Podgląd innych banków w milku

Data: 2020-01-21 06:33:03
Autor: Dawid Rutkowski
Podgląd innych banków w milku
Dodali chyba przed chwilą - w każdym razie logując się przed południem jeszcze nie zauważyłem.
Można (teoretycznie, bo nie testowałem) dodawać konta z aliora, ing, mBąka, żubra, skarbonki i santandera.

W ING rozszerzyli (choć te, które dodałem jakiś czas temu, podobno się przeterminowały i już nie ściąga aktualnych danych) i można dodawać mBąka, milka (te dwa były na początku), skarbonkę (doszła niedawno), żubra i bnp paribas (dwa ostatnie to nowość).

Jakiś jeszcze inny bank to też umożliwia?

Data: 2020-01-23 18:21:41
Autor: Alf/red/
Podgląd innych banków w milku
Dodali chyba przed chwilą - w każdym razie logując się przed południem jeszcze nie zauważyłem.

Tutaj https://antyweb.pl/klienci-banku-millenium-juz-moga-dodawac-konta-z-innych-bankow/ piszą gdzie to znaleźć (tam gdzie się występuje o pożyczki, grr) ale w obrazku pokazują że wyskakuje powiadomienie.

A w komentarzach ludzie wskazują, że nie mają tego jeszcze.
Ja też nie mam. A z 15 minut grzebałem po menusach i zgrzytałem resztkami zębów.

--
Alf/red/

Data: 2020-01-23 10:55:18
Autor: Dawid Rutkowski
Podgląd innych banków w milku
Jest w lewym górnym rogu na pulpicie - linkiem jest napis "banku millenium".
Do zauważenia - nowy element się pojawił.

Data: 2020-01-23 20:49:43
Autor: Alf/red/
Podgląd innych banków w milku
Jest w lewym górnym rogu na pulpicie - linkiem jest napis "banku millenium".

No nie jest. Po raz fefnasty już sprawdziłem.

--
Alf/red/

Data: 2020-01-24 00:12:13
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 20:49:48 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> Jest w lewym górnym rogu na pulpicie - linkiem jest napis "banku millenium".

No nie jest. Po raz fefnasty już sprawdziłem.

A, możliwe, u żony też nie ma.
Widać trafiłem do pilota - może dlatego, że ustawiłem podgląd milka w ST ING?
Albo może konto na wypowiedzeniu (po raz trzeci z propozycją moneybacku nie zadzwonili :( ), więc ew. błędy już bardziej nie zniechęcą ;>
Ale dziwny ten "pilot", ze strony banku ani be ani me.

A jak już będziesz miał, to napis "moje środki" zmiemi się na "moje środki w banku millennium".

Data: 2020-02-06 22:03:16
Autor: Alf/red/
Podgląd innych banków w milku
A, możliwe, u żony też nie ma.
Widać trafiłem do pilota

Dziś w jakiejś gazecie przeczytałem, że to "wybrani klienci korzystający z usługi Finanse 360 i cośtam".
I już myślałem, że se poczekam... a tu zaglądam, i jest. Wczoraj nie było. A z regulaminu wynika, że Finanse 360 to właśnie ta usługa zaglądania do innych banków :-D

Widzę sumę dostępnych środków (nie sald) z obu banków*, widzę historię z drugiego banku - ale historie nie są wymieszane, jedna jest tu gdzie zwykle, a druga podczepiona pod drugi bank. Można też odpytać o szczegóły jakiejś transakcji - jest wszystko łącznie z saldem po. I można pobrać numer tamtego rachunku.

* doklikałem - można wybierać które produkty sumuje

I nic więcej. Nie można zrobić przelewu między własnymi kontami, na przykład. Ani zrobić przelewu z tamtego, bo to inna usługa z punktu widzenia definicji PSD2. Nawet nie można z Milka do tamtego, co by przecież było technicznie i prawnie możliwe, bo mógłby "się" dopisać do Milkowej listy odbiorców. Nie ma widoku na zaplanowane ani na blokady.

Moja zgoda na takie cuda jest na 3 miechy, widzę ją z obu banków, i też z obu mogę ją wycofać.

Te same widoki i możliwości się od razu pojawiły w aplikacji Milka. Przy czym rodzaje transakcji tu są po angielsku. W systemie na www też były angielskie rodzaje, ale nie rzucało się tak w oczy.

I teraz najważniejsze pytanie: po co mi to? Jakby historie były pomieszane, to jeszcze rozumiem. A tak, to nie wiem.

--
Alf/red/

Data: 2020-02-07 06:42:16
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 6 lutego 2020 22:03:17 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

I już myślałem, że se poczekam... a tu zaglądam, i jest. Wczoraj nie było. A z regulaminu wynika, że Finanse 360 to właśnie ta usługa zaglądania do innych banków :-D

I jak się czujesz w gronie "wybrańców"?
Choć kto wie, może wcale do wybrańców nie należysz - może po prostu wszystkim włączyli, u żony też się pojawiło - i wcale mnie to nie cieszy, na dobre to milkowi nie wyszło, muli dzisiaj nieprzeciętnie, dobrze, że to poboczny bank.

Cóż, w milku masz to zrobione tak, jak to zrobili w milku, w innych bankach z tych samych samych danych mogą zrobić inny użytek - pytanie, czy lepszy?
Tak mBąk np. pomieszał swego czasu w jednej historii transakcje KK oraz na kontach (w tym oczywiście KD). Santander też tak przez chwilę miał, ale odeszli od tego i KK mają osobny widok historii.
Itp. itd. - co kraj/bank to obyczaj.

A po co to?
Z doświadczenia - a mam 10 banków - powiem, że jeden jest jednak głównym, a pozostałe jedynie uzupełniają - czy kartami kredytowymi czy kontami mającymi funkcje, jakich w głównym banku brakuje - a główny jest główny oczywiście z jakichś ważnych powodów - czy to historycznych czy funkcjonalnych.
I w tym głównym fajnie byłoby mieć podgląd kont i KK z innch banków, żeby nie trzeba się było logować do kilku.
Jeszcze ważniejsze zrobiło się to właśnie w świetle PSD2 i tego nieszczęsnego "silnego uwierzytelnienia" - w niektórych bankach dobrze działa wpisywanie SMSa raz na 3 miesiące - ale w innych trzeba za każdym razem - a problem szczególny, gdy nie ma się akurat dostępu do telefonu, na który SMSy przychodzą.
Minusem może być zapominanie loginów/haseł do innych banków - bo niby hasło można mieć to samo, w wielu bankach są też już aliasy - ale np. numer klienta potrzebny jest, gdy jednak trzeba zadzwonić na infolinię.

Mnie zaś wciąż nie daje spokoju - czy widziałem ten baner w santanderze czy mi się przywidziało...

Data: 2020-02-07 16:36:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bd631282-cfb8-4a7d-850e-a512c8f5a44b@googlegroups.com...
[...]

U mnie tez jest ... ale kiedy sie pojawilo - nie powiem

[...]

na szczescie w mbanku mozna sterowac.

[...]

W zasadzie racja.

Tylko najbardziej ciekawe jest ile tej KK trzeba splacic i kiedy - a to jest zazwyczaj operacja dobrze schowana :-(
Ciekawe, czy przez PSD jest dostep ...

Mnie zaś wciąż nie daje spokoju - czy widziałem ten baner w santanderze czy mi się przywidziało...

Juz za chwileczke, juz za momencik ?
https://www.santander.pl/przydatne-informacje/psd2

J.

Data: 2020-02-02 03:25:22
Autor: Dawid Rutkowski
Podgląd innych banków w milku
Kurtałka, mignął mi właśnie w ST santandera baner "dodaj konto z innego banku" - ale tylko raz był na pulpicie i już nie ma. Zwidy jakieś?
Inna ciekawa zwida to to, że milek za kasę wypłaconą 2 stycznia dał odsetki styczniowe za 2 dni.
Santi tak to tłumaczył, że kapitalizację robią pierwszego dnia miesiąca, ale odsetek za okres do przedostatniego dnia miesiąca. Czy milek ma tak samo?

Data: 2020-02-02 18:31:00
Autor: J.F.
Dnia Sun, 2 Feb 2020 03:25:22 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

A to nie jest normalne? Skoro naliczyli poprzednio odsetki "do ostatniego dnia miesiaca",
to wyplacajac 1-go naleza sie za jeden dzien, a 2-go za dwa dni.

Czy raczej za dwie noce :-)

J.

Podgląd innych banków w milku