Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Data: 2010-12-30 22:25:21
Autor: Olgierd
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
On Thu, 30 Dec 2010 22:15:09 +0000, cdna wrote:

Spotkałem się z sytuacją że numer komórkowy, np. +48 555 666 777 podano
w formie +48 (55) 566 67 77. W mojej ocenie sugeruje to, że numer jest
stacjonarny więc dzwonię z tepsy bo mam taniej a na koniec miesiąca
przychodzi billing z ładną sumą bo w rzeczywistości był to np. Play, do
którego jest wyjątkowo drogo.

Czy prawo przewiduje coÅ› w tym temacie?

A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski hipermarket na ulotce?

No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy stacjonarny?

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2010-12-30 23:03:22
Autor: cdna
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisa³(a):
A kto Tobie tak podał ten numer? Kolega, koleżanka, rodzina, pobliski hipermarket na ulotce?

Jest na stronie i wizytówce firmy.

No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy
stacjonarny?

Tylko podanie jednym ci±giem to co¶ innego ni¿ (50) 123 45 67 i 501 234 567.

Czyli ogólny wniosek taki, ¿e mo¿na naginaæ w ten sposób rzeczywisto¶æ?

Data: 2010-12-31 00:07:22
Autor: spp
W dniu 2010-12-31 00:03, cdna pisze:

Tylko podanie jednym ci±giem to co¶ innego ni¿ (50) 123 45 67 i 501 234 567.

Przecie¿ to to samo co NIP pisany na dwa sposoby:
333-333-22-22 lub 333-33-32-222

A znaczy to samo, wiêc OCB?

--
spp

Data: 2010-12-30 23:15:47
Autor: cdna
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
spp <spp@op.pl> napisa³(a):
A znaczy to samo, wiêc OCB?

O to, ¿e zjad³o 0,75z³/min do Play zamiast 0,00z³/min z pakietu.

Ok, po odpowiedziach widzê, ¿e nie ma bata na co¶ takiego wiêc mo¿e byæ EOT.

Data: 2010-12-31 09:09:19
Autor: Olgierd
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
On Thu, 30 Dec 2010 23:15:47 +0000, cdna wrote:

A znaczy to samo, więc OCB?

O to, że zjadło 0,75zł/min do Play zamiast 0,00zł/min z pakietu.

Ale są ludzie, którzy nawet nie rozróżniają prefiksów, więc z ich punktu widzenia powinno być nie tylko "uwaga! to Plej!", ale i "tu płacisz: 0,75 zł u operatora X, 0,66 zł, jeśli korzystasz z operatora Y, albo 0,27 zł, jeśli posiadasz telefon w sieci Z". --

Data: 2010-12-31 11:44:53
Autor: spp
W dniu 2010-12-31 10:09, Olgierd pisze:

[...]

Dokładnie. :)
Dlatego dzisiaj dając komuś swój numer telefonu należy mu wręczyć także taryfę i odebrać oświadczenie, że wymieniony dokument odebrał, przeczytał i zrozumiał. Najlepiej aby to wszystko odbyło się w obecności notariusza. :)

--
spp

Data: 2011-01-01 22:00:31
Autor: niusy.pl
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

[...]

Wystarczy informacja operatora o cenach połączeń

Data: 2011-01-01 22:34:06
Autor: Olgierd
On Sat, 01 Jan 2011 22:00:31 +0100, niusy.pl wrote:

[...]

Ale skąd operator ma wiedzieć ile inni operatorzy kasują za połączenia do niego?

Data: 2011-01-03 20:10:14
Autor: niusy.pl
[...]

StÄ…d skÄ…d wiedzÄ… gdy przychodzi do wystawienia rachunku ?

Data: 2011-01-03 19:35:03
Autor: Olgierd
On Mon, 03 Jan 2011 20:10:14 +0100, niusy.pl wrote:

Ale skąd operator ma wiedzieć ile inni operatorzy kasują za połączenia
do niego?

StÄ…d skÄ…d wiedzÄ… gdy przychodzi do wystawienia rachunku ?

HÄ™? PÅ‚acisz za przychodzÄ…ce?

Data: 2011-01-04 08:28:04
Autor: niusy.pl
[...]

Nie zrozumiałem twojego pytania a Ty nie zrozumiałeś mojej sugestii.

To, jak ktoś podaje numer nie zmienia zupełnie istoty sprawy, że dzwonienie na różne numery różne koszty niesie. Nie tylko między komórką a stacjonarnym jest różnica. W samych komórkach są różnice. A są sieci innego rodzaju, które w ogóle są taryfikowane kosmicznie. Więc gdyby dzwoniący mógł przed każdą rozmową usłyszeć ile rozmowa będzie kosztowała to nie byłby naciągany nie tylko przez jakąś firemkę która pewnie wytłumaczy się nieistotniem standardów ale także przez swojego operatora.

Data: 2010-12-31 06:38:45
Autor: andrzej
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
U¿ytkownik "spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ifj3ba$skh$1news.onet.pl...

Na trzy sposoby:  3333332222.

--
andrzej

Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

Data: 2010-12-30 23:26:22
Autor:
Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny
No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie -- Twoim
zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy czy stacjonarny?

Zagraniczny! :)

Data: 2010-12-31 00:40:51
Autor: Massai
<sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> wrote:

> No i: a jeśli podam numer w formacie +48123456789 to będzie --
> Twoim zdaniem -- dobrze czy źle? W sensie wygląda jak komórkowy
> czy stacjonarny?

Zagraniczny! :)

Popatrz, to Kraków się już odłączył od Polski?

--
Pozdro
Massai

Podawanie numeru komórkowego jak stacjonarny