Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke

Data: 2012-06-19 15:15:03
Autor: okazjonalny kibic
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
Bardzo często widać taką scenkę gdy bramkarz chce wykopnąć piłkę i podbiega zawodnik przeciwnika. Padła kiedyś jakaś bramka z tego?
W pierwszej wersji gry Fifa z 1994 roku można było bardzo łatwo tak zdobyć gola, a jak w życiu prawdziwym? :)

Data: 2012-06-19 18:18:45
Autor: Cavallino

Użytkownik "okazjonalny kibic" <rzadko@kibicu.je> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe07b6b$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...
Bardzo często widać taką scenkę gdy bramkarz chce wykopnąć piłkę i podbiega zawodnik przeciwnika. Padła kiedyś jakaś bramka z tego?

Nie może paść, to jest faul.
Za który zresztą należy się żółta kartka.

Data: 2012-06-19 20:30:09
Autor: Hades
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
Użytkownik

Co wy znowu pitolicie?
AM

Data: 2012-06-20 08:20:41
Autor: Cavallino
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke

Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe0c532$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik
[...]

Czego znowu nie wiesz, więc dla zamaskowania niewiedzy próbujesz być wuglarny?

Data: 2012-06-20 08:37:10
Autor: Hades
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
Użytkownik "Cavallino"
[ciach]

[...]

Jakiej niewiedzy i kto tu czegos nie wie?
pitolić -
"mówić od rzeczy, mówić głupoty, zmyślać"
"potocznie: gadać głupoty; również: kłamać"
AM

Data: 2012-06-20 08:40:52
Autor: Cavallino

Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe16f97$0$26689$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ty.

pitolić -
"mówić od rzeczy, mówić głupoty, zmyślać"
"potocznie: gadać głupoty; również: kłamać"

No właśnie o tym mówię.

Data: 2012-06-20 08:49:52
Autor: Hades
[...]

Napisales cos o wulgaryzmach wiec o co chodzi?
AM

Data: 2012-06-20 08:58:56
Autor: Cavallino
[...]

Aaaa, o to Ci idzie, uważasz, że słowo "pitolić" to język literacki?

Data: 2012-06-20 09:07:07
Autor: Hades
[...]

Nie. To slowo potoczne jesli cos ci to mowi i do wulgaryzmu
to mu daleko.
AM

Data: 2012-06-20 09:10:00
Autor: Cavallino
[...]

Nie. To slowo potoczne

Może w Twoim otoczeniu.
EOD

Data: 2012-06-20 15:53:45
Autor: Wojtek Sobociński
Cavallino wrote:

> Nie. To slowo potoczne

Może w Twoim otoczeniu.

Poważnie mówisz, że traktujesz jako wulgaryzm zwrot "Nie pitol"??

Data: 2012-06-20 17:38:38
Autor: AJK
Dnia Wed, 20 Jun 2012 15:53:45 +0200, Wojtek Sobociński  napisał:

[...]

Z wieloletniego doświadczenia:
1. Każde słowo, które podaje w wątpliwość wypowiedzi Cavallino jest
wulgarne (nawet, jeśli słowniki twierdzą coś innego);
2. Żadne słowo, którym Cavallino podaje w wątpliwość wypowiedzi innych,
nie jest wulgarne (nawet, jeśli słowniki twierdzą coś innego).
:-)

--
AJK

Data: 2012-06-20 19:15:10
Autor: Cavallino

Użytkownik "Wojtek Sobociński " <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrskli$ink$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> Nie. To slowo potoczne

Może w Twoim otoczeniu.

Poważnie mówisz, że traktujesz jako wulgaryzm zwrot "Nie pitol"??

Owszem, lekki, ale jednak zwrot nacechowany negatywnie.
Od "nie pier...l" różni się tym "kuźwa" od mocniejszej siostry.

Data: 2012-06-20 19:20:49
Autor: Wojtek Sobociński
Cavallino wrote:

> Poważnie mówisz, że traktujesz jako wulgaryzm zwrot "Nie pitol"??

Owszem, lekki, ale jednak zwrot nacechowany negatywnie.
Od "nie pier...l" różni się tym "kuźwa" od mocniejszej siostry.

W sumie zwrot "bzdury pleciesz" też jest nacechowany negatywnie, ja
przynajmniej nie lubię jak ktoś tak do mnie mówi.

Data: 2012-06-20 19:27:21
Autor: Cavallino
> [...]

W sumie zwrot "bzdury pleciesz" też jest nacechowany negatywnie, ja
przynajmniej nie lubię jak ktoś tak do mnie mówi.

Nie sposób się nie zgodzisz, a "pitolisz" to krok dalej.

BTW: Może faktycznie, w tym przypadku słowo wulgaryzm, nie było do końca szczęśliwe, nawet się chwilę nad nim zastanawiałem, ale nie znalazłem na szybko lepszego.
IMO, nie jest to warte dalszej dyskusji.

Data: 2012-06-20 21:58:07
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

swiat się konczy.
Cavallino obrazajacy interlokutorów na lewo i prawo, piszący na innej grupie o pedalarzach ktorych zycie jest mniej warte od lakieru na amochodzie nagle przejął się słowem "pitolić" i uznał je za wulgarne.

Koniec, gasimy swiatło!

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2012-06-21 15:28:57
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20062012.6064F5AE@budzik61.poznan.pl...
[...]

Nie bełkocz.
Nie mam w zwyczaju nikogo obrażać.
A to, że komuś czasem nie podoba się prawda w oczy, to już nie mój problem, za darmo nikt nie dostał jeszcze żadnej etykietki.

Między pedalarzem, a rowerzystą jest tak samo duża różnica, jak między prawdą, a tym co napisałeś.
I wisi mi i powiewa Twoje zdanie na ten temat, jakbyś miał zamiar kontynuować.

Data: 2012-06-20 12:20:25
Autor: okazjonalny kibic
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4fe0a664$0$26691$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To po co tam podbiegają? A jakby przypadkiem ten bramkarz podał do napastnika przeciwnika, to będzie spalony?!

Data: 2012-06-20 15:00:28
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 12:20, okazjonalny kibic pisze:
[...]

nie, aby byl spalony podanie musi byc od wlasnego zawodnika

--
the_foe

Data: 2012-06-20 19:13:39
Autor: Cavallino

Użytkownik "okazjonalny kibic" <rzadko@kibicu.je> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe1a3fe$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To po co tam podbiegają?

Zależy, część pewnie przepisów nie zna, a część po prostu traktuje to jako grę psychologiczną.
A nuż widelec bramkarz się zawaha i mu piłka z rąk wyleci....

Data: 2012-06-20 19:53:36
Autor: Hades
[...]

A jakie to moze miec znaczenie czy sie zawacha czy nie i czy mu
przypadkiem pilka wypadnie czy tez nie. Przeciez napisales ze samo
podbieganie jest zabronione i karane wiec badz moze konsekwentny.
AM

Data: 2012-06-20 22:34:59
Autor: Cavallino

Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe21545$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nic takiego nie napisałem.
Zabronione jest przeszkadzanie, interpretacja należy do sędziego.

Data: 2012-06-20 15:03:27
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-19 15:15, okazjonalny kibic pisze:
[...]

pamietam, albo we Wloszech 90 albo w USA 94 Dunczykom nie zaliczno 4 (sic!) prawidlowo zdobytych bramek. Jedna z nich wygladala tak, ze bramkarz trzymal pilka przed soba w rekach, podbiegl do niego Dunczyk i wytracil mu pilke glowa i stzrelil gola. Bramki nie uznano, Dunczycy protestowali, a po meczu sie okazalo, ze sedzie po prostu nie wiedzial ze tak mozna.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 15:26:59
Autor: charlie

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jrshms$oit$1news.dialog.net.pl...
[...]
Jezeli bramkarz trzyma pilke w rekach absolutnie nie mozna jej nawet dotknac.Wiec gol jak najbardziej nieuznany prawidlowo.

Data: 2012-06-20 16:40:39
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 15:26, charlie pisze:
[...]

sprawdzilem w przepisach masz racje. Tyle, ze przepisy sie zmieniaja. To bylo dawno, kiedy bramkarz mogl lapac pilke kiedy chcial i wtedy, pamietam, na 100% bylo to prawidlowe zagranie bo duzo sie o tym mowilo, nawet w studio byl jakis ekspert co to powteirdzil. Niestety nie moge znalezc tego na YT. MS'90 i '94 odpadaja bo Dunczykow wtedy nie bylo. Co mi zostalo w pamieci, to to, ze bylo to dawno, byla to Dania i bylo to MS.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 19:18:34
Autor: Wojtek Sobociński
the_foe wrote:

> [...]

sprawdzilem w przepisach masz racje. Tyle, ze przepisy sie zmieniaja. To bylo dawno, kiedy bramkarz mogl lapac pilke kiedy chcial i wtedy, pamietam, na 100% bylo to prawidlowe zagranie bo duzo sie o tym mowilo, nawet w studio byl jakis ekspert co to powteirdzil. Niestety nie moge znalezc tego na YT. MS'90 i '94 odpadaja bo Dunczykow wtedy nie bylo. Co mi zostalo w pamieci, to to, ze bylo to dawno, byla to Dania i bylo to MS.

A ja to znalazłem, szukając wg klucza "wpadki bramkarzy". Bramkarz
trzymał piłkę na dłoni a nie w dłoniach :)

Data: 2012-06-20 19:58:14
Autor: Hades
[...]

Logicznie rozumujac to bramkarz w ogole pilki nie trzymal. Wydaje sie
wiec ze zagranie jej glowa przez przeciwnika nie jest zagraniem niedozwolonym.
Tym jest bowiem wybijanie pilki ktora bramkarz trzyma w rekach.
AM
P.S.A co bedzie jak pilke trzymana przez bramkarza na dloni wybije glowa
zawodnik tej samej druzyny?

Data: 2012-06-20 20:53:35
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-20 19:58, Hades pisze:
[...]

dokladnie rzecz biorac to w przepisach jest mowa o kontroli bramkarza nad pilka - pilka lezaca na murawie i przycisnieta dlonia bramkarza jest pod jego kontrola - nie wolno jej kopnac juz zawodnikowi, pilka odbijana od podloza przez bramkarza jest tez pod jego kontrola - nie wolno jej kopnac nawet jak bramkarz jej nie dotyka

Data: 2012-06-20 21:07:51
Autor: zenekk
[...]

niestety ale cos ci sie pokrecilo...jesli pilka dotyka murawy boiska, pilkarz z przeciwnej druzyny moze ja atakowac...

Data: 2012-06-21 00:41:00
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-20 21:07, zenekk pisze:
[...]

proponuje sie podszkolic a nie sluchac ekspertow w tv lub na podworku, ale masz jakbys nie umal znalesc

A goalkeeper is considered to be in control of the ball:
• while the ball is between his hands or between his hand and any surface
(e.g. ground, own body)• while holding the ball in his outstretched open hand • while in the act of bouncing it on the ground or tossing it into the air. When a goalkeeper has gained possession of the ball with his hands, he cannot be challenged by an opponent.

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fifa.com%2Fmm%2Fdocument%2Fafdeveloping%2Frefereeing%2Flaw_12_fouls_misconduct_en_47379.pdf&ei=oVDiT56JNoGg-wbk1vmxAw&usg=AFQjCNFtlzxvM2-P-ASVMfErCSULMg-_9A&sig2=BTxIAtc-xPkaoHVB5qbDxg

Data: 2012-06-21 07:12:11
Autor: zenekk
[...]

http://www.jbgoalkeeping.com/breakaway.html
fig.2

Data: 2012-06-21 09:08:43
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-21 07:12, zenekk pisze:
[...]

moze zastosuj sie do wykladni FIFA, ok?

Data: 2012-06-20 21:02:58
Autor: Smok Eustachy
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
W dniu 20.06.2012 19:58, Hades pisze:
/.../
P.S.A co bedzie jak pilke trzymana przez bramkarza na dloni wybije glowa
zawodnik tej samej druzyny?

Dostanie od bramkarza w ryj.

Data: 2012-06-20 20:52:38
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 19:18, Wojtek Sobociński  pisze:
the_foe wrote:

[...]

to nie ten, to jest ligowy a to byl na pewno miedzypanstwowy, no i ten zaostal zaliczony. Tak wiec cos jest na rzeczy, bo obecnie taki gol nie zostalby uznany.

--
the_foe

Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke