Podci?nienie

Data: 2011-02-25 10:04:40
Autor: Zakrzówek Kraken
Podci?nienie
Z tego co doczytałem na temat problemów kosmonautów to jeżeli spadek ciśnienia jest nieduży do około 0,3 atm to osoba poddana takiej "dekompresji" dozna rozległej choroby dekompresyjnej na skutek tworzenia się pęcherzyków azotu w krwi. Dlatego kosmonauci amerykańscy przed ubraniem skafandrów i wyjściem z wahadłowca poddawani są 4 godzinnej ? "dekompresji" (nie pamiętam czy te 4 godziny to była normalna procedura czy przyśpieszona - awaryjna) poprzez oddychanie tlenem przy ciśnieniu otoczenia 1 atm. Potem dopiero są rozprężani do 0,3 atm i oddychają czystym tlenem.
Przy większym spadku ciśnienia w okolicach 0,05 atm zacznie wrzeć woda zawarta w naszym organiźmie. Nie chodzi tu o krew tylko o każdą wodę czyli w sumie wodę w dowolnej komórce. Tworzące się pęcherzyki "zabiją" każdą komórkę. Dokładne ciśnienie może być różne ze względu na ilość zarodzi, napięcie powieerzchniowe tworzących się pęcherzyków, itp.
Wniosek - przy lekkim spadku ciśnienia kosmonauta zostanie zabity przez rozległą chorobę dekompresyjną wywołaną azotem. Przy spadku ciśnienia w okolice zera zostanie zabity przez "chorobę dekompresjną" wywołaną pęcherzykami H2O i azotu.
Większość nowoczesnych badań dotyczących szybkich zmian głębokości, "nagłych" wynurzeń itp. - obszarów wiedzy interesujących nas nurków sportowych pochodzi właśnie z badań nad procedurami dla kosmonautów i pilotów a nie z badań dla nurków - ponieważ procedury dla robót podwodnych dotyczą pełnych saturacji i bardzo kontrolowanego rozprężania a my "nurkowie z butlami" nie jesteśmy rynkiem dla takich badań. Np. RGBM - model który ma większość teraz używanych komputerów nurkowych korzysta z wiedzy zdobytej przy okazji badań dla kosmonautów i pilotów.

MSC

Data: 2011-02-25 13:09:52
Autor: 666
Podci?nienie
Na dobrą sprawę jeśli ktoś ma pompę próżniową ze szklanym kloszem i np. mysz...

Data: 2011-02-25 14:50:37
Autor: Zakrzówek Kraken
Podci?nienie

Użytkownik " 666" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ik89n0$9ik$1inews.gazeta.pl...
Na dobrą sprawę jeśli ktoś ma pompę próżniową ze szklanym kloszem i np.
mysz...

W 1670 roku Robert Boyle umieścił żmiję pod kloszem z którego odpompował powietrze. W oczach żmii po zabiegu zobaczył pęcherzyki gazu. Opisał to w swojej pracy. Praca ta jest traktowana jako pierwszy w historii opis skutków choroby dekompresyjnej.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2011-02-25 17:25:37
Autor:
Podci?nienie
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
[...]

Nie mogła to być przyspieszona, skoro piloci SR 71 mieli 2h oddychania tlenem przed lotem.

Potem dopiero są rozprężani do 0,3 atm i oddychają czystym tlenem.

Tu jest kabaret!!! siedziałeś cicho jak Paweł Poręba zalecał wypieniczanie z ciśnienia 1,6 ata (12m NOF str 17) w ciśnienie 0,4 ata. Wtedy mogłeś podać tą informację.

[...]

11 mm Hg wystarcza do utrzymania krwi pod ciśnieniem które zapewnia wyższą temperaturę wrzenia wody niż 37 st C. Człowiek nie ma otwrtego układu krwionośnego, taki posiada rak.

[...]

Kosmonauta jest poddany desaturacji nie ma problemu z DCS, natomiast jest z UCP przy gwałtownej dehermetyzacji skafandra. Druga sprawa nawet bez dekompresji tlenowej DCS nie jest bardzo rozległy nie dotyczy szybkich tkanek. Bo jesteśmy nasyceni małąilością inertu . Kilku czy kilkunastokrotnie mniejszą niż przy głębokich nurkowaniach. Pojemność tkanek jest proporcjonalna do ciśnienia. kolejna sprawa to ile wynosi Mo Dla pierwszego przedziału ile wynosi przesycenie w próżni ?
http://www.krab.agh.edu.pl/forum/download.php?id=438
Mo=29,6 deltaM=1,1728, to M dla próżni wynosi Mo-(deltaM)10m=12,6m
A ile wynosi nasycenie azotem człowieka nie nurkującego 0,78at to w metrach słupa wody wyniesie 7,8m czyli poniżej M dla próżni, dla najszybszych tkanek.
Problemy będą dotyczyły wolniejszych których możesz równie łatwo policzyć, sposób już znasz. Jak widzisz model Buhlmannowski może służyć różnym oszacowaniom jak się zrozumiało jego strukturę. Jest to dostępne w książce R Kłos "Aparaty Nurkowe..." informacje o przebiegu DCS u pilota pochodzą od lekarza medycyny lotniczej i nurkowej, również wojskowy. Oczywiście są z prof Ryszardem Kłosem na ty.

[...]

Dla tego nie miałeś odwagi powiedzieć nic na temat NOF str 17 dekompresja tlenowa. Tam był iloraz cisnień 4.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-25 13:35:51
Autor: Pszemol
Podci?nienie
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ik8omh$64i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po pierwsze, nie wiesz co to znaczy że rak ma "otwarty" układ krwionośny.
Po drugie, nie jest potrzebny otwarty układ krwionośny aby woda/krew
zaczęła w nim wrzeć wykorzystując wyłącznie elastyczną rozciągliwość naczyń.

informacje o przebiegu DCS u pilota pochodzą od lekarza medycyny
lotniczej i nurkowej, również wojskowy. Oczywiście są z prof Ryszardem
Kłosem na ty.

Nikt nie jest nieomylny a bycie z kimś na Ty nieomylności nie przysparza.

Data: 2011-02-26 06:32:54
Autor:
Podci?nienie
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Po drugie, nie jest potrzebny otwarty układ krwionośny aby woda/krew
zaczęła w nim wrzeć wykorzystując wyłącznie elastyczną rozciągliwość naczyń.

"Przemol" znowu nie zrozumiałeś przeliczenia ZH-L16.
Dla Krwi nie ma warunków do DCS przy typowej dla nurkowania szybkości spadku ciśnienia, nie ma warunków do wrzenia wody. Są warunki do rozprężenia wolnej fazy gazowej, są do dekompresji eksplozywnej, są do UCP.

Nikt nie jest nieomylny

Fajnie że to rozumiesz.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-26 06:50:19
Autor:
Podci?nienie
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
przy typowej dla nurkowania szybkości spadku ciśnienia,

Rozumianej jako górskie nurkowanie, J.Krzyżak "Medycyna Nurkowa"

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-28 16:03:34
Autor: Pszemol
Podci?nienie
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ika6qm$ii$1inews.gazeta.pl...
[...]

Żeby zrozumieć jak się mylisz musiałbyś zrobić eksperyment.
Ale go nie zrobisz, bo tylko nie rozumiejąc tego co czytasz cytujesz mądrzejszych od siebie.

Nikt nie jest nieomylny

Fajnie że to rozumiesz.

Szkoda że Ty nie.

Data: 2011-03-01 05:38:23
Autor:
> [...]

Ale go nie zrobisz, bo tylko nie rozumiejąc tego co czytasz cytujesz mądrzejszych od siebie.

"Przemol" podczas tamtej dyskusji uczepiłeś się wrzenia, nie umiałeś policzyć stanu przesycenia, po około roku czasu też nie umiesz tego zrobić. Nadal to czarna magia. To podstawy.
 Krew nie jest w otwartym naczyniu. Rosjanie nie przypadkiem byli szkoleni na taką ewentualność.
Eksperymenty robił Strughold.

pozdrawiam rc

Data: 2011-03-02 09:18:16
Autor: Pszemol
Podci?nienie
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:iki0of$1fi$1inews.gazeta.pl...
> [...]

czarna magia. To podstawy.
Krew nie jest w otwartym naczyniu. Rosjanie nie przypadkiem byli szkoleni na

Nikt nie twierdzi że jest w otwartym naczyniu. Nie rozumiesz argumentu.
Do tego nie masz pojęcia o biologii skoro porównujesz układ krwionośny
raka do otwartego naczynia. Krótko podsumowując: zwyczajnie głupi jesteś.

Data: 2011-03-02 17:02:51
Autor:
Podci?nienie
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Nikt nie twierdzi że jest w otwartym naczyniu. Nie rozumiesz argumentu.

"Przemol" To gigantyczny postęp, zaczynasz zauważać naczynie.
To dowiedz się co to jest wolna faza gazowa. Jak się zachowa przy spadku cisnienia z tak wielkim ilorazem ciśnień.

Do tego nie masz pojęcia o biologii skoro porównujesz układ krwionośny
raka do otwartego naczynia. Krótko podsumowując: zwyczajnie głupi jesteś.

Od około roku nie wiesz jak to policzyć z ZH-L16, Nie mószę mówić że jesteś ograniczony w poglądach i nie wykazujesz elementarnej wiedzy to wychodzi wiele razy. Dodatkowo jesteś dumny że jesteś głupi. Wprzypadku dekompresji to duża różnica czy układ krwionośny jest zamknięty czy otwarty jak u raka.

pozdrawiam rc

Data: 2011-03-02 16:06:36
Autor: Pszemol
Podci?nienie
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:iklt7r$mn2$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Nikt nie twierdzi że jest w otwartym naczyniu. Nie rozumiesz argumentu.

"Przemol" To gigantyczny postęp, zaczynasz zauważać naczynie.

Widzisz - od samego początku mówię o naczyniach krwionośnych.
Ty jakoś tego nie dostrzegasz.

Wprzypadku dekompresji to duża
różnica czy układ krwionośny jest zamknięty czy otwarty jak u raka.

Czy możesz wyjaśnić na czym ma ta różnica polegać?
Może zacznij od tego aby porównać czym się różni "otwarty"
układ krwionośny u raka od zamkniętego układu krwionośnego
u jakiegoś kręgowca. Dawaj, pośmiejemy się wspólnie...

Data: 2011-03-03 06:15:41
Autor:
> [...]
> "Przemol" To gigantyczny postęp, zaczynasz zauważać naczynie.

Widzisz - od samego początku mówię o naczyniach krwionośnych.

Sprawdź co mówiłeś około roku temu. To że łaskawie zauważyłeś naczynie to postęp. Zauważ również dekompresję eksplozywną wolnych przedziałów. Do tego oczywiście potrzebował byś informacje o wielkości mas różnych przedziałów tkankowych. Bez tych danych możesz barć je z sufitu tak jak to czynił "Leszek Nowak" a dane podawałem są w książce "Aparaty Nurkowe .... " wiely polskich hiperbaryków nie dysponowało precyzyjniejszymi informacjami.
Filmik dekompresja eksplozywna zanajdziesz w sieci, zobaczysz oczyma wyobraźni wrezenie wody, chyba że to jednak odsycanie powietrza które nasyciło wodę. Oszacowanie występowania takiego efektu odbyło się z pomocą ZH-L16.

Czy możesz wyjaśnić na czym ma ta różnica polegać?

Znasz własności wymiennika ciepła przeciwprądowego ? w porównaniu do krzyżowego czy współbierznego ?

Może zacznij od tego aby porównać czym się różni "otwarty"
układ krwionośny u raka od zamkniętego układu krwionośnego
u jakiegoś kręgowca. Dawaj, pośmiejemy się wspólnie...

Kerw obmywa organy wewnętrzne. Warunki dużo gorsze do wymiany gazowej i dostarczania i odbierania produktów przemiany materii.
Wnioski co do jakości desaturacji oczywiste. Skala stworzeń posługujących się takim układem krwionośnym również.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-25 22:36:46
Autor: Demolant
Podci?nienie
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a): > Z tego co doczytałem na temat problemów kosmonautów to jeżeli spadek > ciśnienia jest nieduży do około 0,3 atm to osoba poddana takiej > "dekompresji" dozna rozległej choroby dekompresyjnej na skutek tworzenia
tlenem
przed lotem.

Bardzo interesujące.

Data: 2011-02-26 06:41:32
Autor:
Podci?nienie
 Demolant <czarnecki_ryszard@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=174.34.141.36

Pozdrawiam kuzyna ze Stanów, podaj adres będę miał kilka zapotrzebowań. (jaja)

pozdrawiam rc

--

Podci?nienie