Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lne go z podatkami

Data: 2011-05-26 23:09:43
Autor: Sebastian Bia艂y
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lne go z podatkami
Witam.

Kupi艂em domek. Za艂atwiania r贸偶nych spraw od groma. Trudno, wype艂niam te druczki.

Nie potrafie poj膮膰 jednak dlaczego na statystycznie wszystkich druczkach musze podawa膰 NIP. Po ch.. komu numerek podatkowy jesli chce podlaczy膰 wod臋, za艂atwi膰 adres, zrobi膰 pozwolenie na budow臋? To nie ma nic wsp贸lnego z podatkami.

Podobnie z numerem dowodu - a po jak膮 choler臋 podaje go wszedzie? Co on ma ze mn膮 wsp贸lnego 偶e wystepuje obok mojego nazwiska?

Efektem czego mam przed sob膮 kilka druczk贸w na podstawie ktorych mo偶na przej艣膰 niektore weryfikacje mojej osoby np. przez konsultanta z banku dostepne przez po艂ow臋 urz臋dnik贸w z okolicznych instytucji.

Czy jest jaki艣 przepis kt贸ry m贸glby stanowi膰 podstaw臋 do *nie* wpisania w dokument mojego NIPu (a by膰 mo偶e innych parametr贸w, typu imiona rodzic贸w) w sytuacji kiedy jest to zb臋dne dla identyfikacji mojej osoby i za艂atwienia sprawy?

Chcia艂bym zrobi膰 wielk膮 kresk臋 i podpisa膰 "odmawiam z uwagi na ustawe xx, paragraf yy, punkt zz".

A mo偶e ukrycie np. imion rodzic贸w podlega pod ustaw臋 o ochronie danych osobowych? Z nieznanej mi przyczyny urzedy potrzebuj膮 wiedziec jak maj膮 na imi臋 (i nie potrafi膮 uzasadni膰 merytorycznie po co bo oczywi艣cie pytam za ka偶dym razem, dost臋pne s膮 tylko uzasadnienia tumanistyczne tzn. "bo mamy tak膮 rubryk臋 prosze pana").

A mo偶e jest przepis w druga stron臋? Tzn urzednik ma obowi膮zek wypyta膰 petenta o wszelkie dane jakie mu przyjd膮 do urzedniczej g艂owy?

Mam nies艂ychan膮 potrzebe zrobienia ma艂ego sabotazu tych cholernych druczk贸w. A mam wra偶enie (ale ja tylko t臋py umys艂 艣cis艂y jestem) 偶e jedynym parametrem zwi膮znym z moj膮 osob膮 jest m贸j pesel. W zasadzie m贸g艂by zastapi膰 wszystko inne, gdyby tylko paru debili nie nada艂o takich samych kilku osobom w tym kraju.

Data: 2011-05-26 16:27:45
Autor: witek
On 5/26/2011 4:09 PM, Sebastian Bia艂y wrote:
[...]

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.

Data: 2011-05-26 23:32:48
Autor: Robert Tomasik
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami
U偶ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irmgq5$phh$1inews.gazeta.pl...

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.

Ale to b臋dzie raczej problem bank贸w, ni偶 klient贸w.

Data: 2011-05-26 17:05:24
Autor: witek
On 5/26/2011 4:32 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

zebys sie nie zdziwil.

jak ci ktos podwedzi  PIN do karty to bank mowi, ze bylo sie pilnowac.
ostatnio jakis twardog艂owy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie dal, to by go nie zna艂.

Data: 2011-05-27 11:28:43
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
Dnia Thu, 26 May 2011 17:05:24 -0500, witek napisa(a):

ostatnio jakis twardog硂wy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

No i powiedz jeszcze 縠 nie ma racji ten "twardog硂wy"?
Wielokrotnie ju, Gotfryd wskazywa paluchem, 縠 kart nie daje si do r眐
kasjerki/kelnera itp itd.
Pozwoli砨y jakiemu kelnerowi spierdoli z sali, gdzie na zaplecze do
czytnika???
To chyba masz co z g丑wk ;)

Data: 2011-05-27 08:08:11
Autor: witek
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
On 5/27/2011 4:28 AM, Kamil wrote:
[...]

By砮 kiedy w jakies knajpie za granic?
To zr骲 sobie wycieczk i zobacz jak ca硑 秝iat funkcjonuje.

[...]

tak
robie to zwykle przy ka縟ym wyje糳zie, kilka razy dziennie
kelner k砤dzie na stole rachunek, ja mu do tego dok砤dam kart, on rachunek i kart zabiera i po chwili przynosi wszystko, ze slipem do podpisu.
podpisuje slip, zabieram karte, rachunek i kopi slipu dla mnie, wk砤dam got體k / lub dopisuje na slipie napiwek i wychodz.

miej to na uwadze, jak kelner nie bedzie potrafi zrozumie czemu robisz raban ze kelner zabiera twoj kart. Bo jeszcze 禼i眊nie policj, 縠 si awanturujesz.

Data: 2011-06-01 11:47:14
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
Dnia Fri, 27 May 2011 08:08:11 -0500, witek napisa(a):

[...]

To pewnie chodzisz do tureckich spelun w londynie gdzie na zmywaku i jako
kelnerzy/kelnerki pracuj polacy.
Przeczytaj post Maddy.

Data: 2011-06-01 08:54:55
Autor: witek
On 6/1/2011 4:47 AM, Kamil wrote:
To pewnie chodzisz do tureckich spelun w londynie gdzie na zmywaku i jako
kelnerzy/kelnerki pracuj polacy.

Nie. Ameryka polnocna i poludniowa, Asutralia, Japonia i par innych kraj體.

Data: 2011-05-27 15:48:41
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami

U縴tkownik "Kamil" <asdfg@asd.com>

ostatnio jakis twardog硂wy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze
bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

No i powiedz jeszcze 縠 nie ma racji ten "twardog硂wy"?

Nie ma

[...]

Pierdo硑

Data: 2011-05-28 17:06:09
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 27.05.2011 11:28, Kamil pisze:
Wielokrotnie ju, Gotfryd wskazywa paluchem, 縠 kart nie daje si do r眐
kasjerki/kelnera itp itd.

Sranie w banie. Jak zechce, to skopiuje bez tego.

Pozwoli砨y jakiemu kelnerowi spierdoli z sali, gdzie na zaplecze do
czytnika???

Regularnie oddaj swoj kart w barach u MacDonalda i nawet m體i, 縠
pejpas (縠by sobie poszli do czytnika i nie zawracali mi g硂wy pinem)

To chyba masz co z g丑wk ;)

Karta jest od u砤twiania, a nie bycia jej niewolnikiem.

--
Przemys砤w Adam iejek

Niech 縜dne nieprzyzwoite s硂wo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt髍e mo縠 budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios硂 b硂gos砤wie駍two tym, kt髍zy go s硊chaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-28 23:21:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 May 2011, witek wrote:

ostatnio jakis twardog硂wy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

  Jak masz link, to poprosz.
  Pow骴 znasz, uzasadnienie z ch阠i bym obejrza ;)

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie dal, to by go nie zna.

  A to g硊pota oczywista, znaczy bazowanie na czyjejkolwiek znajomo禼i
jakiegokolwiek "numerka" kt髍y nie jest has砮m.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-28 17:27:55
Autor: witek
On 5/28/2011 4:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

nie pamietam teraz gdzie ja sie na to napatoczy砮m.
tak mi "znerwowa", 縠 zapomnialem gdzie to by硂.

teraz to standardowych tekstow dojdzie, ze jakbys gosciowi peselu nie
dal, to by go nie zna.

A to g硊pota oczywista, znaczy bazowanie na czyjejkolwiek znajomo禼i
jakiegokolwiek "numerka" kt髍y nie jest has砮m.

Ale w砤snie tak uzasadniaj, jak komus obrobi kart przy pomocy PIN.
Tylko troch odwracaj sytuacj, bo skoro zna to musia mu go da posiadacz by tylko on go zna.
Podoba mi sie ta logika. :)

Data: 2011-05-31 14:38:18
Autor: witek
[...]

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Gotfryd, dla ciebie
znalaz砮m jajog硂wego, kt髍y twierdzi, 縠 karty trzyma si na sznurku.

Data: 2011-06-01 09:34:44
Autor: Maddy
W dniu 31-05-2011 21:38, witek pisze:
On 5/28/2011 4:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 26 May 2011, witek wrote:

ostatnio jakis twardog艂owy ze zwiazku bankow polskich stwierdzil, ze
bylo nie wreczac karty kelnerowi to by jej nie skopiowal.

Jak masz link, to poprosz臋.
Pow贸d znasz, uzasadnienie z ch臋ci膮 bym obejrza艂 ;)

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Tak na marginesie - cz艂owiek troch臋 je藕dzi po 艣wiecie i je偶eli np. w restauracji terminal nie jest przeno艣ny, to jestem proszona o podej艣cie.
Podobnie jest zreszt膮 w Polsce.

W jakie艣 odludnej greckiej tawernie to nawet do kuchni mnie poproszono, bo tam sta艂 terminal. Poproszona, nie ja si臋 upomina艂am.
Podaj臋 kart臋, a w艂a艣cicielka jej nie bierze do r臋ki tylko mnie zaprasza "on the back" (gringlish jest uroczy) i dopiero tam przy terminalu bierze kart臋.

Nigdy, jak si臋gam pami臋ci膮, nie zdarzy艂o si臋, 偶eby kto艣 odchodzi艂 sobie z moj膮 karta w niewiadome miejsce.
W mojej ulubionej restauracji w mie艣cie czasem nie podchodz臋 od baru tylko daj臋 kelnerce kart臋, ale bywamy tam co najmnije raz w tygodniu i znamy w艂a艣cicieli.

Trzeba nie mie膰 instynktu samozachowawczego 偶eby w nieznanym miejscu da膰 komu艣 do reki kart臋, 偶eby si臋 ni膮 bawi艂.

Ta kobitka pewnie zapami臋ta lekcj臋 za 120 euro na ca艂e 偶ycie.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-01 08:33:22
Autor: witek
On 6/1/2011 2:34 AM, Maddy wrote:
Tak na marginesie - cz艂owiek troch臋 je藕dzi po 艣wiecie i je偶eli np. w
restauracji terminal nie jest przeno艣ny, to jestem proszona o podej艣cie.

czlowiek troche je藕dzi po艣wiecie i w 100% przypadk贸w kelnerowi podaj臋 kart臋, kt贸r膮 on zabiera i przynosi mi papierkologi臋 do podpisu.
Te 100% przypadk贸w to na jakie艣 kilka tysiecy razy by si臋 usk艂ada艂o.

Wida膰 po innym 艣wiecie je藕dzimy.

Data: 2011-06-01 10:25:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Jun 2011, Maddy wrote:

[...]

  Dzi阫i.

Tak na marginesie - cz硂wiek troch je糳zi po 秝iecie i je縠li np. w restauracji terminal nie jest przeno秐y, to jestem proszona o podej禼ie.
Podobnie jest zreszt w Polsce.

W jakie odludnej greckiej tawernie to nawet do kuchni mnie poproszono, bo tam sta terminal. Poproszona, nie ja si upomina砤m.
Podaj kart, a w砤禼icielka jej
nie bierze do r阫i

  Ot罂 to.

tylko mnie zaprasza "on the back" (gringlish jest uroczy) i dopiero tam przy terminalu bierze kart.

  W zesz硑m tysi眂leciu by砮m 秝iadkiem, jak w restauracji kelner po zg硂szenia
przez klienta ch阠i zap砤ty przyholowa przeno秐y terminal (ju nie pami阾am,
czy na kabelku czy to jako radiowo by硂).
  W Polsce.

  I jedyne co od tego czasu nast眕i硂, to gwa硉owne obni縠nie jako禼i
obs硊gi oraz (akceptowanych przez posiadaczy kart!) zachowa w postaci
wyci眊ania im karty z r阫i.

Ta kobitka pewnie zapami阾a lekcj za 120 euro na ca砮 縴cie.

  Inna sprawa, 縠 ze wzgl阣u na podrobuiony podpis jest to ewidentne
oszustwo i teza o "niskiej szkodliwo禼i spo砮cznej" powoduje co
najmniej moje zdziwienie.
  Ale faktu, 縠 wypuszczanie karty z r眐 czym normalnym nie jest
w niczym to oczywi禼ie nie zmieni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-01 11:07:12
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

 Ale faktu, 縠 wypuszczanie karty z r眐 czym normalnym nie jest
w niczym to oczywi禼ie nie zmieni.

Jakie znaczenie ma czy j wypu禼isz kiedy w ramach u縴cia mo縠 zosta skopiowana i kopia u縴wana bez twojej wiedzy ?

Jest zwyk潮 naiwno禼i wierzy bardziej terminalowi ni cz硂wiekowi jak w砤秐ie ten cz硂wiek przynosi Ci ten terminal i jak b阣zie trefny to za spraw tego cz硂wieka.

Data: 2011-06-01 11:01:51
Autor: niusy.pl
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami

U偶ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl>

[...]

Ty nie wiesz jak karta jest wykorzystywana. Fakt, 偶e j膮 podajesz kasjerce nic Ci naprawd臋 nie daje poza mylnym przekonaniem, 偶e wiesz. Nie jeste艣 w stanie stwierdzi膰 zupe艂nie nic poza w艂a艣nie tym, 偶e dajesz j膮 komu艣 do r臋ki.

Data: 2011-06-01 11:59:31
Autor: Maddy
W dniu 01-06-2011 11:01, niusy.pl pisze:

[...]

Widz臋 co z ni膮 robi, ile razy przeci膮ga przez terminal (o ile akurat terminal nie obs艂uguje czip贸w). No i kiedy wpisuj臋 PIN, na wy艣wietlaczu widz臋 kwot臋. Moja karta zawsze wo艂a o PIN. Jedyny raz kiedy m贸j T呕 musia艂 si臋 podpisa膰 w ci膮gu ostatnich pewnie 5 lat, to by艂o na kwitku z 偶elazka (jeszcze bywaj膮), kt贸ry zreszt膮 sam wype艂ni艂 i odbi艂, bo dziadek w sklepiku nie umia艂 a jego syn akurat wyszed艂.

Swoj膮 drog膮 ciekawe podej艣cie - nie ma sensu minimalizowa膰 niebezpiecze艅stwa oszustwa, skoro nie mo偶na go wyeliminowa膰 w 100%.

Domy艣lam si臋 偶e nie u偶ywasz kart? Przy takim podej艣ciu by艂oby to szale艅stwem albo czyst膮 g艂upot膮.

Data: 2011-06-01 08:52:14
Autor: witek
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
Widz臋 co z ni膮 robi, ile razy przeci膮ga przez terminal (o ile akurat
terminal nie obs艂uguje czip贸w). No i kiedy wpisuj臋 PIN, na wy艣wietlaczu
widz臋 kwot臋. Moja karta zawsze wo艂a o PIN.

no to jak ci ktos kiedys zwedzi PIN to sobie mo偶esz kas臋 od razu spisa膰 na straty.
Tw贸j podpis jest znacznie trudniej podrobi膰 ni偶 zw臋dzi膰 ci PIN.

Data: 2011-06-02 15:45:32
Autor: Maddy
W dniu 01-06-2011 15:52, witek pisze:
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
[...]

To s膮 ju偶 skanery m贸zgu????

Data: 2011-06-02 08:51:34
Autor: witek
On 6/1/2011 4:59 AM, Maddy wrote:
[...]

Nie, skanery klawiatury, na kt贸rej ten pin wpisujesz.

idz sobie do np. "nie dla idiot贸w" i przyjrzyj sie kamerkom wisz膮cym nad kasami, a potem staraj sie bardziej zas艂ania膰 klawiatur臋 przy wpisywaniu pinu.

Raz zetkn膮艂em si臋 z go艣ciem, kt贸ry przed wpisaniem pinu  do stoj膮cego za nim zwr贸ci艂 si臋 g艂o艣nym g艂osem: Prosz臋 si臋 odsun膮膰, wpisuj臋 PIN. Po czym 偶ona zas艂oni艂a go ca艂ym swoim cia艂em.

Data: 2011-06-02 20:20:40
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na kt贸rej ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpiecze艅stwa w og贸le nie wyci膮ga karty z sejfu.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Data: 2011-06-02 13:40:23
Autor: witek
On 6/2/2011 1:20 PM, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na kt贸rej ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpiecze艅stwa w og贸le nie wyci膮ga karty z sejfu.

i to jest w艂a艣ciwe rozwiazanie.

to ja jednak wybieram
- karty kredytowe, gdzie nie moje, a banku pieniadze kradn膮,
  - na podpis gdzie 艂atwiej udowodni膰, 偶e to nie ja z艂o偶y艂em podpis ni偶, 偶e to nie ja wpisa艂em pin.
  - i na pewno nie w polskim banku.

Data: 2011-06-03 07:26:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Jun 2011, Przemys砤w Adam iejek wrote:

W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na kt髍ej ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpiecze駍twa w og髄e nie wyci眊a karty z sejfu.

  Jak Maddy nie wiem, mo縠 sama wyja秐i (ale pewnie wtedy poczujesz
to w pi阾ach ;))
  Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:
- atak na bankomat jest wyra糿ie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
  czytnika. Oczywi禼ie WIEM, 縠 to na bankomaty by硑 spektakularne
  ataki, ale dodatkowy skaner nie jest niewidoczny, co daje szanse
  obrony klientowi przed skanerem, za taki atak *raczej* nie
  b阣zie jednostkowy, co daje temu klientowi przynajmniej szanse
  obrony przed bankiem

  A dalej ju z g髍ki:
- dop髃i PIN nie jest poznany przez "osoby trzecie", karta w portfelu
  stanowi mniejsze ryzyko ni *wi阫sza* ilo舵 got體ki (jedno i drugie
  mo縩a ukra舵)
- a to oznacza, 縠 mo縩a mie przy sobie "wystarczaj眂" kwot,
  do uzupe硁ienia w razie potrzeby w bankomacie
- sumarycznie, ryzyko u縴wania karty bankomatowej powinno wyj舵
  ni縮ze ni ryzyko noszenia got體ki

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 07:28:46
Autor: witek
On 6/3/2011 12:26 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

ale do transakcji w bankomacie,
nie do p砤cenia gdzie popadnie.

Data: 2011-06-03 09:39:10
Autor: mvoicem
(03.06.2011 07:26), Gotfryd Smolik news wrote:
 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:
- atak na bankomat jest wyra糿ie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
 czytnika.

Problem w tym, 縠 atak na bankomat mo縠 mie o wiele wi阫sze
konsekwencje ni atak z modyfikacj czytnika. Tak przynajmniej by硂 w
czasach przechipowych, kiedy p砤ci硂 si "z podpisem". Z ataku "na
bankomat" praktycznie nie mia砮 szansy si wybroni, z atak na podpis -
owszem.

Teraz ta dysproporcja si zmniejszy砤, przez g硊pie chipy i konieczno舵
wklepywania PINu przy p砤ceniu.

p. m.

Data: 2011-06-03 10:09:54
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisa(a):

Z ataku "na bankomat" praktycznie nie mia砮 szansy si wybroni,
z atak na podpis - owszem.

Ani ty ani witu chyba nie przeczytali禼ie tego co podrzuci砤 maddy:

"...Kiedy z硂縴砤m kolejn reklamacj, 縠 nie podpisywa砤m absolutnie nic,
okaza硂 si, 縠 sama Visa ma problem, poniewa wed硊g nich na rachunku jest
podpis, *tyle 縠 w ca硂禼i r罂ni眂y si od mojego i ich nie obchodzi*,
*czyj to on jest*..."
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9703297,Rozne_podpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

Wi阠 co jest k..a mac z tym podpisem?
Skoro jest inny, to dlaczego Visa czy bank tego nie akceptuje?  :)
I powiadasz 縠 przy podpisie 砤two s wybroni?
Podpowiedz bohaterce tamtego artyku硊 jak ma to uczyni :)))
bajarze-gaw阣ziarze grupowi...witu i mvoicem :))

Data: 2011-06-03 07:32:19
Autor: witek
On 6/3/2011 3:09 AM, Kamil wrote:
[...]

spychologia licz眂a na zm阠zenie materia硊 klienta.
typowo polskie.

nigdy nie mia砮m problemu, z odzyskaniem kasy
Dzowni砮m, sk砤da砮m reklamacj i kasa by砤 na koncie.
Ale ju 砤dnych par lat temu pozamyka砮m wszystkie karty w polskich bankach.

I powiadasz 縠 przy podpisie 砤two s wybroni?
Podpowiedz bohaterce tamtego artyku硊 jak ma to uczyni :)))
bajarze-gaw阣ziarze grupowi...witu i mvoicem :))

bardzo prosto.
nie da si zby.  bank si szybko podda jak sprawa wyl眃uje w s眃zie.

Data: 2011-06-03 14:55:34
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 07:32:19 -0500, witek napisa(a):

[...]

Visa jest "polska"?   ;)))
Najwidoczniej takie tendencj maj korporacje ponadnarodowe a nie tylko
"polskie" ;P

Data: 2011-06-03 08:04:03
Autor: witek
On 6/3/2011 7:55 AM, Kamil wrote:
[...]

wzi背e poprawk na naci眊any artyku, 縠by by硂 bardziej sensacyjnie?
po za tym je秎i nawet kontaktowali sie z vis to pewnie t w warszawie.

Data: 2011-06-03 10:18:59
Autor: Maddy
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
W dniu 03-06-2011 10:09, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisa艂(a):

Z ataku "na bankomat" praktycznie nie mia艂e艣 szansy si臋 wybroni膰,
z atak na podpis - owszem.

Ani ty ani witu艣 chyba nie przeczytali艣cie tego co podrzuci艂a maddy:

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Data: 2011-06-03 10:28:19
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:18:59 +0200, Maddy napisa(a):

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Musze ci rozczarowa. Nie mam nic z tych twoich projekcji.
Za to ty opr骳z traumy, masz skleroz, albo nie wiesz jaki link wrzuci砤
kilka post體 wy縠j.
Przeczytaj go sama, i POSTARAJ si zrozumie tre舵 kt髍 przeczytasz.

Data: 2011-06-03 10:42:10
Autor: Maddy
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
W dniu 03-06-2011 10:28, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:18:59 +0200, Maddy napisa艂(a):

Masz zwidy czy to po prostu lenistwo?

Musze ci臋 rozczarowa膰. Nie mam nic z tych twoich projekcji.
Za to ty opr贸cz traumy, masz skleroz臋, albo nie wiesz jaki link wrzuci艂a艣
kilka post贸w wy偶ej.
Przeczytaj go sama, i POSTARAJ si臋 zrozumie膰 tre艣膰 kt贸r膮 przeczytasz.

Nie wrzuca艂am 偶adnego linka.
Nie umiesz czyta膰 i nie potrafisz zidentyfikowa膰 znacznik贸w cytowania, kt贸re akurat w tym po艣cie by艂y poprawne.
M贸g艂by艣, gdyby艣 nie by艂 tak niezmiernie nad臋ty, spojrze膰, co by艂o w po艣cie witka, na kt贸ry odpowiedzia艂am.

Oczywi艣cie nie zrobisz tego, tylko b臋dziesz si臋 awanturowa艂.
Potem si臋 zaczn膮 obelgi i toczenie piany, bo je偶eli kto艣 sugeruje, 偶e si臋 pomyli艂e艣, to pewnie lewak a ju偶 na pewno feministka z no偶em w z臋bach (n贸偶 oczywi艣cie do kastracji).

Ach ta prekognicja, czasem mam jej do艣膰...

Data: 2011-06-03 10:56:38
Autor: Kamil
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:42:10 +0200, Maddy napisa(a):

Nie wrzuca砤m 縜dnego linka.

No tak.

Oczywi禼ie nie zrobisz tego,

Zrobi砮m.

tylko b阣ziesz si awanturowa.

Nie.

Potem si zaczn obelgi i toczenie piany, bo je縠li kto sugeruje, 縠 si pomyli砮,

Insynuacje siejesz :)

to pewnie lewak

Generalnie jestem socjalist/lewakiem, wi阠 nie wiem o co ci kaman :)

a ju na pewno feministka z no縠m w z阞ach (n罂 oczywi禼ie do kastracji).

Generalnie, baby to nadaj si tylko do dup...enia :)
Ka縟a z nich i tak rodzi si k..., tylko NIELICZNYM udaje si ni nie
zosta ;)

Data: 2011-06-03 11:38:51
Autor: Maddy
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸 lnego z podatkami
W dniu 03-06-2011 10:56, Kamil pisze:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:42:10 +0200, Maddy napisa艂(a):

Potem si臋 zaczn膮 obelgi i toczenie piany, bo je偶eli kto艣 sugeruje, 偶e
si臋 pomyli艂e艣,

Insynuacje siejesz :)

Generalnie, baby to nadaj膮 si臋 tylko do dup...enia :)
Ka偶da z nich i tak rodzi si臋 k...膮, tylko NIELICZNYM udaje si臋 ni膮 nie
zosta膰 ;)

qed

Data: 2011-06-03 12:27:21
Autor: mvoicem
(03.06.2011 10:09), Kamil wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 09:39:10 +0200, mvoicem napisa(a):

> Z ataku "na bankomat" praktycznie nie mia砮 szansy si wybroni,
> z atak na podpis - owszem.
[...]
I powiadasz 縠 przy podpisie 砤two s wybroni?

Powiadasz 縠 tak powiadam? Bo nie widz 縠bym gdziekolwiek m體i 縠
*砤two*.

Czy widzisz r罂nic mi阣zy "mie szans" a "砤two mo縩a"?

p. m.

Data: 2011-06-03 10:17:46
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minus體, jak konieczno舵 zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak 眘k nie s one co druga ulica) za ka縟ym zakupem.

I do tego nadal przej阠ie pinu nie jest takie trudne, wi阠 zdziwienie
Maddy wyra糿ie prosi si o komentarz o sejfie. Bo nawet je秎i u縴wa
karty wy潮cznie jako bankomatowej, to i tak pin jej przej辨 mo縩a
stosunkowo 砤two (cho trudniej ni przy p砤tno禼i).

- atak na bankomat jest wyra糿ie trudniejszy, ni wersje z modyfikacj
 czytnika.

M體isz o skopiowaniu karty. A ja komentowa砮m ,,zdziwienie'' Maddy w
temacie przej阠ia pinu.

- sumarycznie, ryzyko u縴wania karty bankomatowej powinno wyj舵
 ni縮ze ni ryzyko noszenia got體ki

No. Za to ryzyko u縴wania karty p砤tniczej jest bliskie zeru. Ja u縴wam
od ponad 10 lat i nikt mi nie ukrad. Ba! Uwielbiam PayPassa. Ostatnio
si jedna sprzedawczyni dziwi砤, 縠 si nie boj. A to przecie jest
wspania砤 technologia i powinna by wsz阣zie! Ba! O wiele
bezpieczniejsza ni autoryzacja z Pinem, bo w砤秐ie pinu podejrze si
nie da. A jak kto mi kart ukradnie, to strac 50z. Zwa縴wszy na to,
縠 przez 10 lat mi nie ukradli, to 50z jako ew. cena za wieloletni
wygod jest i tak niska.

Oczywi禼ie zaraz mi znajdziesz przypadek kretyna, co mia limit 20
tysi阠y, a mu kart ukradli z pinem.... No ale to nie wina kart, a ich
z砮go u縴wania.

Data: 2011-06-03 10:27:09
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 10:17, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
  Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minus贸w, jak konieczno艣膰 zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak 艢l膮sk nie s膮 one co druga ulica) za ka偶dym zakupem.

I do tego nadal przej臋cie pinu nie jest takie trudne, wi臋c zdziwienie
Maddy wyra藕nie prosi si臋 o komentarz o sejfie. Bo nawet je艣li u偶ywa
karty wy艂膮cznie jako bankomatowej, to i tak pin jej przej膮膰 mo偶na
stosunkowo 艂atwo (cho膰 trudniej ni偶 przy p艂atno艣ci).

Tristan przesta艅 pieprzy od rzeczy.
I sko艅cz z tymi fantazjami o mnie, to ju偶 nawet nie jest oble艣ne, to jest chore.

Data: 2011-06-03 10:48:47
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 03.06.2011 10:27, Maddy pisze:
Tristan przesta艅 pieprzy od rzeczy.
I sko艅cz z tymi fantazjami o mnie, to ju偶 nawet nie jest oble艣ne, to
jest chore.

A konkretnie co masz mi do zarzucenia? Co mia艂a艣 na my艣li tutaj:

Witek> Tw贸j podpis jest znacznie trudniej podrobi膰 ni偶 zw臋dzi膰 ci PIN.
Maddy> To s膮 ju偶 skanery m贸zgu????

Bo mi to brzmi jako wyra藕na sugestia ,,jak chcesz mi zw臋dzi膰 pin, skoro
ja go nie u偶ywam wcale i jedynie mam go jedynie w m贸zgu''

Data: 2011-06-03 11:37:35
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 10:48, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

A wiec jednak fantazjujesz, zmy艣lasz sobie znaczenia, jaki Ci pasuj膮.
Widzisz, nie pisz臋 wierszy wi臋c tam nie ma nic do interpretowania.

Zreszt膮 par臋 post贸w wcze艣niej pisa艂am jak i kiedy u偶ywam kart.

Naprawd臋, rzadko spotykam takie nagromadzenie z艂ej woli i lenistwa jak u Ciebie.

Data: 2011-06-03 12:11:06
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 03.06.2011 11:37, Maddy pisze:
[...]

Wi臋c wyja艣nij ten kr贸tki i prosty dialog. Co mia艂a艣 na my艣li w tym dialogu.

Naprawd臋, rzadko spotykam takie nagromadzenie z艂ej woli i lenistwa jak u
Ciebie.

Nie, po prostu mniej wi臋cej od czasu wypadku zacz臋艂a艣 si臋 do mnie
dopierdala膰 o ka偶d膮 mo偶liw膮 rzecz. Cokolwiek ja nie powiem, jest z
definicji z艂e i bez sensu, na dowolny temat.

Chcia艂em to z rok temu wyja艣ni膰 prywatnym kana艂em, ale nie by艂a艣 艂askawa
odpisa膰.

Nie wiem czemu, ale musisz si臋 dopierdoli膰 do wszystkiego. A jak ju偶
sama dasz dupy, jak teraz, pisz膮c debilny tekst o skanerach m贸zgu, to
b臋dziesz robi膰 z siebie kretynk臋 nadal, bredzi膰 co艣 o pisaniu wierszy,
oble艣nych rzeczach i inne takie.

Nie interesuje mnie, jak u偶ywasz kart. M贸j komentarz, nie przecz臋,
z艂o艣liwy i w stylu Maddy, dotyczy艂 twojego durnowatego komentarza o
skanerach m贸zgu. Z odpowiedzi Witka wnioskuj臋, 偶e nie ja jeden to tak
zrozumia艂em.

Wi臋c albo wyja艣nij Co 艁askawa Pani Mia艂a Na My艣li, albo odstosunkuj si臋
ode mnie.

Data: 2011-06-03 07:34:42
Autor: witek
On 6/3/2011 5:11 AM, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
Cokolwiek ja nie powiem, jest z
definicji z艂e i bez sensu, na dowolny temat.

w sumie to prawda :)

Data: 2011-06-03 14:04:08
Autor: witek
On 6/3/2011 12:40 PM, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

uderz w st贸艂 a no偶yce si臋 odezw膮.

Data: 2011-06-03 21:30:33
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 03.06.2011 21:04, witek pisze:

uderz w st贸艂 a no偶yce si臋 odezw膮.

Nie do艣膰 t臋pa pa艂o, 偶e mnie obra偶asz cho膰 ci臋 popiera艂em w dyskusji, to
jeszcze nie znasz znaczenia podstawowych przys艂贸w. Wiem, wiem, mam ci臋
nie poprawia膰, bo w szkole by艂e艣 prymasem.

Data: 2011-06-03 15:24:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys砤w Adam iejek wrote:

 Ale karta traktowana jako bankomatowa ma swoje plusy:

i milion minus體, jak konieczno舵 zapierdzielania do bankomatu (a nawet
w aglomeracjach jak 眘k nie s one co druga ulica) za ka縟ym zakupem.

  Trudno.
  Wygoda posy砤nia pieni阣zy pos砤馽em jest jeszcze wi阫sza ;)

nie da. A jak kto mi kart ukradnie, to strac 50z.

  Zgadza si.
  Dlatego ryzyko u縴wania PayPassa uwa縜m za akceptowalne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 10:30:20
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

Wiekszosc wydawanych obecnie kart ma funcjonalnosc zakupow za
stokilkadziesiat zlotych bez potwierdzania pinem, podpisem ani niczym.
"Wiod眂e banki" nie daj klientowi opcji zablokowania tej funkcji.

Back to square one?

  MJ

Data: 2011-06-03 08:32:07
Autor: Maddy
W dniu 02-06-2011 20:20, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 02.06.2011 15:51, witek pisze:
Nie, skanery klawiatury, na kt贸rej ten pin wpisujesz.

Maddy nie wpisuje. Dla bezpiecze艅stwa w og贸le nie wyci膮ga karty z sejfu.

Tristan, przesta艅 na m贸j temat fantazjowa膰, to ju偶 si臋 staje obrzydliwe.
Nie wiem co ten wytw贸r Twojej wyobra藕ni Ci opowiada, ale mo偶e nie odpowiadaj mu na grupie. Jeszcze 偶ona przeczyta.

ps. Istnieje tez prawdopodobie艅stwo, 偶e nie umiesz czyta膰 i gubisz si臋 w cytowaniach, ale wydawa艂o mi si臋, 偶e t臋 trudno艣膰 intelektualn膮 ju偶 jaki艣 czas temu pokona艂e艣, przy pomocy paru os贸b z tej grupy, kt贸ra Ci臋 dopingowa艂y dobrym s艂owem.
Regres?

Data: 2011-06-01 13:03:55
Autor: niusy.pl
[...]

Ty kompletnie nie rozumiesz jak to dzia艂a i na czym polega bezpiecze艅stwo twojej karty. Mo偶e Ci ten terminal wy艣wietla膰 kwot臋 i wymaga膰 PIN'u tylko jak to b臋dzie terminal z艂odzieja to uporaszczaj膮c, pobierze kwot臋 np 10x wi臋ksz膮, kart臋 skopiuje a PIN zapisze w pliku. Tylko zaufaniu do sprzedawcy (a nie terminala) zawdzi臋czasz, 偶e tak nie jest. Aby karta zapewnia艂a bezpiecze艅stwo musia艂aby艣 p艂aci膰 swoim terminalem albo komunikowa膰 si臋 z takim w spos贸b bezpieczny.

Swoj膮 drog膮 ciekawe podej艣cie - nie ma sensu minimalizowa膰 niebezpiecze艅stwa oszustwa, skoro nie mo偶na go wyeliminowa膰 w 100%

A gdzie tu minimalizowanie niebezpiecze艅stwa ?!

Domy艣lam si臋 偶e nie u偶ywasz kart? Przy takim podej艣ciu by艂oby to szale艅stwem albo czyst膮 g艂upot膮.

W 偶yciu nie mia艂em problemu z powierzeniem kelnerowi karty w normalnym lokalu. Jest po prostu kompletn膮 niedorzeczno艣ci膮 ograniczanie dost臋pu do karty jak za chwil臋 si臋 j膮 udost臋pnia. Co mia艂oby pom贸c "dam, ale za chwil臋" ???

Data: 2011-05-26 23:43:58
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 23:32, Robert Tomasik pisze:

spoko nipu niedlugo nie bedzie.
jedynym numerem bedzie pesel i dopiero wtedy bedzie jazda jak
sie okaze, z jego znajomoscia mozna nawet kredyt w banku dostac.
Ale to b臋dzie raczej problem bank贸w, ni偶 klient贸w.

Bro艅 dwusieczna. Skoro b臋dzie to takie 艂atwe jak s膮dzisz - banki wprowadz膮 takie procedury, 偶e 艂atwiejsze b臋dzie wyleczenie AIDS :)

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
CB RADIO TTI 770 (u偶ywane par臋 razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-27 08:37:55
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 26.05.2011 23:32, Robert Tomasik pisze:
[...]

Hehehehehe.

Naiwny艣.

Kto艣 we藕mie kredyt na ciebie.

Bank wystawi tytu艂 egzekucyjny, a ty zorientujesz si臋, jak b臋dziesz mia艂
zaj臋cie na koncie.

A potem we藕 to odkr臋caj - zw艂aszcza w sytuacji, jak ja艣nieo艣wiecony s膮d
uzna, 偶e nie jeste艣 stron膮 w sprawie i nie mo偶esz sk艂ada膰 偶adnych
wniosk贸w, bo oszukany zosta艂 bank a nie ty.

Data: 2011-05-27 17:13:11
Autor: Robert Tomasik
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami
U偶ytkownik "Andrzej 艁awa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irngs2$fjs$1inews.gazeta.pl...

Hehehehehe.

Naiwny艣.

Kto艣 we藕mie kredyt na ciebie.

Bank wystawi tytu艂 egzekucyjny, a ty zorientujesz si臋, jak b臋dziesz mia艂
zaj臋cie na koncie.

Wiesz, trzeba odbiera膰 korespondencj臋 oraz mieszka膰 tam, gdzie si臋 jest zameldowanym :-)

A potem we藕 to odkr臋caj - zw艂aszcza w sytuacji, jak ja艣nieo艣wiecony s膮d
uzna, 偶e nie jeste艣 stron膮 w sprawie i nie mo偶esz sk艂ada膰 偶adnych
wniosk贸w, bo oszukany zosta艂 bank a nie ty.

Bo pewnie chodzi艂o o sparw臋 oszustwa na szkod臋 banku, a nie na Twoj膮.

Data: 2011-05-26 23:32:01
Autor: Robert Tomasik
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami
U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irmfis$768$1news.onet.pl...

Je偶eli dany druk jest wprowadzony ustaw膮, czy rozporz膮dzeniem, to uzasadnienie, 偶e tam jest taka rubryka jest jak najbardziej sensowne. Je艣li jednak akt wy偶szego rze臋du nie normuje wygl膮du druku, to pozostaje odwo艂anei si臋 do przepis贸w stosownych, kt贸e normuj膮, jaie dane maj膮 by膰 ewidencjonowane. W贸wczas teoretycznie mo偶na si臋 kopa膰 z Urz臋dem, z tym 偶e w praktyce zamiast dla 艣wi臋tego spokoju im da膰 te dane i sparw臋 za艂atwi膰 za kilka minut b臋dziesz miesi膮cami kopa艂 si臋 - cho膰 szanse na ostateczn膮 wygran膮 s膮 tu spore.

Data: 2011-05-27 07:07:36
Autor: 辨瓿
Podawanie NIPu organom nie maj眂ym nic wsp髄nego z podatkami
Czasem urz眃 jest mniej pierdolni阾y, ni "tfurcy" wielu program體, np. tych do wype硁ianinia PIT-體 czy faktur.
W znanych mi urz阣ach skarbowych urzedniczki maj w dupie wype硁ienie lub niewype硁ienie np. rubryk powiat czy kraj, a program si domaga, si domaga, si domaga, po trzykrotnej odmowie "format c:" ;-))

A potem ten sam programistyczny je硂p napisze program do fakturowania, w kt髍ym sklep Ci nie wyda faktury bez numeru buta ojca.

Data: 2011-05-27 07:24:23
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2011-05-26 23:32, Robert Tomasik wrote:
Je偶eli dany druk jest wprowadzony ustaw膮, czy rozporz膮dzeniem

Nie jest, ka偶de miasto/instytucja ma sw贸j w przyk艂adach ktore posiadam. Im mniej wa偶na sprawa tym wi臋cej danych o mnie zbiera. Najwiecej zbiera o mnie w tej chwili dostawca energii elektrycznej, ale to firma prywatna i inna bajka zawsze mog臋 go zmieni膰. W przypadku instytucji urzedowych nawet miejski dostawca wody 偶膮da NIPu, numeru dowodu i rozmiaru buta na formularzu wyprodukowanym przez jakiego艣 kierownika tej instytuacji. Tutaj mam ogromn膮 ochot臋 prostestowa膰 zostawiaj膮c im jestnie pesel na otarcie 艂ez.

uzasadnienie, 偶e tam jest taka rubryka jest jak najbardziej sensowne.

A nie nie, moment. A jak uzasadnia to ustawodawca? W og贸le musi ;)? Rozdaje swoje istotne dane na lewo i prawo i przechodzi to przez tysi膮ce urzednik贸w.

偶e w praktyce zamiast dla 艣wi臋tego spokoju im da膰 te dane i sparw臋
za艂atwi膰 za kilka minut b臋dziesz miesi膮cami kopa艂 si臋 - cho膰 szanse na
ostateczn膮 wygran膮 s膮 tu spore.

W zderzeniu z urzedniczym tumanizmem mam jednak ochot臋 w niekt贸rych sprawach by膰 upierdliwy wiedz膮膰 偶e istniej膮 ustawowe terminy maksymalne za艂atwienia sprawy.

Data: 2011-05-27 17:04:05
Autor: Robert Tomasik
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami
U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irncib$hnv$1news.onet.pl...

Nie jest, ka偶de miasto/instytucja ma sw贸j w przyk艂adach ktore posiadam.

To zale偶y od spraw.

[...]

Dane zawarte w dowodzie poda膰 musisz. Jak nie podasz, to sobie sam spisze, wiec sensu kopa膰 siez  nimi nie ma.

[...]

Ustawodawca uzasadnia膰 nie musi. Przyk艂adowo wprowadzono druk NIP-3 i nikt sie nie pyta, po co im poszczeg贸lne dane, zw艂aszcza, ze sensowniej i pewnie bezb艂ednie by艂oby do z PESEL skopiowa膰.

[...]

Kolega m贸j ju偶 5 lat wymienia blankiet prawa jazdy, bo urz臋dnicy gdzie艣 zgubili protok贸艂 jego egzaminu. Aktualnie buja si臋 od 2 lat w Kolegium Odwo艂awczym.

Data: 2011-05-27 17:13:22
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2011-05-27 17:04, Robert Tomasik wrote:
Dane zawarte w dowodzie poda膰 musisz

Dlaczego? Kazda instytuacja "urz臋dowa" ma swobodny wgl膮d w dane z dowodu na 偶膮danie?

Ponado NIP nie jest w dowodzie. Imiona moich rodzicow te偶 nie.

Data: 2011-05-27 17:39:43
Autor: Robert Tomasik
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lnego z podatkami
U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irof2l$432$1news.onet.pl...
On 2011-05-27 17:04, Robert Tomasik wrote:
Dane zawarte w dowodzie poda膰 musisz

Dlaczego? Kazda instytuacja "urz臋dowa" ma swobodny wgl膮d w dane z dowodu na 偶膮danie?

Bo sobie sami te dane spisz膮.

Ponado NIP nie jest w dowodzie.

Fakt i tu powinni poda膰 podstaw臋.

Imiona moich rodzicow te偶 nie.

W moim jest. Masz inny?

Data: 2011-05-27 17:45:40
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2011-05-27 17:39, Robert Tomasik wrote:
Imiona moich rodzicow te偶 nie.
W moim jest. Masz inny?

Przepraszam z rozp臋du 藕le napisalem. Imona rodzic贸w *偶ony* te偶 nie. A wymagano ich ode mnie (tylko ja si臋 podpisywa艂em na wniosku).

Data: 2011-05-28 23:34:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lne go z podatkami
On Thu, 26 May 2011, Sebastian Bia硑 wrote:

Witam.

Kupi砮m domek. Za砤twiania r罂nych spraw od groma. Trudno, wype硁iam te druczki.

Nie potrafie poj辨 jednak dlaczego na statystycznie wszystkich druczkach musze podawa NIP. Po ch.. komu numerek podatkowy jesli chce podlaczy wod, za砤twi adres, zrobi pozwolenie na budow? To nie ma nic wsp髄nego z podatkami.

Podobnie z numerem dowodu

  Proste.
  Najpierw wprowadzono "paczk numerk體".
  I dobrze pami阾am uzasadnienie, acz dowod體 nie mam w r阫u :P

  Uzasadniano tym, 縠 by硂by bardzo 糽e, jakby istnia砤 jedna baza
zawieraj眂a R覼NE informacje i osobie.
  痚 powinno by tak, i dane podatkowe powinny by sobie, ale ju
ubezpieczeniowe sobie.
  I tak dalej.

  A potem...potem jak si domy秎asz dosz硂 do opiniowania.
  Opiniowania projekt體 przepis體.
  I nie w眛pi, 縠 "aparat urz阣niczy" ju dopilnowa, 縠by te pracowicie
rozdzielone numerki trzeba by硂 podawa w ka縟ym mo縧iwym i niemo縧iwym
miejscu :P
  Do tego:
- nawyki co do "prawa powielaczowego" by硑 po PRLu silne
- i podmioty prywatne sobie te nie 縜硂wa硑, a ochrona konsumencka by砤
  縜dna; FORMALNIE za, to przy transakcji niekonsumenckiej nadal
  kontrahent mo縠 chcie numeru buta, wolno mu :P

  No i ... tak zosta硂.

  Efekt?
  Zaraz by硂 wprowadzi "jeden numerek", publicznie dost阷ny (to jest
BARDZO wa縩e! - w ten spos骲 wyklucza si t硊maczenie "ale przecie
nieznana Panu osoba nie mog砤 zna numeru X, wi阠 pewnie Pan jej
poda i przyczyni si...").
  D笨眂e do wszechwiedzy pa駍two wiedzia硂by tyle co dzi, a komplikacji
by硂by znacznie mniej.

A mam wra縠nie (ale ja tylko t阷y umys 禼is硑 jestem) 縠 jedynym parametrem zwi眤nym z moj osob jest m骿 pesel. W zasadzie m骻砨y zastapi wszystko inne, gdyby tylko paru debili nie nada硂 takich samych kilku osobom w tym kraju.

  :D

pzdr, Gotfryd

Podawanie NIPu organom nie maj膮cym nic wsp贸lne go z podatkami