Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke

Data: 2012-06-20 15:03:27
Autor: the_foe
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
W dniu 2012-06-19 15:15, okazjonalny kibic pisze:
Bardzo często widać taką scenkę gdy bramkarz chce wykopnąć piłkę i
podbiega zawodnik przeciwnika. Padła kiedyś jakaś bramka z tego?
W pierwszej wersji gry Fifa z 1994 roku można było bardzo łatwo tak
zdobyć gola, a jak w życiu prawdziwym? :)

pamietam, albo we Wloszech 90 albo w USA 94 Dunczykom nie zaliczno 4 (sic!) prawidlowo zdobytych bramek. Jedna z nich wygladala tak, ze bramkarz trzymal pilka przed soba w rekach, podbiegl do niego Dunczyk i wytracil mu pilke glowa i stzrelil gola. Bramki nie uznano, Dunczycy protestowali, a po meczu sie okazalo, ze sedzie po prostu nie wiedzial ze tak mozna.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 15:26:59
Autor: charlie

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jrshms$oit$1news.dialog.net.pl...
[...]
Jezeli bramkarz trzyma pilke w rekach absolutnie nie mozna jej nawet dotknac.Wiec gol jak najbardziej nieuznany prawidlowo.

Data: 2012-06-20 16:40:39
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 15:26, charlie pisze:
[...]

sprawdzilem w przepisach masz racje. Tyle, ze przepisy sie zmieniaja. To bylo dawno, kiedy bramkarz mogl lapac pilke kiedy chcial i wtedy, pamietam, na 100% bylo to prawidlowe zagranie bo duzo sie o tym mowilo, nawet w studio byl jakis ekspert co to powteirdzil. Niestety nie moge znalezc tego na YT. MS'90 i '94 odpadaja bo Dunczykow wtedy nie bylo. Co mi zostalo w pamieci, to to, ze bylo to dawno, byla to Dania i bylo to MS.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 19:18:34
Autor: Wojtek Sobociński
the_foe wrote:

> [...]

sprawdzilem w przepisach masz racje. Tyle, ze przepisy sie zmieniaja. To bylo dawno, kiedy bramkarz mogl lapac pilke kiedy chcial i wtedy, pamietam, na 100% bylo to prawidlowe zagranie bo duzo sie o tym mowilo, nawet w studio byl jakis ekspert co to powteirdzil. Niestety nie moge znalezc tego na YT. MS'90 i '94 odpadaja bo Dunczykow wtedy nie bylo. Co mi zostalo w pamieci, to to, ze bylo to dawno, byla to Dania i bylo to MS.

A ja to znalazłem, szukając wg klucza "wpadki bramkarzy". Bramkarz
trzymał piłkę na dłoni a nie w dłoniach :)

Data: 2012-06-20 19:58:14
Autor: Hades
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
Użytkownik "Wojtek Sobociński "
[ciach]

A ja to znalazłem, szukając wg klucza "wpadki bramkarzy". Bramkarz
trzymał piłkę na dłoni a nie w dłoniach :)

Logicznie rozumujac to bramkarz w ogole pilki nie trzymal. Wydaje sie
wiec ze zagranie jej glowa przez przeciwnika nie jest zagraniem niedozwolonym.
Tym jest bowiem wybijanie pilki ktora bramkarz trzyma w rekach.
AM
P.S.A co bedzie jak pilke trzymana przez bramkarza na dloni wybije glowa
zawodnik tej samej druzyny?

Data: 2012-06-20 20:53:35
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-20 19:58, Hades pisze:
[...]

dokladnie rzecz biorac to w przepisach jest mowa o kontroli bramkarza nad pilka - pilka lezaca na murawie i przycisnieta dlonia bramkarza jest pod jego kontrola - nie wolno jej kopnac juz zawodnikowi, pilka odbijana od podloza przez bramkarza jest tez pod jego kontrola - nie wolno jej kopnac nawet jak bramkarz jej nie dotyka

Data: 2012-06-20 21:07:51
Autor: zenekk
[...]

niestety ale cos ci sie pokrecilo...jesli pilka dotyka murawy boiska, pilkarz z przeciwnej druzyny moze ja atakowac...

Data: 2012-06-21 00:41:00
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-20 21:07, zenekk pisze:
[...]

proponuje sie podszkolic a nie sluchac ekspertow w tv lub na podworku, ale masz jakbys nie umal znalesc

A goalkeeper is considered to be in control of the ball:
• while the ball is between his hands or between his hand and any surface
(e.g. ground, own body)• while holding the ball in his outstretched open hand • while in the act of bouncing it on the ground or tossing it into the air. When a goalkeeper has gained possession of the ball with his hands, he cannot be challenged by an opponent.

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fifa.com%2Fmm%2Fdocument%2Fafdeveloping%2Frefereeing%2Flaw_12_fouls_misconduct_en_47379.pdf&ei=oVDiT56JNoGg-wbk1vmxAw&usg=AFQjCNFtlzxvM2-P-ASVMfErCSULMg-_9A&sig2=BTxIAtc-xPkaoHVB5qbDxg

Data: 2012-06-21 07:12:11
Autor: zenekk
[...]

http://www.jbgoalkeeping.com/breakaway.html
fig.2

Data: 2012-06-21 09:08:43
Autor: TheBest
W dniu 2012-06-21 07:12, zenekk pisze:
[...]

moze zastosuj sie do wykladni FIFA, ok?

Data: 2012-06-20 21:02:58
Autor: Smok Eustachy
Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke
W dniu 20.06.2012 19:58, Hades pisze:
/.../
P.S.A co bedzie jak pilke trzymana przez bramkarza na dloni wybije glowa
zawodnik tej samej druzyny?

Dostanie od bramkarza w ryj.

Data: 2012-06-20 20:52:38
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 19:18, Wojtek Sobociński  pisze:
the_foe wrote:

[...]

to nie ten, to jest ligowy a to byl na pewno miedzypanstwowy, no i ten zaostal zaliczony. Tak wiec cos jest na rzeczy, bo obecnie taki gol nie zostalby uznany.

--
the_foe

Podbieganie do bramkarza, gdy ten wybija pilke