bo w szkole byłeś prymasem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 15:24:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jun 2011, Przemysaw Adam miejek wrote:

 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minusw, jak konieczno zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak lsk nie s one co druga ulica) za kadym zakupem.

  Trudno.
  Wygoda posyania pienidzy posacem jest jeszcze wiksza ;)

nie da. A jak kto mi kart ukradnie, to strac 50z.

  Zgadza si.
  Dlatego ryzyko uywania PayPassa uwaam za akceptowalne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 10:30:20
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

Wiekszosc wydawanych obecnie kart ma funcjonalnosc zakupow za
stokilkadziesiat zlotych bez potwierdzania pinem, podpisem ani niczym.
"Wiodce banki" nie daj klientowi opcji zablokowania tej funkcji.

Back to square one?

  MJ

Data: 2011-06-03 08:32:07
Autor: Maddy
[...]

Tristan, przestań na mój temat fantazjować, to już się staje obrzydliwe.
Nie wiem co ten wytwór Twojej wyobraźni Ci opowiada, ale może nie odpowiadaj mu na grupie. Jeszcze żona przeczyta.

ps. Istnieje tez prawdopodobieństwo, że nie umiesz czytać i gubisz się w cytowaniach, ale wydawało mi się, że tę trudność intelektualną już jakiś czas temu pokonałeś, przy pomocy paru osób z tej grupy, która Cię dopingowały dobrym słowem.
Regres?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-01 13:03:55
Autor: niusy.pl
[...]

Ty kompletnie nie rozumiesz jak to działa i na czym polega bezpieczeństwo twojej karty. Może Ci ten terminal wyświetlać kwotę i wymagać PIN'u tylko jak to będzie terminal złodzieja to uporaszczając, pobierze kwotę np 10x większą, kartę skopiuje a PIN zapisze w pliku. Tylko zaufaniu do sprzedawcy (a nie terminala) zawdzięczasz, że tak nie jest. Aby karta zapewniała bezpieczeństwo musiałabyś płacić swoim terminalem albo komunikować się z takim w sposób bezpieczny.

Swoją drogą ciekawe podejście - nie ma sensu minimalizować niebezpieczeństwa oszustwa, skoro nie można go wyeliminować w 100%

A gdzie tu minimalizowanie niebezpieczeństwa ?!

Domyślam się że nie używasz kart? Przy takim podejściu byłoby to szaleństwem albo czystą głupotą.

W życiu nie miałem problemu z powierzeniem kelnerowi karty w normalnym lokalu. Jest po prostu kompletną niedorzecznością ograniczanie dostępu do karty jak za chwilę się ją udostępnia. Co miałoby pomóc "dam, ale za chwilę" ???

Data: 2011-05-26 23:43:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 23:32, Robert Tomasik pisze:

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak
sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.
Ale to będzie raczej problem banków, niż klientów.

Broń dwusieczna. Skoro będzie to takie łatwe jak sądzisz - banki wprowadzą takie procedury, że łatwiejsze będzie wyleczenie AIDS :)

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-27 08:37:55
Autor: Andrzej Ława
W dniu 26.05.2011 23:32, Robert Tomasik pisze:
[...]

Hehehehehe.

Naiwnyś.

Ktoś weźmie kredyt na ciebie.

Bank wystawi tytuł egzekucyjny, a ty zorientujesz się, jak będziesz miał
zajęcie na koncie.

A potem weź to odkręcaj - zwłaszcza w sytuacji, jak jaśnieoświecony sąd
uzna, że nie jesteś stroną w sprawie i nie możesz składać żadnych
wniosków, bo oszukany został bank a nie ty.

Data: 2011-05-27 17:13:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:irngs2$fjs$1inews.gazeta.pl...

Hehehehehe.

Naiwnyś.

Ktoś weźmie kredyt na ciebie.

Bank wystawi tytuł egzekucyjny, a ty zorientujesz się, jak będziesz miał
zajęcie na koncie.

Wiesz, trzeba odbierać korespondencję oraz mieszkać tam, gdzie się jest zameldowanym :-)

A potem weź to odkręcaj - zwłaszcza w sytuacji, jak jaśnieoświecony sąd
uzna, że nie jesteś stroną w sprawie i nie możesz składać żadnych
wniosków, bo oszukany został bank a nie ty.

Bo pewnie chodziło o sparwę oszustwa na szkodę banku, a nie na Twoją.

Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspó lnego z podatkami