Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Data: 2010-12-30 22:15:09
Autor: cdna
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Witam!

Czy podanie numeru komórkowego w sposób sugeruj±cy, że jest to numer stacjonarny może budzić w±tpliwo¶ci pod względem prawnym?

Spotkałem się z sytuacj± że numer komórkowy, np. +48 555 666 777 podano w formie +48 (55) 566 67 77. W mojej ocenie sugeruje to, że numer jest stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesi±ca przychodzi billing z ładn± sum± bo w rzeczywisto¶ci był to np. Play, do którego jest wyj±tkowo drogo.

Czy prawo przewiduje co¶ w tym temacie?

Data: 2010-12-30 22:25:21
Autor: Olgierd
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
On Thu, 30 Dec 2010 22:15:09 +0000, cdna wrote:

Spotkałem się z sytuacją że numer komórkowy, np. +48 555 666 777 podano
w formie +48 (55) 566 67 77. W mojej ocenie sugeruje to, ĹĽe numer jest
stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesiąca
przychodzi billing z ładną sumą bo w rzeczywistości był to np. Play, do
ktĂłrego jest wyjÄ…tkowo drogo.

Czy prawo przewiduje coĹ› w tym temacie?

A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski hipermarket na ulotce?

No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy stacjonarny?

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2010-12-30 23:03:22
Autor: cdna
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski hipermarket na ulotce?

Jest na stronie i wizytówce firmy.

No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy
stacjonarny?

Tylko podanie jednym ci±giem to co¶ innego niż (50) 123 45 67 i 501 234 567.

Czyli ogólny wniosek taki, że można naginać w ten sposób rzeczywisto¶ć?

Data: 2010-12-31 00:07:22
Autor: spp
W dniu 2010-12-31 00:03, cdna pisze:

Tylko podanie jednym ci±giem to co¶ innego niż (50) 123 45 67 i 501 234 567.

Przecież to to samo co NIP pisany na dwa sposoby:
333-333-22-22 lub 333-33-32-222

A znaczy to samo, więc OCB?

--
spp

Data: 2010-12-30 23:15:47
Autor: cdna
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
spp <spp@op.pl> napisał(a):
A znaczy to samo, więc OCB?

O to, że zjadło 0,75zł/min do Play zamiast 0,00zł/min z pakietu.

Ok, po odpowiedziach widzę, że nie ma bata na co¶ takiego więc może być EOT.

Data: 2010-12-31 09:09:19
Autor: Olgierd
On Thu, 30 Dec 2010 23:15:47 +0000, cdna wrote:

A znaczy to samo, więc OCB?

O to, że zjadło 0,75zł/min do Play zamiast 0,00zł/min z pakietu.

Ale są ludzie, którzy nawet nie rozróżniają prefiksów, więc z ich punktu widzenia powinno być nie tylko "uwaga! to Plej!", ale i "tu płacisz: 0,75 zł u operatora X, 0,66 zł, jeśli korzystasz z operatora Y, albo 0,27 zł, jeśli posiadasz telefon w sieci Z". --

Data: 2010-12-31 11:44:53
Autor: spp
Podawanie numeru komĂłrkowego jak stacjona rny
W dniu 2010-12-31 10:09, Olgierd pisze:

[...]

Dokładnie. :)
Dlatego dzisiaj dając komuś swój numer telefonu należy mu wręczyć także taryfę i odebrać oświadczenie, że wymieniony dokument odebrał, przeczytał i zrozumiał. Najlepiej aby to wszystko odbyło się w obecności notariusza. :)

--
spp

Data: 2011-01-01 22:00:31
Autor: niusy.pl
Podawanie numeru komĂłrkowego jak stacjonarny

UĹĽytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

[...]

Wystarczy informacja operatora o cenach połączeń

Data: 2011-01-01 22:34:06
Autor: Olgierd
On Sat, 01 Jan 2011 22:00:31 +0100, niusy.pl wrote:

[...]

Ale skąd operator ma wiedzieć ile inni operatorzy kasują za połączenia do niego?

Data: 2011-01-03 20:10:14
Autor: niusy.pl
[...]

StÄ…d skÄ…d wiedzÄ… gdy przychodzi do wystawienia rachunku ?

Data: 2011-01-03 19:35:03
Autor: Olgierd
On Mon, 03 Jan 2011 20:10:14 +0100, niusy.pl wrote:

Ale skąd operator ma wiedzieć ile inni operatorzy kasują za połączenia
do niego?

StÄ…d skÄ…d wiedzÄ… gdy przychodzi do wystawienia rachunku ?

HÄ™? PĹ‚acisz za przychodzÄ…ce?

Data: 2011-01-04 08:28:04
Autor: niusy.pl
[...]

Nie zrozumiałem twojego pytania a Ty nie zrozumiałeś mojej sugestii.

To, jak ktoś podaje numer nie zmienia zupełnie istoty sprawy, że dzwonienie na różne numery różne koszty niesie. Nie tylko między komórką a stacjonarnym jest różnica. W samych komórkach są różnice. A są sieci innego rodzaju, które w ogóle są taryfikowane kosmicznie. Więc gdyby dzwoniący mógł przed każdą rozmową usłyszeć ile rozmowa będzie kosztowała to nie byłby naciągany nie tylko przez jakąś firemkę która pewnie wytłumaczy się nieistotniem standardów ale także przez swojego operatora.

Data: 2010-12-31 06:38:45
Autor: andrzej
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifj3ba$skh$1news.onet.pl...

Na trzy sposoby:  3333332222.

--
andrzej

Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

Data: 2010-12-30 23:26:22
Autor:
Podawanie numeru komĂłrkowego jak stacjonarny
No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim
zdaniem -- dobrze czy Ĺşle? W sensie wyglÄ…da jak komĂłrkowy czy stacjonarny?

Zagraniczny! :)

Data: 2010-12-31 00:40:51
Autor: Massai
<sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> wrote:

> No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie --
> Twoim zdaniem -- dobrze czy Ĺşle? W sensie wyglÄ…da jak komĂłrkowy
> czy stacjonarny?

Zagraniczny! :)

Popatrz, to Kraków się już odłączył od Polski?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-30 23:35:38
Autor: Robert Tomasik
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Użytkownik "cdna" <cuda_dziwy_na_allegro@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifj09d$25m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moim zdaniem bardzo to cieniutkie na oszustwo.

Data: 2010-12-30 23:44:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-30 23:35, Robert Tomasik pisze:
[...]

Już prędzej oszustwem byłoby podawanie numeru "(70)..."

A tak to wygl±da raczej na kompleksy typu "firma Tadzio chce wygl±dać jak spółka akcyjna". Raczej ¶mieszne niż straszne.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-30 22:53:58
Autor: cdna
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

Już prędzej oszustwem

Jest dla mnie jasne, że to nie oszustwo ale takie naginanie rzeczywisto¶ci też zbyt uczciwe nie jest.

A tak to wygl±da raczej na kompleksy typu "firma Tadzio chce wygl±dać jak spółka akcyjna". Raczej ¶mieszne niż straszne.

To dokładnie taki przypadek.

Data: 2010-12-31 13:04:22
Autor: pawelj
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Jest dla mnie jasne, że to nie oszustwo ale takie naginanie rzeczywisto¶ci
też zbyt uczciwe nie jest.
Ale jakie naginanie rzeczywisto¶ci?
Po prostu kto¶ podał numer tak, żeby łatwiej było zapamiętać.
Sprawdzasz każdy jeden numer z jakiej jest sieci ?

--
Pawełj

Data: 2010-12-31 01:09:18
Autor: Adam B
Liwiusz pisze:

Już prędzej oszustwem byłoby podawanie numeru "(70)..."

Podanie numeru w ten sposób raczej nie.
Podanie go bez informacji o kosztach poł±czenia premium już tak.

Data: 2010-12-31 14:55:02
Autor: Henry(k)
Dnia Thu, 30 Dec 2010 22:15:09 +0000 (UTC), cdna napisał(a):

Czy podanie numeru komórkowego w sposób sugeruj±cy, że jest to numer stacjonarny może budzić w±tpliwo¶ci pod względem prawnym?

Nie ma podziału na numery stacjonarne i komórkowe. S± zakresy które się
przyznaje operatorom, a operator jest "droższy albo tańszy". Tak naprawdę
nikogo nie powinno interesować co jest za POI. Znam operatorów gdzie
dzwoni±c na konkretny numer zadzwoni albo telefon na biurku albo komórka w
kieszeni je¶li pracownik wyszedł z biura - więc jaki to numer?
Nie ma też standardu podawania numerów. Pewnie po prostu kto¶ ustawił jeden
szablon na pole z numerem - jaki biznes miałby ten klient w nabijaniu
rachunku Twojemu operatorowi?

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2010-12-31 16:16:52
Autor: Telesfor
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1ev5rillb33tv.jbexflqy50oq.dlg40tude.net...
[...]

Jest! Poczytaj Plan Numeracji Krajowej...

[...]

To co zadzwoni zalezy od wielu czynnikow... np. przekierowań. A dzwoni±cy zapłaci tyle ile wynika z wybieranego przez niego numeru a nie tego co zadzwoni.

Nie ma też standardu podawania numerów.

Ano nie ma. Sa pewne niewi±ż±ce zalecenia....

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2010-12-31 18:33:26
Autor: ±ćęłń󶼿
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Albo od sposobu "odbierania" poł±czenia.
Mnie najbardziej wq...ia nawi±zywanie poł±czenia przy pierwszym dzwonku, a póĽniej czekaj tatka latka przy symulowanym sygnale
dzwonienia lub jakiej¶ debilnej zapowiedzi w rodzaju "w zwi±zku ze stałym progresem wzrostu postępu podnoszenia jako¶ci usług..." i
nabijaj kasę innym...

-- -- -

Data: 2010-12-31 19:34:57
Autor: Henry(k)
Dnia Fri, 31 Dec 2010 16:16:52 +0100, Telesfor napisał(a):

Jest! Poczytaj Plan Numeracji Krajowej...

No i ile znaków ma WST? I czym się różni od WSN oprócz różnic logicznych?

Pozdrawiam,
              Henry

Data: 2011-01-01 19:44:11
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 31.12.2010 16:16, Telesfor pisze:

To co zadzwoni zalezy od wielu czynnikow... np. przekierowań. A
dzwoni±cy zapłaci tyle ile wynika z wybieranego przez niego numeru a nie
tego co zadzwoni.

A co powiesz na demoniczny plan przeniesienia numeru np. a sieci X do
Play. Klient ma np. ,,Darmowe  rozmowy w Sieci'', patrzy ,,o, moja sieć,
dzwonię do upadłego''. A potem okazuje się, że to Play był i nie do¶ć,
że z bonusa nici, to jeszcze drożej za Playa...

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-01 20:35:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.01.2011 19:44, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

[...]

Spisek. Na pewno dostaje działkę od operatora. Bo inaczej jaki miałby z
tego zysk?

PS: ;->

Data: 2011-01-01 22:06:37
Autor: niusy.pl
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

Nie ma też standardu podawania numerów.

Jest wiele standardów podawania numerów. Między innymi "+kraj (kier) lok x wewn". Więc to jest zwykłe oszustwo.

Data: 2011-01-02 10:23:22
Autor: Henry(k)
Dnia Sat, 1 Jan 2011 22:06:37 +0100, niusy.pl napisał(a):

Jest wiele standardów podawania numerów. Między innymi "+kraj (kier) lok x wewn". Więc to jest zwykłe oszustwo.

Nie lubię jak słowo "wiele" pojawia się obok "standard" - to jakby
wykluczaj±ce się słowa. ;-)

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2011-01-03 20:29:01
Autor: niusy.pl
[...]

Wystarczy inny obszar zastosowań. W tym obszarze jaki standard Ci się jawi ?

Data: 2011-01-04 11:02:08
Autor: Henry(k)
Dnia Mon, 3 Jan 2011 20:29:01 +0100, niusy.pl napisał(a):

Wystarczy inny obszar zastosowań. W tym obszarze jaki standard Ci się jawi ?

Ja mam do czynienia z innymi obszarami, ale je¶li chodzi o prezentację
to faktycznie "standardem" dla komórek s± trzy cyfry - tylko co z tego?
Każdy stosuj±cy standard dwóch cyfr powie że zastosował się do planu
numeracji krajowej.

Henry

Data: 2011-01-02 15:18:35
Autor: Andrzej Kubiak
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Dnia Sat, 1 Jan 2011 22:06:37 +0100, niusy.pl napisał(a):

Jest wiele standardów podawania numerów. Między innymi "+kraj (kier) lok x wewn". Więc to jest zwykłe oszustwo.

Zgło¶ do prokuratury.

AK

Data: 2011-01-03 20:31:03
Autor: niusy.pl
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid>

Jest wiele standardów podawania numerów. Między innymi "+kraj (kier) lok x
wewn". Więc to jest zwykłe oszustwo.

Zgło¶ do prokuratury.

Nie zajmuję się tym. Ty zgło¶.

Data: 2011-01-03 12:45:16
Autor: SDD
[...]

No a dllaczego numeru stacjonarnego do dawnego wojewodztwa elblaskiego ni emozna, Twoim zdaniem podac wlasnie w formie
+48 (55) 566 67 77 ????
Przeciez wlasnie +48 555 666 777  jest mylace, gdyz sugeruje, ze to numer z puli "komorkowej" - a nie jest to prawda!

Pozdrawiam
SDD

Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny