Podawanie zadłużenia piętra

Data: 2011-08-02 10:46:37
Autor: Pendrive
Podawanie zadłużenia piętra
W dniu 2011-08-02 07:44, WM pisze:
Spółdzielnia podaje zadłużenie piętra, a nie poszczególnych lokali.
Czy to jest legalne?

Jak na pietrze są 4 lokale i tylko jeden zadłużony,
to i tak na każdy lokal pada 25% podejrzenia.

Czy można prawnie zmusić spółdzielnię, żeby podała informację,
że dany lokal nie jest zadłużony?

tez sie nad tym zastanawialem czy przypadkiem nie mozna tego potraktowac jako pomowienie pozostalych mieszkancow, u mnie na pietrze sa dwa mieszkania, i na tablicy wisi moje pietro jako zadłuzone.

Data: 2011-08-02 13:52:16
Autor: cyklista
Użytkownik Pendrive napisał:
[...]

Napiszesz oficjalne pismo do spółdzielni i wywieszą oficjalne sprostowanie że numer x z tego piętra nie zalega :-)

Data: 2011-08-02 14:35:18
Autor: Massai
cyklista wrote:

> [...]
> Napiszesz oficjalne pismo do spółdzielni i wywieszą oficjalne sprostowanie że numer x z tego piętra nie zalega :-)

Hehe, dobre.
Nie wolno podać kto konkretnie jest zadłużony, ale w sumie jakby tak
dać "na klatkę przypada dług w wysokości xxxx pln, przy czym
niezadłużone są lokale 2,5,6,7,9,11"

to i wilk syty i owca cała ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-08-02 09:42:05
Autor: witek
On 8/2/2011 9:35 AM, Massai wrote:

[...]

w ogole wywiesic liste kto nie zalega i czesc.
zdecydowanie bedzie łatwiej uzyskać zgodę tych osób.

generalnie od scigania dluznikow jest sąd, a nie klatka schodowa, wiec takiego administratora szybko bym za jaja powiesił.

Data: 2011-08-02 14:50:59
Autor: Massai
witek wrote:

> [...]
> w ogole wywiesic liste kto nie zalega i czesc.
zdecydowanie bedzie łatwiej uzyskać zgodę tych osób.

generalnie od scigania dluznikow jest sąd,

Ściganie dłużników sądownie jest czasochłonne i mało skuteczne.
Lista na klatce, "narobienie obciachu" potrafi zmotywować niektórych.

Choć fakt że gnida się nie przejmie.

a nie klatka schodowa,
wiec takiego administratora szybko bym za jaja powiesił.

W dawnych zamierzchłych czasach niespłacanie długów to był powód do
wstydu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-08-02 10:05:37
Autor: witek
On 8/2/2011 9:50 AM, Massai wrote:

W dawnych zamierzchłych czasach niespłacanie długów to był powód do
wstydu.

taaaa

Data: 2011-08-02 16:58:34
Autor: pwz
Podawanie zadłużenia piętra
W dniu 2011-08-02 16:50, Massai pisze:
(...)
W dawnych zamierzchłych czasach niespłacanie długów to był powód do
wstydu.

I byłoby tak dalej, gdyby nie GIODO ;-)
pwz

Data: 2011-08-02 16:52:07
Autor: WM
pwz <pwz@onet.eu> napisał(a):
W dniu 2011-08-02 16:50, Massai pisze:
(...)
> W dawnych zamierzchłych czasach niespłacanie długów to był powód do
> wstydu.

I byłoby tak dalej, gdyby nie GIODO ;-)

Dziwne, że aresztowanie z obecnoscią nagrywających kamer, nie jest traktowane jako dodatkowa kara bez sądu. Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.

Moim zdaniem podawanie numerów lokali zadłuzonych/niezadłużonych nie powinno podpadać pod GIDO. --

Data: 2011-08-02 12:39:45
Autor: witek
On 8/2/2011 11:52 AM, WM wrote:
pwz<pwz@onet.eu>  napisał(a):

[...]

tez uwazam, ze dziwne.
to są materialy operacyjne i nigdy nie powinny znalezc sie w mediach bez zgody sadu.

Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.

bo to sprawa miedzy wierzycielem i dluznikiem.

Moim zdaniem podawanie numerów lokali zadłuzonych/niezadłużonych
nie powinno podpadać pod GIDO.

podawanie lokali w prostu sposob przekałada sie na lokatorow.
Dodaktowo lokator wcale nie musi byc dluznikiem, bo dlug moze nalezec do osoby tam niemieszkajacej.

Data: 2011-08-02 18:29:22
Autor: Massai
witek wrote:

On 8/2/2011 11:52 AM, WM wrote:

> Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.
> bo to sprawa miedzy wierzycielem i dluznikiem.

W przypadku wspólnoty to tylko informowanie wierzycieli kto jest ich
dłużnikiem ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-08-02 15:40:14
Autor: witek
On 8/2/2011 1:29 PM, Massai wrote:
witek wrote:

On 8/2/2011 11:52 AM, WM wrote:

Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.

bo to sprawa miedzy wierzycielem i dluznikiem.

W przypadku wspólnoty to tylko informowanie wierzycieli kto jest ich
dłużnikiem ;-)

po czesci zgadzam sie.

Chesz jako wierzyciel dowiedziec sie kto jest dluznikiem, idz sie dowiedz.
we wspolnocie tak, w spoldzielni juz nie.

Wieszanie informacji na klatce schodowej dostepnej rowniez dla innych osob nie jest informowaniem wierzycieli.

Data: 2011-08-03 08:43:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
witek pisze:
Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.

bo to sprawa miedzy wierzycielem i dluznikiem.

Czyli pomiędzy właścicielami lokali...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-08-03 07:28:07
Autor: witek
On 8/3/2011 1:43 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
witek pisze:
Natomiast wywieszanie listy dłuzników jest.

bo to sprawa miedzy wierzycielem i dluznikiem.

Czyli pomiędzy właścicielami lokali...

we wspolnocie tak
w spoldzielni nie

klatka schodowa nie jest miejscem gdzie nikt inny po za wlascicielami nie moze sie z ta informacja zapoznac.

Data: 2011-08-04 11:39:02
Autor: Kamil
Dnia Tue, 02 Aug 2011 12:39:45 -0500, witek napisał(a):

Dodaktowo lokator wcale nie musi byc dluznikiem, bo dlug moze nalezec do osoby tam niemieszkajacej.

W jaki sposób tak mogłoby się stać?
Przypominam że zobligowanym do opłat "za lokal" jest każdy pełnoletni
osobnik który tam mieszka, a niekoniecznie jest najemcą.

Data: 2011-08-04 08:40:35
Autor: witek
On 8/4/2011 4:39 AM, Kamil wrote:
[...]

nawet za okres kiedy jeszcze nie mieszkal?  :)

Data: 2011-08-02 18:02:59
Autor: niusy.pl
Podawanie zadłużenia piętra

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl>

[...]

Zbirów zatrudnić. :-)

Data: 2011-08-02 20:10:03
Autor: Shrek
On 2011-08-02 16:50, Massai wrote:

Ściganie dłużników sądownie jest czasochłonne i mało skuteczne.

Czasochłonne tak. Mało skuteczne - nie. Na podstawie moich doswiadczeń jako członka zarządu wspólnoty. Dodatkowo nalezy pamietać, że o ile dług jest ściągalny i pilnuje sie, zeby się nie przedawnił, a wspólnota ma płynność finansową, to takich odsetek jak nie uzyskasz na żadnej lokacie;)

Shrek.

Data: 2011-08-02 18:28:24
Autor: Massai

On 2011-08-02 16:50, Massai wrote:

> [...]

pamietać, że o ile dług jest ściągalny i pilnuje sie, zeby się nie
przedawnił, a wspólnota ma płynność finansową, to takich odsetek jak

wiesz, jeśli wspólnota ma wyraźny odsetek takich notorycznych dłużników
i jednoczesnie ma płynność finasową - to znaczy że za duże opłaty
zbiera ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-08-02 15:40:54
Autor: witek

On 2011-08-02 16:50, Massai wrote:

[...]

nie, to znaczy, ze pobiera wlasciwe opłaty.

Data: 2011-08-05 09:35:11
Autor: wromek
[...]

jestem innego zdania, pieniedzy powinno brakowac jesli ktos nie placi w terminie a zwindykowanie naleznosci z odsetkami ustawowymi powinno byc premia wspolnoty czy sp-ni za klopoty z tym zwiazane.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-05 09:53:35
Autor: mvoicem
(05.08.2011 09:35), wromek wrote:
[...]

Jeżeli tak, to co Twoim zdaniem powinno być w pierwszej kolejności odcięte wskutek nieopłacenia, woda czy ogrzewanie?

Czy też spółdzielnia/wspólnota powinna wstrzymać pilne remonty i np. dopuścić do urwania się tego i owego?

p. m.

Data: 2011-08-05 14:58:58
Autor: wromek
Podawanie zadłużenia piętra
Jeżeli tak, to co Twoim zdaniem powinno być w pierwszej kolejności odcięte wskutek nieopłacenia, woda czy ogrzewanie?

nic nie powinno byc odcinane, procedury windykacyjne we wspolnotach i sp-niach wygladaja inaczej.

Czy też spółdzielnia/wspólnota powinna wstrzymać pilne remonty i np. dopuścić do urwania się tego i owego?

jesli zachodzi taka potrzeba to sp-nia lub wspolnota zaciaga kredyt. sa nawet sytuacje, ktore nie obejda sie bez takich rozwiazan bo pieniedzy jest za malo nawet zbieranych przez kilka lat.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-05 08:50:08
Autor: witek
On 8/5/2011 7:58 AM, wromek wrote:
[...]

a kredyt beda spalac białe myszki?
czy moze jednak podniesiesz opaty o raty kredytu.

Data: 2011-08-05 14:00:15
Autor: Massai
witek wrote:

> i sp-niach wygladaja inaczej.
> kredyt. sa nawet sytuacje, ktore nie obejda sie bez takich
> rozwiazan bo pieniedzy jest za malo nawet zbieranych przez kilka
> lat.

A ten kredyt wzięty od sumiennie spłacajacych mieszkańców na opłaty za
tych co nie płacą - to co, też białe myszki mają spłacać?

Właśnie tym są opłaty zawyżone o ew. braki - kredytem udzielanym przez
płacących mieszkańców.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-08-05 13:52:37
Autor: witek
On 8/5/2011 9:00 AM, Massai wrote:
witek wrote:

[...]

to nie jest kredyt
to jest koszt utrzymania wspolnoty.

jesli dlug sie uda sciagnac i wpadnie kasa wczesniej spisana na straty sie oplaty przekalkuluje i bedzie mniej.

Właśnie tym są opłaty zawyżone o ew. braki - kredytem udzielanym przez
płacących mieszkańców.

ty to z ekonomii oblales chyba.

w kazdym razie takiego szefa jak ty na miejscu wspolnoty wywalilbym na pierwszym zebraniu.

"szanowni panstwo, poniewaz 10% nie płaci, to zamiast podnieś opłaty o x zł, to podniosę wam o 2 razy X, bo wzialem komercyjny kredyt i teraz musimy splacic nie tylko 10% niepłacących ale tez odsetki. dziekuje za uwage."

Data: 2011-08-05 21:04:16
Autor: Maruda
witek wrote:

[...]

Bijemy pianę. To da się policzyć!
(Zarządzam wspólnotą (wiem - to nie spółdzielnia), więc znam to trochę z praktyki).
Jeśli ktoś zalega, to przywala mu się odsetki ustawowe i zyskuje się na tym.
Składki są ustawione (za zgodą większości, czyli zatwierdzone uchwałą) tak, że tych niepłacących spokojnie "wytrzymujemy", *NIE DA SIĘ* funkcjonować mając składki ustawione na "minimum", bo *ZAWSZE* są nieprzewidziane (i nieprzewidywalne) fakty. Wspólnota ma dobrze lokowany margines, a dłużnicy płacą odsetki ustawowe (wyższe, niż oprocentowanie tego marginesu). Jeśli z kimś są problemy, to obciąża się lokal i nie ma problemu. Tutaj spółdzielnia ma trudniej. ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-08-05 14:04:50
Autor: witek
witek wrote:

[...]

oczywiscie ze da sie policzyc.
ale nie moze to byc liczenie na minimum bo tak to sie wspolnote wywroci po pierwszym miesiacu zarzadzania.

natomiast mmyslenie drugiej strony jak mieszkanca, ze skoro za wode placimy 1000 zl i mamy 10 mieszkan to ja zapłace tylko 100 i ani zlotowki wiecej, a 101 zl to juz jest zawyzenie opłat, nadaje sie po prostu do powtornej edukacji.

Data: 2011-08-05 21:11:10
Autor: Shrek
On 2011-08-05 21:04, Maruda wrote:

[...]

Dokładnie tak. Nie da się w logiczny sposób prowadzić wspólnoty bez nadwyżki finansowej na koncie. Zresztą na dłuższą metę nic się nie da tak prowadzić.

Shrek.

Data: 2011-08-05 17:05:50
Autor: mvoicem
(05.08.2011 14:58), wromek wrote:
[...]

Czyli jak?

Załóżmy że wspólnota ma 10 członków, z czego jeden nie płaci. Załóżmy, że wspólnota jako całość zużywa wody na 1000zł. Co miesiąc spływa na ten poczet od mieszkańców 900zł, czyli co miesiąc wspólnota jest do tyłu o 100zł w stosunku do dostawcy wody.

W końcu za rok dostawca wody mówi: albo mi oddacie brakujące 1200zł, albo przestajemy dostarczać wodę.

I co ma zrobić wspólnota? Skąd ma wziąść brakujące 1200zł?.

[...]

Podwyższenie kwoty opłat na wodę dla wszystkich płacących to w w/w przypadku - 11.11 zł. I to jest wg Ciebie złe i tak nie wolno zrobić.

Ale już kredyt, gdzie śmiem twierdzić że rata+odsetki będą grubo wyższe niż 11.11, to wolno?

p. m.

Data: 2011-08-05 13:57:17
Autor: witek
On 8/5/2011 10:05 AM, mvoicem wrote:
Ale już kredyt, gdzie śmiem twierdzić że rata+odsetki będą grubo wyższe
niż 11.11, to wolno?

jak zauwazyles nie wszyscy sie jeszcze dostosowali do ekonomii rynkowej.
wolą myslec w kategorii "moje ego nie pozwala mi dac  wiecej, chocby sie miało zawalic razem ze mna".

Data: 2011-08-06 00:49:06
Autor: wromek
Podawanie zadłużenia piętra
jak zauwazyles nie wszyscy sie jeszcze dostosowali do ekonomii rynkowej.
wolą myslec w kategorii "moje ego nie pozwala mi dac  wiecej, chocby sie miało zawalic razem ze mna".

i ja niby jestem ten niedostosowany?! ja dokladnie wiem jak jest (siedzialem w RN SM przesz 4 lata) a pisalem jak wg mnie powinno byc.

podejscie jak Wasze powoduje, ze SM se wali w chuja i ciagnie na masakre wiecej od spoldzielcow niz powinno czyli jedzie ostro w druga strone i tym sposobem prezes co roku na walnym moze powiedziec, ze SM jest w supersytuacji finansowej mimo, ze w niezwindykowanych naleznosciach maja zawsze po 2 miliony (10 obrotu). zadnych zaleglosci nigdzie, kasa na lokatach a ludzie ledwo daja rade po sobie nie potrafia poradzic w aktualnej rzeczywistosci.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-05 17:56:29
Autor: witek
On 8/5/2011 5:49 PM, wromek wrote:
[...]

to nie moja wina ze czlonkowie spoldzielni sie nie interesuja co robi zarzad i nie potrafia prezesa ze stolka wywalic.
jeszcze troche lat musi uplynac, zanim sie ludzie naucza nie byc biernymi.
im szybciej sie spoldzielnie rozwali tym lepiej bedzie dla ludzi.

Data: 2011-08-06 01:10:24
Autor: wromek
Podawanie zadłużenia piętra

im szybciej sie spoldzielnie rozwali tym lepiej bedzie dla ludzi.

tez doszedlem do tego wniosku po wielu probach przebicia betonu wspolzasiadajacych o sredniej wieku 74 lata jesli nie wiecej. olalem temat, samo sie rozwali...

Data: 2011-08-06 07:23:54
Autor: Maruda
W dniu 2011-08-06 00:49, wromek pisze:
[...]

Cóż - bo to jest *spółdzielnia* czyli relikt zamierzchłej, jeszcze przedwojennej komuny, który trzeba niezwłocznie rozwiązać. Da się, ale trzeba 1) powykupywać 2) utworzyć wspólnotę.

Blok, w którym mieszkam, jest jedynym wspólnotowym na osiedlu. Różnicę widać gołym okiem i na Google Earth :) Na przestrzeni 5 lat *obniżyliśmy* składki (!)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-08-06 09:49:57
Autor: wromek
[...]

to wszystko tez wiem ale jak przekonac ludzi z 10 pietrowego wiezowca zeby sie wyodrebnili?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-06 06:33:26
Autor: witek
On 8/6/2011 2:49 AM, wromek wrote:
[...]

to jest pytanie na alt.pl.psychologia

czasami sie po prostu nie da i lepiej sie wyniesc. nie ma to jak wlasne, ale nie "M"

Data: 2011-08-06 17:11:58
Autor: wromek
Podawanie zadłużenia piętra
to jest pytanie na alt.pl.psychologia

czasami sie po prostu nie da i lepiej sie wyniesc. nie ma to jak wlasne, ale nie "M"

no ale ja mam tam 2 mieszkania w celach inwestycyjno-zarobkowych, nie chce ich sprzedawac. cos bede musial pomyslec.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-06 00:39:35
Autor: wromek

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e3c06be$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
(05.08.2011 14:58), wromek wrote:
[...]

         niedopuscic do  takiego duzego zadluzenia, po max 3 mies. NZ.

[...]

a co ma piernik do wiatraka? pisales o pilnych remontach ogolnie to ja pisze ogolnie, ze mozna wziac kredyt na pilne remonty i in. bajery, ktore tego wymagaja a nie na zaplacenie za wode, po co odwracac kota ogonem?!
kreske mozna np. na termomodernizacje, ktora w moim wiezowcu kosztuje 800 tys. pln a fundusz remontowy rocznie to 76 tys. pln.

Data: 2011-08-05 17:53:47
Autor: witek
On 8/5/2011 5:39 PM, wromek wrote:

I co ma zrobić wspólnota? Skąd ma wziąść brakujące 1200zł?.

          niedopuscic do  takiego duzego zadluzenia, po max 3 mies. NZ.

to znaczy co ma konkretnie przez te 3 miesiace zrobic?
jakies rozwiazanie umiesz podac?

[...]

zdaje sie, ze dyskusja zeszla na temat brania kredytu na niepłacących członkow.

Data: 2011-08-06 01:12:06
Autor: wromek
Podawanie zadłużenia piętra
to znaczy co ma konkretnie przez te 3 miesiace zrobic?
jakies rozwiazanie umiesz podac?

umiem ale po co teoretyzowac, jakbym mial realny problem to bym go rozwiazal.

Data: 2011-08-02 20:40:35
Autor: Shrek
On 2011-08-02 20:28, Massai wrote:

wiesz, jeśli wspólnota ma wyraźny odsetek takich notorycznych dłużników

A kto powiedział o wyraźnym odsetku? 1% to nie tak dużo;)

Shrek.

Podawanie zadłużenia piętra